<FLASHBACK *** ca 15 maanden geleden
Daisy: "Ik ben nu zo'n 4 maanden dood. Het gaat niet goed. Mijn collega's zitten op het totaal verkeerde spoor." Syllie10 wil dat ik bepaalde dingen doe de me niet aanstaan. Maar ik wil haar niet afvallen. Trialk moet gepakt worden. Linksom of rechtsom. Maar ik wil mijn collega's helpen. Dus ik ga de taperecorder bij de school leggen, in de hoop dat ze die vinden.">
Jann: "Via via kwam deze uiteindelijk bij mijn zus terecht." Silvermaiden: "Ik gaf 'm uiteraard aan Jann, maar die besloot een kopie te maken en die aan mij te geven. Zodat ik er vaker naar kon luisteren om te kijken wat er nog meer op stond." Molcrazy: "Wij vonden het bewijs dat we nodig hadden, we hoorden Lukie4's auto, maar er stond blijkbaar meer op." Mollenvanger-MV: "Terwijl Molcrazy en NextGP achter Lukie4 aangingen, ontsnapte Hulpdakdekker." Jann: "En toen Mollenvanger-MV en ik achter hem aan gingen, werd ik gebeld door mijn zus."
<FLASHBACK *** ca 14 maanden geleden
Silvermaiden: "Jann! Je moet dit horen." Jann: "Zusje, ik heb nu geen tijd." Silvermaiden: "Ow, hier maak je tijd voor ... ik denk dat Daisy nog leeft." Jann: "Wat?!" Mollenvanger-MV loopt langs:"Alles in orde?" Jann: "Ja hoor. " Silvermaiden: "Het staat op tape. Ik weet het zeker." Jann: "Oké, je moet ...." Silvermaiden: "Snap je nou waarom ik nu op Curacao zit." Jann: "Oké. Ik zal nog eens luisteren als we..." Mollenvanger-MV:"Kijk, bloedsporen bij een tuinhuisje!" Jann: "Ik moet ophangen, ik bel je nog.">
Jann: "Ik kwam erachter dat Silvermaiden gelijk had. Maar ik had natuurlijk geen idee waarom ze haar eigen dood in scene had gezet. Ik besloot dat ik niemand bij Interpol kon vertrouwen en reisde mijn zus achterna naar Curacao. En nam de orignele taperecorder mee." Molcrazy: "Syllie10 was er achtergekomen dat Daisy de taperecorder had gelekt. Maar ze besloot het Daisy te vergeven en gaf haar een aantal spullen uit de opslag, zoals afluisterapparatuur, en foto's van deal tussen Robbie, Lukie4 en Schulz, zodat ze Lukie4 onder de duim kon houden." Mollenvanger-MV: "Een jaar ging voorbij waarin weinig gebeurde, tot op een dag Schulz in het ziekenhuis belande. En dat bracht alles aan het rollen."
<FLASHBACK *** ca 3,5 maand geleden
Daisy: "Iemand heeft geprobeerd Schulz te vermoorden. Ik weet niet wie het is, interesseert me ook niet, maar alleen ben ik nu bang, als ze Schulz eens gaan uitlichten, ze er achter komen dat Robbie mij niet vermoord kan hebben. En als Robbie vrij komt, gaat ie gelijk achter Lukie4 aan. En dat kan ik niet hebben.">
Molcrazy :"Daisy raakte in paniek." Lucy: "Dus moest Robbie dood." Mollenvanger-MV: "Wij dachten dat ze zelf de dader was, tot vanmiddag , toen in de rechtbank de volgende tape van Daisy werd afgespeeld."
<FLASHBACK *** ca 3,5 maand geleden
Daisy: "Robbie is dood. Het is goed voor mij, maar dat door het plan van Syllie10 en mij nu doden moeten vallen. Ik heb tegen Syllie10 gezegd dat we dit wel konden oplossen, maar ze wilde niet wachten. Dus heeft ze Robbie doodgeschoten Arme Swifty werd ook nog geraakt, maar kwam er net mee weg. Dit gaat helemaal niet goed zo. Ik moet iets verzinnen om Trialk te pakken. En snel ook. Anders gaan er nog meer doden vallen.">
Lucy: "En die vielen er ook." MaikeMeisje: "Wat deed jij ondertussen op Curacao Jann?" Jann: "Ik had enkele maanden daarvoor contact opgenomen met Ycaris. Ze wist natuurlijk wel iets van de zaak en omdat ze al een tijdje weg was, had ik het gevoel dat ik haar wel kon vertrouwen. In mijn ogen was ze een corrupte agent die koste wat kost onmaskerd moest worden. Ik wist dat we ofwel met Lukie4 of met Hulpdakdekker konden bewijzen dat Daisy nog leefde. Omdat Daisy vermoedelijk Lukie4 nog steeds in de gaten hield, besloten we voor Hulpdakdekker te gaan. Ycaris ging undercover bij het advocatenkantoor van Grasisgroen. Dat was volgens ons het zwakke punt van Hulpdakdekker." Ycaris: "Je had gelijk. En je vond Hulpdakdekker eigenlijk nog voor je deur ook. Dat was toeval. We besloten Dolfie erbij te halen, omdat we echte kennis van de wet nodig hadden, om te voorkomen dat Hulpdakdekker gelijk uit onze handen zou glippen als hij weer in Nederland zou arriveren. Er stond immers nog een arrestatiebevel tegen hem uit." Silvermaiden: "En ik moest proberen iets te vinden om het geheugen van Hulpdakdekker terug te krijgen."