Auteur Topic: [De Mol] Philippe  (gelezen 15091 keer)

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #80 Gepost op: 10-04-2022, 22:49:55 »
Dat Phillippe zich meer naar de achtergrond trok viel te zien. Dat Bert Philippe in zijn slaap hoorde praten is mij voorbij gegaan. Wel moedig en dapper om de taak terug te geven als je je er niet langer goed onder voelt. Dat getuigt ook van lef.  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #81 Gepost op: 10-04-2022, 23:00:30 »
Het blijft een spel en andere dingen zijn belangrijker. Gelukkig maar.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #82 Gepost op: 10-04-2022, 23:07:19 »
Wel benieuwd of Bert hem écht zich heeft horen verspreken of dit gewoon gebluft heeft om m te testen en daarmee onbewust de mol heeft gebroken  :o

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #83 Gepost op: 10-04-2022, 23:07:38 »
In principe ben ik het eens met al dat diepe gebuig en gerespecteer en zo, maar ik hou er wel een beetje een kater aan over. Deze conclusie had eerder in het spel getrokken moeten worden. Kennelijk was er teveel sprake van wishful thinking dat het nog goed zou komen bij zowel de productie als Philippe. :-\\
Woosie down?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #84 Gepost op: 10-04-2022, 23:08:27 »
Na jaaaren zat ik eindelijk weer eens op de goede mol en dan flikt hij me dit.  ::tandpastasmiley::
Maar alle gekheid op een stokje, als je zo sterk bent om op deze manier afscheid te nemen, heb je een heleboel molkwaliteiten. Alleen jammer dat het ten koste ging van zijn gezondheid, dat had hij zelf natuurlijk ook niet zien aankomen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #85 Gepost op: 10-04-2022, 23:10:43 »
In principe ben ik het eens met al dat diepe gebuig en gerespecteer en zo, maar ik hou er wel een beetje een kater aan over. Deze conclusie had eerder in het spel getrokken moeten worden. Kennelijk was er teveel sprake van wishful thinking dat het nog goed zou komen bij zowel de productie als Philippe. :-\\

Oh hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens.

@Heinz heb ik toch nog iets toegevoegd aan mijn commentaar over de situatie! Had ik er blijkbaar toch nog iets over te zeggen. Verder is het zoals het is en heb ik er niet veel meer over te vinden
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #86 Gepost op: 10-04-2022, 23:11:33 »
In principe ben ik het eens met al dat diepe gebuig en gerespecteer en zo, maar ik hou er wel een beetje een kater aan over. Deze conclusie had eerder in het spel getrokken moeten worden. Kennelijk was er teveel sprake van wishful thinking dat het nog goed zou komen bij zowel de productie als Philippe. :-\\

Tsja, het is natuurlijk geen beslissing die je van de ene op de andere dag neemt. Gelukkig is de beslissing op tijd genomen dus voordat Philippe er echt aan onderdoor zou zijn gegaan. Dat is toch het belangrijkste.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #87 Gepost op: 10-04-2022, 23:11:37 »
In principe ben ik het eens met al dat diepe gebuig en gerespecteer en zo, maar ik hou er wel een beetje een kater aan over. Deze conclusie had eerder in het spel getrokken moeten worden. Kennelijk was er teveel sprake van wishful thinking dat het nog goed zou komen bij zowel de productie als Philippe. :-\\

Dat is een lastige. Heel veel mollen hebben wel eens een dipje en zitten er tijdelijk doorheen. Meestal trekt dat wel weer snel bij. Ze hadden het in de biecht ook nog over de rustdag. Die dag had denk ik alleen niet gebracht wat ze gehoopt hadden. Tot en met vorige aflevering vond ik Philippe over het algemeen ook nog best vrolijk. In deze aflevering werd natuurlijk al wel snel duidelijk dat hij niet meer zichzelf was.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #88 Gepost op: 10-04-2022, 23:16:11 »
Tsja, het is natuurlijk geen beslissing die je van de ene op de andere dag neemt. Gelukkig is de beslissing op tijd genomen dus voordat Philippe er echt aan onderdoor zou zijn gegaan. Dat is toch het belangrijkste.

Nogmaals, zij het voor de zekerheid maar wat explicieter: ik sympathiseer met Philippe. Maar De Mol is natuurlijk ook gewoon een (heel duur) TV-programma. Iedereen begrijpt dat Philippe deze keuze niet in zijn eentje heeft gemaakt. Híj is degene die uit al die kandidaten en kandidaat-mollen gekozen en voorbereid is, maar na de eerste dag nauwelijks meer iets heeft uitgehaald. Dat moet aan beide kanten van het biechttafeltje gewrongen hebben.
Woosie down?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #89 Gepost op: 10-04-2022, 23:19:56 »
Wow... Dit had ik niet zien aankomen.

Gek om te zeggen, nu het spel pas halverwege is, maar toch: gefeliciteerd @iedereen die Philippe heeft aangewezen als mol.  ::ok::

Philippe stond bij mij bijna onderaan als molverdachte.  :-X
En dat heeft vooral te maken met de vorige aflevering; de minder molbare posities waar hij in terecht kwam naar mijn idee (ik zie nu ook dat joligmolletje zoiets schrijft, daar ben ik het mee eens).
Ik zag ook dat hij steeds meer naar de achtergrond trok. Heel jammer (maar ook wel begrijpelijk) dat hij de druk niet aankon. Het is ook een sterke groep: je moet het maar aandurven als mol. En blijkbaar kan de druk immens zijn. Spijtig.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #90 Gepost op: 10-04-2022, 23:21:15 »
Een keuze die ik zeer zeker respecteer, maar waarvan ik eigenlijk een beetje afvraag hoe dit had kunnen gebeuren...?

Ik denk dat er dan toch mensen zijn die zichzelf echt (mentaal) overschatten, en overtuigend dit kunnen overbrengen aan anderen.

En nee ik ben niet harteloos, ik zat zelf ook bijna te janken. ::rofl::

Daarnaast herkende ik mijn eigen angst voor het mogelijk zijn van de mol er ook goed in. Dit zou namelijk ook precies mijn valkuil zijn geweest.

Nu weten we ook wat er gebeurd bij een vroegtijdige exit van de mol.

ps. Jean-Marc is er niks bij. ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #91 Gepost op: 10-04-2022, 23:24:46 »

Ik denk dat er dan toch mensen zijn die zichzelf echt (mentaal) overschatten, en overtuigend dit kunnen overbrengen aan anderen.


Ik denk ook dat de situatie zo nergens mee te vergelijken is dat je bijna niet kunt voorspellen hoe je zoiets gaat beleven. Nog even buiten de weinige slaap, ook het aspect van daadwerkelijk een band krijgen met mensen en dat moeten verenigen met tegelijkertijd toch je spel tegen die mensen blijven spelen

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #92 Gepost op: 10-04-2022, 23:28:57 »
Ik sluit me volledig aan bij alle lofspraak ::jaja:: ::bravo::

De grootste bezwaren die ik had tegen Philippe als Mol waren dat hij soms te verdacht uit de montage kwam en een aantal onmolse/suboptimale acties en posities. Allebei deels verklaard nu, maar ook als hij het tot het einde had volgehouden en de montage misschien anders was geweest had ik hem denk ik moeilijk als Mol kunnen zien. Ik dacht bijvoorbeeld echt dat het de wind was die de eieren omblies en Philippe hierdoor geframed werd ::schaam:: Dat lieve en onschuldige karakter van hem was wat dat betreft een goede dekmantel, zelfs als je weet dat je niemand moet vertrouwen. Het was dan wel weer lastig om iemand anders als Mol te zien (voor velen waren Bert en Sven volgens mij ook meer hoofdverdachte by default), wat het hem uiteindelijk ook extra moeilijk heeft gemaakt dus.

Als hij niet zo vroeg in die eerder genoemde tunnelvisie terecht was gekomen had hij denk ik een goede Mol kunnen zijn (en dat was hij in het begin dus ook). Bij mij was hij in ieder geval niet verdacht ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #93 Gepost op: 10-04-2022, 23:32:04 »
Ik denk ook dat de situatie zo nergens mee te vergelijken is dat je bijna niet kunt voorspellen hoe je zoiets gaat beleven. Nog even buiten de weinige slaap, ook het aspect van daadwerkelijk een band krijgen met mensen en dat moeten verenigen met tegelijkertijd toch je spel tegen die mensen blijven spelen

Ja ik moet dit even rectificeren, want ik had het verhaal van Café de Mol niet meegekregen, maar als je inderdaad bang bent geworden door zo'n verspreking, dan is het een bolletje sneeuw dat de berg afrolt.

Het is een worst case scenario, waar gelukkig uiterst delicaat en met respect mee omgegaan is.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #94 Gepost op: 10-04-2022, 23:34:25 »
::ok:: o ja, ik was even kwijt wie dat precies was ook alweer.
Nee, dat denk ik niet. Een nieuw jaar, nieuwe kansen voor het molschap (geen twist met een back-up mol). Dus gewoon van de 10 nieuwe kandidaten is degene gekozen waarvan de productie denkt dat dat degene is die het beste in de groep van dit jaar de boel kan saboteren. Dat hij dat vorig jaar niet was als reservemol, betekent in mijn ogen niet dat hij nu de mol niet kan zijn.
En dit maakte dus ook niet uit.

Los daarvan, ik kan het lang maken, ik kan het kort maken: ik voelde het gaandeweg de uitzending en ook de molbiechten ergens aankomen. Maar niks dan respect voor Philippe. Dat je zo'n stap durft te zetten. Ja het zet het programma op zijn kop, maar tegelijkertijd (mentale) gezondheid gaat boven alles. Een mol is ook maar een mens, en dit kan het dus ook doen met iemand. 

De reactie van de groep vond ik ook prachtig  ::bravo::

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #95 Gepost op: 10-04-2022, 23:42:11 »
In principe ben ik het eens met al dat diepe gebuig en gerespecteer en zo, maar ik hou er wel een beetje een kater aan over. Deze conclusie had eerder in het spel getrokken moeten worden. Kennelijk was er teveel sprake van wishful thinking dat het nog goed zou komen bij zowel de productie als Philippe. :-\\
Respect voor Philippe inderdaad, maar dit geeft toch een beetje een wrang gevoel. Puur en alleen omdat het spel niet meer ''klopt'' zo.
Het komt vooral door het gevoel dat hier nog iets achter zit denk ik. We kennen de makers van de Mol natuurlijk ook goed genoeg.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #96 Gepost op: 10-04-2022, 23:44:01 »
Tsja, het is natuurlijk geen beslissing die je van de ene op de andere dag neemt. Gelukkig is de beslissing op tijd genomen dus voordat Philippe er echt aan onderdoor zou zijn gegaan. Dat is toch het belangrijkste.

Ja, eens. Moeilijk, maar goed dat die beslissing is genomen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #97 Gepost op: 10-04-2022, 23:44:33 »
Hoewel ik nog steeds denk dat dit besluit 3 à 4 dagen eerder had moeten/kunnen worden genomen, wil daar graag aan toevoegen dat slechts weinigen zich een voorstelling kunnen maken van hoe Philippe zich heeft gevoeld op dat moment. Ik was dit weekend op een feest waar ook enkele oud-WIDM'ers waren, onder wie ook mensen die het spel door omstandigheden eerder hebben moeten verlaten. Ik heb met eigen ogen gezien dat ten minste één van hen daar nog altijd niet normaal over kan praten.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2022, 23:46:54 door Michmol »
Woosie down?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #98 Gepost op: 10-04-2022, 23:48:29 »
Ik geloof inderdaad dat het kei zwaar is. Maar ik ken mezelf ook en weet dat ondanks hoe leuk ik het zou vinden, ik nooit ja zou zeggen om mee te doen met de mol omdat ik de druk niet aan zou kunnen. Dus ik snapt nog niet zo goed dat Philippe als mol gekozen is, omdat in de beelden die we zien dat hij na wat tegenslagen gelijk opgeeft, omdat ''alles in zijn leven zo vlot ging en nu even niet''.
Maar er zal veel gespeeld hebben.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2022, 23:52:39 door Reflektor »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #99 Gepost op: 10-04-2022, 23:55:59 »
Ik geloof inderdaad dat het kei zwaar is. Maar ik ken bijvoorbeeld mezelf ook en weet dat ondanks hoe leuk ik het zou vinden, ik nooit ja zou zeggen om mee te doen met de mol omdat ik de druk niet aan zou kunnen. Dus ik snapt nog niet zo goed dat Philippe als mol gekozen is, omdat in de beelden die we zien dat hij na wat tegenslagen gelijk opgeeft, omdat ''alles in zijn leven zo vlot ging en nu even niet''.
Maar er zal veel gespeeld hebben.

Ik geloof dat we ongeveer hetzelfde voelen. Eén van de sterkste punten van de Vlaamse Mol heb ik altijd de tot in het extreme gedetailleerde aandacht voor de casting en de voorbereiding van de mol gevonden. In dat licht valt deze ontwikkeling me een beetje rauw op het dak. "Praat jij in je slaap?" lijkt me bijvoorbeeld echt zo'n vraag die al dan niet grappenderwijs voorbij komt in de selectierondes. Misschien wist Philippe dat niet van zichzelf? Maar zelfs dan blijft overeind dat het echt al dagenlang niet goed met hem ging, en dat er van mollen al opdrachten lang niets terechtkwam. Ik had die gifbeker wat eerder opgevat, zeker als productie. Anderzijds hadden ze verleden week net de zelfeliminatie van Nele gehad. Wat een soap.
Woosie down?