Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 17994 keer)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #260 Gepost op: 26-04-2023, 10:24:51 »
Bovendien wat doen die donuts nu in de busopdracht....
Suikerzoete hint . ::rofl::
Donuts.. do nuts.. zoek aanwijzingen in de lekkernij.. ::tandpastasmiley::

(Nuts (battle of the bulge citaat) betekent ook: mesjogge/idioot)
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 10:27:09 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #261 Gepost op: 26-04-2023, 10:40:23 »
Heeft iemand gezien wat Ruben deed bij de kaartopdracht?
Van Lancelot zagen we zijn bril.
Bij Toos het wel/niet drinken.
Bij commy het in elkaar slaan van haar handen.

Bij Ruben zag ik niets. Toch?

Alle kandidaten willen de rest laten denken dat ze de mol zijn en verzinnen iets wat ze doen.
De mol wil net niet dat de rest dit ziet.

Als Ruben niets deed dan maakt hem dat nu net verdacht.

Hij deed iets met de hand voor zijn gezicht. Wat ook te linken was met het stoppen/doorgaan. Weet niet meer in welk topic ik dit heb gezien.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #262 Gepost op: 26-04-2023, 13:37:01 »
Hij deed iets met de hand voor zijn gezicht. Wat ook te linken was met het stoppen/doorgaan. Weet niet meer in welk topic ik dit heb gezien.
In het draadje over deze opdracht. Er zijn ook screenschots te zien daar. Een vuist bij zijn gezicht stoppen, vingers uitgestrekt bij zijn gezicht doorgaan. Duidelijk signaal waar geen verwarring over kan ontstaan.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 13:42:05 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #263 Gepost op: 26-04-2023, 14:21:05 »
Top. Alles klopt ook hier, er is bijna niets onmols wat je moet uitleggen of verklaren.

Offline Ollemollemol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #264 Gepost op: 26-04-2023, 15:12:37 »
In de schoolopdracht is Ruben de eerste om Lancelot voor te dragen als lesgever. Daarna is hij er snel bij om te zeggen dat hij geen lezer is. Zo belandt hij weer mooi waar hij wil zijn... omdat hij vooraf heeft getraind op het neerschieten van Herman De Croo?
En bij de FBI is hij weer heel stellig over de kleur geel, even onvermurwbaar als toen hij in de bunker zijn code niet wilde geven. Moest het geen spelletje zijn, het zou danig op de zenuwen werken. En dan is er natuurlijk dit nog...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #265 Gepost op: 26-04-2023, 16:50:51 »
Zo belandt hij weer mooi waar hij wil zijn... omdat hij vooraf heeft getraind op het neerschieten van Herman De Croo?
Toos schoot toch de verkeerde? En Ruben wees perfect de premiers aan, terwijl Toos van toeten noch blazen wist. Hij deed alles goed bij de funfacts en verdiende bijna 3000 euro precies hierdoor. Als hij wilde belanden waar hij wilde zijn, waarom molde hij dan niet ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #266 Gepost op: 26-04-2023, 16:53:15 »
In de schoolopdracht is Ruben de eerste om Lancelot voor te dragen als lesgever. Daarna is hij er snel bij om te zeggen dat hij geen lezer is. Zo belandt hij weer mooi waar hij wil zijn... omdat hij vooraf heeft getraind op het neerschieten van Herman De Croo?
En bij de FBI is hij weer heel stellig over de kleur geel, even onvermurwbaar als toen hij in de bunker zijn code niet wilde geven. Moest het geen spelletje zijn, het zou danig op de zenuwen werken. En dan is er natuurlijk dit nog...
Het is Comfort die de enveloppe vind. En waarschijnlijk eens een keertje niet de enveloppe wilde voorlezen voor de groep. En dus heeft ze samen met Ruben de enveloppe in de keuken gelezen, Ruben gevraagd wie daarvoor geschikt zouden kunnen zijn. Thomas natuurlijk en daarna Lancelot. En daarna de taakverdeling in Ruben zijn schoenen geschoven. Buiten lagen al drie luie donders, de vierde is met een boodschappenlijstje op pad gestuurd.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #267 Gepost op: 26-04-2023, 17:31:24 »
Toos schoot toch de verkeerde? En Ruben wees perfect de premiers aan, terwijl Toos van toeten noch blazen wist. Hij deed alles goed bij de funfacts en verdiende bijna 3000 euro precies hierdoor. Als hij wilde belanden waar hij wilde zijn, waarom molde hij dan niet ???
Neen, Ruben schoot de verkeerde en Toos wees de premiers perfect aan. Verder is het moeilijk mollen omdat ze elkaar goed in het oog houden.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 17:33:36 door Luc »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #268 Gepost op: 26-04-2023, 17:45:49 »
Okay dan. Maar ze waren in ieder geval nog niet ver, er was nog geen enkel poppetje omgeworpen, dus om als mol dan meteen de eerste fout te doen ??? Beetje kansloze opdracht, zoals Toos ook de appel niet kon vangen, die leek ook kansloos, maar Ruben redde het, en de laatste funfact pakten ze ook goed. Dus als Ruben mol dit nu specifiek had uitgekozen als molpositie heeft hij wel erg gefaald. Toos zit niet op hem, dus hij had dan wel wat brutaler mogen mollen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #269 Gepost op: 26-04-2023, 17:57:16 »
Ik vond Ruben (en Toos nog meer) onmols in de schoolopdracht maar Ruben heeft dan wel brutaal gemold bij de bus. Als hij de mol is kan ik mij goed voorstellen om zich in de schoolopdracht kandidaats te gedragen opdat Toos hem zou vertrouwen met het oog op de volgende opdracht. Toos vertrouwde Ruben duidelijk en volgde hem met zijn foute keuze van de draad.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 18:00:28 door Luc »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #270 Gepost op: 26-04-2023, 18:14:37 »
In de schoolopdracht is Ruben de eerste om Lancelot voor te dragen als lesgever. Daarna is hij er snel bij om te zeggen dat hij geen lezer is. Zo belandt hij weer mooi waar hij wil zijn... omdat hij vooraf heeft getraind op het neerschieten van Herman De Croo?
En bij de FBI is hij weer heel stellig over de kleur geel, even onvermurwbaar als toen hij in de bunker zijn code niet wilde geven. Moest het geen spelletje zijn, het zou danig op de zenuwen werken.
Haha, zeg dat wel!

Ik vraag me af waarom hij voor Lancelot koos. Die is wat ouder en trager dan de anderen? Want Toos zie ik ook heel goed voor de klas staan. Misschien was het hem opgevallen dat Lancelot zorgvuldig zijn woorden kiest en bij die opdracht moest alles snel snel snel.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 18:43:16 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #271 Gepost op: 26-04-2023, 18:59:58 »
Lancelot inderdaad geen topkeuze om voor de klas te staan. Hij verdeelt en heerst, net als toen hij Comfort bij de zipline laatste stuurde.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #272 Gepost op: 26-04-2023, 19:59:20 »
Lancelot inderdaad geen topkeuze om voor de klas te staan. Hij verdeelt en heerst, net als toen hij Comfort bij de zipline laatste stuurde.
Als anderen aan Ruben hadden gevraagd: waarom Lancelot? was het antwoord waarschijnlijk geweest: hij kan goed en rustig uitleggen, en dat klopt natuurlijk maar er moest snel geswitcht worden, snel een antwoord bedacht worden en dan kun je beter iemand als Toos of Comfort hebben, dat wist Ruben natuurlijk. Overigens deed Lancelot het erg goed afgezien van die laatste treuzeling.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #273 Gepost op: 27-04-2023, 09:29:49 »
De essentie is dat Ruben zijn funfact bij de elastiekjes de doorslag heeft gegeven voor het niet slagen. Het andere deel van de opdracht was te verwachten dat ze ongeveer 3/6 goed gingen doorgeven.

De mol wil ook iemand die niets van sport kent bij de leerkracht/bib. Dit waren echt wel supermakkelijke vragen. Ruben kent zelf veel van sport, alsook waarschijnlijk Toos.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #274 Gepost op: 27-04-2023, 11:29:34 »
Ik vond Ruben (en Toos nog meer) onmols in de schoolopdracht maar Ruben heeft dan wel brutaal gemold bij de bus. Als hij de mol is kan ik mij goed voorstellen om zich in de schoolopdracht kandidaats te gedragen opdat Toos hem zou vertrouwen met het oog op de volgende opdracht. Toos vertrouwde Ruben duidelijk en volgde hem met zijn foute keuze van de draad.
Wat totaal zinloos is want in een biecht in aflevering vier bij het rode scherm zegt Toos 100% op één kandidaat te hebben ingevuld. Toos gaat niet switchen.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #275 Gepost op: 27-04-2023, 15:00:21 »
Wat ik ook echt cool van Ruben vindt bij de Rollerskates.
Hij zegt: 'Ik ga hier dadelijk op mijn gezicht gaan. Ik voel het.'
Vervolgens gaat hij (ik denk gewoon expres) onderuit. Als hij dit gewoon speelt, dan ben je echt 'the bomb'!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #276 Gepost op: 27-04-2023, 15:15:13 »
Ook zoiets bij het nummer van Adèle, daar zegt ie: ‘Ik ga origineel zeggen.’  Want hij weet wel dat het niet origineel van Adèle is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #277 Gepost op: 27-04-2023, 15:38:46 »
Wat ik ook echt cool van Ruben vindt bij de Rollerskates.
Hij zegt: 'Ik ga hier dadelijk op mijn gezicht gaan. Ik voel het.'
Vervolgens gaat hij (ik denk gewoon expres) onderuit. Als hij dit gewoon speelt, dan ben je echt 'the bomb'!
Wandelende tak (begin afl. 6) Ruben valt maar knakt nog niet zoals oude cactus Thomas. Winnaar Lancelot gaat gestruikelde Ruben volgende week laten knakken in het traditionele opzetje, waarbij de mol probeert de ene afvaller te misleiden en de winnaar de andere afvaller. Maar Toos is zeker van zijn zaak, Ruben nog steeds aan het klooien om zich verdacht te maken. Toos en Lancelot gingen prachtig mee in het geel van Ruben, zodat Thomas op het verkeerde been werd gezet en geknakt werd.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #278 Gepost op: 27-04-2023, 16:45:01 »
Ik denk dat Ruben de komende aflevering de vrijstelling pakt.
Of dat iemand anders volledig verdacht wordt door anderen.
Ben echt reuzebenieuwd!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #279 Gepost op: 27-04-2023, 21:39:50 »
Als Thomas en Toos in de bunker in de laatste kamer zijn is het nodig dat er iemand in de eerste kamer op een tegel gaat staan om het blacklight in de laatste kamer te laten aangaan zodat Toos en Thomas hun codes kunnen zien. Ik las hier op het forum dat Comfort dat zou hebben gedaan. Dat klopt echter niet.
Het zijn de schoenen van Ruben.....Comfort heeft heel andere schoenen. Het is slim gemonteerd tussen beelden dat Comfort contact heeft via de walky en zelfs zo gemonteerd nadat ze op beeld een stap naar achteren doet en per ongeluk op een tegel gaat staan. Maar op dat moment zie je haar schoenen van voren en dan is het verschil duidelijk te zien  ;D

Foto 1 de schoenen van Comfort
Foto 2 de schoenen van Ruben
Foto 3 een overzichtsfoto van alle schoenen
foto 4 het shot wanneer ze er achter komen dat het blacklight bij Thomas en Toos aangaat
Foto 5 de schoenen van Ruben als hij het parcours loopt

« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 21:57:36 door Marimol »