De grootste hint naar Jochem en waardoor ik hem niet uit mijn vizier krijgt is de boekhandel autoroute door de stad van aflevering 3. Op een ander forum las ik hierover dat de aanwijzingen die op de auto's stonden 23-5-63 waren. De laatste annwijzingen waren ook 6e straat links en 3e rechts. Of rechts en links andersom want ik moet dit uit mijn hoofd doen. De eerste getallen zouden opgeteld op 23 uitkomen waarbij een straat niet toegankelijk was.
Interessante theorie, vraag me alleen af hoe men daar dan aan het getal 23 komt? Misschien kan het als volgt. De laatste 4 aanwijzingen op de auto's waren als ik het goed heb overgenomen uit het topic:
8. Zesde straat links en meteen rechts
9. Vijfde straat links
10. Zesde straat links
11. Derde straat links
De laatste 4 aanwijzingen zijn dus allemaal "links" (links op te vatten als linksaf of als betrekking, relatie of verwijzing), behalve #8. Als "zesde straat links en
meteen rechts" staat voor het getal 23 (6=2x3), dan kom je inderdaad uit op 23-5-63.
"Links" was ook al een raadselachtig papiertje aan de waslijn, dus ik vind het best een aardige hint, eigenlijk.