Auteur Topic: Dagboek analyse  (gelezen 33182 keer)

Offline S-type

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek analyse
« Reactie #100 Gepost op: 23-02-2005, 16:41:07 »
hahahahahha Chriz  ::rofl:: ::rofl::

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 23-02-2005, 18:50:52 »
hey maar kan iemand ff serieus antwoorden op dit?
quote author=wieisdemol link=topic=14648.msg365364#msg365364 date=1109172646]
Ik vind allereerst dat dit dagboek echt lijkt of het door een vrouw is geschreven.
Het gaat over eilandjes en vliegtuigjes.
Mannen gebruiken namelijk niet zo gauw Verkleinwoordjes  ::trots::

Ik heb nog iets ontdekt. De mol schrijft zinnen die zo -vaag- zijn.
En er zit een soort gelijkenis in die zinnen.Het gaat vaak over kijken en zien.
 Bij dagboek 1 en 2 is het heel anders beschreven.
Daarom denk ik echt dat er van mol geruild is,
omdat Roeland ziek geworden was. Dus Roeland was de mol.

Kijk maar:

Dagboek 3: Maar kijk goed en je weet wel beter!
Dagboek 4 : Hoe vind je dat ik het doe?
Dagboek 5: Hoe groot is dan de kans dat je mij aan het werk ziet? En als je me ziet, zie je me dan?
Dagboek 6:Ik ben heel benieuwd of jullie het allemaal een beetje doorhebben!
Citaat

Offline limone

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
« Reactie #102 Gepost op: 23-02-2005, 19:34:26 »
hey maar kan iemand ff serieus antwoorden op dit?
quote author=wieisdemol link=topic=14648.msg365364#msg365364 date=1109172646]
Ik vind allereerst dat dit dagboek echt lijkt of het door een vrouw is geschreven.
Het gaat over eilandjes en vliegtuigjes.
Mannen gebruiken namelijk niet zo gauw Verkleinwoordjes  ::trots::

Nou, ik ken genoeg mannen die verkleinwoordjes gebruiken hoor (vriendJE e.d....). Maareh het is Marc-Marie, die de mol is, en dus is de schrijfwijze van het dagboek te verklaren!

::zwaai::

I got that tunnel vision going through my  head

Offline Iris77

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 23-02-2005, 20:11:24 »
Uit het mollendagboek van aflevering 2:
"Op het strand werd ik zelfs een beetje overdonderd. Ik dacht even dat ik door iedereen in de maling werd genomen en met negen mollen op stap was!"

Doet me denken aan de uitspraak van Isabelle: "Wat een stelletje debielen bij elkaar. Hoe haal je daar nou een mol uit?"

Uit het mollendagboek van aflevering 3:
"Lichtpuntje is dat er tijdens de stoomtreinopdracht niks is verdiend."

Voor wie was dit een lichtpuntje? Voor de (hulp)mol Isabelle! Zij zou namelijk 5 vragen goed krijgen bij de test als er niks werd verdiend. (Voor de duidelijkheid: Yvon kreeg vragen goed als er geld verlóren zou worden.)

Uit het mollendagboek van aflevering 6:
"Eindelijk, eindelijk, eindelijk! In één klap twee weg."

Ik denk dat Isabelle hier ook de hand in heeft gehad, zie ook deze link: http://www.wieisdemol.com/topic,13511.260.html

Verder uit hetzelfde dagboek:
"Deze keer speelde de halve aflevering zich af op een heel klein bootje én een heel klein eilandje. En de andere helft van de helft in een piepklein vliegtuigje."

Dit is een beetje ingewikkeld en lijkt dubbel (zoals al eerder gezegd). Maar ik denk het volgende: De ene helft van de aflevering was op de boot,de andere helft van de aflevering was in een vliegtuigje.
De mol spreekt drie keer over een helft,dus houd je nog 1 helft over: dat is volgens mij de helft van de tweede opdracht.In totaal zijn er zes stunts gemaakt, waarvan Isabelle er drie heeft gemaakt -> de 'derde' helft. 

EDIT: op de laatste 'hint' moet ik even terug komen. Iemand wees mij er terecht op dat Isabelle maar 1 stunt heeft gedaan. Ik had dit verkeerd begrepen uit de aflevering en op widm.nl bij 'Statistieken' staat het ook verkeerd.
Andere theorie voor 'de helft van de helft' dan: Van de koppels heeft de helft in een vliegtuig gezeten.De enige die niet bij een koppel hoorde is Isabelle. Ze rekent zichzelf dan niet mee, omdat ze de mol is

« Laatst bewerkt op: 23-02-2005, 21:43:10 door Iris77 »

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 23-02-2005, 20:34:22 »
Het valt me op dat in het dagboek van de mol vaak gesproken wordt over opletten, kijken en zien.

In afl. 5 staat in het mol-dagboek: Hoe groot is de kans dat je mij aan het werk ziet?
En als je met ziet, zie je me dan? dit vind ik typisch zo'n MM uitspraak. dan ben ik jarig en ik ben nog lang niet jarig, zo zijn er nog een paar, kom er nu even niet op, wie?

Offline maud

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 23-02-2005, 22:52:31 »
    Aflevering 5, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
Is ze alsnog omgevallen zeg.

dit hoor ik marc-marie ook wel zeggen.

groetjes Maud  ::joehoe::
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 23-02-2005, 23:10:27 »
juist en ook als hij tegen lottie zegt in de stoomtrein
volgens mij moeten we heel zachtJES gaan heeeeeeel zachtJES

dus in die verklein woordjes kank me wel vinden met mm als mol
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 25-02-2005, 21:35:12 »
Citaat
Aflevering 7, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
Wie dacht dat ik Sander was komt nu dus bedrogen uit. Ik ben Sander niet. Sander was veel te fanatiek om de mol te zijn.

Als mol moet je zo nu en dan ook een beetje kunnen ontspannen. Even niet met het spel bezig zijn en dat kon Sander niet. Zag je de blik in z’n ogen toen hij het rode scherm kreeg? Hij was zo zeker van zijn zaak. Ik weet trouwens niet of ik hem juist deze twee dagen op het verkeerde been heb gezet. Bij de duikopdracht zat hij in een luxe hotel, deed helemaal niks en was nergens bij. En het fietsten, tja het fietsen… dat is waar ook… Daar had hij misschien toch wat beter moeten opletten.

De Mol dook en fietste? Lottie!

Offline shareena1511

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 25-02-2005, 21:46:57 »
Dacht ik ook aan,maar is dat niet wat te simpel? Trouwens : als je op widm.nl keek een half uur terug stond er bovenaan echt een andere tekst als nu!!!! Nu staat er  DUIKEN, ROEIEN, SCHREEUWEN, HOLLEN, VALLEN EN WEER OPSTAAN.... Ik zou toch weer zweren dat er net zoiets stond als : Duiken, fietsen en ontspannen....

« Laatst bewerkt op: 25-02-2005, 21:51:20 door shareena1511 »

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 25-02-2005, 21:48:35 »
De Mol dook en fietste? Lottie!
Maak je dat daar uit op? Ik niet hoor... ::)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #110 Gepost op: 26-02-2005, 08:57:10 »
Uit het dagboek van Angela:

Citaat
Sander valt af en hij begrijpt er niets van. Hij houdt toch alles zo goed bij maar er komt altijd een moment waarop je denkt alle informatie te hebben terwijl de Mol er wel voor zal zorgen dat je nèt die paar dingetjes verkeerd hebt…
Die Mol... die Mol van ons, die is goed, zóóóóó goed!

Uiteraard kan en zal dat hele dagboek verhaal pas ver achteraf zijn geschreven maar toch.
Uit de laatste woorden van Angela kan je opmaken dat zij de mol kent, weet wie de mol is.

Dit zou eigenlijk dus niet moeten kunnen want officieel weet zij ook niet wie de mol is, kan hooguit een sterk vermoeden hebben.
En een dagboek schrijf je normaal dagelijks.
Dus ten tijde dat Angela dit stukje dagboek geschreven hoorde te hebben hoorde ze nog niet te weten wie de mol was.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 26-02-2005, 09:09:04 »
DAGBOEK DE MOL AFL. 7
Wie dacht dat ik Sander was komt nu dus bedrogen uit. Ik ben Sander niet. Sander was veel te fanatiek om de mol te zijn.

Als mol moet je zo nu en dan ook een beetje kunnen ontspannen. Even niet met het spel bezig zijn en dat kon Sander niet. Zag je de blik in z’n ogen toen hij het rode scherm kreeg? Hij was zo zeker van zijn zaak. Ik weet trouwens niet of ik hem juist deze twee dagen op het verkeerde been heb gezet. Bij de duikopdracht zat hij in een luxe hotel, deed helemaal niks en was nergens bij. En het fietsten, tja het fietsen… dat is waar ook… Daar had hij misschien toch wat beter moeten opletten.

Dagboek 3: Maar kijk goed en je weet wel beter!
Dagboek 5: Hoe groot is dan de kans dat je mij aan het werk ziet? En als je me ziet, zie je me dan?
Het gaat telkens weer over ZIEN en Kijken. Slaat dit erop dat Lottie een oog tekende? ???

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 26-02-2005, 09:44:05 »
Uit het dagboek van Angela:

Uiteraard kan en zal dat hele dagboek verhaal pas ver achteraf zijn geschreven maar toch.
Uit de laatste woorden van Angela kan je opmaken dat zij de mol kent, weet wie de mol is.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik lees het nl. als dat Angela ook nog niet echt weet wie de mol is, mogelijk heeft ze wel een idee, maar zeker daarvan ??? Het is hoe je het bekijkt, jij ziet het blijkbaar andersom.

« Reactie #113 Gepost op: 26-02-2005, 10:04:49 »
Yvon Jaspers koos 2  mollen om voor te liegen ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: :-\\ :o ??? :P >:D >:D >:D

Offline Ambla

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 26-02-2005, 15:07:14 »
Het gaat telkens weer over ZIEN en Kijken. Slaat dit erop dat Lottie een oog tekende? ???

Moest ik ook aan denken!

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik lees het nl. als dat Angela ook nog niet echt weet wie de mol is, mogelijk heeft ze wel een idee, maar zeker daarvan ??? Het is hoe je het bekijkt, jij ziet het blijkbaar andersom.

Angela wist het niet van tevoren, maar gaandeweg de opnames kreeg ze het in de gaten. Het zou dus best kunnen dat ze tijdens de opnames van deze afl het al wist. Het is dan voor haar een kleine moeite om bijv. even aan de productie te vragen of ze gelijk heeft. Dat ze zegt dat de mol zoooooo goed is, wil dit zeggen dat niemand de mol verdenkt? Dan wordt Isabelle heel verdacht... (ik wil er niet aan dat Isabelle de mol is) Haar opmerkingen richting MM worden dan ook wel raar... Ik zou het echt geweldig vinden als MM de mol is, wat een stunt, ze hoefden dan bijna niks stiekums te doen, hij kan -bij tijd en wijle- openlijk mollen en ze hebben het dan integraal uitgezonden!
MSI : Mole Scene Investigation

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 4-03-2005, 21:24:15 »
flevering 8, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
On-be-grij-pe-lijk. Isabelle is naar huis. Er zijn mensen (ik noem geen namen) die graag in haar schoenen hadden gestaan. Hij (oeps) had er wel raad mee geweten.

Maar goed, het waren weer twee mooie dagen. Lekker weer, een dagje op het strand, lekker eten en we konden ons eens heerlijk uitleven met een schietspelletje. Behalve Isabelle dan, want zij had wat last van haar maag. Bij dat zoeken naar de vliegers had ik trouwens wel de indruk dat we een beetje op vakantie waren met z’n allen. Laten we wel wezen: dat zijn toch
eigenlijk dingen die je als kind op vakantie deed. Grappig om te zien hoe zo’n groepje redelijk volwassen mensen daarmee omgaat. Net als dat schieten trouwens; het leek wel kermis. Het is maar goed dat de finale voor de deur staat, want ik denk dat de wil om geld te verdienen een beetje is verdwenen. En voor een mol als ik is daar weinig eer aan te behalen. Eens kijken of ik in de laatste aflevering de pot nog een beetje verder kan laten slinken.

Hoe vaak heb ik Yvon in andere programma's niet horen zeggen: On-be-grijp-elijk.
So easy is it. Yvon, we hebben je door!

Offline Kris Magalles

• Forumlid
  • Alles Mag!
« Reactie #116 Gepost op: 4-03-2005, 21:35:15 »
flevering 8, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
On-be-grij-pe-lijk. Isabelle is naar huis. Er zijn mensen (ik noem geen namen) die graag in haar schoenen hadden gestaan. Hij (oeps) had er wel raad mee geweten.

Maar goed, het waren weer twee mooie dagen. Lekker weer, een dagje op het strand, lekker eten en we konden ons eens heerlijk uitleven met een schietspelletje. Behalve Isabelle dan, want zij had wat last van haar maag. Bij dat zoeken naar de vliegers had ik trouwens wel de indruk dat we een beetje op vakantie waren met z’n allen. Laten we wel wezen: dat zijn toch
eigenlijk dingen die je als kind op vakantie deed. Grappig om te zien hoe zo’n groepje redelijk volwassen mensen daarmee omgaat. Net als dat schieten trouwens; het leek wel kermis. Het is maar goed dat de finale voor de deur staat, want ik denk dat de wil om geld te verdienen een beetje is verdwenen. En voor een mol als ik is daar weinig eer aan te behalen. Eens kijken of ik in de laatste aflevering de pot nog een beetje verder kan laten slinken.

Hoe vaak heb ik Yvon in andere programma's niet horen zeggen: On-be-grijp-elijk.
So easy is it. Yvon, we hebben je door!

Nu je het zegt: inderdaad!!
En dat "hij (oeps)", wat wordt daar mee bedoeld? Marc-Marie > enige overgebleven hij?
Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,

Offline Kris Magalles

• Forumlid
  • Alles Mag!
« Reactie #117 Gepost op: 4-03-2005, 22:03:17 »
Ik ben weer lekker bezig... ::vergroot::
Quote dagboek kandidaat:
Óf door de complotten die overal om me heen gesmeed werden. Voor een controle-freak als ik zeker niet altijd even gemakkelijk. Ik heb dan ook regelmatig op mijn tong moeten bijten, maar 'De Einzelgänger Strategie'werkte en bracht me ver. Helaas niet ver genoeg. Op het laatste moment sloeg toch de paniek toe. Mijn gevoelsmatige Mol had in mijn ogen geen echte mollenstreken geleverd. Was mijn blik dan echt NIET HELDER geweest?

Bij de laatste test heb ik daarom met mijn verstand de antwoorden ingevuld. Dat had ik dus niet moeten doen! Ik had beter moeten weten. Want, niets is toch wat het lijkt bij de Mol…

Isabelle zat op Lottie, en twijfelde nu of ze misschien toch niet voor MM zou gaan, omdat ze Lottie niet echt had zien mollen..Domdomdom, door niet meer voor haar "vaste" mol te gaan ligt ze er nu uit (??dus Lottie=mol??)
Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
« Reactie #118 Gepost op: 4-03-2005, 22:36:21 »
En dat "hij (oeps)", wat wordt daar mee bedoeld? Marc-Marie > enige overgebleven hij?
Hij = Mol
denk ik
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 4-03-2005, 22:39:39 »
Nu je het zegt: inderdaad!!

Volgens mij werd daar Sander ::jaja:: meebedoeld, omdat hij zo fanatiek was en zeker van zijn zaak ::ohno::.