Auteur Topic: [kandidaat] Jasmien  (gelezen 9636 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #80 Gepost op: 22-04-2021, 10:37:07 »
Wel een beetje onmols vind ik als je ervan uitgaat dat de Mol de woorden van tevoren wist.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #81 Gepost op: 22-04-2021, 10:52:32 »
Jasmien is mijn leeftijd en bij mij op school had je 1u Duits (niet-talenrichting) of 3u Duits (talenrichting). Ik vermoed dat dat in andere scholen ongeveer gelijk zal zijn. Daarbij komt het dat je in de meeste richtingen van de hogeschool of universiteit er geen talen zijn. Dus die kennis zal mogelijk ver zitten. (mijn Duitse kennis zit toch heel ver, en ik heb het niet meer gebruikt in 13 jaar).

Duits is idd een officiële landstaal van België, maar Engels wordt in de scholen meer gewaardeerd en sneller geleerd dan Duits. Er zijn zelfs scholen waar je kan kiezen voor Spaans ipv. Duits.

Kortom, dat bij Jasmien haar Duits niet goed is is ergens wel logisch maar niet persé mols/onmols.

Ik had een jaar een uurtje Duits. Daarna niet meer. In het algemeen secundair onderwijs (waar je echt elk vak wel een beetje krijgt). Richtingen met veel wiskunde hebben dat op veel scholen niet. En voor zover ik weet zitten er in de rechtenopleiding (die Jasmien heeft gedaan om advocaat te worden) ook niet echt Duitse vakken, toch geen verplichte. Geen Duits kunnen in België is de standaard.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #82 Gepost op: 22-04-2021, 10:58:20 »
Wat mij betreft in deze opdracht te veel aannames om haar uit te sluiten of aan te wijzen als mol(s). We dachten eerst dat Katrien mols deed omdat ze door de woorden heen vloog, dat bleek geen goede interpretatie.
Wat wel zo is, is dat met het printen van de pasvraag ten overstaan van iedereen de trend was gezet om keihard te liegen over de intenties.
Maar hier denk ik niet dat dat een op dat moment toegepaste molstrategie van Jasmien was.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #83 Gepost op: 22-04-2021, 20:27:15 »
Ik was net aan het overwegen om toch maar te gaan voor Jasmien, en nu zie ik opeens weer dat ze zich bij de domino wilde opofferen. Terwijl ze voor pasvragen had gekozen. Onmols punt. Tenzij ze dacht dat iedereen voor pasvragen was gegaan, maar Annelotte had al bezworen dat dat bij hun niet geval was.

Online Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #84 Gepost op: 22-04-2021, 22:53:37 »
Voor mij bedoelt ze duidelijk sarcastisch dat ze zich wil "opofferen" om een opdrachtje te doen: aangezien we toch allemaal zogezegd het geld hebben gekozen, offer ik me op om de kastanjes uit het vuur te gaan halen. Ze drijft een beetje de spot met het niveau van de discussie op dat moment.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #85 Gepost op: 22-04-2021, 23:00:04 »
Ah, zo had ik hem nog niet opgevat. ::rofl:: Maar dat zal zo zijn, ja. Jasmien en Katrien kiezen vervolgens wel voor Lennart en Annelotte. Terwijl Jasmien, inmiddels close met Annelotte, toch moet hebben ingezien dat die voor geld waren gegaan.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #86 Gepost op: 24-04-2021, 16:59:27 »
Hoe komt het toch dat Jasmien zo laag staat in de poll? Helemaal onderaan. Terwijl ze super manipulatief is, en laag staat in FTM. En in bijna alle opdrachten verdacht is.
Ik denk zelf ook steeds dat Jasmien het niet is. ;D Maar toch:

1.1. De meest onopvallende in de derde linie (waarom stond ze niet bij de snuggere schutters?), en raakt als eerste door haar kogels heen. Krijgt als laatste een molboekje van Gilles, en als enige een proficiat. Een proficiat had de mol zeker wel verdiend na deze opdracht!
1.2. Kaapt 'de zee' weg voor Annelotte, helemaal in de hoek. Gekke plek om te gaan staan, want Annelotte stond er al. Anders had Annelotte 'de zee' zeker ook gezien, en er twee gevonden. Onthoudt de namen van de paarden van Annelotte, maar heeft het niet gehad over Sterk Willeke.
1.3. Dwaalt rond op rare plekken, en vindt niets.
2.1. Zegt dat ze niet kan zingen, en komt zo in de volgauto. Raadt 2x het laatste woord (bij Lennart en Samina), en 2x niet (bij Sven en Noah). Sven had zichzelf bestempeld als schlagerkoning (niet geraden), en Samina zei dat ze niet boos moesten worden als ze een liedje niet kende (wel geraden).
2.2. Staat blijkbaar al bekend om dat ze van riesling houdt, en komt meteen in aanmerking voor het wijnproeven. Doet de eerste ronde goed, maar juicht nog voor ze de glazen van de anderen heeft gezien. Neemt de foute beslissing bij de tweede ronde. Ze krijgen elk maar één glas mee. Laat haar glas onderweg vallen.
2.3. Liegt overtuigend en is manipulatief aan de telefoon met Philip. Vindt het niet nodig de andere twee te raadplegen, en is aanwezig in de codekamer als de code in de doos moet worden gevonden.
3.2. Vindt maar 2 baasjes, terwijl Katrien er 5 vindt. Weet meteen welk hondje geen baasje heeft, maar er kan wel nog maar 300 euro extra worden verdiend.
3.3. Vraagt 'durf jij voor geld te gaan' aan Katrien (vreemde vraag), en gaat voor pasvragen. Laat het Duitse woorden raden over aan Katrien. 1.000 euro uit de pot.
4.1. Schiet in de grond bij het intrappen, en zegt 'zet mij maar op het doel'. Dat gaat niet door. Wordt voor het weinige dat zij op het veld doet, geprezen door de commentator.
4.2. Heeft de kaart in handen gehad, maar Lennart krijgt de schuld van het verkeerd lopen. De twee proeven onderweg mislukken. Het drietal komt als laatste aan bij Gilles, en hoeft niet buiten te slapen voor de verdubbelaar.
4.3. Laat zich ontvallen dat ze niet tegen pikant eten kan. Schopt het (zodoende?) toch tot de laatste ronde. Is blij voor Annelotte, en vraagt haar of de pasvragen gelijk verdeeld waren (voorkennis?).
5.1. Doet haar houtzaag onderdeel goed, met Annelotte. Maar als 'worst-gate' iets is, komt Jasmien in aanmerking, want ze ontpopt zich als expert in worsten maken. En is langs de hoorn gelopen na de generale repetitie.
5.2. Stond veel aan de puzzel. Verzint dat zij de kerktoren al af had, beschuldigt daarmee weer eens anderen. Is zen bij het adem inhouden, maar geeft al snel op. Verbergt haar gezicht in haar handdoek, als Gilles zegt dat de mol het snelst de puzzel af had.

Heel veel tegens heb ik niet bij Jasmien. Ze zegt in het introductiefilmpje dat ze niet de mol is, helaas. Maar ze zou het wel graag zijn ('moest het heroverwogen worden...'). Ze wordt een enkele keer verdacht in beeld gebracht, een glimlachje als Gilles zegt dat er nog maar zo weinig is verdiend. Ze is dikke mik met Samina en Annelotte. En haar reacties ogen over het algemeen spontaan en naturel.

EDIT: M.b.t. de discussie hierboven over de Duitse woorden: de Mol had zelf de duo's samengesteld. Jasmien kan Katrien hebben gekozen vanwege haar goede Duits. Dan kon ze zich zelf een beetje van de domme houden, en zou het toch wel goed komen met die opdracht. Gevolg: Katrien lijkt verdacht, Jasmien niet.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2021, 20:28:40 door Molest »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #87 Gepost op: 25-04-2021, 23:04:34 »
Wat jammer dat Jasmien eruit is. Nooit echt als Mol verdacht, maar wel mijn favoriete kandidaat van dit jaar. ::bravo::

Mooi dat op het eind nog bleek dat ze toch ook in de dossiers gekeken had. >:D ::rofl::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #88 Gepost op: 25-04-2021, 23:11:35 »
Toffe kandidate ::bravo::
Haar strakke communicatieskills uit afl. 2 waren inderdaad zeer bewonderenswaardig. Sowieso was Jasmien die aflevering on fire met de riesling. ::rofl:: En ze bleek nu ook al goeie cosmopolitans te maken ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #89 Gepost op: 25-04-2021, 23:16:50 »
Mooi dat op het eind nog bleek dat ze toch ook in de dossiers gekeken had. >:D ::rofl::

Om Elisabet nog eens te citeren: "Ik had het wel verwacht."    8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #90 Gepost op: 25-04-2021, 23:18:34 »
Toffe kandidate ::bravo:: Jammer dat ze eruit ligt ::zwaaisip::
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #91 Gepost op: 25-04-2021, 23:20:29 »
Ik zou de gezichten van de andere kandidaten wel eens willen zien, nu ze ontdekt hebben dat ook Jasmien in de dossiers heeft gekeken! 
 ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #92 Gepost op: 25-04-2021, 23:23:54 »
Ik zou de gezichten van de andere kandidaten wel eens willen zien, nu ze ontdekt hebben dat ook Jasmien in de dossiers heeft gekeken! 
 ::rofl::
Philip is ook zo heerlijk goedgelovig ;D
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #93 Gepost op: 25-04-2021, 23:24:16 »
Ik denk dat Jasmien haar Cosmopolitans gemist zullen worden ::wijn:: :P

Maar even on topic. Ik had Jasmien als finalist. Niet als mol maar had wel het idee dat zij vanuit ervaring als advocate het vizier goed zou hebben staan op de mol. Helaas gegokt en verloren.

En al het gezever over het zagen van Jasmien kwam toch tot een mooie slotsom vorige aflevering.  ;D Dus blij dat ze meedeed. Leuke kandidate  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #94 Gepost op: 25-04-2021, 23:33:25 »
Ik heb hier toch nog even fout geparkeerd gestaan. ::rofl:: Omdat ik niet overtuigd was van een de anderen. Gelukkig was de tunnel niet diep.
Bedankt, Jasmien! Je was een kei! Of een klepper, heet dat geloof ik. ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #95 Gepost op: 25-04-2021, 23:37:47 »
Mijn favoriete kandidaat (samen met Sven) eruit.  :\'(
Had ook nooit gedacht dat zij de mol was.  :)
Nu Annelotte en de mannen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #96 Gepost op: 25-04-2021, 23:42:16 »
Ik hoop dat je haar een mooi eerbetoon geeft in je volgende cartoon!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #97 Gepost op: 26-04-2021, 00:12:29 »
Wat een icoon Jasmien ::bravo::. Ze gaat er ook wel op een grappige manier uit met die dossier scène nog op het einde ::rofl::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #98 Gepost op: 26-04-2021, 00:20:41 »
Ik ben geenszins rouwig om haar afscheid. (Respectvol genoeg?)
Woosie down?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #99 Gepost op: 26-04-2021, 00:24:22 »
Wat een icoon Jasmien ::bravo::. Ze gaat er ook wel op een grappige manier uit met die dossier scène nog op het einde ::rofl::.

Toen we niet te zien kregen wat ze had gedaan, gaf dat voor mij wel weg dat ze een rood scherm ging krijgen.

Kleurrijkere deelneemster, leuk gespeeld  ::jaja::