Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 42776 keer)

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #640 Gepost op: 9-05-2023, 14:55:09 »
Ik ben wel "van de hints", zoals jullie dat noemen. Speurders naar de Mol die zichzelf te serieus nemen blijven eigenlijk beter weg van het hintstopic, maar voor mij zijn de hints de slagroom en de kers op de Moltaart. Ik lees dit topic met alle plezier. Zelf "verzin" ik ook elk jaar een pak hints naar zowat alle deelnemers, dit seizoen zit ik aan 18 stuks. Allemaal TNVH's, waarvan de rechten zijn voorbehouden aan een ander Vlaams forum. Uitzonderlijk heb ik vandaag de toestemming om een weliswaar zeer beknopte samenvatting te geven van mijn laatste stukje over de hint in de online versie van de Tucson Today. In die krant zou volgens Gilles De Coster nog een hint staan die nog niet is gevonden. Ik heb hem natuurlijk wel gevonden, hij staat "hidden in plain sight", in koeien van letters in de krantenkop over "het succes van de kandidaten in de ondergrondse bunker" (ik citeer Gilles uit het Wist-je-datjes stuk in de media).

De krantenkop luidt: EXPLOSION AVOIDED AT FORMER NUCLEAR MISSILE BASE. Kijk naar de specifieke woordkeuze voor 'former' en 'missile'. Want vergelijk die kop met de titel in de papieren versie die de kandidaten te lezen kregen bij het ontbijt. Daar was de kop: "Belgian tv show causes underground explosion at nuclear base." De nuclear base is nu plots een former nuclear missile base...
Lang verhaal kort: uit de krantenkop kan je met alle letters een anagram puzzelen met deze verborgen boodschap:
DIE EX VAN MOL COMFORT IS EEN BRUSSELAAR DIE AL OP IS.
En dat slaat dan ongetwijfeld op de opdracht in aflevering 5, waar de batterij van het robotje van Brusselaar Sam, de ex van Comfort, op een bepaald moment al helemaal op was. Die ex van mol Comfort is dus echt een Brusselaar die al op is.
Simpel en helemaal niet vergezocht, hé Gilles! ;)
« Laatst bewerkt op: 9-05-2023, 15:05:18 door Klaartje76 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #641 Gepost op: 9-05-2023, 15:08:35 »
Ik geef mijn "signaal naar de handpop van de mol" een grotere kans. We weten nu inmiddels dat het signaal werd doorgegeven met de mond, dus het lachen met tanden bloot vs lachen met gesloten mond kan wel degelijk.
Maar dat is natuurlijk niet echt een hint.
Ik denk dat dit wel een echte hint is. Duidelijk een seksuele toespeling: doorgaan met het spel als de mond open is, stoppen als de mond gesloten is. 

Ik denk dat  '10 ways to win a discussion without guns' ook een hint is.
Wiki:
'Getting into an argument can be an extremely stressful experience. You can get so focused on "winning" that you forget to actually listen to the other person. Staying calm, taking a break before continuing, and delivering your arguments in a calm, rational matter (instead of screaming, or yelling, or crying) can make all the difference. While there's no guarantee that you'll win an argument, you will come across well and maybe carry that over into future successful arguments.' Vervolgens worden daar nog 13 tips genoemd.
https://www.wikihow.com/Win-an-Argument

Kun je ook zien als relatietherapie, iets waar een gynaecoloog ook het een en ander van afweet.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2023, 15:15:09 door Run »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #642 Gepost op: 9-05-2023, 15:15:43 »
@Klaartje: duidelijk case closed  ::rofl::

Heb geprobeerd de Kameroen hint na te zoeken, maar kwam ook in Congo uit. Gevalletje net-niet? Wel goed bedacht natuurlijk!

Ik denk toch echt dat we hem nog niet hebben. Nog even doorspeuren!  ???

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #643 Gepost op: 9-05-2023, 15:20:02 »
Als je de krant draait dan zie je Commy haar gezicht in de wolken.

« Laatst bewerkt op: 9-05-2023, 15:23:47 door Sanmol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #644 Gepost op: 9-05-2023, 15:28:06 »
Ik ben wel "van de hints", zoals jullie dat noemen. Speurders naar de Mol die zichzelf te serieus nemen blijven eigenlijk beter weg van het hintstopic, maar voor mij zijn de hints de slagroom en de kers op de Moltaart. Ik lees dit topic met alle plezier. Zelf "verzin" ik ook elk jaar een pak hints naar zowat alle deelnemers, dit seizoen zit ik aan 18 stuks. Allemaal TNVH's, waarvan de rechten zijn voorbehouden aan een ander Vlaams forum. Uitzonderlijk heb ik vandaag de toestemming om een weliswaar zeer beknopte samenvatting te geven van mijn laatste stukje over de hint in de online versie van de Tucson Today. In die krant zou volgens Gilles De Coster nog een hint staan die nog niet is gevonden. Ik heb hem natuurlijk wel gevonden, hij staat "hidden in plain sight", in koeien van letters in de krantenkop over "het succes van de kandidaten in de ondergrondse bunker" (ik citeer Gilles uit het Wist-je-datjes stuk in de media).

De krantenkop luidt: EXPLOSION AVOIDED AT FORMER NUCLEAR MISSILE BASE. Kijk naar de specifieke woordkeuze voor 'former' en 'missile'. Want vergelijk die kop met de titel in de papieren versie die de kandidaten te lezen kregen bij het ontbijt. Daar was de kop: "Belgian tv show causes underground explosion at nuclear base." De nuclear base is nu plots een former nuclear missile base...
Lang verhaal kort: uit de krantenkop kan je met alle letters een anagram puzzelen met deze verborgen boodschap:
DIE EX VAN MOL COMFORT IS EEN BRUSSELAAR DIE AL OP IS.
En dat slaat dan ongetwijfeld op de opdracht in aflevering 5, waar de batterij van het robotje van Brusselaar Sam, de ex van Comfort, op een bepaald moment al helemaal op was. Die ex van mol Comfort is dus echt een Brusselaar die al op is.
Simpel en helemaal niet vergezocht, hé Gilles! ;)
Ik kan hier alleen het volgende anagram van maken:
DIE EX VAN MOL COMFORT IS DUS ECHT EEN BRUSSELAAR DIE AL PA IS.
Comfort heeft een dochter en die zou dus best van haar ex kunnen zijn.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #645 Gepost op: 9-05-2023, 15:39:39 »
Als je de krant draait dan zie je Commy haar gezicht in de wolken.
Ik zou het een prachtige hint vinden maar ik zie hem niet ::rofl::
...óf niet!

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #646 Gepost op: 9-05-2023, 16:06:48 »
Ik kan hier alleen het volgende anagram van maken:
DIE EX VAN MOL COMFORT IS DUS ECHT EEN BRUSSELAAR DIE AL PA IS.
Comfort heeft een dochter en die zou dus best van haar ex kunnen zijn.
Je verzint er een paar letters bij, maar soit.
In de lange versie van dit verhaal, die ik hier niet mag publiceren van de rechtenhouder, vermeld ik trouwens ook dat je in die krantenkop ook gewoon 'Comfort is de Mol', 'Brussel' en 'Olivia' kan lezen (als je niet alle letters gebruikt, maar dat is een zwaktebod voor de echte anagrammenpuzzelaar :)). Olivia is de echte voornaam van het dochtertje van Comfort, dat kortweg 'Ollie' wordt genoemd (zie aflevering 7). En de papa van dat meisje is inderdaad haar ex, Sam. En nu ga ik zwijgen.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #647 Gepost op: 9-05-2023, 16:16:53 »
De hint in de Tuscon Today:
Misschien is de hint het tijdstip dat de ontploffing zou gebeuren.
Dit was stipt 5 pm !
De tijd is een belangrijk gegeven in dit seizoen.

Dus waag ik ook een poging, om mijn Tequila Sunrise hint te versterken.
De treinrit met cocktails:
Daar stond op de cocktail o’clock, ook de Tequila Sunrise, de cocktail uitgevonden in Arizona, en ook bijv Moscow Mule. (Zie uitleg hierboven)
Laat nu 5 o’clock internationaal Happy Hour zijn !  ::rofl::



« Laatst bewerkt op: 9-05-2023, 16:32:01 door Fay111 »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #648 Gepost op: 9-05-2023, 16:18:55 »
Als je de krant draait dan zie je Commy haar gezicht in de wolken.


Mooi! Als je de krant nogmaals draait (spiegelt) ook.

Verder vallen mij al die 'C' 's in de koppen en/of ondertitels van álle artikelen op.
Natuurlijk komt de 'c' in het Engels veel vaker voor dan in het Nederlands, maar dan nog.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #649 Gepost op: 9-05-2023, 16:19:59 »

- Comfort als enige naam bij bekendmaking kandidaten Café De Mol
- "De Mol op het spoor"
- Kameroenhint
- Hoedhint

Dit zijn denk de echte hints

Die onsmakelijke “rode eitjes” lijkt me echt geen hint.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #650 Gepost op: 9-05-2023, 16:30:36 »
En is het nog gelukt om niet koppig te zijn :) ???

Ja en nee. Heb uiteindelijk op Commy ingevuld toen ik bepaalde sleutelfragmenten vertraagd had afgespeeld, maar die hint naar Comfort was echt een last! Hou er idd niet van om te worden binnengehengeld.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #651 Gepost op: 9-05-2023, 16:43:19 »
Als je de krant draait dan zie je Commy haar gezicht in de wolken.


Die gele haarband is heel goed te herkennen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #652 Gepost op: 9-05-2023, 16:49:05 »
Deze reken ik wel tot de echte hints:
Alle afvallers stonden op de foto met gekruiste armen. De finalisten niet.
(Alleen jammer dat we er zo laat achter kwamen, vlak voor Ruben afviel ;-)


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #653 Gepost op: 9-05-2023, 16:53:08 »
die hint naar Comfort was echt een last! Hou er idd niet van om te worden binnengehengeld.
Helemaal eens hoor, ik had datzelfde met Uma en de Fluithint vorig jaar.

Overigens heb ik de hint uit de krant gevonden, echt een machtig mooie, niemand zag hem nog! Ook vond ik de hint met rood, uitgebreid beschreven. En ik heb uitsluitsel over de Kameroenhint met 100% accuratesse. Helaas mag ik dit alles hier niet publiceren vanwege rechten  :\'(  :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #654 Gepost op: 9-05-2023, 16:53:12 »
De hint in de Tuscon Today:
Misschien is de hint het tijdstip dat de ontploffing zou gebeuren.
Dit was stipt 5 pm !
De tijd is een belangrijk gegeven in dit seizoen.

Dus waag ik ook een poging, om mijn Tequila Sunrise hint te versterken.
De treinrit met cocktails:
Daar stond op de cocktail o’clock, ook de Tequila Sunrise, de cocktail uitgevonden in Arizona, en ook bijv Moscow Mule. (Zie uitleg hierboven)
Laat nu 5 o’clock internationaal Happy Hour zijn !  ::rofl::
Jammer dat op de cocktailklok de Tequila Sunrise op de plaats van het cijfer 6 staat en niet op de plaats van de 5. Maar het was winteruur toen he, misschien moeten we de klok een uur terugdraaien. :)

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #655 Gepost op: 9-05-2023, 16:57:47 »
Helemaal eens hoor, ik had datzelfde met Uma en de Fluithint vorig jaar.

Overigens heb ik de hint uit de krant gevonden, echt een machtig mooie, niemand zag hem nog! Ook vond ik de hint met rood, uitgebreid beschreven. En ik heb uitsluitsel over de Kameroenhint met 100% accuratesse. Helaas mag ik dit alles hier niet publiceren vanwege rechten  :\'(  :P

Offline Paarseorka

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #656 Gepost op: 9-05-2023, 17:33:56 »
Ik heb dit topic niet echt gevolgd. Wat is volgens jullie de "hoedenhint"?
Marit Daphne Sigrid Bella Robèrt Lakshmi Laetitia Jip

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #657 Gepost op: 9-05-2023, 17:42:35 »
Dit zal trouwens ongetwijfeld een hint naar Commy zijn geweest op haar eigen autocue  ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #658 Gepost op: 9-05-2023, 17:55:20 »
Overigens heb ik de hint uit de krant gevonden, echt een machtig mooie, niemand zag hem nog!


Vertel eens?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #659 Gepost op: 9-05-2023, 18:08:13 »
Ik sla de hints ook zelf altijd over. Meestal vrij nietszeggend. Het hele topic staat vol hints naar alle kandidaten. Maar, de Kameroen-hint vind ik wel sterk:

https://be.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=73086.220

Het zijn namelijk vrij logische stappen om te nemen met de getallen. En het is wel erg toevallig dat het dan precies in het geboorteland van de mol uitkomt.

Geen idee waarom Tunnelgraver daar zo moeilijk over doet. Die had op dat moment duidelijk de verkeerde tunnel gegraven.


Ik zat inderdaad in de verkeerde tunnel dit seizoen, maar ik heb mijn nickname natuurlijk wel eer aan gedaan door alle afleveringen lang trouw aan Toos te blijven.

Wat die vermeende hint betreft: ik heb destijds al uitgelegd dat die berekening van die coördinaten erg vreemd is. Als je dat doet, moet je het consequent doen. Zie wat ik daar toen over schreef.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!