Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250706 keer)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2018, 17:16:24 »
En... Ik mis hier een enorme hint volgens mij.

Wat is dan die "enorme hint" ?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2018, 17:35:52 »
Mijn tunneltje.. ik ga er van uit dat de niet Molloten die alleen zaterdagavond kijkt en misschien niet eens doorzapt naar Moltalk ook de oplossing moet kunnen vinden. Dus ik beperk het nu even over informatie uit de aflevering zelf.

EE N Verhaal Apart = EVA wellicht is de Mol een vrouw

Verder staat de zwarte dame goed, terwijl de witte dame fout staat. Weer een hint naar een vrouw. Bella en Simone hebben beide donker haar. De blondines vallen af.

Simone wijst op haar envelop duidelijk M18 aan. Wijst ze zichzelf aan? Maar ook hier weer een vreemde spatie zoals die ook in de titel zat. Dit kan slaan op de hint voor de coördinaten. Maar dan had een subtiel streepje onder  M18 Ook gekund. Zou het kunnen slaan op Weimans is de Mol18?

En dan nog haar acties; ze neemt de leiding, heeft de telefoon en belt gratis naar Art. Maar ze belt niet naar de andere met de info dat de volgende telefoontjes geld kosten. Ze belt überhaupt niet veel en puzzelt wel heel makkelijk. En laat vooral Bella zoeken naar de jokers.


Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #82 Gepost op: 9-01-2018, 18:07:37 »
Verder staat de zwarte dame goed, terwijl de witte dame fout staat. Weer een hint naar een vrouw. Bella en Simone hebben beide donker haar. De blondines vallen af.

Begrijp me niet verkeerd, want ik zit zelf ook op Simone, maar dit vind ik niet helemaal logisch. De mol is toch eigenlijk "fout", dus dan zou de foute witte dame toch juist eerder naar een blonde mol wijzen dan de zwarte dame naar iemand met donker haar.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #83 Gepost op: 9-01-2018, 18:14:24 »
Begrijp me niet verkeerd, want ik zit zelf ook op Simone, maar dit vind ik niet helemaal logisch. De mol is toch eigenlijk "fout", dus dan zou de foute witte dame toch juist eerder naar een blonde mol wijzen dan de zwarte dame naar iemand met donker haar.

Dit dus!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #84 Gepost op: 9-01-2018, 18:28:17 »
Begrijp me niet verkeerd, want ik zit zelf ook op Simone, maar dit vind ik niet helemaal logisch. De mol is toch eigenlijk "fout", dus dan zou de foute witte dame toch juist eerder naar een blonde mol wijzen dan de zwarte dame naar iemand met donker haar.

Zou kunnen... maar het speuren en vinden van de Mol is groen scherm en dus goed. Dus in mijn logica gaat het om het zoeken. En als je voor een donkere dame gaat dan zit je op het goede spoor, want ze staat goed.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #85 Gepost op: 9-01-2018, 18:43:54 »
Maar het punt is dat de afwijking (en dus hint) 'm juist in de witte dame zit bij dat schaakspel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #86 Gepost op: 9-01-2018, 18:58:11 »
Wat is dan die "enorme hint" ?

Ik had gehoopt dat jij me dat kon uitleggen. ??? Jij postte iets dat mij moest doen denken dat Simone de Mol is.

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #87 Gepost op: 9-01-2018, 19:03:05 »
Maar het punt is dat de afwijking (en dus hint) 'm juist in de witte dame zit bij dat schaakspel.

De dame bekent kleur bij het opzetten van het schaakbord. Dat is het ezelsbruggetje. Dus in die zin ook een hint.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #88 Gepost op: 9-01-2018, 19:16:03 »
De dame bekent kleur bij het opzetten van het schaakbord. Dat is het ezelsbruggetje. Dus in die zin ook een hint.

Ja, maar de dame die in dit geval echt kleur bekent (door op het verkeerde veld te gaan staan) is de witte dame. De zwarte dame doet juist niks uitzonderlijks. Sterker nog: als je alleen maar die helft van het schaakbord zou hebben kunnen zien, dan was er zelfs helemaal geen sprake van een hint geweest, want er was dan niets bijzonders te zien. Sorry, maar de kans dat het schaakbord naar Simone verwijst, acht ik nihil.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #89 Gepost op: 9-01-2018, 22:15:39 »
Mooie rij @Blinker....

Ik blijf nog even hier!

*!*

Edit; bij intro steeds spannend muziekje (prachtig!), zodra naam van Simone in beeld komt verandert dit...ook einde intro, dat snap ik, maar toch....@01.39

Edit 2;
Simone wil ook gelijk links afslaan ("Links hè?!"), vanuit hotel terwijl rechts werd geadviseerd (Bella reageerde zeer fel; "Nee rechts gek").
« Laatst bewerkt op: 9-01-2018, 22:37:40 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Yuan E

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #90 Gepost op: 9-01-2018, 23:04:17 »
WID M18:

'M18' is ook bekend als de afkorting van 'Messier 18' = een open sterrenhoop in het sterrenbeeld boogschutter, Simone is de enige kandidaat met boogschutter als sterrenbeeld! Is dit misschien een hint naar Simone?!
'Twijfel is het begin van wijsheid'   ~Descartes~

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #91 Gepost op: 9-01-2018, 23:59:12 »
Simone wil ook gelijk links afslaan ("Links hè?!"), vanuit hotel terwijl rechts werd geadviseerd (Bella reageerde zeer fel; "Nee rechts gek").

Dit is al vaak besproken maar ik zie dit echt als ófwel gedrag om zichzelf verdacht te maken bij de medespeler ófwel gedrag om de medespeler te testen. Zelf denk ik aan dat laatste; Simone heeft zich laten adviseren door Rik van de Westelaken en die had dit ook als tactiek, iets fout doen en dan kijken of de ander reageert of niet. De mol zal naar alle waarschijnlijkheid namelijk meegaan in fouten die jij maakt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #92 Gepost op: 10-01-2018, 00:09:06 »
Dit is al vaak besproken maar ik zie dit echt als ófwel gedrag om zichzelf verdacht te maken bij de medespeler ófwel gedrag om de medespeler te testen. Zelf denk ik aan dat laatste; Simone heeft zich laten adviseren door Rik van de Westelaken en die had dit ook als tactiek, iets fout doen en dan kijken of de ander reageert of niet. De mol zal naar alle waarschijnlijkheid namelijk meegaan in fouten die jij maakt.

Denk ik ook idd. Slim om te doen. Dus kunnen we Bella afstrepen for sure. Helaas zou de mol deze actie ook kunnen doen. Alhoewel ik dat een te opvallende actie voor een mol vindt..Mijn conclusie: Simone is een slimme kandidaat .. niet de mol.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #93 Gepost op: 10-01-2018, 09:37:37 »
Na de eerste aflevering 2 maal te hebben bekeken, kom ik nu tot de conclusie dat Simone de Mol moet zijn.

- Locatie Armenië dicht bij Georgië.
- Bella is jong, onbevangen en een beetje naïef als reisgenoot, heerlijk voor een Mol in de 1e aflevering
- Simone neemt de controle over de telefoon en dat is het belangrijkste in deze opdracht
- Simone bepaalt het spel
- Simone weet waar haar vraag toe leidt, gekleurde waterfonteinen, had ze onderweg gezien
- Simone stuurt aan op het vinden van de jokers ipv geld
- Simone rekt tijd
- Simone belt als eerste Art op, - € 500
- Simone weet dat dit geld kost maar deelt dit met niemand
- Simone laat de kaart aan Bella toe...toont zelf geen initiatief
- Simone bedenkt opeens dat op de voorkant de oplossing staat en dus de coördinaten
- Simone wijst zichzelf aan met het wijzen op M18
- Onder WID M18 staan 3 stippen. Een morsecode wat betekent S
- Ee n verhaal apart
- E V A
- Simone en Bella zitten als enige verheven boven de rest op het dak van El Sky Bar
- Het logo van El Sky Bar zijn 2 E's in spiegelbeeld
- De Mol vertelt in haar Dagboek rustig aan te willen beginnen
- 1 of 2 keer bellen met Art is voldoende
- Niet 1 keer zelf bellen/contact opnemen met andere kandidaten
- Wel jokers en geen geld, prima
- Laten zien van je goede kandidatenkant en WID M18 oplossen (knap hoor)
- Simone is een sterke persoonlijkheid en slim

Tunnelvisie??  ::rofl::



sommige dingen snap ik (of kloppen) niet helemaal van je rijtje...
bijvoorbeeld:
- die van dat ze als eerste Art belt (-500€) dit klopt niet, aangezien hij AAN HET EIND van de voicemail    vertelde dat het VOLGENDE telefoontje €500 zou kosten. Ze zegt dit ook tegen Bella (Bella zegt ook als ze deze info hoort dat ze niet meer gaan bellen en dat doen ze ook niet). dat het eerste telefoontje geld kost, zonder dat ze het KUNNEN weten, zou gewoon gemeen zijn (en totaal niet logisch)...
om deze zelfde reden vinden ze 1 keer Art bellen voldoende, en in principe hebben ze ook gelijk, want het is ook makkelijk op te lossen ZONDER hem te bellen.

- simone is wel een zeer vriendschappelijke mol als ze zich wil richten op het zoeken van jokers (iets wat ze helemaal NIET nodig heeft als ze de mol daadwerkelijk is.

- wat hebben "ee n verhaal apart" en "E V A" dan met Simone te maken? uitleg graag

- die stippen zouden de letter "S" betekenen als ze ACHTER elkaar zouden staan, niet ONDER elkaar. ook staan er een soort schrijflijnen achter de stippen, waardoor t ook gewoon een mooie opmaak zou kunnen zijn.

- je gooit je hint op de "el sky bar" waar ze zich bevinden... dus Bella zou ook prima de mol kunnen zijn (zij zit alleen maar te rotzooien met die kaart en moet de specifieke hint van Ruben krijgen)

ik zeg hiermee trouwens niet dat Simone t niet is, maar je lijd wel behoorlijk aan tunnelvisie (die ondanks dat je 2 keer hebt gekeken, niet helemaal klopt)

"niets is wat het lijkt"

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #94 Gepost op: 10-01-2018, 09:53:17 »
Een van de hints voor Simone en Bella is: "Dit waterorgel dient als introductie naar de geschiedenis."

Simone reageert daar als volgt op: "Er is hier een enorm waterorgel met kleuren. Dat heb ik gezien, eh...Daar gaan we sowieso naar toe."

Dat betekent dat Simone en Bella daar [1] op weg naar het hotel langs zijn gekomen en [2] dat Simone weet dat met waterorgel de Dancing Fountains op Republic Square bedoeld worden. Misschien ligt het aan mijn taalkennis, maar ik wist niet dat een waterorgel een fontein is. Simone blijkbaar wel. En heeft de productie er dan niet voor gezorgd dat Bella en Simone van het vliegveld naar het hotel een route namen die de lokaties van opdracht 1 mijdt? Anders zijn ze in het voordeel bij zo'n zoekopdracht.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #95 Gepost op: 10-01-2018, 10:19:00 »
sommige dingen snap ik (of kloppen) niet helemaal van je rijtje...
bijvoorbeeld:
- die van dat ze als eerste Art belt (-500€) dit klopt niet, aangezien hij AAN HET EIND van de voicemail    vertelde dat het VOLGENDE telefoontje €500 zou kosten. Ze zegt dit ook tegen Bella (Bella zegt ook als ze deze info hoort dat ze niet meer gaan bellen en dat doen ze ook niet). dat het eerste telefoontje geld kost, zonder dat ze het KUNNEN weten, zou gewoon gemeen zijn (en totaal niet logisch)...
om deze zelfde reden vinden ze 1 keer Art bellen voldoende, en in principe hebben ze ook gelijk, want het is ook makkelijk op te lossen ZONDER hem te bellen.

- simone is wel een zeer vriendschappelijke mol als ze zich wil richten op het zoeken van jokers (iets wat ze helemaal NIET nodig heeft als ze de mol daadwerkelijk is.

- wat hebben "ee n verhaal apart" en "E V A" dan met Simone te maken? uitleg graag

- die stippen zouden de letter "S" betekenen als ze ACHTER elkaar zouden staan, niet ONDER elkaar. ook staan er een soort schrijflijnen achter de stippen, waardoor t ook gewoon een mooie opmaak zou kunnen zijn.

- je gooit je hint op de "el sky bar" waar ze zich bevinden... dus Bella zou ook prima de mol kunnen zijn (zij zit alleen maar te rotzooien met die kaart en moet de specifieke hint van Ruben krijgen)

ik zeg hiermee trouwens niet dat Simone t niet is, maar je lijd wel behoorlijk aan tunnelvisie (die ondanks dat je 2 keer hebt gekeken, niet helemaal klopt)



We missen nog € 500
Er is dus gebeld...door wie weten we niet maar mijn idee is dat Simone.

De hint M18 is niet gemakkelijk om te vinden want er blijkt niemand van de overige kandidaten die deze oplossing zelf ontdekt.(Simone wees naar zichzelf)
Ik vind ook het vinden van M18 en dit te koppelen aan de coördinaten op de kaart zeer opvallend...ik zou er zelf nooit opgekomen zijn, dat zal wel aan mij liggen haha

Het vinden van alleen jokers is juist Mol gedrag of moet de Mol op zoek gaan naar het geld?
We weten allemaal het antwoord al...

Ee n verhaal apart is een zin die ook niet klopt vanwege de extra spatie tussen ee en n.
maar toch lezen we de zin correct.
Morse code staat inderdaad andersom maar ja het blijft ee n verhaal apart....
Alle kandidaten moesten via een foto die bij de tv stond op hun hotelkamer opzoek naar cafetaria's annex koffiezaken.
Behalve Simone en Bella.
Hun foto lag op bed.
Zij moesten opzoek naar een bar!
En als enige ook nog op een dakterras.
Het logo van El Sky Bar is toevallig ook EE maar dan in spiegel. (draai de E dan krijg je de letter M maar dit terzake)

In het Dagboek vd Mol vertelt dat de Mol rustig heeft gedaan in de eerste opdracht.
Niet veel geld uit de pot heeft gehaald.
Het is geen sprint maar een marathon.
Maw geen € 2000 verdiend en weinig tot niet met Art gebeld.

( Btw E V A is een vrouw en wellicht ook een hint naar Jinek, een oud collega van het Journaal)






« Laatst bewerkt op: 10-01-2018, 10:21:55 door Blinker »

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #96 Gepost op: 10-01-2018, 10:20:02 »
Een van de hints voor Simone en Bella is: "Dit waterorgel dient als introductie naar de geschiedenis."

Simone reageert daar als volgt op: "Er is hier een enorm waterorgel met kleuren. Dat heb ik gezien, eh...Daar gaan we sowieso naar toe."

Dat betekent dat Simone en Bella daar [1] op weg naar het hotel langs zijn gekomen en [2] dat Simone weet dat met waterorgel de Dancing Fountains op Republic Square bedoeld worden. Misschien ligt het aan mijn taalkennis, maar ik wist niet dat een waterorgel een fontein is. Simone blijkbaar wel. En heeft de productie er dan niet voor gezorgd dat Bella en Simone van het vliegveld naar het hotel een route namen die de lokaties van opdracht 1 mijdt? Anders zijn ze in het voordeel bij zo'n zoekopdracht.

Ben ik volledig met je eens.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #97 Gepost op: 10-01-2018, 10:38:08 »
We missen nog € 500
Er is dus gebeld...door wie weten we niet maar mijn idee is dat Simone.

De hint M18 is niet gemakkelijk om te vinden want er blijkt niemand van de overige kandidaten die deze oplossing zelf ontdekt.(Simone wees naar zichzelf)
Ik vind ook het vinden van M18 en dit te koppelen aan de coördinaten op de kaart zeer opvallend...ik zou er zelf nooit opgekomen zijn, dat zal wel aan mij liggen haha

Het vinden van alleen jokers is juist Mol gedrag of moet de Mol op zoek gaan naar het geld?
We weten allemaal het antwoord al...

Ee n verhaal apart is een zin die ook niet klopt vanwege de extra spatie tussen ee en n.
maar toch lezen we de zin correct.
Morse code staat inderdaad andersom maar ja het blijft ee n verhaal apart....
Alle kandidaten moesten via een foto die bij de tv stond op hun hotelkamer opzoek naar cafetaria's annex koffiezaken.
Behalve Simone en Bella.
Hun foto lag op bed.
Zij moesten opzoek naar een bar!
En als enige ook nog op een dakterras.
Het logo van El Sky Bar is toevallig ook EE maar dan in spiegel. (draai de E dan krijg je de letter M maar dit terzake)

In het Dagboek vd Mol vertelt dat de Mol rustig heeft gedaan in de eerste opdracht.
Niet veel geld uit de pot heeft gehaald.
Het is geen sprint maar een marathon.
Maw geen € 2000 verdiend en weinig tot niet met Art gebeld.

( Btw E V A is een vrouw en wellicht ook een hint naar Jinek, een oud collega van het Journaal)








als mol zijnde zou ik doen wat Jan riep : "**** dat geld, **** die jokers, eerst de kluis"
aan beiden heb je als mol niets, en als je medekandidaat een joker krijgt, word het lastiger deze uit het spel de werken...

dat van de afleveringstitel snap ik nog steeds niet dat t naar simone wijst... de 2 E's staan los van de rest, ja dat klopt, maar of dat ook iets met die bar te maken heeft?

en dat van M18 aanwijzen, dat had ook iedereen kunnen doen, mits ze goed gekeken hadden. Art had door niemand gebeld hoeven worden.
ik denk dat simone eerder detective speelt, als speler van WIDM moet je overal iets achter zoeken en ik denk dat simone daar gewoon heel goed in is en dat goed begrepen heeft
"niets is wat het lijkt"

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #98 Gepost op: 10-01-2018, 10:43:25 »
Als je kijkt naar de kandidaatfoto’s op de officiële wieisdemol.avrotros-site en op de officiële wieisdemol-app, dan heeft Simone als enige 2 verschillende foto’s.


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #99 Gepost op: 10-01-2018, 11:40:39 »
Nog even over het waterorgel.

Volgens Wikipedia is een waterorgel "een decoratieve attractie die bestaat uit fonteinen die water spuiten op de maat van muziek en belicht worden door verschillende kleurenlampen."

Het is dus niet zo dat iedere grote fontein automatisch een waterorgel is. Zijn Bella en Simone op weg naar hun hotel langs het waterorgel gereden terwijl het [1] avond was, zodat ze de gekleurde lampen konden zien en [2] de muziek konden horen? Anders begrijp ik niet helemaal hoe je meteen kunt weten dat precies die lokatie bedoeld wordt.

Ik probeer er niet teveel achter te zoeken (misschien heeft Simone gewoon goed geraden, of heeft ze kennis van waterorgels), maar vind dit wel opvallend.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison