Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten  (gelezen 8161 keer)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #80 Gepost op: 15-04-2021, 16:14:04 »
Samina is hier en in de nasleep zo kandidaats als wat, haar ga ik toch een keer definitief schrappen.

Voor de rest begrijp ik de dynamiek van de stemming niet zo goed.

Wil je, als kandidaat, de mol hier meteen weg of liever even aan tafel om hem/haar te observeren?
Hoeveel invloed heeft Gilles gehad?
Waarom gaat Lennart er meteen uit met Samina, viel hij echt zo zwaar door de mand of spelen er andere beweegredenen?
En hoe blijft in godsnaam Jasmien, die voortdurend haar mond afveegt en lippen likt, tot de laatste stemming zitten? Dit is dan puur goodwill van de anderen of wat?



Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #81 Gepost op: 15-04-2021, 18:05:16 »
Ik denk dat Jasmien zo lang bleef zitten omdat men er meer gebrand op was om anderen weg te stemmen. Dit lijkt me een indicatie dat vrijwel iedereen doorheeft dat Jasmien een kandidaat is en kennelijk niet de grootste concurrente. Verder weet je niet wat de anderen stemmen, dus kan er een overkill aan stemmen gaan naar een bepaald persoon. Ik denk dat Jasmien er daarom doorheen is geglipt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #82 Gepost op: 18-04-2021, 19:24:39 »
Citaat van Bakkeryer van .be

Stel dat in stemronde 1 Sven en Annelotte genomineerd worden. Dan ontploft de bom direct en is de opdracht voorbij. Maar dan komen ook de spannende scènes met de schnapps, apfelstrudel en wormenpuree te vervallen, waardoor een groot deel van de charme van de proef wegvalt en de opgebouwde spanningsboog als een kaartenhuisje in elkaar stort tot een grote anticlimax.

Daarom zou het me niet verbazen dat de Mol hier zelfs zijn best zou doen om zeker geen bomsitters ontdekt te laten worden in Rondes 1 en 2, zelfs als dat zou betekenen dat de Mol zelf moet opstaan. Daar hangt immers geen prijskaartje aan voor de Mol, integendeel , de 5.000 zit dan al zo goed als zeker op zak...

Lennart en Samina komen hiervoor in aanmerking.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #83 Gepost op: 18-04-2021, 19:29:15 »
Zit wat in. En als na Samina iemand had geroepen dat zijn of haar eten ook pittig geurde, konden er al meteen twee van tafel. :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #84 Gepost op: 18-04-2021, 19:41:50 »
Scherp opgemerkt van Bakkeryer. De Mol is hier inderdaad tamelijk waarschijnlijk productie-assistent geweest.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #85 Gepost op: 18-04-2021, 19:55:31 »
Maar als Samina hier afging als een wekker dan was al 1 mol stoel veilig in ronde 1 en kon de mol gewoon verder mollen tot ronde 2.

Gilles benoemt in zijn voice over daarna nog Lennart, die overduidelijk bezig is het brandende gevoel op zijn tong weg te moffelen.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2021, 20:07:22 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #86 Gepost op: 19-04-2021, 14:27:07 »
Citaat van Bakkeryer van .be

Stel dat in stemronde 1 Sven en Annelotte genomineerd worden. Dan ontploft de bom direct en is de opdracht voorbij. Maar dan komen ook de spannende scènes met de schnapps, apfelstrudel en wormenpuree te vervallen, waardoor een groot deel van de charme van de proef wegvalt en de opgebouwde spanningsboog als een kaartenhuisje in elkaar stort tot een grote anticlimax.

Daarom zou het me niet verbazen dat de Mol hier zelfs zijn best zou doen om zeker geen bomsitters ontdekt te laten worden in Rondes 1 en 2, zelfs als dat zou betekenen dat de Mol zelf moet opstaan. Daar hangt immers geen prijskaartje aan voor de Mol, integendeel , de 5.000 zit dan al zo goed als zeker op zak...

Lennart en Samina komen hiervoor in aanmerking.

Dat heb ik heel in het begin al over deze opdracht opgemerkt... Als er iemand te vroeg opstaat is de mooie opdracht voorbij. Extra minmolpunten voor Lennart wederom.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #87 Gepost op: 19-04-2021, 15:51:08 »
Dat snap ik even niet. De enige manier om de bomstoelen in het spel te houden is toch juist om de niet-bomstoelen op te laten staan? Dan is het toch simpel voor de mol om ervoor te zorgen dat hij een niet-bomstoel krijgt en de eerste ronde meteen verdenking op zich te laden zodat hij als eerste op moet staan.
Het is namelijk makkelijker om jezelf te verraden dan om jezelf niet te verraden volgens mij. Net zoals het makkelijker is om bij het schieten een doel te missen dan om het te raken...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #88 Gepost op: 19-04-2021, 16:43:42 »
Dat heb ik heel in het begin al over deze opdracht opgemerkt... Als er iemand te vroeg opstaat is de mooie opdracht voorbij. Extra minmolpunten voor Lennart wederom.

Je snapt het duidelijk niet. Het zijn juist molpunten voor Lennart. Die heeft op anderen die ook niet op een bomstoel zaten gestemd. En zichzelf verdacht gemaakt met dat likken van zijn lippen zodat hij zelf ook stemmen aan zou trekken. Iets te succesvol, want hij lag er meteen al uit, maar hij heeft er in ieder geval voor gezorgd dat Sven en Annelotte bleven zitten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #89 Gepost op: 19-04-2021, 18:22:59 »
Je snapt het duidelijk niet. Het zijn juist molpunten voor Lennart. Die heeft op anderen die ook niet op een bomstoel zaten gestemd. En zichzelf verdacht gemaakt met dat likken van zijn lippen zodat hij zelf ook stemmen aan zou trekken. Iets te succesvol, want hij lag er meteen al uit, maar hij heeft er in ieder geval voor gezorgd dat Sven en Annelotte bleven zitten.

Jezelf er meteen uitwerken.
Topstrategie. Zonder Samina had hij nog geen ronde overleeft.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #90 Gepost op: 19-04-2021, 18:25:01 »
Nou volgens mij wil de mol toch echt wel graag invloed hebben op het eind, het gaat wel om 5000 euro wat echt niet in de pot mag komen!

Naast Sven en Annelotte, die wellicht (als zijnde mol) al wisten welke stoel ze moesten hebben, vind ik ook jasmien en Philip hier enorm verdacht omdat ze zo ongelooflijk hun best deden in het spel te blijven terwijl ze wisten geen bomstoel te hebben.

Dus of wilden ze maar al te graag de pasvragen, ofwel wilden ze invloed houden (als mol zijnde). Bij Philip leek het te gaan om eigen belang, (met z’n gefrustreerde ‘dankjulliewel jongens’) maar bij jasmien twijfel ik aan haar bedoelingen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #91 Gepost op: 19-04-2021, 18:26:43 »
Kandidaten gaan echt wel voor de pasvragen hoor, dat kun je wel aan kandidaten overlaten.  ::rofl::

In dit geval heeft de Mol zichzelf waarschijnlijk (mede in opdracht van de productie) opgeofferd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #92 Gepost op: 19-04-2021, 18:29:18 »
Kandidaten gaan echt wel voor de pasvragen hoor, dat kun je wel aan kandidaten overlaten.  ::rofl::

In dit geval heeft de Mol zichzelf waarschijnlijk (mede in opdracht van de productie) opgeofferd.
Nu ja, dat is een aanname en daar kan je dus nooit helemaal zeker van zijn. De situatie waar Sven en Annelotte zich in bevonden aan het einde van de opdracht, met de oneerlijke verdeling van de pasvragen, leende zich er anders wel toe dat Sven zou opperen om toch voor het geld te gaan. Ik zou zelf liever hebben dat iedereen op gelijke voet start dan dat je zelf slechts 1 pasvraag krijgt en een medekandidaat 5. Toch een groot verschil...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #93 Gepost op: 19-04-2021, 18:32:47 »
Nee, toch voor het geld gaan zou de doodsteek voor Sven zijn geweest. Iedereen zou dan weten dat hij niet de Mol is en als Annelotte eraan mee zou hebben gewerkt zou ook zijn zichzelf enorm onverdacht maken. Dan haal je een boel geld binnen voor de pot, maar zet iedereen een streep door jouw naam en maak je het voor de concurrentie eigenlijk een stuk gemakkelijker. Dat zou je eigenlijk alleen maar kunnen doen als je voor 99,9% zeker bent van de Mol en dus ook zeker weet dat je de concurrentie wel zult afschudden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #94 Gepost op: 19-04-2021, 18:36:10 »
Kandidaten gaan echt wel voor de pasvragen hoor, dat kun je wel aan kandidaten overlaten.  ::rofl::

In dit geval heeft de Mol zichzelf waarschijnlijk (mede in opdracht van de productie) opgeofferd.

Daar geloof ik dus helemaal niets  van, de mol wil wel degelijk invloed op de uitkomst, het gaat hier niet over een schamel bedragje.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #95 Gepost op: 19-04-2021, 18:37:40 »
Zie mijn bovenstaande reactie. Als kandidaat voor het geld gaan is je eigen glazen ingooien. Sven heeft er lang over nagedacht, maar durfde het om die reden toch niet aan. Daar kon je als Mol en als productie eigenlijk wel van uit gaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #96 Gepost op: 19-04-2021, 19:22:50 »
Daar geloof ik dus helemaal niets  van, de mol wil wel degelijk invloed op de uitkomst, het gaat hier niet over een schamel bedragje.
De uitslag staat al vast. Het enige dat nog beslist moet worden is wie de 5 pasvragen krijgt en wie 1. Degene die de stolp met de pasvragen open maakt heeft alle macht in handen. Hij is de enige die de stolp met geld nog zou kunnen openen en dat doet die echt niet. Bovendien ben je er dan nog niet. Je moet ook nog voldoende tijd overhouden om de bom onschadelijk te maken. Onder die stolp met geld lag geen geld maar alleen de instructies. Dan moet je nog genoeg tijd hebben om die instructies uit te voeren.
Dit is gewoon een kwestie van gewoon je poot stijf houden. Vergeet niet dat je met één pasvraag nog altijd een voordeel hebt tegenover de kandidaten die niets hebben. Het zou heel dom zijn om dit op te geven, alleen omdat je een sympathieke medekandidaat geen 5 pasvragen gunt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #97 Gepost op: 19-04-2021, 20:50:00 »
Klopt. En dus hoefde de Mol helemaal niet op een bomstoel te zitten. Het was alleen zaak dat de bom niet vroegtijdig af zou gaan. Gebeurde dat niet, dan was het vervolgens vrijwel zeker dat de pasvragen zouden worden gekozen. Apfel ei für den Maulwurf. 
;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #98 Gepost op: 19-04-2021, 22:21:26 »
De uitslag staat al vast. Het enige dat nog beslist moet worden is wie de 5 pasvragen krijgt en wie 1. Degene die de stolp met de pasvragen open maakt heeft alle macht in handen. Hij is de enige die de stolp met geld nog zou kunnen openen en dat doet die echt niet. Bovendien ben je er dan nog niet. Je moet ook nog voldoende tijd overhouden om de bom onschadelijk te maken. Onder die stolp met geld lag geen geld maar alleen de instructies. Dan moet je nog genoeg tijd hebben om die instructies uit te voeren.
Dit is gewoon een kwestie van gewoon je poot stijf houden. Vergeet niet dat je met één pasvraag nog altijd een voordeel hebt tegenover de kandidaten die niets hebben. Het zou heel dom zijn om dit op te geven, alleen omdat je een sympathieke medekandidaat geen 5 pasvragen gunt.
Je gaat er hier vanuit dat jouw mening een feit is, maar er kan weldegelijk veel meer gebeuren dat wat jij hier aanhaalt en het is zelfs heel logisch.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Een bom met lekker eten
« Reactie #99 Gepost op: 19-04-2021, 23:27:23 »
Feitelijk weet je pas wie de mol is na de finale. Als je gaat wachten totdat je feitelijk weet wie de mol is, vind je hem niet vóór die tijd. Oftewel, er komt een moment dat je sommige zaken voor waar moet aannemen.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 23:29:29 door MartinJ »