Auteur Topic: Wie Is De Mol? in de media  (gelezen 155464 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #120 Gepost op: 13-01-2017, 10:27:57 »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #121 Gepost op: 13-01-2017, 10:37:59 »
Soort fabrieksopdracht van seizoen 8! Gaaf!  ::bravo::

En wat betreft dat mensen vonden dat aflevering 1 te weinig gebaseerd was op het geld, dat zal deze aflevering wel goedgemaakt worden denk ik :)
« Laatst bewerkt op: 13-01-2017, 10:42:37 door Lama1997 »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #122 Gepost op: 13-01-2017, 10:43:31 »
Spannend! Auto die wegrijdt lijkt wel een ontvoering  ::spook::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #123 Gepost op: 13-01-2017, 11:00:37 »
Spannend! Auto die wegrijdt lijkt wel een ontvoering  ::spook::

Ontvoeren een kandidaat / mol en die mogen ze terug kopen voor geld  ::rofl::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #124 Gepost op: 13-01-2017, 16:47:01 »
Wat ik wel opvallend vind is tweets van de kandidaten.

Roos citeert op haar instagram de zin die art zegt in de promo van aflevering 2 (die vandaag online kwam)
'Ik zou bijna zeggen: kan niet misgaan'
Ze citeert alleen die zin en ik vind dat vrij veel weggeven. Namelijk dat de opdracht dus totaal mislukt is. Omdat het zo sarcastisch geciteerd word op twitter en instagram.

Verder zien we op Yvonne's twitter dat ze iets tweet over iemand die op een molforum had gezegd dat het verdacht was op de manier waarop zij het geld vond in aflevering 1 bij een paal. Waarop Jeroen reageert met : 'maar de grote vraag is: waar is de geld gebleven?'
Wat bedoeld hij hiermee? dat het geld na aflevering 1 is verdwenen, of dat het later uit het spel is gewerkt? Of duidt het eventueel op een penningmeester?

Ik vind het opzich leuk dat kandidaten tweeten maar jammer dat je er zoveel uit kunt halen. Ik vind eigenlijk dat als het over het spel gaat, dat ze gewoon niets moeten tweeten over anything van de opdrachten. Als het seizoen af is kun je altijd leuke anekdotes tweeten maar waarom gaan ze tijdens het seizoen dingen op een bepaalde manier tweeten of instagrammen waardoor er voor ons als een soort van uit te halen valt dat een opdracht totaal gaat mislukken of dat er waarschijnlijk een mogelijkheid komt om geld uit te pot te spelen (wat ik dus echt NIET hoop, zoals vorig jaar)
Daarover gesproken...Die kans is aanwezig aangezien ze dus morgen in de aflevering in 1 opdracht al 3500 euro kunnen verdienen. Ze staan nu op 2500 en stel die opdracht zou lukken zouden ze op 6000 staan na 1,5 aflevering. Nu is de kans groot dat ze vast niet het volledige bedrag van 3500 eruit gaan halen maar ik denk dat we rekening moeten houden met dat de mol weer een greep uit de pot kan doen ergens rond aflevering 4/5

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #125 Gepost op: 13-01-2017, 16:52:59 »
Wat ik wel opvallend vind is tweets van de kandidaten.

Roos citeert op haar instagram de zin die art zegt in de promo van aflevering 2 (die vandaag online kwam)
'Ik zou bijna zeggen: kan niet misgaan'
Ze citeert alleen die zin en ik vind dat vrij veel weggeven. Namelijk dat de opdracht dus totaal mislukt is. Omdat het zo sarcastisch geciteerd word op twitter en instagram.

Verder zien we op Yvonne's twitter dat ze iets tweet over iemand die op een molforum had gezegd dat het verdacht was op de manier waarop zij het geld vond in aflevering 1 bij een paal. Waarop Jeroen reageert met : 'maar de grote vraag is: waar is de geld gebleven?'
Wat bedoeld hij hiermee? dat het geld na aflevering 1 is verdwenen, of dat het later uit het spel is gewerkt? Of duidt het eventueel op een penningmeester?

Ik vind het opzich leuk dat kandidaten tweeten maar jammer dat je er zoveel uit kunt halen. Ik vind eigenlijk dat als het over het spel gaat, dat ze gewoon niets moeten tweeten over anything van de opdrachten. Als het seizoen af is kun je altijd leuke anekdotes tweeten maar waarom gaan ze tijdens het seizoen dingen op een bepaalde manier tweeten of instagrammen waardoor er voor ons als een soort van uit te halen valt dat een opdracht totaal gaat mislukken of dat er waarschijnlijk een mogelijkheid komt om geld uit te pot te spelen (wat ik dus echt NIET hoop, zoals vorig jaar)
Daarover gesproken...Die kans is aanwezig aangezien ze dus morgen in de aflevering in 1 opdracht al 3500 euro kunnen verdienen. Ze staan nu op 2500 en stel die opdracht zou lukken zouden ze op 6000 staan na 1,5 aflevering. Nu is de kans groot dat ze vast niet het volledige bedrag van 3500 eruit gaan halen maar ik denk dat we rekening moeten houden met dat de mol weer een greep uit de pot kan doen ergens rond aflevering 4/5

Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar ik haal er niet zo veel uit. Ik kan het er niet uithalen of het sarcastisch is of niet en of ze misschien de kijkers en molloten op een dwaalspoor willen zetten (of zelfs gek willen maken  ::rofl::). Ik wacht het nog even af. Desalniettemin, intrigeren me die tweets ook.

Wat betreft het laatste deel, ben ik het er mee eens dat ik niet zit te wachten op een opdracht dat alles uit de pot haalt (bijvoorbeeld seizoen 7 en 12). Echter een opdracht in seizoen 11 (de bus-opdracht) waarbij er 3000 euro uit de pot kon gaan, vind ik dan weer wel spannend :) We gaan het zien. Ik kijk in ieder geval heel erg uit naar morgen  :D

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #126 Gepost op: 13-01-2017, 16:55:43 »
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar ik haal er niet zo veel uit. Ik kan het er niet uithalen of het sarcastisch is of niet en of ze misschien de kijkers en molloten op een dwaalspoor willen zetten (of zelfs gek willen maken  ::rofl::). Ik wacht het nog even af. Desalniettemin, intrigeren me die tweets ook.

Wat betreft het laatste deel, ben ik het er mee eens dat ik niet zit te wachten op een opdracht dat alles uit de pot haalt (bijvoorbeeld seizoen 7 en 12). Echter een opdracht in seizoen 11 (de bus-opdracht) waarbij er 3000 euro uit de pot kon gaan, vind ik dan weer wel spannend :) We gaan het zien. Ik kijk in ieder geval heel erg uit naar morgen  :D

Eens, maar ik denk dat ik Roos nu wel een beetje ken qua humor (niet alleen van WIDM, ik volg haar ook op twitter) en ik zie haar al zeggen met een sarcastisch hoofd van 'Ja ik zou bijna zeggen KON bijna niet misgaan' en dan heel hard gaan lachen'
Ik leid daaruit af dat de opdracht niet of deels niet gaat slagen, maar misschien zit ik wel fout!

Ik ben het ook met je eens dat ik opdrachten die onzekerheid over de pot uitstralen ook tof vind. Die opdracht in seizoen 11 was leuk omdat je echt pas aan het eind wist of er nog geld bijkwam of er juist vanaf ging. Maakt het extra spannend!

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #127 Gepost op: 13-01-2017, 19:18:05 »
Wie heeft Wie is de Mol? op Snapchat? Is daar een hint uit te halen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #128 Gepost op: 13-01-2017, 20:04:17 »
En wat betreft dat mensen vonden dat aflevering 1 te weinig gebaseerd was op het geld, dat zal deze aflevering wel goedgemaakt worden denk ik :)

Inderdaad. En aan de beelden te zien, hebben ze allemaal door dat doelloos rond lopen als een kip zonder kop de beste manier is om geld en de Mol te vinden. ::rofl::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #129 Gepost op: 13-01-2017, 20:50:08 »
Wie heeft Wie is de Mol? op Snapchat? Is daar een hint uit te halen?

Vorige keer was het Yvonne die dat gesprek had met Vincent in de hotelkamer. Misschien een afvallershint?  ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #130 Gepost op: 14-01-2017, 00:31:35 »
dussssss

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #131 Gepost op: 14-01-2017, 15:55:46 »
Kan het niet meer zien?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #132 Gepost op: 14-01-2017, 15:57:23 »
Kan het niet meer zien?
hij doet het nog gewoon bij mij
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #133 Gepost op: 14-01-2017, 16:01:40 »
Kan het niet meer zien?

Heb je de vlog van Vincent al gezien? Ik vraag het met een reden ...

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #134 Gepost op: 15-01-2017, 14:13:27 »
Misschien al lang gepost hier, maar ik zie dat De Mol op 4 (Belgie) dit voorjaar is in Zuid Afrika. Leuk, weer iets om naar uit te kijken op korte termijn!

http://www.vier.be/demol
Meer L

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #135 Gepost op: 15-01-2017, 14:16:16 »
Misschien al lang gepost hier, maar ik zie dat De Mol op 4 (Belgie) dit voorjaar is in Zuid Afrika. Leuk, weer iets om naar uit te kijken op korte termijn!

http://www.vier.be/demol

Geweldig! Hopelijk kunnen we het weer kijken hier.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #136 Gepost op: 15-01-2017, 14:18:49 »
Geweldig! Hopelijk kunnen we het weer kijken hier.

Moest het niet te zien zijn via de site dan zullen wij ons best doen om de afleveringen over de grens te krijgen. ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #137 Gepost op: 15-01-2017, 14:20:39 »
Moest het niet te zien zijn via de site dan zullen wij ons best doen om de afleveringen over de grens te krijgen. ;)

 ::ok::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #138 Gepost op: 15-01-2017, 14:34:37 »
Geweldig die Immanuelle en Molgraphic (iemand van hier???) https://twitter.com/MolGraphic/status/820603538736869376
Meer L

Offline Mickvanh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol? in de media
« Reactie #139 Gepost op: 15-01-2017, 15:32:12 »
RATATATATA! Imanuelle op de kermis verdient Gouden Kalf
 
WIDM-recap: Elke zondagochtend bespreken we op Parool.nl de nieuwste aflevering van Wie is de Mol 2017, met een terugblik, theorieën en een voorspelling voor de Mol van dit jaar. Dit is onze nabeschouwing van aflevering 2.

Voordat dit jaar de vraag kan worden beantwoord wié de mol is, moeten we er blijkbaar eerst achter komen wáár de mol is.

In aflevering 1 werden de kandidaten gesplitst in een helikoptergroep en een witte bestelbusgroep, beide met een andere bestemming, in aflevering 2 bleven zes mogelijke mollen onwetend in Portland achter, terwijl Jeroen Kijk in de Vegte, Diederik Jekel en Roos Schlikker ieder een eigen avontuur beleefden.

Roos maakte waarschijnlijk de meeste kilometers: ze ging eventjes op en neer naar Las Vegas, een stad op ruim twee uur vliegen van Portland. Diederik mocht het iets rustiger aandoen: hij bleef televisie kijken op een hotelkamer.

Niet het eten kwam uit mijn onderbuik, maar een geluid

Sanne Wallis de Vries
Is de splitsing in twee groepen een nieuwe strategie van de televisiemakers, om een frisse draai te geven aan Wie is de Mol?, na het teleurstellende seizoen van vorig jaar?

Rechtbank
Het biedt in ieder geval genoeg aanknopingspunten voor een spannende zoektocht, maar roept voorlopig ook vragen op. In aflevering 1 werd de splitsing nog uitgelegd (wie een ticket vond, mocht mee met de helikopter), maar waarom dit keer Jeroen, Diederik en Roos apart werden genomen, bleef onduidelijk. En waarom stellen de andere kandidaten er geen vragen over?

Het weggevoerde drietal moest in de rechtbank, tegen de zes overige kandidaten (de 'jury'), vertellen wat ze hadden meegemaakt. Maar wie was de leugenaar? De jury moest hem/haar eruit pikken, terwijl de leugenaar een vrijstelling kon winnen. Ook waarom Diederik mocht liegen en Roos en Jeroen de waarheid vertelden, werd niet uitgelegd.

De in Portland achtergebleven kandidaten hadden toen al een opdracht uitgevoerd in een verlaten kermis, waar ze snipers moesten ontwijken en voor geld een ritje in een attractie moesten maken.

Gouden Kalf
Aanvankelijk leek Sanne Wallis de Vries hier de show te stelen. "Ik haat de kermis," vertelde ze tegen de camera, maar vervolgens stapte ze wel in de meest uitdagende attractie van het complete terrein, waar ze 'uueeeiiwwwww' schreeuwend een ritje maakte. "Niet het eten kwam uit mijn onderbuik, maar een geluid," zo luidde haar commentaar.

Maar het grappigste geluid kwam uiteindelijk van Imanuelle Grives, die probeerde uit te leggen wat ze had gedaan toen een sniper het op haar had gemunt. "RATATATATA! Ik bleef ademen, en ja hoor, ik zag een sluipschutter, ik zag 'm wel. Ik ging richting de bloembak en RATATATATA! Ik rende alsof de Amerikaanse politie achter me aanzat, ik was wég!"

Mol of geen mol, deze dame verdient een Gouden Kalf.

Maar Wie is de Mol?
Niet Yvonne Coldeweijer, die had ingezet op Roos, maar inmiddels weer thuiszit.

Diederik dan? Hij vertelde een opvallende leugen over zijn avontuur, met daarin een hoofdrol voor vader en moeder bever (Jeroen en Roos?) en hun zes kleine bevertjes (de jury?). Eén kandidaat had echter geen plek in het verhaal (Diederik). 

Of is het Sigrid ten Napel, die opeens de hele tijd een bril draagt, net als Momfer de Mol uit de Fabeltjeskrant. Nog meer munitie voor de verdenking werd aan het begin van aflevering 2 gegeven, toen in sneltreinvaart enkele woorden voorbij kwamen, waaronder 'voorste'. Daarna was het woord 'hint' te zien op een A4tje. En wie stond er de hele aflevering ten allen tijde vooraan? Inderdaad, Sigrid ten Napel.
"Het leven moet als een feestelijk en hartstochtelijk spel zijn dat gespeeld zou moeten worden met oude en nieuwe vrienden"  - Frédérique Huydts