Fijn dat het Jasmien-topic van de tweede pagina is gehaald
Ik vroeg me al af: waarom is zij eigenlijk zo onverdacht? Toen ik gisteren keek stond ze zelfs allerlaatste in poll. En ze wordt ongeveer even vaak afgestreept als Samina, die zo ongeveer alles goed doet wat er goed te doen valt
Is Jasmien dan echt de ideale kandidaat, of toch stiekem de Mol?
1.1 Hier zit ze op de ideale positie voor de Mol, het is al heel vaak besproken.
1.2 Oké, ze vind een klok en oké, ze beantwoordt haar vraag goed, maar dit thema was gevonden en we-weten-niet-hoe-vaak herhaald door Annelotte. Het supersterke willeke weet ze te verzwijgen. Goodwill kweken in aflevering 1 en toch 500 euro uit de pot houden.
1.3 Jasmien roept wel heel hard, maar vindt helemaal niks. Ze kijkt naar de dino en loopt gewoon verder.
2.1 Eén van de redenen waarom ik haar aanvankelijk afstreepte. Ze raadt twee keer het laatste woord bij de carpool karaoke. Toch kan ik me voorstellen dat ze ook niet álles wilde saboteren als Mol (en dacht dat ze beter het geld van Schlagerkoning Sven kon saboteren dan Lennart of Samina). Ze raadt netto niet meer goed dan Dami. Het enige wat ik in deze verklaring onmols vind is de positie die ze kiest.
2.2 Lekker dronken spelen, goed excuus om wat te vertragen en - oeps - je glazen te laten vallen. Niemand neemt het haar kwalijk.
2.3 'Hij liegt dat 'm zwart ziet.' En weg zijn alle kansen op 5000 euro.
3.1 Jasmien spot maar twee van de tien mensen in het park. We zien haar (en Katrien) letterlijk langs de opvallende ups-man lopen. Dat ze zo enthousiast springt om Isidoor toch te raden zou kunnen als ze vermoedde dat iemand de poster bij het ontbijt al had gezien. En anders scheelde het raden netto toch maar 300 euro. Kleingeld.
3.3 Samen met Katrien is Jasmien hier de enige die geld uit de pot weet te spelen. Van de andere 6 kandidaten weten we dat 4 voor het geld gingen.
4.1 Jasmien voegt weinig toe aan het voetbalspel. Ik kan amper zien wie in welke bubbelbal zit, maar zeker is dat ze niets raakschiet en volgens mij laten haar keeperkunsten ook te wensen over.
4.2 Jasmien zit in het groepje waar het meeste misgaat. Ze houdt lekker de vaart erin, want minder speeltijd. Bij de eerste opdracht komt ze niet op het idee om de bordjes voor de camera te hangen. En misschien weet ze zichzelf meesterlijk te vertragen bij de zipline, waardoor het rode lampje weer uitgat. Wanneer Samina haar vraagt om te blijven hangen, vliegt ze voorbij het shot.
4.3 Dat Jasmien het langst van de niet-bomstoelen blijft zitten zou kunnen omdat ze bepaalde reacties geoefend heeft. (Maar ik vraag me af of dat nodig was. Dit was een opdracht voor de kandidaten, niet voor de Mol.)
Tijd om Jasmien terug op de verdachtenlijst te zetten, mensen