Was een vrij spannende aflevering, eindelijk beginnen ze ook eens te werken met intriges binnen het spel – de subplot met de gekleurde diamantjes & de veiling – allemaal heel fijn om naar te kijken. Mijn bedenkingen van een aantal weken terug bij de dochter van Rood bleken correct te zijn.
Ben erg blij dat ik daarvoor geen tip nodig had.
Ook heel mooi om te zien, de interactie tussen mama Rood en haar dochter, de manier waarop ze zo mooi een oogje pinkte op haar dochter.
Vooral het lichtblauwe koppel heeft me verrast – leken me altijd zo'n lieve mensen – hilarisch om te zien dat ook zij dodelijk fanatiek
zijn, en dit ten koste van de andere, meest fanatieke koppels
Geel en
Oranje. Wat werden die nogal fel onder druk gezet, zeg! De inzet was echt wel hoog te noemen. Als ze zo doorgaan, kunnen de emoties nog hoog gaan oplopen.
Team Lichtblauw maakt een goede kans om niet ontmaskerd te worden. Hun zoontje
Dante wordt constant verwisseld door de andere koppels en bijna nooit in verband gebracht met zijn zus. (Het lijkt wel of de koppels moeite hebben om alle blonde deugnietjes thuis te brengen bij het juiste koppel.) Of ze winnen hangt ervan af of ze een betere puzzel leggen dan de anderen, misschien is volgende week hun kans want heb de indruk dat er niet één maar meerdere koppels gaan sneuvelen.
Jammer dat er niet eerder werd gewerkt met zo'n dingen als die veiling en steentjes. Daarmee leg je het spel helemaal open. Ik heb nog altijd dezelfde impressie als vorige keer, het spel kwam volgens mij simpelweg te traag op gang. Maar 't is nu helemaal opengebarsten dus ben héél erg benieuwd naar aflevering 8.
M.i. zijn de twee koppels waarrond het net zich sluit, Donkerblauw en Geel. Er werd deze keer echt overal op gelet, tot aan de kleding van de kinderen toe. Zo zie je maar hoe kleine details soms een heleboel dingen kunnen verklappen over sommige personen. Zoon Donkerblauw heeft zich daarbij verraden bij een paar koppels door even niet op te letten.
Dit terzijde, ik had ook de indruk dat ik daar een oranje shirt zag achter de deur, dus het wordt eveneens spannend voor Team Oranje. Ik kan me alleen moeilijk inbeelden dat alle koppels zowel Astrid als Julie ontmaskeren.