Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250742 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #100 Gepost op: 10-01-2018, 11:45:32 »
Nog even over het waterorgel.

Volgens Wikipedia is een waterorgel "een decoratieve attractie die bestaat uit fonteinen die water spuiten op de maat van muziek en belicht worden door verschillende kleurenlampen."

Het is dus niet zo dat iedere grote fontein automatisch een waterorgel is. Zijn Bella en Simone op weg naar hun hotel langs het waterorgel gereden terwijl het [1] avond was, zodat ze de gekleurde lampen konden zien en [2] de muziek konden horen? Anders begrijp ik niet helemaal hoe je meteen kunt weten dat precies die lokatie bedoeld wordt.

Ik probeer er niet teveel achter te zoeken (misschien heeft Simone gewoon goed geraden, of heeft ze kennis van waterorgels), maar vind dit wel opvallend.

Ik zeg niet dat het zo is, maar ik geef enkele suggesties: [1] Het is nog ochtend als de opdracht gespeeld wordt, dus mogelijk zijn beide kandidates de avond voordien al apart in Jerevan aangekomen en hadden ze tijd voor sightseeing of [2] Ergens in het hotel lag een foldertje of iets anders om de toeristische trekpleisters te promoten en Simone heeft dat gezien of [3] De vlucht naar Jerevan vloog over de stad tijdens het landen en Simone heeft een heel scherp zicht om die dingen te kunnen opmerken.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #101 Gepost op: 10-01-2018, 11:59:27 »
Volgens mij zou de meest logische en voor de hand liggende optie zijn dat Simone (als journalist of toch gewoon als persoon) net even extra/andere dingen ziet in een stad. Zo heb je het ook wel als je met vrienden ergens heen gaat in een nieuwe stad, dat de één let op de specifieke bouw van de winkels en de ander wijst je op dat specifieke zaakje die er leuk uit ziet. Waarschijnlijk vond Simone dat waterorgel mooi en heeft ze het eventueel zelfs tegen Bella gezegd, maar heeft Bella het niet onthouden of dacht ze daar zo snel niet aan terug.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #102 Gepost op: 10-01-2018, 12:00:40 »
Ik heb me vorig jaar teveel laten leiden door dit soort onnozele non-hints, dus misschien moet ik er op dit moment ook maar gewoon van uitgaan dat ze het inderdaad al eerder gezien had. Wellicht heeft Simone gewoon een scherp oog en is ze een goede puzzelaar. Nog maar even niet in die Simonetunnel. ::tandpastasmiley::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #103 Gepost op: 10-01-2018, 12:02:53 »
Als je kijkt naar de kandidaatfoto’s op de officiële wieisdemol.avrotros-site en op de officiële wieisdemol-app, dan heeft Simone als enige 2 verschillende foto’s.



ik vind de wazige versie beter  ::rofl::
"niets is wat het lijkt"

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #104 Gepost op: 10-01-2018, 13:00:31 »
Nog even over het waterorgel.

Volgens Wikipedia is een waterorgel "een decoratieve attractie die bestaat uit fonteinen die water spuiten op de maat van muziek en belicht worden door verschillende kleurenlampen."

Het is dus niet zo dat iedere grote fontein automatisch een waterorgel is. Zijn Bella en Simone op weg naar hun hotel langs het waterorgel gereden terwijl het [1] avond was, zodat ze de gekleurde lampen konden zien en [2] de muziek konden horen? Anders begrijp ik niet helemaal hoe je meteen kunt weten dat precies die lokatie bedoeld wordt.

Ik probeer er niet teveel achter te zoeken (misschien heeft Simone gewoon goed geraden, of heeft ze kennis van waterorgels), maar vind dit wel opvallend.
Ik ben in Yerevan geweest bij deze fontein en hij staat bekend om dat het een muzikale fontein is 's avonds. Dit is dus niet 'zomaar' een toevallige fontein, maar een best bekende en ook een best belangrijke attractie in Yerevan. Het heet ook de 'Singing Fountains'. Al heeft Simone het specifiek over kleur "Er is hier een enorm waterorgel met kleuren. Dat heb ik gezien, eh..."

Als mol is het natuurlijk wel slim om dit te zeggen want dit is de locatie van de jokers en niet van het geld. Maar ik ben in Yerevan geweest en deze fontein zegt mij wel iets, maar lover's park ("Het hele jaar door is het hier paartijd" is de hint voor Bella) zegt mij vrij weinig...

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #105 Gepost op: 10-01-2018, 17:20:57 »
Ik zat eerst te denken dat er als mol geen enkele reden is om M18 op te merken, dan had ze beter kunnen bellen voor €1000. Verdacht is dat niet, want de enige die bij je is komt er ook niet uit. Maar nu bedacht ik opeens dat het sneller vinden van M18 ervoor heeft gezorgd dat ze niet nog langs de €2000 gingen, maar direct door naar de kluis. Het zou inderdaad heel tactisch van Simone als mol kunnen zijn om eerst naar de jokers te gaan, daar wat tijd verspillen en dan de puzzel oplossen.

Ik had haar totaal niet als verdachte, maar na de EE n verhaal apart- hint ben ik iets meer op haar gaan letten. Nog niet erg mols wat mij betreft, maar wel gestegen op mijn verdachtenlijstje.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline WhereIsMoldo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #106 Gepost op: 10-01-2018, 17:31:59 »
Ik zat eerst te denken dat er als mol geen enkele reden is om M18 op te merken, dan had ze beter kunnen bellen voor €1000. Verdacht is dat niet, want de enige die bij je is komt er ook niet uit. Maar nu bedacht ik opeens dat het sneller vinden van M18 ervoor heeft gezorgd dat ze niet nog langs de €2000 gingen, maar direct door naar de kluis. Het zou inderdaad heel tactisch van Simone als mol kunnen zijn om eerst naar de jokers te gaan, daar wat tijd verspillen en dan de puzzel oplossen.

De manier waarop ze die puzzel oplost blijft voor mij verdacht. Ineens heeft ze uit het niets de oplossing. Daarbij is ze de enige waarbij dat blijkbaar is gelukt. De andere groepen hebben Art gebeld. Goed, Jan en Jean-Marc hadden de oplossing al voordat ze Art belden...

Ze hadden in principe toch al besloten dat er te weinig tijd was om naar de 2e locatie te gaan. Ik snap de meerwaarde van het oplossen van die puzzel niet zo goed. Behalve als je (doet alsof je) kandidaat bent.

Ik houd haar in de gaten ::vergroot::

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #107 Gepost op: 10-01-2018, 21:01:49 »
Ik zat eerst te denken dat er als mol geen enkele reden is om M18 op te merken, dan had ze beter kunnen bellen voor €1000. Verdacht is dat niet, want de enige die bij je is komt er ook niet uit. Maar nu bedacht ik opeens dat het sneller vinden van M18 ervoor heeft gezorgd dat ze niet nog langs de €2000 gingen, maar direct door naar de kluis. Het zou inderdaad heel tactisch van Simone als mol kunnen zijn om eerst naar de jokers te gaan, daar wat tijd verspillen en dan de puzzel oplossen.

Ik had haar totaal niet als verdachte, maar na de EE n verhaal apart- hint ben ik iets meer op haar gaan letten. Nog niet erg mols wat mij betreft, maar wel gestegen op mijn verdachtenlijstje.

Ik vind dit een hele sterke beargmenutering. Sterk!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #108 Gepost op: 10-01-2018, 21:13:01 »
Ik vind dit een hele sterke beargmenutering. Sterk!

Ik ook, maar toch denk ik dan ook weer: Ze had ook gewoon niks kunnen doen en Art bellen, -1000 euro. Gratis en voor niks.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #109 Gepost op: 10-01-2018, 21:36:50 »
Maar toch ook... Het sneller vinden van M18 liet juist tijd over voor die 2000.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #110 Gepost op: 10-01-2018, 22:13:39 »
Ik ook, maar toch denk ik dan ook weer: Ze had ook gewoon niks kunnen doen en Art bellen, -1000 euro. Gratis en voor niks.

Als Mol ben je echt nerveus en super voorzichtig in de 1e aflevering.
Vooral wanneer je met zn tweetjes bent.
Elke beweging en aktie valt direct op.
In een groep kun je je beter 'bewegen'.

Ik denk dat Simone low level is begonnen en iig niet de 2000e wilde vinden.


Offline Buurman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #111 Gepost op: 10-01-2018, 23:56:49 »
Vorig jaar viel wat mij betreft Thomas in aflevering 1 al door de mand, door een aanwijzing te zien op het helikopterplatform, die absoluut nodig was om de grotendeels gescripte eerste opdracht verder te helpen, omdat de kandidaten het achterwege lieten.

Hoewel ik niet geloof dat deze opdracht opnieuw gescript was, denk ik wel dat Simone haar voorkennis op een gegeven moment wel gebruikte om het programma interessanter te maken. In één van de telefoongesprekken, vlak voor de bekendmaking van de grote plottwist van aflevering 1, stond zij zeer nadrukkelijk te vissen naar de locatie van een ander team en stelde daarbij allerlei vragen... exact adres en dergelijke. Totaal oninteressant voor het spel, maar wel interessant om de climax in de scène daarna nog groter te maken. Effectbejag is toch waar televisiemakers altijd naar op zoek zijn. Ik denk dat de mol wederom zijn voorkennis gebruikt heeft (al dan niet bewust) om de aflevering interessanter te maken voor de kijker.

Voorlopig hang ik rond in de Simonetunnel.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #112 Gepost op: 11-01-2018, 00:21:57 »
exact adres en dergelijke. Totaal oninteressant voor het spel
Nou, het is toch vrij logisch dat teams elkaar willen ontmoeten.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #113 Gepost op: 11-01-2018, 01:15:03 »
Nou, het is toch vrij logisch dat teams elkaar willen ontmoeten.

Precies! Ik had wel meteen door dat ze in verschillende hotels zaten, maar ging er vanuit dat dit in dezelfde stad was. De kandidaten dachten natuurlijk ook in dezelfde stad te verblijven. Bovendien dacht ik eerst dat er maar één kluis was, waar alle duo's naartoe moesten. Dat hebben de kandidaten waarschijnlijk ook gedacht en dan is het best logisch om elkaar ergens in de stad al te ontmoeten en gezamenlijk op weg naar de kluis te gaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Buurman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #114 Gepost op: 11-01-2018, 01:18:23 »
Nu ik (net als de eerste en tweede keer) midden in de nacht terugkijk, zie ik dat ik wellicht iets te veel hierin heb gezien... helaas is daarmee mijn eerste beeld vastgezet en blijf ik toch even in deze tunnel...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #115 Gepost op: 11-01-2018, 14:45:24 »
In de Metro staat er iedere week een column waarin een molloot (haar naam ben ik even vergeten) en een molmaagd de aflevering bespreken; echt leuk om te lezen! Maar goed, afgelopen maandag stond er een interessante mogelijke aanwijzing naar Simone in, die ik hier volgens mij nog niet gezien heb:

M18 is de code die zij zomaar weet te vinden. M zou kunnen staan voor Mol, de 1 voor NPO1 waarop zij te zien is, en de 8 voor het 8-uur-Journaal dat zij vaak presenteert! In dat geval moest zij hem wel ontdekken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #116 Gepost op: 11-01-2018, 15:00:31 »
M18 is de code die zij zomaar weet te vinden. M zou kunnen staan voor Mol, de 1 voor NPO1 waarop zij te zien is, en de 8 voor het 8-uur-Journaal dat zij vaak presenteert! In dat geval moest zij hem wel ontdekken!

Waarom zo ver zoeken als je ook als hint op kunt vatten dat Simone zichzelf als Mol 18 aanwijst? Want de betekenis van (WID) M18 op het mapje is duidelijk. Pas als er opvallend vaak (enen en) achten en klokken o.i.d. opduiken zou ik in de richting van een journaalhint kunnen denken.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #117 Gepost op: 11-01-2018, 15:56:45 »
Pas als er opvallend vaak (enen en) achten en klokken o.i.d. opduiken zou ik in de richting van een journaalhint kunnen denken.

Een tweede zwaluw dan..  ;D De klok achter Jan en Jean-Marc is wel eerder genoemd op dit forum, maar nog niet in dit verband meen ik. Een half minuutje over acht, het moment waarop Simone tijdens het journaal in beeld komt.

(De klok is in andere shots overigens niet te zien, jammer dus dat we niet kunnen checken of hij loopt of niet).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #118 Gepost op: 11-01-2018, 16:12:56 »
Haha, toen ik mijn bericht geschreven had schoot die klok mij ook te binnen. Toch ben ik nog niet overtuigd. ;D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #119 Gepost op: 11-01-2018, 16:46:32 »
Haha, toen ik mijn bericht geschreven had schoot die klok mij ook te binnen. Toch ben ik nog niet overtuigd. ;D

Kan ik me voorstellen. Maar ik zit me nu toch af te vragen of we niet twee hints in hetzelfde beeld hebben (klok en verkeerd geplaatste dame) die op dezelfde persoon slaan. Dat zou het wel een ijzersterk beeld maken.

Zwak punt is m.i. nog altijd dat de verkeerd geplaatste witte dame op het zwarte veld (en dus verkeerd geplaatste witte koning op het witte veld) ook naar anderen kunnen worden uitgelegd.