Poll

wie denk jij dat de mol is!

Jochem van Gelder
15 (10.4%)
Sanne Wallis de Vries
7 (4.9%)
Thomas Cammaert
122 (84.7%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Wie is de Mol ? - poll  (gelezen 149938 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #320 Gepost op: 4-02-2017, 13:22:52 »
Ok, ik heb begrip voor je mening en ik kan van Sanne ook molacties opnoemen. Mijn probleem is dat het er zooooo dik boven op ligt. Weglopen van de Thai, 'ik heb mijn bril niet bij', in de duinen domme dingen gaan vragen door die portofoon, kartonnetjes meenemen,...

Ze zou dus zeker de Mol kunnen zijn, maar dan wel een Mol die ik absoluut niet graag zou hebben omdat het zo duidelijk is.
Bij Thomas ligt zijn toneelspel en ge(nep)mol er voor mij nog veel dikker bovenop.  Ik denk dat mensen Sanne vooral niet verdenken vanwege haar relatief goede pokerface. Let op haar gedrag bij executie vorige week bijv.

Sanne acteert daar veel subtieler dan Thomas normaal bij de executies doet, maar ik zie nog steeds geen echte spanning op haar gezicht. Bij Jeroen trouwens wel ... zo zie je maar dat iedereen dat anders interpreteert.

Sanne bracht de voor de mol noodzakelijke discussie over het penningmeesterschap aan de gang. Dat is een duidelijke aanwijzing dat zij de mol waarschijnlijk is. Veel duidelijkere aanwijzingen krijgen we (hopelijk) niet.

Dan nog dat ze 1500 euro noemde na de veiling terwijl ze dat op dat op dat moment niet kon weten als kandidaat.

Haar dekmantel, deelde ze in haar introductiefilmpje, is dat ze als kandidaat net doet alsof ze voorkennis heeft. Dat komt haar - als ze de mol is - wel erg goed uit.

Als er nou duidelijke hints waren die op een andere mol wezen - maar die zijn er tot nu toe niet, of zijn nog niet gevonden.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 13:25:25 door Amethyst »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #321 Gepost op: 4-02-2017, 13:28:43 »
Dan nog dat ze 1500 euro noemde na de veiling terwijl ze dat op dat op dat moment niet kon weten als kandidaat.

Toch wel? De opdracht was afgelopen en er werd medegedeeld dat de pot verzekerd was voor 1500 euro.

Voor de rest is het inderdaad misschien interpretatie. Ik vind namelijk echt dat zowat elke actie van Sanne die haar verdacht maakt stevig uitgesmeerd wordt in de uitzending terwijl de acties van Thomas geen aandacht krijgen in de biechten en ook niet in de uitzending op de voorgrond komen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #322 Gepost op: 4-02-2017, 14:22:46 »
Toch wel? De opdracht was afgelopen en er werd medegedeeld dat de pot verzekerd was voor 1500 euro.

Voor de rest is het inderdaad misschien interpretatie. Ik vind namelijk echt dat zowat elke actie van Sanne die haar verdacht maakt stevig uitgesmeerd wordt in de uitzending terwijl de acties van Thomas geen aandacht krijgen in de biechten en ook niet in de uitzending op de voorgrond komen.
Je hebt gelijk. dat van die 1500 euro werd door Art gemeld idd. Maar dat veinzen van veinzen van voorkennis kan ook een tactiek van de mol zijn. vooraf aangekondigd nepmol gedrag als rookgordijn voor haar echte molstreken. (Voor de kijker)

Het beginnen/sturen van discussie pennigmeester door Sanne werd helemaal niet breed uitgemeten vond ik. Jeroen werd daar eerder verdacht gemaakt door regie.

Wat betreft Thomas. Ik denk dat dat "het over andere boeg gooien" kan zijn wat de makers over dit seizoen zouden hebben gezegd volgens iemand op dit forum (vraag me niet wie)

Dat ze dat dus bewust doen om de zgn. "molloten" om de tuin te leiden. Sowieso wordt Sanne ook door het grote publiek niet extreem verdacht op dit moment. Wel veel meer dan hier natuurlijk.

« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 14:26:16 door Amethyst »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #323 Gepost op: 4-02-2017, 14:41:55 »
Het beginnen/sturen van discussie pennigmeester door Sanne werd helemaal niet breed uitgemeten vond ik. Jeroen werd daar eerder verdacht gemaakt door regie.

Ja goed, maar dat is ook geen 'molactie' in mijn woordenboek. Het lijkt ons logisch dat de Mol graag had gestuurd naar een vaste penningmeester, maar ik heb hier ook al de logische uitleg gelezen dat in aflevering 3 al werd aangestuurd daarop.
Een molactie is voor mij zoeken naar 1000 euro, weten dat je naar een Thais kraam moet zoeken en wanneer Imanuelle dan zegt 'Daar is er een' dan loop je daarvan weg. Als zoiets gebeurt, dan leren de voorgaande jaren me dat we het wel te zien krijgen in de uitzending, maar niet dat we daar 2 minuten lang een kandidaat (Ima) bij krijgen die blijft herhalen dat Sanne hier weg loopt van 1000 euro.
Dat bedoel ik met een verdachte actie die breed uitgesmeerd wordt.

Bij het penningmeesterschap vorige week koos de productie inderdaad voor Jeroen als 'zwart schaap'. Hij kreeg na de veiling alle aandacht met een aantal biechten van mensen die 2500+ euro willen betalen voor een joker en vinden dat Jeroen toch onderverzekerd heeft. Samen met het moldagboek is dat ook weer zo een productiedingetje van 'Kijk naar deze kant, terwijl de echte Mol aan de andere kant het geld laat verdwijnen'.

Wat betreft Thomas. Ik denk dat dat "het over andere boeg gooien" kan zijn wat de makers over dit seizoen zouden hebben gezegd volgens iemand op dit forum (vraag me niet wie)

Dat ze dat dus bewust doen om de zgn. "molloten" om de tuin te leiden. Sowieso wordt Sanne ook door het grote publiek niet extreem verdacht op dit moment. Wel veel meer dan hier natuurlijk.

Ik blijf enorm sceptisch ten aanzien van promopraatjes. De AVROTROS en de crew hebben het volste recht om kijkers te werven door reclame te maken, maar dat betekent niet dat de eindbalans voor mij overeenkomt met wat beloofd werd.

Bovendien wordt dit programma meer en meer gemaakt voor de 2,5 miljoen mensen die van zondag tot vrijdag niet bezig zijn met dit programma. Die kijken naar oppervlakkige zaken zoals 'Diederik kan heel goed liegen in de rechtbank, hij is dus de Mol' terwijl Diederik ook gewoon een heel waarschijnlijk verhaal vertelde in vergelijking met dat van Roos.
Ik wil niet zeggen dat die 2,5 miljoen mensen dan dom zijn, maar ze zijn gewoon minder actief bezig met het programma en kijken anders tegen sommige zaken aan.

Het lijkt me dan ook vreemd om de kleinste groep kijkers (de molloten) proberen te misleiden, want zoals we zien is Thomas vooral verdacht hier en niet op officiële kanalen. Dan zou je in aflevering 10 moeten zeggen 'de meerderheid wist natuurlijk wie de Mol was, maar toch hebben we wieisdemol.com liggen gehad'.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #324 Gepost op: 4-02-2017, 15:06:10 »
Whaa, ik twijfel zo erg tussen Jochem en Thomas. Ben in de poll maar voor Thomas gegaan, maar het wisselt met de minuut. Vanavond eens goed op beiden gaan letten ::hyper::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #325 Gepost op: 4-02-2017, 16:56:16 »


Een molactie is voor mij zoeken naar 1000 euro, weten dat je naar een Thais kraam moet zoeken en wanneer Imanuelle dan zegt 'Daar is er een' dan loop je daarvan weg. Als zoiets gebeurt, dan leren de voorgaande jaren me dat we het wel te zien krijgen in de uitzending, maar niet dat we daar 2 minuten lang een kandidaat (Ima) bij krijgen die blijft herhalen dat Sanne hier weg loopt van 1000 euro.
Dat bedoel ik met een verdachte actie die breed uitgesmeerd wordt.
Ach, er wordt ook op gehamerd dat Imanuelle buiten de groep staat en niet serieus wordt genomen door de (meeste) overige kandidaten. Om Sanne om zo'n keuze van de regie daarom maar uit te sluiten als mogelijke mol ...nou ja, dan blijven er niet veel kandidaat mollen meer over.

Dat kan natuurlijk. Ik zat mede door de keuzes van de regie eerst eigenlijk voor 100% op Thomas, maar ben een paar dagen na aflevering 4 van hem afgestapt omdat bij nader inzien de mol volgens mij niet de opdracht zou krijgen om de prijs bij alle drie de jokers op die manier op te drijven. Keer na keer het voorlaatste bod. Dan lijkt het er eerder op dat hij zich verdacht probeert te maken bij zijn medekandidaten. Tenzij hij de opdracht niet goed uitvoerde, natuurlijk, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik kende hem niet, maar hij lijkt me meer dan slim genoeg.

Als Thomas de mol is kan het ook een tactiek van hem zijn natuurlijk... te bizar "nepmol gedrag" tentoonspreiden zodat je medekandidaten je afscrijven als mol. Maar voor mij op dit moment minder waarschijnlijk. Daarvoor was hij weer net niet opzichtig genoeg. Het gaat er natuurlijk ook om hoe hoog hij de overige deelnemers inschat.   

Wat de penningmeesterschap discussie betreft verwacht ik juist dat dat die redelijk promiment aan bod gaat komen in de finale. Afwachten maar.



Het lijkt me dan ook vreemd om de kleinste groep kijkers (de molloten) proberen te misleiden, want zoals we zien is Thomas vooral verdacht hier en niet op officiële kanalen. Dan zou je in aflevering 10 moeten zeggen 'de meerderheid wist natuurlijk wie de Mol was, maar toch hebben we wieisdemol.com liggen gehad'.
Vorig jaar werd Klaas toch op een gegeven monement - ook door het grote publiek - massaal verdacht? Kwam dat niet mede doordat molloten ook met casual volgers over WIDM praatten? Ik neem aan van wel.

Ik bedoelde dat de regie misschien beide groepen om de tuin wil leiden. Toegegeven, het is een vage aanname van me. Wel is het zo dat Sanne op dit moment helemaal niet massaal verdacht wordt als de poll op de officieele site niet gemanipuleerd is. Dus de verdachtmakingen aan haar adres lijken nog niet erg te werken. Ze staat nog steeds 4e op 15%, net voor Thomas die door 13% verdacht zou worden. Imanuelle is net van 10 naar  9% gezakt zie ik.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 16:58:06 door Amethyst »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #326 Gepost op: 4-02-2017, 17:07:08 »
Vorig jaar werd Klaas toch op een gegeven monement - ook door het grote publiek - massaal verdacht? Kwam dat niet mede doordat molloten ook met casual volgers over WIDM praatten? Ik neem aan van wel.

Ik denk dat zelfs voor de ontknoping Tim nog vrij hoog stond op de officiële verdenkingen. Rik stond in ieder geval het hoogste in 2015 weet ik nog, terwijl ik Rik al had afgeschreven (Op basis van het duidelijk in beeld brengen van zijn acties onder andere :-X).

Ik bedoelde dat de regie misschien beide groepen om de tuin wil leiden. Toegegeven, het is een vage aanname van me. Wel is het zo dat Sanne op dit moment helemaal niet massaal verdacht wordt als de poll op de officiële site niet gemanipuleerd is. Dus de verdachtmakingen aan haar adres lijken nog niet erg te werken. Ze staat nog steeds 4e op 15%, net voor Thomas die door 13% verdacht zou worden. Imanuelle is net van 10 naar  9% gezakt zie ik.

Imanuelle is dan ook overduidelijk een kandidate. Molloten en casual kijkers zullen daarin wel grotendeels overeenkomen. Sanne wordt inderdaad niet veel verdacht (toch niet significant meer dan Thomas). Al kan ik dat na aflevering 4 ook wel begrijpen. Haar opvallende dingen vonden voor mij vooral plaats in aflevering 1 en 2, nadien is de focus verschoven naar Jochem heb ik de indruk. Al wat die man fout doet, wordt nu ook uitvergroot.

Maar ik denk niet dat je zowel casual kijkers als molloten om de tuin kan leiden. Dat zou namelijk willen zeggen dat de molacties nooit in beeld waren en dat er amper hints waren en dat zou het failliet van het programma zijn. Beide groepen moet aan het einde het gevoel hebben dat de Mol ontdekken mogelijk was.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #327 Gepost op: 4-02-2017, 17:16:08 »
Vorig jaar werd Klaas toch op een gegeven monement - ook door het grote publiek - massaal verdacht? Kwam dat niet mede doordat molloten ook met casual volgers over WIDM praatten? Ik neem aan van wel.

Ik bedoelde dat de regie misschien beide groepen om de tuin wil leiden. Toegegeven, het is een vage aanname van me.

De makers zeiden zelf ongeveer hetzelfde, dus zo heel vergezocht lijkt dit me niet.

Maar ik denk niet dat je zowel casual kijkers als molloten om de tuin kan leiden. Dat zou namelijk willen zeggen dat de molacties nooit in beeld waren en dat er amper hints waren en dat zou het failliet van het programma zijn. Beide groepen moet aan het einde het gevoel hebben dat de Mol ontdekken mogelijk was.

Aan het einde ja, maar toch niet al na drie afleveringen? Als ze de molacties overduidelijk in beeld zouden brengen, blijft er weinig meer te raden over. Daarom betwijfel ik of die molacties de eerste afleveringen wel zo duidelijk in beeld waren. Na twee afleveringen stemde ongeveer driekwart in dit topic al op Thomas. Het zou vrij treurig zijn als hij dan ook nog de mol blijkt te zijn. Over het failliet van het programma gesproken.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 17:17:46 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #328 Gepost op: 4-02-2017, 17:26:55 »
De makers zeiden zelf ongeveer hetzelfde, dus zo heel vergezocht lijkt dit me niet.

Aan het einde ja, maar toch niet al na drie afleveringen? Als ze de molacties overduidelijk in beeld zouden brengen, blijft er weinig meer te raden over. Daarom betwijfel ik of die molacties de eerste afleveringen wel zo duidelijk in beeld waren. Na twee afleveringen stemde ongeveer driekwart in dit topic al op Thomas. Het zou vrij treurig zijn als hij dan ook nog de mol blijkt te zijn. Over het failliet van het programma gesproken.


Natuurlijk is het altijd leuk om een verrassende Mol te hebben zoals Dennis, maar ik ben het oneens dat het 'vrij treurig' zou zijn als Thomas straks de Mol blijkt, alleen omdat driekwart van de mensen hier hem verdenkt. Massaal verdacht worden door de echte molloten staat voor mij namelijk niet per definitie gelijk aan het zijn van een slechte mol. De makers maken het programma natuurlijk ook voor de 'casual'kijkers en onder hen is Thomas geenszins de meest verdachte kandidaat, hij bevindt zich niet eens in de top-3. Daarnaast lijkt het erop dat-ie nog altijd in belangrijke mate vertrouwd wordt door zijn medekandidaten, wat voor mij persoonlijk ook een belangrijke factor is wat betreft het al dan niet een goede Mol zijn. Ik kan me verder ook niet geheel aan de indruk onttrekken dat de tamelijke 'kleurloosheid' van Thomas onbewust een rol speelt in de meningsvorming van mensen. Conclusie: ik zou absoluut niet spreken van het failliet van het programma, maar eerder van dat de molloten hier met de jaren gewoon ontzettend goed geworden zijn in het zoeken naar de Mol.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 17:29:46 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #329 Gepost op: 4-02-2017, 17:28:21 »
Aan het einde ja, maar toch niet al na drie afleveringen? Als ze de molacties overduidelijk in beeld zouden brengen, blijft er weinig meer te raden over. Daarom betwijfel ik of die molacties de eerste afleveringen wel zo duidelijk in beeld waren. Na twee afleveringen stemde ongeveer driekwart in dit topic al op Thomas. Het zou vrij treurig zijn als hij dan ook nog de mol blijkt te zijn. Over het failliet van het programma gesproken.

We zitten hier nu eenmaal met veel actieve (herbe)kijkers van het programma. Op dit forum komen alle goede ideeën van al die fans van het programma (die al meerdere jaren kijken ook) samen en dat moet in de meeste gevallen leiden tot een snelle opsporing van de Mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #330 Gepost op: 4-02-2017, 17:31:03 »
We zitten hier nu eenmaal met veel actieve (herbe)kijkers van het programma. Op dit forum komen alle goede ideeën van al die fans van het programma (die al meerdere jaren kijken ook) samen en dat moet in de meeste gevallen leiden tot een snelle opsporing van de Mol.

Toch is als Thomas de Mol is het nog nooit eerder voorgekomen dat de Mol hier op het forum zo vroeg zo massaal verdacht werd, op 2013 en 2016 na (priesterhint en kloosterhint).

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #331 Gepost op: 4-02-2017, 17:32:36 »
Toch is als Thomas de Mol is het nog nooit eerder voorgekomen dat de Mol hier op het forum zo vroeg zo massaal verdacht werd, op 2013 en 2016 na (priesterhint en kloosterhint).

Maar wil dat dan zeggen dat je een slechte Mol bent? Ik vind dat dat niet per definitie samen hoeft te gaan.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #332 Gepost op: 4-02-2017, 17:34:51 »
Maar wil dat dan zeggen dat je een slechte Mol bent? Ik vind dat dat niet per definitie samen hoeft te gaan.

Mee eens. Ik wilde alleen zeggen dat het nooit vanzelfsprekend geweest is dat we op dit forum de Mol snel massaal ontmaskerden.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #333 Gepost op: 4-02-2017, 17:36:26 »
Maar wil dat dan zeggen dat je een slechte Mol bent? Ik vind dat dat niet per definitie samen hoeft te gaan.

Nee ik ook niet. We zijn er met zijn allen ook vooral goed in geworden om de prodúctie te doorzien, niet zozeer de mol. De montage speelt een grote rol in mijn keus voor Thomas als mol. Hij wordt zo enorm onderbelicht ondanks rare acties dat het opvalt. Voor mij en voor de meerderheid hier op het forum denk ik.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #334 Gepost op: 4-02-2017, 17:39:10 »
Toch is als Thomas de Mol is het nog nooit eerder voorgekomen dat de Mol hier op het forum zo vroeg zo massaal verdacht werd, op 2013 en 2016 na (priesterhint en kloosterhint).

Dat is waar. Het is wel heel massaal dit jaar. Maar is het dan al voorgekomen dat de Mol (als het 1 van de andere 5 is) zo massaal onverdacht is gebleven na 4 afleveringen?

Zou het kunnen liggen aan het scenario dat dit jaar geschreven werd in combinatie met de (logische) aannames die we maken na al die jaren?
- 'Tja, als ze de brug niet opgaan hebben ze dat hele spel voor niets afgehuurd, dus moet de Mol wel in de helikopter zitten'
- 'Het kan niet zo zijn dat ze de Mol zoveel afzonderen van de groep als Jeroen.'

Die 2 aannames beperken ons namelijk al tot Thomas en je kan voor hem extra bewijs aanhalen in de vorm van enkele molacties. De discussie die hier nu vooral lijkt te lopen is of de 2e aanname klopt, maar over het algemeen zijn we door aanname 1 al vrij vroeg gaan focussen op Thomas en Jeroen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #335 Gepost op: 4-02-2017, 17:42:25 »
Ik denk juist dat het een compliment is aan Thomas als Mol als we hem nu al zo massaal verdenken. Als Molloot ben ik zelf namelijk altijd geneigd om de 'ideale' Mol te kiezen, de Mol die het mooist saboteert en het minst verdacht wordt. Dikwijls is dat de verkeerde en moet ik halverwege het seizoen alsnog switchen naar de goede, maar minder 'perfecte' Mol. Dat we er nu al zo over uit zijn dat hij het is zegt volgens mij iets over de verve waarmee hij het Molschap tot nu toe uitvoert ::bravo::
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #336 Gepost op: 4-02-2017, 17:47:10 »
Ik denk juist dat het een compliment is aan Thomas als Mol als we hem nu al zo massaal verdenken. Als Molloot ben ik zelf namelijk altijd geneigd om de 'ideale' Mol te kiezen, de Mol die het mooist saboteert en het minst verdacht wordt. Dikwijls is dat de verkeerde en moet ik halverwege het seizoen alsnog switchen naar de goede, maar minder 'perfecte' Mol. Dat we er nu al zo over uit zijn dat hij het is zegt volgens mij iets over de verve waarmee hij het Molschap tot nu toe uitvoert ::bravo::


Zo vind ik het mooi omschreven! Maar we mogen toch zowieso niet klagen als blijkt dat hij de mol is. Het lijkt erop dat geen kandidaat hem verdenkt en 85% van Nederland zit er dan nu ook naast. En ook de pot staat lekker laag. Alleen onder de molloten wordt hij zwaar verdacht.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 17:48:54 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #337 Gepost op: 4-02-2017, 17:48:45 »
Ik denk dat we vooral zo massaal op Thomas zitten omdat het hele plaatje klopt bij hem. Het lijkt me heel leuk om verrast te worden en dat het iemand anders is, maar ik kan eigenlijk niet anders dan Thomas als hoofdverdachte te hebben.

En ik ben het ook wel eens met Pac, ik ben zelf denk ik ook geneigd voor de meest ideale mol te gaan, die het dan niet altijd is (Freek bijvoorbeeld, wat hadden we daar een geweldige molacties bij bedacht ;D). Dus dat betekent inderdaad juist dat Thomas een goede mol is. Niet een erg verrassende misschien, maar het lijkt me zeker na zoveel seizoenen ook vrijwel onmogelijk om een mol te hebben die zowel de casual kijker als de doorgewinterde molloot kan verrassen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #338 Gepost op: 4-02-2017, 17:55:30 »
Dat is waar. Het is wel heel massaal dit jaar. Maar is het dan al voorgekomen dat de Mol (als het 1 van de andere 5 is) zo massaal onverdacht is gebleven na 4 afleveringen?

Ik had het laatst opgezocht en er stemden maar 8 van 121 mensen op Margriet in de poll na aflevering 4! Dat is dus nog maar één en een zeer recent voorbeeld.

Dat we Thomas zo massaal verdenken heeft denk ik deels te maken met wat Pac zegt (ideale Mol), deels met het ontvoeringsscenario van aflevering 2 en deels met gebrek aan goede molalternatieven (hangt samen met punt 1) omdat de ene kandidaat weer heel kandidaats is en de andere weer te duidelijk nepmolt.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 18:01:32 door Heinz »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #339 Gepost op: 4-02-2017, 17:59:47 »
Ja volgens mij heeft het te maken met wegstrepen van anderen en het 'gevoel' van acteren bij hem. Na aflevering 1 al op thomas en dat heeft echt niets te maken met de (nog niet bevestigde) hints