Auteur Topic: [De Mol] Philippe  (gelezen 15082 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #40 Gepost op: 25-03-2022, 19:59:20 »
Ik denk dat bepaalde delen van het traject niet door beide camera’s gedaan konden worden en Philippe dus wel af en toe nele de regie moest geven.  Niet dat hij dat vrijwillig deed

Zou kunnen. Er wordt een prachtig overzichtskaartje gegeven inclusief camera's dus we zouden het kunnen reconstrueren. (Waarschijnlijk heeft iemand dat al gedaan. Ik zal eens op het forum van de Belgen kijken. :D)

Edit: Het kaartje met daarop de camera's van Nele en Philippe is als ik het snel terugkijk alleen maar bij de 500 euro te zien helaas:

« Laatst bewerkt op: 25-03-2022, 20:07:54 door Heinz »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #41 Gepost op: 26-03-2022, 23:12:40 »
Wat mij vooral ook opviel was dat Phillipe bij Toon ook veel ballonnen laat knappen maar dat helemaal niet zoveel aandacht krijgt, en dat de edit ons doet geloven dat Pillipe bij Jens het heel goed lijkt te doen maar het bij de verdubbelaar aangekomen juist begint te verprutsen, totdat juist Nele het overneemt en het goedkomt. Toch mols gedrag van Phillipe.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #42 Gepost op: 27-03-2022, 00:52:34 »
Wat mij vooral ook opviel was dat Phillipe bij Toon ook veel ballonnen laat knappen maar dat helemaal niet zoveel aandacht krijgt, en dat de edit ons doet geloven dat Pillipe bij Jens het heel goed lijkt te doen maar het bij de verdubbelaar aangekomen juist begint te verprutsen, totdat juist Nele het overneemt en het goedkomt. Toch mols gedrag van Phillipe.
Het lijkt misschien alsof het knappen van de ballonnen komt door Nele en Phillipe, maar wellicht is Toon of Sven de mol en volgen zij geen instructies op en laten ze de ballonnen bewust knappen door net even een klein stapje naar rechts te doen. Zou een leuke subtiele molactie kunnen zijn. 
Wat dat betreft is het wel zeer onverdacht dat Jens het zo goed doet.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #43 Gepost op: 28-03-2022, 08:29:17 »
De eieren kapot laten vallen was mogelijk een topmolactie maar bij de papegaaien had ie denk ik als Mol weinig te zoeken.

Bert lijkt aardig overtuigd te zijn dat Philippe de Mol is. Iets om in de gaten te houden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #44 Gepost op: 28-03-2022, 09:52:09 »
Philippe liet de eieren vallen en even later nog een kartonnen doos (iets voor het dessert), waar ook meer dan de helft uitvloog.
Denk dat Toon hem wel goed inschatte, als onhandig, die is gewoon zo. Bert zei ook al dat Philippe s' avonds zo moe is.
Dus Philippe loopt wel degelijk in de gaten. Naar mijn idee heerlijk beelden voor de makers om te laten zien, maar geen mol, nog niet eens een mollende kandidaat.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #45 Gepost op: 28-03-2022, 09:58:26 »
Bert zei ook al dat Philippe s' avonds zo moe is.

Bert zei in aflevering 1 zelfs dat Philippe in zijn slaap praat en dat Bert daar handig gebruik van maakt. Niet echt iets wat je wil dat een Mol doet. :o (Of Philippe is zo geslepen dat ie doet alsof ie slaapt en voedt Bert met informatie die hem goed uitkomt. ;D)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #46 Gepost op: 28-03-2022, 10:14:52 »
Bert zei in aflevering 1 zelfs dat Philippe in zijn slaap praat en dat Bert daar handig gebruik van maakt. Niet echt iets wat je wil dat een Mol doet. :o
Pas maar op, want om die reden had ik vorig jaar Lennart te vroeg afgestreept :-[
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #47 Gepost op: 28-03-2022, 10:22:13 »
Deed Lennart dat ook? Wist ik niet meer.

Philippe was mijn Mol na aflevering 1 maar ik weet nog niet of ik nu weer op 'm ga stemmen (in de pool en poll). Er zijn een hoop verdachten om uit te kiezen. ::jaja::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #48 Gepost op: 28-03-2022, 10:26:23 »
Ik ken iemand die alleen in zijn slaap praat als hij veel stress heeft en/of erg moe is. Dat zou dus zowel een mol als kandidaat kunnen zijn. 

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #49 Gepost op: 28-03-2022, 10:29:55 »
Deed Lennart dat ook? Wist ik niet meer.
Jep, en een paar jaar eerder stond er in (ik meen) HUMO waar de makers aangeven dat een mol die praat in z'n slaap een nachtmerrie voor ze zou zijn. Dat was toen ook nog breed uitgemeten in de kop. Dus dacht ik dat Lennart het wel niet zou zijn.

Maar als ik even had gegoogeld had ik gelezen dat mensen die praten in hun slaap vrijwel nooit geheimen verklappen :P
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #50 Gepost op: 28-03-2022, 20:57:59 »


Bekijk Philippe's tot en met aflevering 2 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Blauw

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #51 Gepost op: 30-03-2022, 10:50:06 »
Wat doet hij hier? Ook kijkt hij telkens recht in de camera.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2022, 10:51:57 door Blauw »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #52 Gepost op: 30-03-2022, 11:27:24 »
Wat doet hij hier? Ook kijkt hij telkens recht in de camera.
Opmerkelijk ja. Maar als hij hiermee een extra roosje pikt, is hij de nieuwe Houdini. Als ik het als kandidaat moet uitleggen: hij had iets in z'n hand wat hij weg wilde gooien (een kruimeltje of iets kleins) maar probeert het 'subtiel' te doen voor de camera. Vervolgens is hij zo camerabewust dat hij nog even in de camera kijkt. Je ziet hem ook wat ongemakkelijk huppelen op zoek naar een houding :P
...óf niet!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #53 Gepost op: 30-03-2022, 11:46:52 »
Opzich is (bewust) niet in de camera kijken wanneer er letterlijk recht voor je een cameraman loopt ook best ff wennen.
Vond Philippe wel vrij onzichtbaar in aflevering 2. Bij afgaan van wie ik verdenk vergeet ik praktisch dat hij er ook nog is

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #54 Gepost op: 3-04-2022, 18:23:14 »
Verder viel het me op dat Philippe zich wat over Jens leek te ontfermen als in dat hij meteen toenadering tot hem zocht. Dit is niet per se mols maar hij profileert zich er wel als sympathiek mee en misschien pakt ie zo al meteen één kandidaat (Jens) in.

En Jens is ribbedebie... Ik hou het toch nog even op Philippe als Mol.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #55 Gepost op: 3-04-2022, 22:47:58 »
Ik word nog altijd zo vrolijk als ik zijn hoofd weer zie.  :D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #56 Gepost op: 3-04-2022, 22:52:55 »
Ja, lijkt me een sympathieke man. Maar is ie ook de Mol? Hij deed het dan toch veel te goed met Anke? Ik denk echt dat ik een nieuwe Mol moet zoeken.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #57 Gepost op: 4-04-2022, 21:37:05 »


Bekijk Philippe's tot en met aflevering 3 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #58 Gepost op: 5-04-2022, 09:50:00 »
Ik vind de molbriefing waarin de mol zich beklaagt buitenspel te staan door een sterke groep wel goed passen bij Philippe. Hij werd door de anderen ingedeeld bij de Spaanse les, was daar niet zo enthousiast over. De tweede foto komt vooral op naam van Anke. Philippe hobbelt er achteraan.

Als je dan naar alle anderen kijkt in afl. 3:
- Anke loopt onnodig naar de 17-jarige serveerster, voor een juiste foto (EUR 750).
- Bert doet bijna alle deelopdrachten in de hotelkamer goed, en verklungelt zijn enige eventuele molactie met de M&Ms (EUR 2.850)
- Emanuelle brengt niets op, maar doet een gevaarlijke en dus onwaarschijnlijke actie onder water.
- Sven heeft als enige alle borden over de ruimte gelezen, en had de opdracht kunnen laten mislukken. Maar hij redt de opdracht (EUR 4.000). Klopt totaal niet met de molbriefing.
- Uma maakt een selfie met het juiste beeld (EUR 1.100)
- Yens maakt een ezelsbruggetje voor het cruciale antwoord bij de raket (EUR 4.000)

Dan zou je bijna denken dat Philippe toch de mol is.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #59 Gepost op: 5-04-2022, 10:08:52 »
Dat ben ik met je eens. Philippe is gezakt op mijn lijstje maar ik schrijf hem zeker nog niet af.

 Ook bij de raketlancering kwam hij in een vervelende positie, in de buggy met de trainerende  Manu en achter Yens die alle buggy 's achter hem blokkeerde.

In de extra filmpjes zit Phillippe stilletjes achterin de auto. Nogal een contrast met de enthousiaste en grappige  (poepchauffage) Philippe in aflevering 1.

Maar als hij de mol is mag hij zich wel meer profileren, misschien was hij bang teveel op te vallen na zijn acties met de eieren en amandelen? ((molbriefing afl.2)