Auteur Topic: [kandidaat] Jasmien  (gelezen 9628 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #40 Gepost op: 5-04-2021, 16:19:24 »
Jasmien liep na de hypnose-opdracht, waarbij 'blauw' het codewoord was, ineens rond met een sweater waar achterop groot BLAUW stond. Toeval?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #41 Gepost op: 5-04-2021, 16:22:12 »
Ja. Een "verborgen" aanwijzing kan je het moeilijk noemen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #42 Gepost op: 5-04-2021, 16:32:34 »
Inderdaad. Misschien had ze die sweater toch al klaar liggen en dacht ze: "Komt dat even mooi uit, even een paar concurrenten op een dwaalspoor zetten."
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #43 Gepost op: 5-04-2021, 21:56:02 »
de aanval is de beste verdediging voor deze madam.
Bloedfanatiek, geen mol.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #44 Gepost op: 6-04-2021, 21:55:57 »
Kan ook tactiek zijn dat fanatieke. Ik zie wel degelijk een mol in haar >:D.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #45 Gepost op: 7-04-2021, 00:51:58 »
Jasmien droeg deze sweater ook al in afl 1 een keer. Verder vind ik haar te uitgesproken in haar reacties en zie ik een mol dat niet echt vaak doen. Ze zoekt soms echt de grenzen op om een reactie uit te lokken, zo lijkt het, alsof ze daarmee wil peilen wie in haar ogen soms anders reageert

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #46 Gepost op: 11-04-2021, 18:33:21 »
Uit wie verdenkt wie

"Bij Philip, het probleem is dat je ook niet weet of dat hij gewoon zichzelf wil verdacht maken. Ofwel is hij de mol en gaat hij gewoon voor de tactiek: ik doe het echt boven tafel, en dan gaan ze nooit geloven dat ik de mol ben omdat het veel te opvallend is."

Eigenlijk zegt ze hier dat zij de mol is...

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #47 Gepost op: 11-04-2021, 19:48:22 »
Ze haalt dan wel onnodig geld binnen, oa goed gokken bij karaoke en direct Isidoor goed gokken.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #48 Gepost op: 16-04-2021, 19:33:26 »
Jasmien liep na de hypnose-opdracht, waarbij 'blauw' het codewoord was, ineens rond met een sweater waar achterop groot BLAUW stond. Toeval?

Dat dacht ik van de rode sweater van Renée ook. Haar rode kleding bleek wel degelijk een hint te zijn. Dus het is soms geen toeval. Ik denk meestal wel aan toeval bij kleding ::)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #49 Gepost op: 16-04-2021, 22:47:16 »
Fijn dat het Jasmien-topic van de tweede pagina is gehaald :D Ik vroeg me al af: waarom is zij eigenlijk zo onverdacht? Toen ik gisteren keek stond ze zelfs allerlaatste in poll. En ze wordt ongeveer even vaak afgestreept als Samina, die zo ongeveer alles goed doet wat er goed te doen valt :o Is Jasmien dan echt de ideale kandidaat, of toch stiekem de Mol?

1.1 Hier zit ze op de ideale positie voor de Mol, het is al heel vaak besproken.
1.2 Oké, ze vind een klok en oké, ze beantwoordt haar vraag goed, maar dit thema was gevonden en we-weten-niet-hoe-vaak herhaald door Annelotte. Het supersterke willeke weet ze te verzwijgen. Goodwill kweken in aflevering 1 en toch 500 euro uit de pot houden.
1.3 Jasmien roept wel heel hard, maar vindt helemaal niks. Ze kijkt naar de dino en loopt gewoon verder.

2.1 Eén van de redenen waarom ik haar aanvankelijk afstreepte. Ze raadt twee keer het laatste woord bij de carpool karaoke. Toch kan ik me voorstellen dat ze ook niet álles wilde saboteren als Mol (en dacht dat ze beter het geld van Schlagerkoning Sven kon saboteren dan Lennart of Samina). Ze raadt netto niet meer goed dan Dami. Het enige wat ik in deze verklaring onmols vind is de positie die ze kiest.
2.2 Lekker dronken spelen, goed excuus om wat te vertragen en - oeps - je glazen te laten vallen. Niemand neemt het haar kwalijk.
2.3 'Hij liegt dat 'm zwart ziet.' En weg zijn alle kansen op 5000 euro.

3.1 Jasmien spot maar twee van de tien mensen in het park. We zien haar (en Katrien) letterlijk langs de opvallende ups-man lopen. Dat ze zo enthousiast springt om Isidoor toch te raden zou kunnen als ze vermoedde dat iemand de poster bij het ontbijt al had gezien. En anders scheelde het raden netto toch maar 300 euro. Kleingeld.
3.3 Samen met Katrien is Jasmien hier de enige die geld uit de pot weet te spelen. Van de andere 6 kandidaten weten we dat 4 voor het geld gingen.

4.1 Jasmien voegt weinig toe aan het voetbalspel. Ik kan amper zien wie in welke bubbelbal zit, maar zeker is dat ze niets raakschiet en volgens mij laten haar keeperkunsten ook te wensen over.
4.2 Jasmien zit in het groepje waar het meeste misgaat. Ze houdt lekker de vaart erin, want minder speeltijd. Bij de eerste opdracht komt ze niet op het idee om de bordjes voor de camera te hangen. En misschien weet ze zichzelf meesterlijk te vertragen bij de zipline, waardoor het rode lampje weer uitgat. Wanneer Samina haar vraagt om te blijven hangen, vliegt ze voorbij het shot.
4.3 Dat Jasmien het langst van de niet-bomstoelen blijft zitten zou kunnen omdat ze bepaalde reacties geoefend heeft. (Maar ik vraag me af of dat nodig was. Dit was een opdracht voor de kandidaten, niet voor de Mol.)

Tijd om Jasmien terug op de verdachtenlijst te zetten, mensen ::vergroot::
...óf niet!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #50 Gepost op: 17-04-2021, 00:08:11 »
Ik vind het eigenlijk wel fijn dat zo weinig mensen haar verdenken😉
Ik kom nog wel met meer aanwijzingen. De meeste heb je al genoemd Pac.
Ik vind het ook vreemd dat ze nauwelijks verdacht wordt. Ben benieuwd naar
aflevering 5.

Online Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #51 Gepost op: 17-04-2021, 09:48:35 »
Ik verdenk haar ook wel hoor, ik zoek de mol ergens in de groepshelft Jasmien, Lennart, en jawel nog steeds, Annelotte.
1.3 Jasmien roept wel heel hard, maar vindt helemaal niks. Ze kijkt naar de dino en loopt gewoon verder.
Neemt ook de Spaanse helm met de naam van Samina, draait hem om en kijkt erin, en zet hem weer neer. Wat er eventueel voor haar pleit: in het algemeen wordt er hier niet erg collegiaal gespeeld, ofwel zijn de namen makkelijker over het hoofd te zien dan het lijkt.

2.1 Eén van de redenen waarom ik haar aanvankelijk afstreepte. Ze raadt twee keer het laatste woord bij de carpool karaoke. Toch kan ik me voorstellen dat ze ook niet álles wilde saboteren als Mol (en dacht dat ze beter het geld van Schlagerkoning Sven kon saboteren dan Lennart of Samina). Ze raadt netto niet meer goed dan Dami. Het enige wat ik in deze verklaring onmols vind is de positie die ze kiest.
Hier til ik ook best wel zwaar aan, werkt 2 keer af voor in totaal € 1200. In Follow The Money zal dit een beetje verwateren doordat je het deelt met Dami en de carpoolers, maar Jasmien is hier wel doorslaggevend.

2.2 Lekker dronken spelen, goed excuus om wat te vertragen en - oeps - je glazen te laten vallen. Niemand neemt het haar kwalijk.
Ze drukt hiervoor ook al het foute antwoord door bij de tweede ronde wijnproeven, tegen Philip in. Ze kost de groep dus 4 glazen in totaal, 3 die ze niet verdienden bij het wijnproeven en 1 verdiend glas dat ze liet vallen. € 800 misgelopen? Ze is inderdaad wel aan de trage kant, wat de druivenpletters misschien juist méér tijd geeft.

2.3 'Hij liegt dat 'm zwart ziet.' En weg zijn alle kansen op 5000 euro.
Denk niet dat de mol hier echt nodig was, maar ze toont wel dat ze compleet schaamteloos kan liegen en chanteren.

3.1 Jasmien spot maar twee van de tien mensen in het park. We zien haar (en Katrien) letterlijk langs de opvallende ups-man lopen. Dat ze zo enthousiast springt om Isidoor toch te raden zou kunnen als ze vermoedde dat iemand de poster bij het ontbijt al had gezien. En anders scheelde het raden netto toch maar 300 euro. Kleingeld.
3.3 Samen met Katrien is Jasmien hier de enige die geld uit de pot weet te spelen. Van de andere 6 kandidaten weten we dat 4 voor het geld gingen.
De hond raden kan ook een relatief goedkope imago-operatie zijn. Als argument om met Katrien voor hun inzet te mogen spelen, zal ze aanhalen dat ze zogezegd meer geld opbracht voor de groep. Wat sowieso al niet het geval was, en helemaal als je die € 1000 er vervolgens weer aftrekt. Voor iemand die het woord "schwalbe" moest raden maakt ze verder nog een prachtduik in de domino's waarbij ze telkens net te laat komt om de kettingreactie te stoppen.

4.2 Jasmien zit in het groepje waar het meeste misgaat. Ze houdt lekker de vaart erin, want minder speeltijd. Bij de eerste opdracht komt ze niet op het idee om de bordjes voor de camera te hangen. En misschien weet ze zichzelf meesterlijk te vertragen bij de zipline, waardoor het rode lampje weer uitgat. Wanneer Samina haar vraagt om te blijven hangen, vliegt ze voorbij het shot.
Twijfelgeval. Wil de mol wel als eerste boven zijn om de nacht aan de rotswand te saboteren, of laat die dat unieke ervarinkje liever aan zich voorbijgaan? Ze aarzelt of er wel een tweede poging moet worden ondernomen bij de tokkelbaan, maar wat Lennart doet is niet beter dan wat zij deed en maakt haar ook niet verdacht. Aan de kabel daalt ze niet trager dan Lennart tot aan de camera, en ze weet veel langer binnen het bereik daarvan te blijven dan hij. Zij gaat links uit beeld na in totaal ongeveer een minuut dalen, Lennart na een 25-tal seconden, en het verschil zit hem volledig in het deel waar ze in beeld hangen. Ze hamert flink door op de foute telling van Samina, die zit er ook daadwerkelijk enkele seconden naast, dat kan Jasmien als mol weten maar ook als kandidate opgemerkt hebben.

4.3 Dat Jasmien het langst van de niet-bomstoelen blijft zitten zou kunnen omdat ze bepaalde reacties geoefend heeft. (Maar ik vraag me af of dat nodig was. Dit was een opdracht voor de kandidaten, niet voor de Mol.)
Vond haar zelf matig bluffen hier, leek eerder of ze wat werd gespaard door de medekandidaten en Gilles.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #52 Gepost op: 17-04-2021, 12:40:46 »
Ze deed ook nog een poging om keeper te worden door in het gras te trappen en dus slecht te schieten. Dan zegt ze meteen iets van laat mij maar op de goal.
Dat had weinig kans van slagen lijkt me, met haar lengte. Dat zien we verder niet in beeld. Normaal gesproken zou een klein persoon niet zo snel op de goal
willen lijkt mij, dus ik denk dat ze het als mol toch probeerde. Dat was tenslotte de beste molpositie.

En ze raadt Isidoor wel heel snel en is daarbij beetje over de top enthousiast. Gilles is nog amper uitgesproken of ze roept al ik weet het, ik weet het.
Ok, 1000 euro in de pot maar met het lijkt of ze zichzelf daar expres heel onverdacht maakt. Van Philip krijgt ze meteen een compliment, goed gedaan.

Verder vind ik haar reactie als ze samen met Jens overblijft in afl. 1, nogal emotieloos. Je zou heel zenuwachtig moeten zijn als je er bijna uitvliegt
terwijl het programma net gestart is. Of ze moet een hele koele kikker zijn. Vind het wel verdacht.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2021, 16:44:15 door Lonneke*L »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #53 Gepost op: 17-04-2021, 16:36:41 »

4.3 Dat Jasmien het langst van de niet-bomstoelen blijft zitten zou kunnen omdat ze bepaalde reacties geoefend heeft. (Maar ik vraag me af of dat nodig was. Dit was een opdracht voor de kandidaten, niet voor de Mol.)

Tijd om Jasmien terug op de verdachtenlijst te zetten, mensen ::vergroot::

Maar als mol op een niet-bomstoel is het dan toch vreemd (m.n. als ze geoefend zou hebben) dat ze zich liet ontvallen niet tegen pikant eten te kunnen? Als ze daarentegen wel op een bomstoel had gezeten dan kan deze opmerking wellicht nog als moltactiek worden gezien, omdat je dan de kans vergroot dat kandidaten je gaan wegstemmen en dus moet opstaan van de bomstoel. Dan hoeft er nog maar 1 ander persoon op te staan en weg zijn de 5000 euro.

Ze staat bij mij nog wel op mijn verdachtenlijstje omdat ik haar o.a. in de atoomkelder en bij het wijnproeven verdacht vond, maar zakte in mijn verdenking door het zo enthousiast (kandidaats?) raden van Isidoor en ook 2x een karaokeliedje met het laatste steekwoord te raden. Daar kon ze inderdaad niet weten wie een hoge inzet opleverde, maar ja het had ook ipv 825 ook het dubbele kunnen zijn.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #54 Gepost op: 17-04-2021, 17:06:54 »
Bij die bomopdracht denk ik niet dat de mol ergens op geoefend heeft.

En ik denk ook dat het hier moeilijk  is voor Jasmien om heel veel invloed
uit te oefenen. Maar het doel is wel bereikt. Ze kon alleen proberen beide
bomstoelen eruit te werken, maar dat zou opvallen. Of hopen dat de beide
bomstoelen bleven staan en ze voor de pasvragen zouden gaan. Die kans
was best groot, zeker met Annelotte , maar ook als het anderen waren
geweest. Pasvragen zijn altijd verleidelijk. Ze heeft in ieder geval niet op
Annelotte gestemd en maar één keer op Sven in de laatste stemronde.

Annelotte zegt na afloop nog tegen Jasmien wat kun jij goed liegen. En dat
maakt Jasmien in mijn ogen o.a. een geschikte mol, ze liegt en bedriegt,
maar wordt nauwelijks verdacht.  :P
« Laatst bewerkt op: 17-04-2021, 17:09:15 door Lonneke*L »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #55 Gepost op: 17-04-2021, 17:11:07 »
Maar als mol op een niet-bomstoel is het dan toch vreemd (m.n. als ze geoefend zou hebben) dat ze zich liet ontvallen niet tegen pikant eten te kunnen?
Dat vond ik juist wel mols, bomstoel of niet. Misschien kan ze er goed tegen, en dan zou je niet veel aan haar afzien. Kan ook de reden zijn waarom ze pas zo laat werd weggestemd.

Ook bij het Bingewatchen vond ik Jasmien weer verdacht. Ze is momenteel mijn nummer 2 verdachte, maar het zou me niet verbazen als ze de mol is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #56 Gepost op: 20-04-2021, 12:05:45 »
Helemaal naar pagina twee en niets over gezegd sinds de aflevering. Het geloof in mol Jasmien zit diep. We hebben je nodig foxhunter.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #57 Gepost op: 20-04-2021, 12:13:48 »
Zo'n onwaarschijnlijke Mol vind ik Jasmien niet. Ze neemt leiding, manipuleert de groep richting "pasvragen gaan sowieso boven geld" en doet ook genoeg fout om een mooi lijstje mogelijke molacties samen te stellen.

Mogelijk heeft Philip (die extreem stemt) haar al door.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #58 Gepost op: 20-04-2021, 12:15:17 »
Zo'n onwaarschijnlijke Mol vind ik Jasmien niet. Ze neemt leiding, manipuleert de groep richting "pasvragen gaan sowieso boven geld" en doet ook genoeg fout om een mooi lijstje mogelijke molacties samen te stellen.

Mogelijk heeft Philip (die extreem stemt) haar al door.

Onderaan Follow The Money. Ik heb geen molvibes bij haar, maar ze kan het zeker zijn!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #59 Gepost op: 20-04-2021, 12:19:25 »
Zo'n onwaarschijnlijke Mol vind ik Jasmien niet. Ze neemt leiding, manipuleert de groep richting "pasvragen gaan sowieso boven geld" en doet ook genoeg fout om een mooi lijstje mogelijke molacties samen te stellen.

Mogelijk heeft Philip (die extreem stemt) haar al door.

Tegen Jasmien:
- Raadt de drie paardennamen van Annelotte
- Raadt twee keer goed het derde woord bij de karaoke
- Verdient geld bij de wijnglazen, ondanks dat ze zat is
- Gaat in de minst optimale molpositie bij de hondendag
- Zit niet op een bomstoel en lijkt totaal niet voorbereid. Had perfect naast Lennart als eerste weggestemd kunnen worden.

Ik kan het niet heel hard maken dat ze niet de mol is, maar de momenten waarop ze onmols is spat voor mij het kandidaatszijn eraf. Krijg ook totaal geen molvibe bij haar.

Onderaan Follow The Money. Ik heb geen molvibes bij haar, maar ze kan het zeker zijn!

Er is een ramzalig slechte FTM in omloop. Ik weet niet of jij je daarop baseert, maar deze geeft Jasmien bv geen extra geld voor de Karaoke.