Poll

wie denk jij dat de mol is!

Jochem van Gelder
15 (10.4%)
Sanne Wallis de Vries
7 (4.9%)
Thomas Cammaert
122 (84.7%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Wie is de Mol ? - poll  (gelezen 149900 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #120 Gepost op: 15-01-2017, 13:47:23 »
Ik blijf nog even bij Thomas zitten, alhoewel een Jochem, Sigrid en Imannuelle ook nog wel wat streepjes hebben staan

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #121 Gepost op: 15-01-2017, 13:56:09 »
In de eerste aflevering van MolTalk zei Rik vd Westelaken iets interessants: bedenk je wat de beste plek voor de mol is. Als ik die lijn doortrek kom ik uit bij Thomas.

Afl 1: natuurlijk wil de mol in de helikopter. De vrijstellingen moeten gevonden worden anders kan deel 2 van het spel niet doorgaan. In de stad is niet heel veel geld te verdienen. En redelijk duidelijk zichtbare enveloppen zijn in groepsverband lastig te verdoezelen.
Thomas vond als enige een logo op de grond in het bos.
Hij zegt duidelijk en op vind ik tikje vreemde, niet passende manier Watch Me. En tadaaa, de mol verschijnt om het beeldscherm. Dus zo gezegd, zo gedaan.

Afl 2: om weer weg te zijn van de grote groep lijkt me voor een mol niet wenselijk. In de fabriek vindt hij helemaal niets. Hij spoort zijn team wel aan om verder te gaan. Diederik blijft alleen en wordt ook ontvoerd. In de rechtbnak vind ik Thomas wel erg Meegaand met diegenen die op Roos stemmen.
Op de kermis haalt hij maar heel weinig geld binnen.

Natuurlijk makkelijk kletsen vanaf de bank, maar als ik mol zou zijn, zou ik het ook zo doen.   ::tandpastasmiley::::tandpastasmiley::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #122 Gepost op: 15-01-2017, 15:53:26 »
Jochem, en mn wensmol is Jeroen!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #123 Gepost op: 15-01-2017, 19:35:14 »
In volgorde:

1) Sigrid. Opdracht 1 deze week: lost raadsel niet op + typt daarna fouten.
           Opdracht 2: kost de groep 750 euro
           Opdracht 3: is de derde stem bij Roos (hierdoor was er een meerderheid)

2) Jochem: haalt samen met Yvonne wel 450 euro op, maar kost de groep 500 op de kermis.
           stemt wel diederik, maar toen maakte dat niet meer uit

3) Thomas: zwerft 50 min rond in de fabriek zonder opdracht te vinden en leidt zijn groepje weg van Diederik dat
           die weg kan genomen worden
       
            Levert de groep 250 euro op in de kermis maar stemt op Roos waardoor er 1000 euro gemist wordt
     
klaar voor de strijd

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #124 Gepost op: 15-01-2017, 19:39:43 »
Hard verdacht:
Sigrid (Door follow the money)
Roos (Ik krijg een enorm Anne Marie en Kim gevoel bij haar)
Thomas (Was echt nutteloos in de papierfabriek en 250 euro in de kermis is nu ook niet echt veel euro hé)
Jeroen (Omdat ie nog geen geld heeft binnen gebracht)
Diederik (Ongeloofelijke leugenaar)

Zijn het niet
Jochem (Als je de mol bent dan doe je toch gewoon alsof je die heftruckopdracht niet vind?)
Immanuelle (Is te fanatiek en brengt te veel geld binnen. Maar het zou o zo tof zijn)
Sanne ( Brengt teveel geld binnen momenteel ookal kan ze echt niet typen)
#teamamaimiljaarde

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #125 Gepost op: 15-01-2017, 22:45:38 »
Sigrid staat bij mij op dit moment bovenaan.
[1] Smetvrees? Lijkt op een Inge Ipenburgje, met haar geveinsde hoogtevrees. Plus, afgeschoten en dus geen geld binnengebracht.
[2] Ze vertraagde de typopdracht in de loods enorm. "Hoe moet dit papier erin?" Serieus?
[3] Sigrid ging tot twee keer toe mee met haar medekandidaten om een meerderheid van stemmen te vormen. Met name haar lichaamstaal in de rechtbank was erg verdacht. Terwijl de rest naar Sanne keek, was zij de enige die zich focuste op de andere juryleden, om te zien wat zij zouden beslissen. Ook in de bioscoop was ze erg passief en volgzaam.

Maar ook Immanuelle en Diederik staan op mijn lijstje.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #126 Gepost op: 16-01-2017, 16:44:07 »
Het lijkt elk jaar alleen maar makkelijker te worden. Nu weten we ook alweer wie de mol is. Ikzelf had Thomas al bij Schotvoordeboeg. Heeft dan toch echt te maken met die nieuwe regie die de scepter zwaait sinds o.a. JP/Anton weg zijn he >:( ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #127 Gepost op: 16-01-2017, 16:45:48 »
Het lijkt elk jaar alleen maar makkelijker te worden. Nu weten we ook alweer wie de mol is. Ikzelf had Thomas al bij Schotvoordeboeg. Heeft dan toch echt te maken met die nieuwe regie die de scepter zwaait sinds o.a. JP/Anton weg zijn he >:( ???

Ik heb weer een grote hint gemist blijkbaar.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #128 Gepost op: 16-01-2017, 16:48:52 »
Die ligt toch voor het oprapen ;). Kijk maar eens hierboven, als je tenminste al gestemd hebt... Thomas wint met een landslide :)!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #129 Gepost op: 16-01-2017, 17:00:21 »
Die ligt toch voor het oprapen ;). Kijk maar eens hierboven, als je tenminste al gestemd hebt... Thomas wint met een landslide :)!

Hij behoort zeker tot mijn verdachten, maar het hoeft uiteraard niets te zeggen zo vroeg op het seizoen. Voor de Klaas-hint, waren Remy en Rop uiterst verdacht op dit forum.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #130 Gepost op: 16-01-2017, 17:26:55 »
Ik heb de aanwijzingen gelezen maar zie in hem totaal geen mol dus...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #131 Gepost op: 17-01-2017, 12:39:09 »
Nadat ik het dagboek vd mol van aflevering 2 las was mijn conclusie juist dat Thomas nooit de mol kan zijn. Ik zie in hem echt geen manipulatief type (in het echt) e.d.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #132 Gepost op: 17-01-2017, 17:23:52 »
Nadat ik het dagboek vd mol van aflevering 2 las was mijn conclusie juist dat Thomas nooit de mol kan zijn. Ik zie in hem echt geen manipulatief type (in het echt) e.d.

Is er iemand die dat in, ik noem maar iemand, Kees Tol zag?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #133 Gepost op: 17-01-2017, 18:46:44 »
Die ligt toch voor het oprapen ;). Kijk maar eens hierboven, als je tenminste al gestemd hebt... Thomas wint met een landslide :)!
Ook wel grappig om te zien dat in de officiële app Thomas met slechts 7% onderaan staat...

Zo duidelijk is het dus blijkbaar niet voor de casual kijker. ;)
🜃

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #134 Gepost op: 17-01-2017, 22:39:29 »
Thomas

Art die zegt dat de mol 2 gezichten heeft dit jaar. In de leader is Thomas de enige wiens spiegelbeeld te zien is. Zijn gezicht dus. (alhoewel de mol in mijn optiek elk seizoen 2 gezichten heeft maar dat terzijde)

Papieropdracht: In beeld komt: hint..mol.. roos. Kwam al eerder ergens voorbij. Thomas zit op een bank met een roos.

Daarnaast heb ik het gevoel dat hij acteert. En goed hoor dat wel maar kan het niet van me afshaken dat er iets niet klopt.

Ik kom denk pas uit de Thomastunnel als hij eruit vliegt.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #135 Gepost op: 18-01-2017, 12:06:48 »
Thomas

Ik kom denk pas uit de Thomastunnel als hij eruit vliegt.

Precies dit!

Ik ben bang voor een 'Freek-je', omdat Thomas zo in de luwte blijft/wordt gehouden, maar kan toch niet anders dan hem als mol zien en zijn acties als meest mols beoordelen.

De enige die me ook nog 'molvibes' geeft is Jochem, maar toch beduidend minder.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #136 Gepost op: 20-01-2017, 00:40:13 »
Ik heb mijn stem van zondag in deze poll maar eens gewijzigd naar mijn huidige verdacht Jochem. Zou niet gepost hebben, ware het niet dat nu de enige stem voor Sanne daardoor nu verdwenen is. Niemand hier (in de poll) verdenkt Sanne nog. :P

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #137 Gepost op: 20-01-2017, 08:26:20 »
Ik heb mijn stem gewijzigd van Sigrid naar Roos. Voor mij is zij de mol omdat:

[-] ...de kermisschutter een opvallend horloge om zijn/haar rechterpols draagt, net zoals Roos. De meeste mensen dragen hun horloge links. En van alle kandidaten lijkt het gezicht van de schutter het meest op Roos.

[-] ...Art aan het eind van aflevering 1 zijn standaardzinnetje "...behalve de mol, die gaat nooit naar huis" uitspreekt, gevolgd door een close-up van een rozenstruik én afvaller Yvonne.

[-]...het getal 55, dat in de eerste twee afleveringen zeker vier keer voorbij komt, alleen een link met Roos lijkt te hebben. Op exact 55 minuten in aflevering 1 zegt Art: "Dus kan jouw scherm zo dadelijk zomaar ROOD Zijn."

Op exact 55 minuten in aflevering 2 zegt Art: "Ik weet niet of het een tROOSt is of dat het het juist erger maakt."

Bovendien verscheen dubbel 5 twee keer achter elkaar op de gokkast van Roos. Dat kan alleen maar opzettelijk zo in scène zijn gezet door de productie. Waarom zouden de makers dat doen als Roos níet de mol is? Als de cijfers op de draaischijven in beeld komen zie je Roos ook, dus het is niet zo dat de productie buiten haar medeweten extra opnamen van de gokkast heeft gemaakt. Roos heeft dus net zolang moeten gokken totdat er dubbel 5 in beeld kwam. Ook als er twee keer 5 credits te zien zijn, is ze zelf in beeld.

[-] In de papermill, met Jochem, deed ze duidelijk net alsof ze de graffiti op de muur niet zag. Matig geacteerd. ::tandpastasmiley::

Ik zit voorlopig in de Roostunnel.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2017, 08:36:50 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #138 Gepost op: 20-01-2017, 14:32:11 »
Dat het gezicht het meest op roos lijkt wil natuurlijk niet zeggen dat het dan ook roos is

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #139 Gepost op: 20-01-2017, 15:26:25 »
19 vd 102 stemmen voor een vrouw als mol. Dit forum denkt duidelijk dat de mol een man is!  ;)