Auteur Topic: Alice in Wonderland HINTS  (gelezen 144123 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #260 Gepost op: 1-02-2008, 15:37:19 »
Volgens interglot betekent het 'Kermis'.

In Mexico spreken ze Spaans.  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #261 Gepost op: 1-02-2008, 15:38:01 »
Ik dacht Mexicaans  ::nieuwsgierig::
Laten we jabberen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #262 Gepost op: 1-02-2008, 15:39:50 »
Nee, die taal bestaat niet.  :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #263 Gepost op: 1-02-2008, 15:48:59 »
Daar moet de pliessie naar kijken dan.  ::trots::
*stopt met offtopicerig gedrag*
Laten we jabberen.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #264 Gepost op: 1-02-2008, 17:07:41 »
Na de albumhoes met hartenboer, zie muzikale hint 5, ga ik toch ook nog mijzelf even verdiepen in de rol van die boeren.
Laten we jabberen.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #265 Gepost op: 2-02-2008, 10:47:39 »
Volgens interglot betekent het 'Kermis'.

In Mexico spreken ze Spaans.  ;)

Dat klopt allebei, alhoewel het Spaans in Mexico (zoals in vrijwel ieder Latijnsamerikaans land) een klein beetje afwijkt van het doorsnee Spaans, nuanceverschil.

Iets heel anders, met betrekking tot de harten en de boeren  ;)
Wat me in dit verband opvalt -weet niet of het al is genoemd-  is dat Dennis een t-shirt draagt van de Apers, met daarop een heus (gebroken) hart, met de tekst Reanimate My Heart (albumtitel).


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #266 Gepost op: 7-02-2008, 19:28:04 »
Hoofdstuk 6 - Pig and pepper
 
De Cheshire CatAlice komt bij het huis van de Hertogin, voor wie juist een uitnodiging van de Koningin voor een spelletje croquet wordt bezorgd. In de keuken vindt ze de Hertogin, een baby, de kokkin en de Cheshire Cat. De Hertogin laat Alice op de baby passen, die dan in een varkentje verandert. Hierna heeft Alice een gesprek met de Cheshire Cat, een grijnzende kat die in het niets kan oplossen. (De naam verwijst naar de uitdrukking "to grin like a Cheshire cat". Carroll zelf werd geboren in Cheshire.) Hij wijst haar de weg naar de Mad Hatter en naar de March Hare, en ze gaat op weg naar de laatste.

Eens zien in hoeverre we de aflevering van vanavond kunnen koppelen. Goed letten op een kat, hertogin, croquet, baby, kokkin, varken, Gekke Hoedenmaker en de Maartse Haas...

 ::vergroot::

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #267 Gepost op: 7-02-2008, 23:12:12 »
Eens zien in hoeverre we de aflevering van vanavond kunnen koppelen. Goed letten op een kat, hertogin, croquet, baby, kokkin, varken, Gekke Hoedenmaker en de Maartse Haas...

 ::vergroot::



Het wordt niet veel met m'n Alice in wonderland hints al blijf er gewoon in geloven  :D Volgende week die enge poppen! Daar kunnen we vast meer mee!

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #268 Gepost op: 7-02-2008, 23:13:18 »
Het wordt niet veel met m'n Alice in wonderland hints al blijf er gewoon in geloven  :D Volgende week die enge poppen! Daar kunnen we vast meer mee!
Nou ja, het koken kwam er vandaag wel even in terug.... toch?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #269 Gepost op: 7-02-2008, 23:16:00 »
Nou ja, het koken kwam er vandaag wel even in terug.... toch?

hmm ja. Alhoewel het dubbele verhaal van PJH wel erg apart was, met als spiegel de wisselende enveloppen. Verder viel me ook op dat bij de tweede enveloppe zo een molmuziekje kwam net voordat dennis hem pakte...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #270 Gepost op: 7-02-2008, 23:54:31 »
Eens zien in hoeverre we de aflevering van vanavond kunnen koppelen. Goed letten op een kat, hertogin, croquet, baby, kokkin, varken, Gekke Hoedenmaker en de Maartse Haas...

 ::vergroot::



Zaten die niet allemaal in die mexicaanse boten ?  ::rofl::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #271 Gepost op: 7-02-2008, 23:56:55 »
Zaten die niet allemaal in die mexicaanse boten ?  ::rofl::

Bedankt voor de tip, zal meteen kijken
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #272 Gepost op: 8-02-2008, 10:44:09 »
In de tekenfilm spelen ze volgens mij croquet met flamingo's en die zag ik in dat rustige tuintje staan. Tenminste ik zag die dingen en dacht: Hé Alice! Maar, 't is wel heel lang geleden dat ik de film heb gezien ('t boek heb ik niet gelezen), dus helemaal zeker weten doe ik het niet.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #273 Gepost op: 8-02-2008, 11:29:56 »
In de tekenfilm spelen ze volgens mij croquet met flamingo's en die zag ik in dat rustige tuintje staan. Tenminste ik zag die dingen en dacht: Hé Alice! Maar, 't is wel heel lang geleden dat ik de film heb gezien ('t boek heb ik niet gelezen), dus helemaal zeker weten doe ik het niet.

Wel met vogels idd. Maar waren dat geen reigers of ooievaars of iets in die hoek?

Dennis met strooien hoed op is een beetje de gekke hoedenmaker, hoewel die in de disneyfilm een hoge hoed op heeft.

Enfin, we geven Alice nog lang niet op.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #274 Gepost op: 8-02-2008, 12:26:11 »
Ik kon mij roze vogeltjes herinneren uit de film, maar goed ik heb het even opgezocht, gewoon om het zeker te weten:

Dit komt als het goed is uit het boek:
"Alice thought she had never seen such a curious croquet-ground in her life; it was all ridges and furrows; the balls were live hedgehogs, the mallets live flamingoes, and the soldiers had to double themselves up and to stand on their hands and feet, to make the arches."

En een plaatje uit de film:



« Laatst bewerkt op: 8-02-2008, 12:28:19 door Mloesje »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #275 Gepost op: 8-02-2008, 17:12:09 »
Ik kon mij roze vogeltjes herinneren uit de film, maar goed ik heb het even opgezocht, gewoon om het zeker te weten:

Dit komt als het goed is uit het boek:
"Alice thought she had never seen such a curious croquet-ground in her life; it was all ridges and furrows; the balls were live hedgehogs, the mallets live flamingoes, and the soldiers had to double themselves up and to stand on their hands and feet, to make the arches."

En een plaatje uit de film:

* plaatje *



Yesss, weer een aflevering die correspondeert met een hoofdstuk. Zullen we dit jaar dan toch 12 afleveringen krijgen?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #276 Gepost op: 8-02-2008, 20:08:45 »
Wat had je in gedachte, Joris nog 2x terug laten komen? :P

Of een finale met maar 1 finalist  :-X
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline PM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #277 Gepost op: 8-02-2008, 20:27:04 »
20 Wie is ... de Mol?
- niemand
- ikzelf



 ::rofl::

-stiekem toch een van de afgevallen kandidaten
The see has many drops of water / But the salt won't let you taste the sweat

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #278 Gepost op: 9-02-2008, 00:59:12 »
Wat had je in gedachte, Joris nog 2x terug laten komen? :P
er is wel een extra aflevering geweest waarin teruggeblikt werd, mss kan je hier iets mee?
en mss gebeurt dat nog wel eens (zou wel mogen, want er zijn inmiddels weer 3 afleveringen voorbij)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #279 Gepost op: 10-02-2008, 13:34:17 »
Heeft iemand goed bijgehouden of de hoofdstukken inderdaad overeen komen met de aflverigen? ik wil ook het schema wel maken...maar als iemand er al mee bezig was? Wat me wel opvalt is dat die kaart (hartenboer) zo duidelijk in beeld kwam, maar het nog niet echt in een opdracht is verwerkt. Wel weten we dat het niets met Joris te maken heeft.  ;)