Waar ik ook al aan hintte is dat de sturende rol van Lennart bij de indeling van de linies erg opvalt (voor zover we dit te zien krijgen).
Bij linie 1 zoals gezegd komt Lennart meteen met de opmerking richting Jens, "jij bent toch snugger". En slimme mensen werden gevraagd voor linie 1 en wie wil er niet aangemerkt worden als slim? Jens komt uiteindelijk niet in linie 1, maar zie later.
Bij linie 2 biedt Dami zich aan. Je kunt zien dat Lennart hier iets zegt maar het geluid krijgen we niet te horen. Vervolgens zegt Samina: "en jij Philip". Op dat moment heeft Lennart zijn armen achter zijn rug en zijn houding straalt uit, mij moet je niet hebben. Dus waarschijnlijk heeft hij hier iets gezegd over Philip. Hij draait ook zijn hoofd richting Philip.
Dan zit hij al in linie 3. Dan is het alleen zaak om niet de rol van drone operator te krijgen. Aangezien Jens eerder was aangemerkt als "snugger" en hij nog vrij is, ligt het enigszins voor de hand dat Samina hem aanwijst. Samina zegt tegen Jens: "jij bent handig, jij de drone?". Lennart kijkt op dat moment ook al richting Jens. Het is Lennart gelukt om een paintball geweer in handen te krijgen om hiermee te kunnen gaan missen en daarmee zijn rol als Mol veilig te stellen. Met als extra bonus dat er geen €5000 in de pot komt. En het was sowieso natuurlijk wel de bedoeling dat er iemand door zou komen en de kans dat je iedereen tegen kan houden met een beperkt aantal kogels is wel erg klein. Iemand doorlaten is veel makkelijker omdat er heel veel manieren zijn om mis te schieten.
Edit
En als er 2 kandidaten zijn die rechten hebben gestudeerd, dan ga je een timmerman voorstellen als er gezocht wordt naar zoals Samina dat zegt "mensen met verstand". Ik neem aan dat ze hiermee bedoelt mensen die in hun werk vooral werken met hun verstand. Zelf heeft Lennart waarschijnlijk iets gestudeerd als Sociale Pedagogiek, want hij is "opvoeder" zoals ze dit in België noemen. In ieder geval zou hij zichzelf wel moeten kwalificeren als iemand met verstand, zou ik denken.