Je ziet heel duidelijk 3 verschillende golfvormen en hieruit volgt dat Jasmien en Annelotte allebei slechts 3 van deze 11 schoten hebben afgevuurd en Lennart maar liefst 5.
Dit lijkt al te bevestigen dat de kogels niet gelijk verdeeld zijn maar dat Jasmien en Annelotte allebei 10 kogels hebben gekregen en Lennart in zijn eentje 20 omdat hij in zijn eentje één kant voor zijn rekening moet nemen. Bedenk hierbij dat Annelotte na deze 11 schoten zegt dat ze niet veel kogels meer heeft.
Puik speurwerk!
Dat Lennart meer kogels kreeg om mee te beginnen, wordt dus weer wat aannemelijker. Logisch ook, hij stond daar in zijn eentje. Maar of dat 20-10-10 is? Bij het vullen houdt hij ze in één hand, en dan is 20 wel veel. Wie heeft de kogels zo verdeeld? Ik vermoed Annelotte, want zij leegt het restant van de koker in haar eigen vulbak. Het lijkt me dat de verdeler eerst de anderen hun kogels geeft (als de kogels allemaal uit dezelfde koker kwamen). Al zegt dat nog niets over hoe die verdeling is afgesproken.
Als Lennart meer kogels kreeg, is het dus niet verdacht dat hij aan het eind nog kogels over had. Ook dat hij er voor de greppel 5 afvuurt tegenover de anderen elk maar 3, en nog eens schiet op een aanvaller die nog in de greppel ligt, is niet bij voorbaat verdacht. Hij zat ruimer in de kogels, dus hoefde niet super zuinig te zijn. Mol Lennart kan natuurlijk wel meer kogels hebben geclaimd, om zich ervan te verzekeren dat een groot deel van de kogels werd verspild. Maar in dat geval hij had ook gewoon een deel van de kogels niet kunnen gebruiken, niemand had het opgemerkt. En dat heeft hij niet gedaan, want er zijn 40 kogels te zien / te horen.
Dat Lennart aan het eind nog kogels over had, vind ik niet verdacht van Lennart. Het kan zelfs een molactie van Annelotte of Jasmien zijn: Lennart meer kogels geven (hij stond immers in zijn eentje), zodat ze er aan hun kant sneller doorheen waren, en Lennart ze niet op kreeg.
Aanvulling hierop: Lennart en Samina zijn het er over eens dat Lennart het gaat proberen, terwijl de aanvallers nog in de greppel liggen. Maar Annelotte is tegen, 'omdat ze maar weinig kogels hebben'. Die opmerking wordt wel wat verdacht, als Lennart de meeste kogels had. Als het de bedoeling was dat Lennart ze niet op kreeg tijdens de aanval, dan moest hij op dat moment inderdaad beter nog maar niet schieten (stel je voor dat hij al raak schoot).
Er blijft in linie 3 toch echt weinig verdachts over, wat mij betreft. Meer kogels voor Lennart en alles wat daaruit voortkwam is goed te begrijpen. Wat wel frappant is, is dat de beelden suggereren dat Lennart juist minder heeft geschoten dan de andere twee. Voor de greppel zie je ze alle drie 2 schoten lossen, terwijl Lennart er blijkbaar toen al een paar meer had afgevuurd. Na de greppel lossen Annelotte en Jasmien elk 4 schoten in beeld, en Lennart maar 2.
EDIT: In het achter de schermen filmpje laat een aanvaller zien waar hij is geraakt. Dat is van de kant van Lennart. Tenzij Lennart zeker wist dat dit de reservemol was, vind ik het onmols dat hij hier een aanvaller afschiet (of het moet de laatste zijn geweest, toen Noah al was doorgebroken).