Auteur Topic: [kandidaat] Anke  (gelezen 12766 keer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #100 Gepost op: 17-04-2022, 23:21:19 »
Als Anke de mol is, had ze misschien wel meer tijd genomen met haar kaartenhuis opdracht. Als je lang wegblijft, zal Emanuelle eerder denken dat je voor drie verdiepingen bent gegaan. Behoorlijk minpunt voor Anke.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #101 Gepost op: 17-04-2022, 23:21:49 »
Zou het kunnen zijn dat productie haar sowieso op een reservelijstje had staan..?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #102 Gepost op: 17-04-2022, 23:28:05 »
Die ‘Anke is de mol’ uit de docu blijft toch eigenlijk ook te mooi

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #103 Gepost op: 17-04-2022, 23:30:55 »
Ik denk dat ik switch van tunnel en me hier in ga nestelen. Ik vond het mollicitatiegesprekje van Anke met Gilles sowieso al interessant. Ze heeft het meest open en eerlijke gesprek, want denk ik een goed begin is. De productie weet namelijk toch al wat iedereen als Mol in hun mars heeft van de eerste gesprekken vóór de opnames, dus het gesprekje op locatie lijkt me vooral voor de show én aanvoelen hoe iedereen erin staat (Sven bijvoorbeeld, die heel mysterieus en te hebberig voor de rol was, zou ik meteen afschrijven).

En na die woedeuitbarsting van vandaag.. ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #104 Gepost op: 17-04-2022, 23:32:14 »
Ik vond Anke wel stilletjes in deze aflevering, ze zei in de auto geen woord. Ik vond de andere vijf veel meer ontspannen overkomen, de hele aflevering door eigenlijk. Dus ja, ik zie wel gedragsverandering, maar ik vraag me tegelijkertijd af of dat geen montagekeuzes zijn. Ze zal toch wel wat gezegd hebben tijdens zo'n autorit?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #105 Gepost op: 17-04-2022, 23:33:56 »
Ook na het vertrek van Bert leek ze wat afwezig, maar het kunnen inderdaad montagekeuzes zijn.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #106 Gepost op: 17-04-2022, 23:40:31 »
Ook na het vertrek van Bert leek ze wat afwezig, maar het kunnen inderdaad montagekeuzes zijn.

Ja daar dacht ik dus ook ‘iedereen zegt wat over Bert, zij zit te wennen aan dit gevoel als mol bij de executie’. Maar toen zei ze, idd wat afwezig, toch nog wel wat.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #107 Gepost op: 18-04-2022, 00:00:47 »
Haar enthausiaste gedrag herken ik ergens van   ::vergroot::
Iets met een bioscoop ofzo..
;D

Het leek er inderdaad wel toevallig voor het eerst écht uit te komen nu. Wensmolletje ::hypocriet::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #108 Gepost op: 18-04-2022, 00:27:49 »
We mogen niet zien hoe ze verder met Manu onderhandelde en haar eerste reactie op het openen van de koffer gebeurt ook buiten beeld.

Ik verdenk al bij al eerder De Costers club ervan hiermee een verdacht randje te willen geven aan Ankes kandidatengedrag en verdenk haar zelf nu minder dan na aflevering 4.

Kandidaat of mol, ze was me wel een powerhouse tijdens deze opdracht zeg. Ik ben fan. ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #109 Gepost op: 18-04-2022, 00:53:05 »
Ze is de Lara Croft van t seizoen  :D

En ze wordt idd erg verdacht neergezet.

Minpuntjes:
- in t veld roept ze dat Manu sowieso iedereen gaat neerschieten. Als je dat echt denkt kan je dat als mol beter niet zeggen
- Stukje uit de edit weggelaten in de onderhandeling met Manu waardoor ze extra verdacht overkomt
- ze komt 2x in beeld als de voiceover van Gilles “de saboteur” zegt ergens en op het einde bij de test “de nieuwe mol” zegt waarop Anke weer in beeld gebracht wordt.

Komende week maar eens zien of ik haar verdenk vanwege de edit

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #110 Gepost op: 18-04-2022, 01:35:29 »
Anke heeft vast wel een geoefende schiethand als rechercheur nochtans. Dus ja zeker en vast dat dit haar moment was. Terechte observatie ook: want waarom zou Manu niet iedereen neermaaien? In het slechtste geval dat je 2 geldkoffers als collateral meeneemt is het wat 6k uit de pot voor flink wat pasvragen.Das een aardige no brainer.

En juist dat noemen geeft een extra mindfuck aan andere kandidaten. Krijg je een catch 22: pak pasvragen en wordt afgeschoten en je helpt Manu aan een soort van vrijstelling. Pak geld en wordt afgeschoten en er gaat geld uit de pot. Juist het geld pakken is interessant voor de mol. En dan had ik niet netjes me gehouden aan Manu haar eerste waarschuwing. En domweg direct gaan rennen op de finish af. Grootste kans op een cop out moment en je vergroot de kans resoluut neergemaaid te worden.

Ik vond Anke al een leuke outsider, nu Bert exit is gaat het voor mij tussen Anke en Uma.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anket
« Reactie #111 Gepost op: 18-04-2022, 08:14:19 »
Anke is ineens topverdachte op dit forum.
Ik hield ook eventjes rekening met de mogelijkheid tijdens de aflevering.
Maar tijdens de eliminatie kijkt ze echt voortdurend als een kandidaat in het rond op zoek naar reacties. Mijn indruk is dat Uma haar mol is (of is het toch Yens in wiens richting ze kijkt? Moet de fotofinish nog even herbekijken hiervoor).

Overigens, in de mollicitatie bij Gilles vorige aflevering antwoordde ze dat ze daar “misschien” wel zou op ingaan als haar gevraagd wordt of ze de mol zou willen zijn. Is dat het (ant)woord dat de makers willen horen? Remember Martijn die de kandidaten “misschien” zou kunnen misleiden toen er in het seizoen van Elizabeth nog geen mol gekozen was, wat Gilles toen duidelijk niet overtuigde.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2022, 08:27:39 door Molekule »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anket
« Reactie #112 Gepost op: 18-04-2022, 09:24:02 »
Maar tijdens de eliminatie kijkt ze echt voortdurend als een kandidaat in het rond op zoek naar reacties.
Ze is vooral erg in zichzelf gekeerd. 'Doet hier iemand plots anders?' vraagt Gilles. En Anke is de enige die haar ogen neerslaat. De enige keren dat ik haar opzij zie kijken is nà de groene schermen, niet ervoor. Dat is net te laat om te zeggen dat ze iemand aan het peilen is.
Ze duikt meteen onder haar haar als ze aan de beurt is. Ze doet wel een lachje van opluchting, maar die hand gaat meteen weer gespannen onder de kin, die kon toch gewoon los nu? Nee, ik vind Anke niet bepaald door de mand vallen als kandidaat hier.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anket
« Reactie #113 Gepost op: 18-04-2022, 09:31:19 »
De enige keren dat ik haar opzij zie kijken is nà de groene schermen, niet ervoor. Dat is net te laat om te zeggen dat ze iemand aan het peilen is.

Na het groene scherm checken is even sprekend als ervoor toch? Het geeft mij vooral een zeer zoekende indruk, wat logisch is als kandidaat in deze situatie.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2022, 09:36:33 door Molekule »

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #114 Gepost op: 18-04-2022, 11:15:07 »
Dit is geen natuurlijke houding, tóch?
Geen idee hoe ik foto's in spoilers zet, dus bij deze een linkje:

https://imgur.com/a/U8gWlp7
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #115 Gepost op: 18-04-2022, 11:17:32 »
Dit is geen natuurlijke houding, tóch?
Geen idee hoe ik foto's in spoilers zet, dus bij deze een linkje:

https://imgur.com/a/U8gWlp7

Mwah: als ik zit na te denken kan ik ook prima zo'n houding aannemen. Ik zie er ook niet echt een spoiler in want zat gewoon in de aflevering.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #116 Gepost op: 18-04-2022, 12:02:50 »
Geld meenemen in de opdracht en hopen dat je afgeschoten wordt is zeker Mols, maar niet als je als laatste aan de beurt bent. Als je als laatste gaat heeft Manu misschien al zoveel pasvragen (die je gelijk moet inzetten in België) dat ze vindt dat ze een vrijstelling heeft (5 pasvragen is ook een vrijstelling als de mol met zijn of haar eerste aflevering bezig is) en dan maakt het voor een kandidaat niet echt uit als een van de andere kandidaten er ook twee pakt. Bij Anke kon Manu dus wel een klein risico nemen, bij Yens had ze nog niet groot voordeel op alle andere kandidaten. Ik denk daarom dat de mol als laatste niet geld zou meenemen (misschien wordt die ook gebrieft over de wat de eerste vier gedaan hebben als ze bij de opdracht aankomt).
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #117 Gepost op: 18-04-2022, 13:02:39 »
Tegelijkertijd gaat het wel om het grootste bedrag. Maarja dat meenemen als mol is wel een risico opzich

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #118 Gepost op: 18-04-2022, 15:09:07 »
Ik denk ook dat het een groot risico is om als mol als laatste voor die €2000 te gaan. Uma zal zeker voor de 2 pasvragen gaan en worden neergeschoten. Dat zijn in ieder geval al 2 pasvragen voor Manu. Yens en Sven zullen ook wel voor de pasvragen gaan en er zal ook wel minimaal één van die twee worden afgeschoten. Manu zal tegen de tijd dat Anke aan de beurt is wel voldoende pasvragen hebben gescoord om vrijwel zeker te zijn van een groen scherm (moeten allemaal worden ingezet). Waarom zou je dan nog 2 extra pasvragen willen? Als Anke de mol is en Manu dus niet, dan zou ze wel gek zijn om Anke ook nog neer te schieten met het risico om €2000 uit de pot te spelen. Mocht Anke toch pasvragen hebben dan is er niets aan de hand want Manu heeft nog steeds een voorsprong boven Anke en een nog grotere voorsprong tegenover de rest.

Ook denk ik dat om dezelfde redenen Manu het als mol niet zou kunnen maken om Anke neer te knallen. Zou wel erg verdacht overkomen, want ze had die (vermeende) pasvragen dan echt niet nodig.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #119 Gepost op: 19-04-2022, 11:51:35 »
Anke zegt als ze aankomt bij Emanuelle dat het spel eerlijk gespeeld moet worden. Anke kan dus de mol niet zijn want die speelt juist NIET eerlijk ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)