Auteur Topic: [kandidaat] Jean-Marc van Tol  (gelezen 51857 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #120 Gepost op: 13-01-2018, 23:49:28 »
Ja, maar het ging niet om deze opdracht. Je impliceert dat hij gewoon deze opdracht kon verknallen en dan zo verder kon, maar hij zat er gewoon door. Geen enkele opdracht ging nog lukken voor hem en dan stopt het.

 Juist. ::ok::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #121 Gepost op: 13-01-2018, 23:49:43 »
Ik vind deze discussie onnodig en weinig zin verder hebben.
Jean Marc is eruit gestapt na wat we kunnen aannemen overleg met de productie.
zoals hij zelf zegt in zijn afvallersdagboek
Citaat
Ik heb dus – in goed overleg overigens – besloten om te stoppen en naar Nederland terug te gaan.

Verder geeft hij ook nog aan wat voor een impact het had op hem.
Citaat
Vantevoren had iemand me gezegd dat in het verleden sommige kandidaten wel drie dagen nodig hadden om bij te komen van drie weken opnamen. Bij mij was het andersom: ik heb wel drie weken moeten bijkomen van drie dagen Wie Is De Mol. Het was een intense en bijzondere ervaring.

een verdere discussie over wat hij wel en niet had moeten doen gaan we niet verder toestaan hier.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #122 Gepost op: 13-01-2018, 23:50:24 »
Als hij buikloop had gehad was een ieder begripvol geweest, maar als iemand het psychisch niet trekt; helaas onbegrip.

Precies dit!

Volgens mij zijn er in het verleden wel vaker kandidaten geweest die moesten afhaken omdat ze ziek waren. (Annette van Trigt, Tim Akkerman) Hind zag het ook niet meer zo zitten als ik het me goed herinner.

Als je een gebroken been, hartkwaal of een andere lichamelijke aandoening hebt begrijpt iedereen dat je ziek bent maar als je psychisch niet kunt functioneren is er ineens weinig begrip.

Ik werk voor een organisatie die mensen met een psychische aandoening begeleidt dus ik moest hier even op reageren alhoewel de aandoening van Jean Marc wel mee zal vallen denk ik.


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #123 Gepost op: 13-01-2018, 23:51:04 »
Jammer dat Jean-Marc vertrokken is en waarschijnlijk ook niet helemaal zichzelf heeft kunnen zijn door slaapgebrek en stress. Verstandig dat hij voor zijn eigen gezondheid en (zoals in zijn dagboek te lezen is) veiligheid gekozen heeft.

WIDM is een heftig spel en als er ook nog andere omstandigheden zijn die je nachtrust verstoren kan ik mij voorstellen dat je in een staat terecht komt die je vooraf niet had kunnen voorspellen. Slaaptekort doet rare dingen met je.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #124 Gepost op: 13-01-2018, 23:51:52 »
Wat een vervelende manier lijkt me dit om het spel te moeten verlaten.. maar kan niets anders dan respect voor zijn beslissing hebben. Na 3 nachten niet slapen zit je er niet alleen psychisch, maar ook lichamelijk helemaal doorheen. Het is wat dat betreft niet anders dan eerdere kandidaten die ziek naar huis zijn gegaan. Jammer om te zien dat sommige mensen hier ineens zo respectloos over doen, puur omdat het nu psychisch lijkt te zijn ::ohno::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #125 Gepost op: 13-01-2018, 23:52:09 »
Misschien wat mosterd na de maaltijd, maar ik herhaal graag nog even een eerder bericht van mezelf:

Graag wat meer respect daarvoor.

Respect voor de kandidaten is één van onze huisregels. Er zijn inmiddels enkele berichten uit dit topic verdwenen, die hier niet aan voldeden.

Vanaf hier weer verder.


Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #126 Gepost op: 13-01-2018, 23:53:49 »
In aflevering 1 merkte ik al dat hij geen grip op alles had, hij leunde teveel op de ander.
Ik heb hem dan ook als afvaller aangekruist.
Jammer dat hij het niet vol kon houden.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #127 Gepost op: 14-01-2018, 00:11:18 »
Mijn schot-voor-de-boeg mol en ook deze aflevering nog tot bij het ‘graafspel’.

Helaas had het gedrag wat me bij hem opviel dus een andere reden.
Lijkt me toch wel heel spijtig als je op deze manier het spel moet verlaten, maar wel knap dat hij zijn grenzen bewaakt heeft.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #128 Gepost op: 14-01-2018, 00:52:07 »
Kan bekennen dat ik me rot schrok van hem toen hij bij de graafopdracht zijn verwarring aangaf en besloot niet mee te doen. Hij leek wel een inzinking te hebben. Dat was dus ook zo. Goed besluit, niemand had er iets aan gehad als hij met slaappillen zonder aan iets mee te kunnen doen, zich door was blijven slepen. Dát was bovendien oneerlijk geweest naar andere kandidaten, lijkt me.

Wel jammer, ik had hem graag langer gezien.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #129 Gepost op: 14-01-2018, 01:13:18 »
Toch heb ik wel medelijden met hem. Wat zuur dat het spel m zo erg opbrak dat hij naar huis moest om zn gezondheid te waarborgen!

Brengt me trouwens wel op n vraag: wat zou er gebeuren als de mol door zo'n zelfde reden naar huis moest? Is er dan een reserve mol of spelen ze dan verder zonder te weten dat de mol naar huis is?
"niets is wat het lijkt"

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #130 Gepost op: 14-01-2018, 01:17:23 »
Toch heb ik wel medelijden met hem. Wat zuur dat het spel m zo erg opbrak dat hij naar huis moest om zn gezondheid te waarborgen!

Brengt me trouwens wel op n vraag: wat zou er gebeuren als de mol door zo'n zelfde reden naar huis moest? Is er dan een reserve mol of spelen ze dan verder zonder te weten dat de mol naar huis is?

Begreep dat Art ooit heeft uitgesproken dat ze geen reserve mol achter de hand hebben. Neem aan als de situatie zich zou voordoen, ze wel proberen een andere mol te kiezen en het spel door laten gaan als dat ook maar een beetje mogelijk is.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #131 Gepost op: 14-01-2018, 01:20:56 »
Begreep dat Art ooit heeft uitgesproken dat ze geen reserve mol achter de hand hebben. Neem aan als de situatie zich zou voordoen, ze wel proberen een andere mol te kiezen en het spel door laten gaan als dat ook maar een beetje mogelijk is.

Zou echt nog veel zuurder zijn als dat zou gebeuren en doorgan niet mogelijk was... eindigd t dus met: eigenlijk zou ik een van jullie naar huis moeten sturen vanwege de test, maar ... is door omstandigheden zelf naar huis gegaan... (zwart scherm, enkele seconden later tekst in wit erop) Helaas hebben we het programma stop moeten zetten, omdat de mol t spel verlaten had. Graag zien we je volgend jaar terug...
"niets is wat het lijkt"

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #132 Gepost op: 14-01-2018, 01:41:23 »
Zou echt nog veel zuurder zijn als dat zou gebeuren en doorgan niet mogelijk was... eindigd t dus met: eigenlijk zou ik een van jullie naar huis moeten sturen vanwege de test, maar ... is door omstandigheden zelf naar huis gegaan... (zwart scherm, enkele seconden later tekst in wit erop) Helaas hebben we het programma stop moeten zetten, omdat de mol t spel verlaten had. Graag zien we je volgend jaar terug...

Ja. Maar in dat uitzonderlijke geval waren we denk ik al voorbereid geweest dat het seizoen is mislukt. Je kan niet iedereen en alles op pad sturen om dan ergens halverwege rampzalig het seizoen eerder af te breken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #133 Gepost op: 14-01-2018, 01:56:48 »
Jammer, was een leuke kandidaat voor zover ik kon zien in de twee afleveringen tot nu toe, zal hem wel missen ::jaja::. Goed dat hij voor zichzelf heeft gekozen, je moet ook zeker geen dingen doen waar je je niet prettig bij voelt want widm heeft gewoon goed gemotiveerde kandidaten nodig die volledig in het spel op gaan. Hij stelde zelf vast dat hij dat niet kon en dan vind ik het wel lef om er gewoon uit te stappen ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #134 Gepost op: 14-01-2018, 02:01:06 »
Zou je als mol zelf uit het spel stappen?
we bekijken het nu alleen maar van de buitenkant naar binnen, wat als we het omgekeerd doen?
Zou Jean-Marc, als hij de mol is, uit het spel willen stappen?
Ik denk persoonlijk van niet hij lijkt me niet het type om daar de productie mee te laten zitten.
Ik denk dat de productie hem ook niet als mol zou aanwijzen, omdat ze al wisten dat hij wat meer emotioneler zou kunnen zijn.
Als ze Janine Abring er dan in het dagboek ook nog bij leggen is het voor mij vast en zeker, hij is een kandidaat.
Hij is er zelf ook niet trots op om op deze manier weg te gaan, dat merk je ook aan zijn eindspeech.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #135 Gepost op: 14-01-2018, 02:06:49 »
Jammer, was een leuke kandidaat voor zover ik kon zien in de twee afleveringen tot nu toe, zal hem wel missen ::jaja::. Goed dat hij voor zichzelf heeft gekozen, je moet ook zeker geen dingen doen waar je je niet prettig bij voelt want widm heeft gewoon goed gemotiveerde kandidaten nodig die volledig in het spel op gaan. Hij stelde zelf vast dat hij dat niet kon en dan vind ik het wel lef om er gewoon uit te stappen ::ok::.

Ik ben het helemaal eens met wat D*n zegt. Wat een lef heb je om uit het spel te stappen als het echt niet meer gaat. ::ok::
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #136 Gepost op: 14-01-2018, 02:54:03 »
Eindelijk een kandidaat in wie ik me kan vinden. Want hoe vaak ik ook droom om met zo'n spel te mogen meedoen - ik zou het ook gewoon simpelweg niet aankunnen. In dat opzicht ben ik eigenlijk wel blij dat dit eens gebeurt. Het is absoluut niet iets waar hij zich voor hoeft schamen, het is alleen maar een logische menselijke reactie.

Evengoed respect voor de kandidaten die wel in staat zijn om drie weken in een zowel psychisch als fysiek slopende achtbaan te zitten. Iets wat ik Jean-Marc uiteraard ook had gegund, maar tijdig je grenzen aangeven is ook een prestatie op zich.

En zo ben ik tot nu toe het hele seizoen alleen nog maar over de afvallers aan het praten. ::tandpastasmiley::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #137 Gepost op: 14-01-2018, 03:00:07 »
Werden de kandidaten al eerder ingelicht dat JM weg ging? Ze hebben namelijk allemaal geen joker ingezet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #138 Gepost op: 14-01-2018, 06:44:35 »
Ik snap het zelf gewoon niet zo. Hij had ook een stapje terug kunnen nemen. Dat kan zelfs als mols gezien worden, wat Lo ook al zei. En ik vraag me wel af of de kandidatenbegeleiders / vertrouwenspersoon niet wat meer voor hem hadden kunnen betekenen. In ieder geval slaappillen ofzo...

Jammer voor het spel, maar gezondheid gaat uiteraard voor.
Gelal onder je hotelkamer terwijl je in zo'n inspannend gebeuren zit, was er geen rustiger hotel te vinden?
En waarom drie spellen achter elkaar waarin gerend moet worden en dan nog met heel zware machines in de weer?
Hij was in aflevering 1 top, en in afl. 2 was het een lijk. Ook iets voor het programma om te evalueren waar dit misging.
Oké, je moet fysiek fit zijn, maar als je geen goede nachtrust krijgt wordt het wel héél zwaar.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 06:49:54 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #139 Gepost op: 14-01-2018, 08:52:42 »
Werden de kandidaten al eerder ingelicht dat JM weg ging? Ze hebben namelijk allemaal geen joker ingezet.

Scherp!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!