@MartinJ
Dat zegt ie niet. Hij zegt 1) 2) 3)
Dami: Ik wil dat wel doen
Samina: Gij?
1) Ah wel of I will
Samina: En gij Philip?
2) twee evenwichtige
3) komaan.
Als professor Philip op dat moment spreekt, is er geen aandacht voor dat schuchtere mannetje Lennart. (en met schuchter bedoel ik de eerste indruk die moeke Samina van hem zal hebben).
Die 1,2,3 van Philip klinkt mij als een gewone aanmelding voor een opdracht, ik zie daar verder niks bijzonders in.
Lennart reageert op wat Dami zegt, begint te praten, kijkt in eerste instantie niemand aan, daarna een vluchtige blik naar zijn links richting Sven en kijkt dan pas Samina aan, praat tegen haar en wordt verrast door de bas van Philip in zijn nek, waarop hij die kant op kijkt.
Waar bemoeit Lennart zich -in rol van mol- mee als hij niet in linie twee wil. Hou dan gewoon je mond even. Maar dat deed hij niet. Lennart -in rol van mol- wilde zich dan aanmelden voor linie 2 of maakt een fout. Was hij bang dat hij aangesproken zou worden voor linie 2 door Samina? Met 1 seconde wachten en niks zeggen was dat opgelost door Philip. Dat zit toch in het mol voorbereidingspakket, niet opvallen hier.
Jouw visie is nog steeds richting de ideale positie. Maar een goed voorbereide mol kan in alle drie de linies uit de voeten en het niet nodig hebben om per se ergens te willen staan. De kans dat het misging, was klein, die heb je dan te accepteren. Maar die kans was niet veel groter op Lennarts positie, dat heb ik al genoeg aangegeven. Dus in de zoektocht naar de mol, wie viel hier niet bijzonder op?