Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266273 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #920 Gepost op: 2-03-2012, 21:26:21 »
Zeker! Hoewel ik al vanaf de perspresentatie Anne-Marie verdenk en die tunnel niet meer uit ben geweest zou ik vrede hebben met Hadewych als mol hoor  :)

Om je enigszins gerust te stellen: Ik denk eigenlijk dat A-M de mol is.. Maar ik WIL nou eenmaal zo graag Hade.. En anders maar als winnares  ::joehoe::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #921 Gepost op: 2-03-2012, 21:27:51 »
Om je enigszins gerust te stellen: Ik denk eigenlijk dat A-M de mol is.. Maar ik WIL nou eenmaal zo graag Hade.. En anders maar als winnares  ::joehoe::

Ik heb een voorgevoel dat dat laatste gaat lukken  ::feest::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #922 Gepost op: 2-03-2012, 21:41:04 »
Ik heb een voorgevoel dat dat laatste gaat lukken  ::feest::

I hope so...  ::bravo::

Maar het volgende ga je wellicht minder grappig vinden.. Ik zou A-M als mol minder leuk vinden juist omdat ze zich zo duidelijk distantieerde van de groep... Uitzonderingspostie  en dan ook mol zijn?? Beetje voorspelbaar..

Al moet ik zeggen dat ze het sowieso goed gedaan heeft, want er is geen één duidelijke superovertuigende theorie voor een bepaalde mal (wat mij betreft). Zou totaal niet verbaasd zijn al ik het mis heb  :D

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #923 Gepost op: 2-03-2012, 21:49:10 »
Sorry sorry sorry ik weet dat dit extreem offtopic is maar ik wil nog even gauw terugkomen op Lukie's 'Vrouwen zijn nou eenmaal emotioneel'

Dat is niet seksistisch want het is gewoon zo. Het is onderzocht en bewezen en er is ook niks mis mee, maar dat is ook de reden dat vrouwen er vaak langer over doen om ruzies etc te verwerken dan mannen en ook de reden dat vrouwen beter zijn in communicatie en opvoeding ook vaak. (: Dat is nou eenmaal zo.

Sorry t moest dr even uit... nu weer over Hadewych. :)

Ik heb dit jaar GEEN FLAUW idee wie het is maar ik zou toch Hadewych zeggen denk ik.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #924 Gepost op: 2-03-2012, 21:51:37 »
Sorry sorry sorry ik weet dat dit extreem offtopic is maar ik wil nog even gauw terugkomen op Lukie's 'Vrouwen zijn nou eenmaal emotioneel'

Dat is niet seksistisch want het is gewoon zo. Het is onderzocht en bewezen en er is ook niks mis mee, maar dat is ook de reden dat vrouwen er vaak langer over doen om ruzies etc te verwerken dan mannen en ook de reden dat vrouwen beter zijn in communicatie en opvoeding ook vaak. (: Dat is nou eenmaal zo.

Sorry t moest dr even uit... nu weer over Hadewych. :)

Ik heb dit jaar GEEN FLAUW idee wie het is maar ik zou toch Hadewych zeggen denk ik.

Want? (En de rest van je betoog negeer ik maar even)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #925 Gepost op: 2-03-2012, 21:57:50 »
Trouwens nog een vraagje (al is het hier vast al eens ter sprake gekomen)..: Wat is er eigenlijk gebeurd met de joker die Hade kocht 1 sec nadat ze penningmeester is geworden?
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 22:08:02 door Whiskers »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #926 Gepost op: 2-03-2012, 22:24:25 »
Want? (En de rest van je betoog negeer ik maar even)

Geen flauw idee, zoals ik net al zei. Puur mijn gevoel..
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline nel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #927 Gepost op: 2-03-2012, 23:35:18 »
Is het iemand al opgevallen dat hadewych haar ketting omhoudt tijdens de finale? Ze heeft hem zo gedraaid dat het hangertje nu achter hangt, voor kan niet ivm haar blouse. Ik heb toch de idee dat haar hangertje iets zegt.(is te zien tijdens opmaken voor de spiegel en tijdens finale)

Verder kan Liesbeth bij haar eerste vraag bij welk bord de mol betrokken was niet Hadewych invullen, zij was immers aan de kant en dus niet betrokken of bij allebei de borden, vaag!

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #928 Gepost op: 2-03-2012, 23:37:50 »
Wat mij nou zo'n heerlijke mollenstreek lijkt: als Hadewych elke cent die ze heeft ingebracht vrolijk ook weer uit de pot heeft gehaald. A la George.   :)

Offline hetmolletje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #929 Gepost op: 2-03-2012, 23:47:26 »
Als mol is het te makkelijk om Ronda gewoon over te slaan bij het proberen van plaatsnamen. Hadewych is dus niet de mol. :D

Ronda is een (redelijk) grote plaats, dus het zou te verdacht zijn als ze deze niet had opgenoemd. Bovendien wisten ze dat het om een stad ging...

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #930 Gepost op: 3-03-2012, 00:15:05 »
Wat mij nou zo'n heerlijke mollenstreek lijkt: als Hadewych elke cent die ze heeft ingebracht vrolijk ook weer uit de pot heeft gehaald. A la George.   :)
Dan kunnen wel spreken van een heel erg gierige mol na het huftihuis van aflevering 4

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #931 Gepost op: 3-03-2012, 14:49:17 »
Na het twee keer zien van afl.9 denk ik toch nog steeds dat Hadewych de mol is. Tijdens de opdracht rijdt Anne-Marie weliswaar fout maar probeert Hadewych op het laatst vooral niet in de brug te gaan zoeken of dat te zien. Op dat moment is Anne-Marie juist heel doortastend en is zij het die zegt dat Liesbeth in de brug zit (in dat huisje zit ze roept ze). Verder zien we Hadewych voor het eerst wat geïrriteerd doen (opmerkelijk) en roepen dat Anne-Marie door moet rijden (terwijl ze op de snelheid rijdt die daar geldt)zodat wij het idee krijgen dat Anne-Marie hier niet goed haar best doet en misschien probeert te mollen. Ik denk dat Hadewych dit expres zo doet om de negatieve aandacht op Anne-Marie te leggen. Als mol eerst de foutjes van de ander benadrukken en wat geïrriteerd doen en dan proberen aan het eind er in ieder geval niet achter te komen dat Liesbeth in de brug zit. Helaas werkte de strategie niet omdat Anne-Marie goed oplette.

Hoewel het in het eindshot lijkt of Anne-Marie de mol is en Hadewych de winnaar kan ik me goed voorstellen dat Hadewych als mol ook zo'n blij gezicht kan hebben, een tikje verontschuldigend lacht ze haast zo lijkt het.

Daarbij verheug ik me meer op een filmpje in afl.10 met de streken van Hadewych (zie dat wel voor me) maar dat is persoonlijk.

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #932 Gepost op: 3-03-2012, 20:31:47 »
Om je enigszins gerust te stellen: Ik denk eigenlijk dat A-M de mol is.. Maar ik WIL nou eenmaal zo graag Hade.. En anders maar als winnares  ::joehoe::
Hade mag van mij de winnares zijn (liever de Mol) maar dan alleen als Liesbeth de mol is!
Amandla Awethu

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #933 Gepost op: 3-03-2012, 20:57:43 »
Dat wordt moeilijk aangezien Anne-Marie op Liesbeth zit. ;)
Sja ... ik kan het alleen niet hebben als A-M de mol of winnares blijkt te zijn. Die gun ik maar een positie: verliezer. Puur gevoel dus geen argument(en).
Amandla Awethu

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #934 Gepost op: 3-03-2012, 21:06:40 »
ik zou het leuk vinden als hadewych de mol zou zijn nog leuker zou ik het vinden als liesbeth de mol zou zijn en zou gaan zappen als blijkt dat anne marie de mol blijkt te zijn 

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #935 Gepost op: 3-03-2012, 23:29:38 »
Er is geen winnaar! ze feliciteren Hadewych omdat ze het héél goed gedaan heeft als mol zijnde. Hadewych reageerd verbaasd omdat niemand haar door had.

Dit is mijn gedachte en wil het hier bij laten ! case closed!!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #936 Gepost op: 4-03-2012, 00:44:28 »
Sorry sorry sorry ik weet dat dit extreem offtopic is maar ik wil nog even gauw terugkomen op Lukie's 'Vrouwen zijn nou eenmaal emotioneel'
Goed ik heb even nagedacht of ik hierop zou reageren omdat ik alles niet onnodig 'zwaar' wil maken.
Maar er moeten me een paar dingen van het hart.

Ten eerste, als je dit zo hartgrondig verklaart aangaande deze serie hoe verklaar je dan de emotionele reactie van Frits en de doorgaans stukken minder 'emotionele' reactie van Liesbeth.. aangaande stereotypen?

Het is al zeer dubieus zoiets te veronderstellen, maar in dit geval nog meer omdat het sws een selectief gezelschap is. i.e. Acteurs en actrices moeten het juist vaak hebben van hun empathisch vermogen, en de wijze waarop ze in staat zijn met hun publiek te interacteren, d.w.z. 'tapping into emotion'.
Ook de mannelijke deelnemers toonden aardig wat emotie en de vrouwelijke nog meer, waarschijnlijk omdat dit dicht bij
hun persoonlijkheid en professie ligt (die twee zijn moeilijk te onderscheiden).

En dan hebben we het nog niet eens over gender specific roles en leergedrag aangaande wat wel of niet acceptabel is qua sexe-gerelateerd gedrag (i.e. sociaal stigma).

Jij vindt William of Frits een stuk minder emotioneel bijvoorbeeld??
Misschien tonen ze het op een andere manier maar ik vind dit wel erg kort door de bocht en behoorlijk seksistisch inderdaad.

Ik zie je verder ook niet met bewijzen komen hieromtrent, alleen maar een bewering waarop jouw bevindingen berusten kennelijk..

Overigens wil ik ook wijzen op het feit dat Hadewych zwanger was. Dat heeft een behoorlijke invloed op de hormoonhuishouding.
Nu ken ik haar niet en weet evenmin hoe ze normaal gesproken reageert maar dat dit een impact kan hebben gehad lijkt me meer dan duidelijk aangezien de andere vrouwen weliswaar warm maar beduidend minder 'emotioneel' reageerden.

Anyway ik zie deze opmerking eigenlijk aan niks gestaafd behalve:
1. Jouw perceptie van dat verschil.
2. De hormoonhuishouding van een zwangere vrouw.

Misschien reageert Hadewych sws zo best mogelijk, maar om dat meteen over één kam te scheren over alle vrouwen gaat me
toch echt wat te ver.

Overigens vind ik niks mis met hoe Hade reageert, maar ik zou evenmin willen beweren dat elke vrouw zo zou reageren, nee....  ::)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2012, 00:54:05 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline molcontact

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #937 Gepost op: 4-03-2012, 14:32:09 »
Vorig jaar was het St Patricksday op de dag van de ontknoping. Dit jaar komt Hade haar nieuwe single INVITE YOU op 8 maart uit...= dag van de ontknoping....Toeval of hint....

De start van Widm 2012 was 5 januari 2012, = verjaardag Hade

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #938 Gepost op: 4-03-2012, 14:50:49 »
@ Supernova: Relax. Het was toch een uitspraak over de algemene situatie? Waarom vat je het als zo beledigend op dat vrouwen over het algemeen gezien emotioneler zijn dan mannen? Nou en, emotie tonen is niet per se negatief en niemand heeft er in dit topic iets rots mee bedoeld, dus het lijkt me een beetje overdreven om er een hele discussie over te voeren.

Ik krijg in dit topic trouwens wel eens flashbacks naar Jelsirs tunnelvisie over Viviënne een paar seizoenen geleden. ;D Hopelijk is de aflevering van donderdag nog een beetje verrassend en is het niet de uitkomst die de meesten verwachten naar aanleiding van de montage (Anne-Marie - Mol, Hadewych - winnares, Liesbeth - verliezer). Dan hadden ze dat stukje vooruitblik namelijk beter achterwege kunnen laten of wat mij betreft alles al uit de doeken mogen doen.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #939 Gepost op: 4-03-2012, 15:32:16 »
Die testvragen vond ik zo raar. De antwoorden kloppen niet of gaan dus richting Mol Hadewych. ::)
AM had 1250 euro en dat antwoord zat er niet bij. Het aantal kwartetten van Liesbeth kon je ook niet kiezen. Dus Hadewych is de Mol.
Ik wist het helemaal zeker na die fotoopdracht op het plein.