Poll

Vind je het wat?

Ja
Neen
Niet gezien

Auteur Topic: De Kinderpuzzel  (gelezen 96220 keer)

Offline NF07

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #200 Gepost op: 2-04-2010, 13:32:14 »
Ja jammer dat ze bijna allemaal bekend zijn.

Heb jij dan ook de achternamen van alle andere kinderen ?
Lomperik..

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #201 Gepost op: 3-04-2010, 11:20:34 »
Hopelijk komt vandaag de tip van de weekendkrant van feniks :)
PS Feniks, welke weekendkrant is dat ?
Lomperik..

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #202 Gepost op: 3-04-2010, 18:02:33 »
Je zult nog even geduld moeten hebben, want ik heb de krant straks pas in mijn bezit. Ben de hele dag nog niet thuis geweest, was vandaag een heel drukke dag. De kinderpuzzel was ongeveer het laatste waar mijn hoofd naar stond. ::zweet::

Ik maak de schade straks wel weer goed. ::jaja:: ;)

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #203 Gepost op: 4-04-2010, 13:46:34 »
Zoals aangevraagd, hier is ie dan: tip 7.

1 tip van mij: Denk logisch na, zoek het niet te ver. Waarom deze tip?

Veel plezier!  ;)
« Laatst bewerkt op: 4-04-2010, 13:50:53 door feniks »

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 4-04-2010, 17:27:43 »
is het normaal dat er bvb
-Madeliefj
-Geraniu

staat ipv madeliefje en geranium ?

er klopt echt iets niet.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2010, 17:36:32 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 4-04-2010, 17:39:37 »
Kheb ondertussen het raadsel opgelost, maar er zijn dus echt wel lijntjes weggevallen.

1tip ; Mijn vermoeden was juist.
Lomperik..

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #206 Gepost op: 4-04-2010, 18:09:55 »
Kheb ondertussen het raadsel opgelost, maar er zijn dus echt wel lijntjes weggevallen.
Op deze manier stond het op papier, heb dus niet aan de letters zitten prutsen. Wat ik wel merkte is dat er van sommige stukken die niet te vinden zijn, losse stukken in de puzzel zitten. Hoe dan ook, je hoeft de puzzel niet per se op te lossen om de oplossing te vinden.

1tip ; Mijn vermoeden was juist.
Ey gij, niet met de eer gaan lopen. ::) Kijk maar eens een paar pagina's terug! ::trots::

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 4-04-2010, 18:12:32 »
Ook dat van jou hé ;)
wat ik wel afvraag; wat doen die paarse letters in dat raadsel ?
Lomperik..

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #208 Gepost op: 4-04-2010, 19:43:08 »
Die paarse letters zijn het gevolg van de krant die een hele dag in de bus heeft gelegen, mix daarbij afschuwelijk slecht weer − regen, regen en nog eens regen – en je krijgt al snel inkt die gaat uitlopen. Zoek daar dus vooral geen extra tip in. Verder heb ik de helderheid & het contrast bewerkt, werd grotendeels wit gemaakt want is bijna altijd onleesbaar.

back ::ontopic::
Er moet vanavond echt wel een gezin naar huis vind ik! >:D Op Pasen, ook nog eens extra symbolisch. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 4-04-2010, 19:45:19 door feniks »

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #209 Gepost op: 4-04-2010, 21:21:31 »
Er moet vanavond echt wel een gezin naar huis vind ik! >:D Op Pasen, ook nog eens extra symbolisch. ::rofl::
Aan de vooruitblik van volgende week te zien, wordt er tenminste één gezin geëlimineerd ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 4-04-2010, 21:23:44 »
Mooie aflevering :)
Volgende week een koppel eruit met een dochter met bruin en 1 met blond haar die evengroot zijn.
Dit moeten dan Julie en Astrid van Oranje zijn, maar Astrid is toch een stukje groter ?

Wel stom dat ze nu al een 'stukj" lieten zien van wie eruit gaat.
Lomperik..

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #211 Gepost op: 4-04-2010, 21:56:41 »
Zeg, lag dat nu aan mij of waren die vrouwen vreselijk aan het zagen bij die hindernissen? Ok, ik ga ook niet graag over zo'n balk, maar daar val ik toch ook verder niemand mee lastig? :P
The British are not impressed.

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #212 Gepost op: 4-04-2010, 22:11:53 »
Was een vrij spannende aflevering, eindelijk beginnen ze ook eens te werken met intriges binnen het spel – de subplot met de gekleurde diamantjes & de veiling – allemaal heel fijn om naar te kijken. Mijn bedenkingen van een aantal weken terug bij de dochter van Rood bleken correct te zijn. ::helderziend:: Ben erg blij dat ik daarvoor geen tip nodig had. ::trots:: Ook heel mooi om te zien, de interactie tussen mama Rood en haar dochter, de manier waarop ze zo mooi een oogje pinkte op haar dochter. ;)

Vooral het lichtblauwe koppel heeft me verrast – leken me altijd zo'n lieve mensen – hilarisch om te zien dat ook zij dodelijk fanatiek >:D zijn, en dit ten koste van de andere, meest fanatieke koppels Geel en Oranje. Wat werden die nogal fel onder druk gezet, zeg! De inzet was echt wel hoog te noemen. Als ze zo doorgaan, kunnen de emoties nog hoog gaan oplopen. Team Lichtblauw maakt een goede kans om niet ontmaskerd te worden. Hun zoontje Dante wordt constant verwisseld door de andere koppels en bijna nooit in verband gebracht met zijn zus. (Het lijkt wel of de koppels moeite hebben om alle blonde deugnietjes thuis te brengen bij het juiste koppel.) Of ze winnen hangt ervan af of ze een betere puzzel leggen dan de anderen, misschien is volgende week hun kans want heb de indruk dat er niet één maar meerdere koppels gaan sneuvelen.

Jammer dat er niet eerder werd gewerkt met zo'n dingen als die veiling en steentjes. Daarmee leg je het spel helemaal open. Ik heb nog altijd dezelfde impressie als vorige keer, het spel kwam volgens mij simpelweg te traag op gang. Maar 't is nu helemaal opengebarsten dus ben héél erg benieuwd naar aflevering 8.

M.i. zijn de twee koppels waarrond het net zich sluit, Donkerblauw en Geel. Er werd deze keer echt overal op gelet, tot aan de kleding van de kinderen toe. Zo zie je maar hoe kleine details soms een heleboel dingen kunnen verklappen over sommige personen. Zoon Donkerblauw heeft zich daarbij verraden bij een paar koppels door even niet op te letten.
Dit terzijde, ik had ook de indruk dat ik daar een oranje shirt zag achter de deur, dus het wordt eveneens spannend voor Team Oranje. Ik kan me alleen moeilijk inbeelden dat alle koppels zowel Astrid als Julie ontmaskeren.

« Laatst bewerkt op: 4-04-2010, 22:32:09 door feniks »

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 4-04-2010, 22:47:49 »
Het was helemaal geen oranje shirt, het waren gwn 2 meisjes in gewone kleren die evengoot zijn
1 met blond en 1 met zwart-bruin haar. Kheb eens naar andere foto's gekeken en idd Astrid en Julie zijn ong evengroot.
Dus het zal wel Oranje zijn dat moet vertrekken.
Lomperik..

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #214 Gepost op: 4-04-2010, 23:01:13 »
Wat te denken van deze foto?

Het moment dat de deur openschuift

Ik denk twee kinderen van verschillende koppels. Nu begrijp ik ook dat ik rode tinten heb gezien. Ik zei duidelijk dat ik de indruk had dat te hebben gezien, niet dat ik het zeker wist!

« Laatst bewerkt op: 4-04-2010, 23:02:51 door feniks »

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 5-04-2010, 12:33:21 »
leuke aflevering was dit. ben zeer benieuwd naar volgende week.
Het ziet er naar uit dat er een team naar huis zal moeten gaan.
En 11 van de 14 goed. wow! dat is echt veel!!

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 5-04-2010, 13:07:02 »
Wat te denken van deze foto?

Het moment dat de deur openschuift

Ik denk twee kinderen van verschillende koppels. Nu begrijp ik ook dat ik rode tinten heb gezien. Ik zei duidelijk dat ik de indruk had dat te hebben gezien, niet dat ik het zeker wist!

Ik denk niet dat het 2 kids van verschillende koppels zijn hoor, dan zouden die kinderen zeker niet wenen (zoals in dat filmpje)
Tzou natuurlijk kunnen maar aan de blik van Loes en Vannessa te zien die direct naar links kijken is het wellicht wel van 1 koppel hé ;) Dus volgens mij is het oranje.

Wie zouden het volgens jou dan zijn Feniks ?
Lomperik..

Offline theluckyboatman

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 5-04-2010, 17:52:25 »
Ik blijf dit een geweldig programma vinden.
De opdrachten zijn goed en ook mooi gefilmd,ook de montage met de kinderen waarin ze in het wit zijn en de wind langs hun gaat is mooi gedaan en dan de muziek erbij.
De opdracht in de steengroeve was spectaculair met een grappige twist.

De aflevering van vorige week was mooi toen Asa als verrassing kwam bij de brunch van Roel en Vanessa.

Persoonlijk vind ik Roel en Vanessa leuk maar ook heb ik symphatie voor Helga en Dis.
Waarvan ik bang ben dat de laatste 2 er volgende week uit moeten.
En dat allemaal omdat hun zoon Gust dat vest van de chemical brothers aan had,waarvan Helga de avond ervoor naar geluisterd had.Want iedereen dacht Aram hun zoon was.

De andere stellen vind ik overigens ook leuk, snap niet dat men zo negatief is over Loes en Filip.
Dacht eerst wel dat Elbrich bij hun hoorde.
Maar goed de kinderen zijn nu bekend.

En die Jade met tweelingzus blijf ik nog steeds bijzonder vinden.
Ananas

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #218 Gepost op: 5-04-2010, 18:47:54 »
Ik denk niet dat het 2 kids van verschillende koppels zijn hoor, dan zouden die kinderen zeker niet wenen (zoals in dat filmpje)
Tzou natuurlijk kunnen maar aan de blik van Loes en Vannessa te zien die direct naar links kijken is het wellicht wel van 1 koppel hé ;) Dus volgens mij is het oranje.

Wie zouden het volgens jou dan zijn Feniks ?
De kinderen achter de deur zien er vrij groot uit. Rechts is wel vrij duidelijk een meisje, links dan weer een jongen én nog eens blond. (Zou dus wel eens Sam, zoon van Groen, kunnen zijn.) En het meisje rechts heeft donker haar, lijkt me dus eerder Astrid (Oranje) of Caro (Lichtblauw). Maar omdat Loes zo moest janken twijfel ik een beetje, dat kind kan evengoed een bril op hare kop hebben. Ik gok voorlopig op twee koppels. De puzzels worden inderdaad veel beter gelegd, dus het zou zomaar eens dik prijs kunnen zijn.

In het geval van Groen, Lichtblauw of Oranje zou het wel eens faliekant mis kunnen gaan bij het doorgeven van de diamantjes bijvoorbeeld. Of iemand gaat zich weer eens grandioos moeten verspreken. De kinderen van Geel liggen denk ik veel meer voor de hand.

leuke aflevering was dit. ben zeer benieuwd naar volgende week.
Het ziet er naar uit dat er een team naar huis zal moeten gaan.
En 11 van de 14 goed. wow! dat is echt veel!!

Kleine kanttekening wel: Ze geven nu ook kinderen vrij die niet bij de puzzel horen in de uitzending dus het wordt de koppels nu wel wat gemakkelijker gemaakt. Maar toch, bij de finale van aflevering 7 waren er nog maar twee van de niet-puzzelkinderen bekend, Pim & Rone, dus in die zin heeft koppel Grijs toch wel een heel goeie zaak gedaan! Was ook verrast door hun grote aantal goed gelegde puzzelstukjes.

De andere stellen vind ik overigens ook leuk, snap niet dat men zo negatief is over Loes en Filip.

En die Jade met tweelingzus blijf ik nog steeds bijzonder vinden.

Loes en Filip hebben beiden niet zo'n goeie eerste indruk gemaakt bij velen. Die is tamelijk blijven hangen, ook bij mij eerlijk gezegd. Gisteren kwam dat ergerlijk kantje nog maar eens naar boven toen Katrien (Lichtblauw) bij de veiling de prijs in de hoogte bleef jagen. Vond het wel grappig maar zij (Geel) konden er absoluut niet mee lachen. Zelfde liedje met Pa Oranje trouwens. Dan denk ik toch wel even "menslief toch, het is maar een spel!" Dat gewonnen geld is Team Lichtblauw voor mijn part van harte gegund! Toch één koppel dat het spel durfde spelen.

En Jade en haar zus zijn echt wel bijzonder hoor, hoe dat zij de andere koppels hebben gefopt! Die geloofden op een gegeven moment denk ik allemaal dat ze kinderen van Geel waren. Zelfs de andere kinderen in het kamp geloven dat op dit moment nog altijd.::rofl::
« Laatst bewerkt op: 5-04-2010, 18:53:21 door feniks »

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 5-04-2010, 18:55:55 »
Dat rechtse meisje is volgens mij 99 procent zeker astrid, want het is dat topje dat ook op de foto's staat die in het programma worden gebruikt (zeg maar profielfoto's)
Links, goh ja dat kan een jongen of een meisje zijn, maar hou er rekening mee dat hij/zij evengroot dan Astrid moet zijn, dus kan dat alleen Julie zijn hé  ;)
Lomperik..