Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers  (gelezen 45162 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #100 Gepost op: 6-02-2018, 16:17:04 »
Mmmm er is geen toeval en deze is sterk gevonden, ik ben aan het balen  ::ohno::
Wil niet mijn tunneltje uitgetrokken worden, en wil al zeker niet nu al weten wie de mol is a la Klaas en Kees....
Meer L

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #101 Gepost op: 6-02-2018, 16:42:21 »
Zelfs mijn naam, Bob, kan ik erin vinden. Dan klopt m'n username :D.

Alle gekheid op een stokkie, deze nieuwe woorden zijn allemaal leuk, maar stineisdemol vind ik toch wel behoorlijk wat overtuigender: het is lang en het is... allesomschrijvend.

Het is lang, maar 9 van 12 letters van 'stineisdemol' komen uit het woordzoeker-woord 'wieisdemol'. Toevallig staan de veelvoorkomende letters 's' 't' en 'n' aansluitend aan de 'i' en 'e' van 'wie'. Hierdoor kun je het zinnetje/woord ineens veranderen in 'stineisdemol'.

Als je er nu op een of andere manier 'olcayisdemol' van het kunnen maken had ik het vele malen overtuigender gevonden. De letters van Stine komen mij echt te vaak voor in Nederlandse woorden dat de kans groot is dat je op een bepaalde manier altijd wel een hint naar Stine kunt maken.

(Hetzelfde geld voor de opdracht "Niets is wat het lijkt", waarbij Niets een anagram van Stine is)

Ik sluit niet uit dat Stine de mol is, maar ik denk niet dat dit bewust is gemaakt. In tegenstelling tot de 'Case' en 'Klaas' hints wordt er nu op geen enkele wijze gewezen dat er een hint te vinden zou zijn (bij Case en Klaas werden we er door de afleveringstitel op gewezen).

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #102 Gepost op: 6-02-2018, 17:05:52 »

Niet mijn foto overigens, maar wel goed gevonden..

Ik vind de "ontzettende sterke" hint naar Stine in de woordzoeker niet zo ontzettend goed.
Je kan er zoveel mee maken, zie hier een voorbeeld: SW DE MOL. (Simone Weimans)

Er was ook iemand die zei "Ron staat haaks op waarheid, dus Ron is de Mol".
Dusja, wie weet keert Ron terug in de finale.

Het is maar net wat je wil zien denk ik ;)
Wel een mooie tunnelpuzzel dus   :)
« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 17:07:24 door Geel scherm »

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #103 Gepost op: 6-02-2018, 17:06:27 »
Ik sluit niet uit dat Stine de mol is, maar ik denk niet dat dit bewust is gemaakt. In tegenstelling tot de 'Case' en 'Klaas' hints wordt er nu op geen enkele wijze gewezen dat er een hint te vinden zou zijn (bij Case en Klaas werden we er door de afleveringstitel op gewezen).

De aflevering heet 'zienswijzen', dus heel sec gekeken kan dat eventueel verwijzen naar 'een andere manier van kijken naar de woordzoeker dan alleen als opdracht'.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #104 Gepost op: 6-02-2018, 17:53:27 »
Als er een aanwijzing in zit, welke moet je dan geloven?
"Stine is de mol" of "Stine is een kandidate"?
Zienswijzen, iedereen bekijkt het vanuit de eigen tunnel.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #105 Gepost op: 6-02-2018, 18:07:22 »
Goeie! ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #106 Gepost op: 6-02-2018, 18:09:57 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
You'll never walk alone

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #107 Gepost op: 6-02-2018, 18:27:19 »

Je kan er zoveel mee maken, zie hier een voorbeeld: SW DE MOL. (Simone Weimans)


  ::rofl:: ::bravo:: ik ben hier zo blij mee, wilde er echt niet aan, Stine als mol

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #108 Gepost op: 6-02-2018, 18:35:51 »

(Hetzelfde geld voor de opdracht "Niets is wat het lijkt", waarbij Niets een anagram van Stine is)


Niets is wat het lijkt komt vaak terug bij WIDM, al jaren. Vooraf stond vast dat Stine meedeed, lijkt me niet dat ze een mol aanwijzen op basis van zijn/haar naam. Als het Stine blijkt te zijn zal er ongetwijfeld naar gewezen worden, maar ik vind dat geen echte hint.
Er zijn veel hints, en ook veel hints die in de verkeerde richting wijzen. Het is niet zo'n overduidelijke als in 2016. Ik zou er pas wat achter zoeken als er ergens een rare vorm tevoorschijn komt die je op de puzzel kan leggen zodat er dan een verwijzing uitkomt, zoals in de Belgische mol.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #109 Gepost op: 6-02-2018, 18:41:51 »
Ik zou er pas wat achter zoeken als er ergens een rare vorm tevoorschijn komt die je op de puzzel kan leggen zodat er dan een verwijzing uitkomt, zoals in de Belgische mol.
Ik heb met de puzzel al vanalles geprobeerd. Bv kantelen/spiegelen en over elkaar heen leggen om te zien over er gemeenschappelijke letters zijn en ook de 2 keer 'Jan' op elkaar gelegd. Maar daar kwam helaas niets uit. Hoop dat er ergens nog een sleutel voorbij komt om het te kraken.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #110 Gepost op: 6-02-2018, 18:42:13 »
Als er een aanwijzing in zit, welke moet je dan geloven?
"Stine is de mol" of "Stine is een kandidate"?
Zienswijzen, iedereen bekijkt het vanuit de eigen tunnel.
Ha Ha, dat schema van BigBoots. Als je mag zwabberen in de woordzoeker, dan komt er natuurlijk altijd wel iets uit. Ik vind het wel geinig en de producenten liggen nu misschien krom van het lachen als ze lezen wat we uit die woordzoeker slepen. En misschien was dat ook hun opzet.  ::rofl:: ::zwaai::

Toevoeging: worden WIJ nu gemold?
« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 18:45:28 door snugger »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #111 Gepost op: 6-02-2018, 18:49:35 »
Als er een aanwijzing in zit, welke moet je dan geloven?
"Stine is de mol" of "Stine is een kandidate"?
Zienswijzen, iedereen bekijkt het vanuit de eigen tunnel.
Goed gevonden  ::ok::
Er is nog hoop  ::bravo::

En het zou geniaal zijn als wij nu gemold werden, koekje van eigen deeg terug vd makers:
Jullie denken dat jullie zo slim zijn; eat this!!!  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 18:54:49 door Whiskers »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #112 Gepost op: 6-02-2018, 18:50:38 »
Dit is gewoon één grote mindf*ck van de productie. ::rofl::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #113 Gepost op: 6-02-2018, 19:36:09 »
Dit zou de andere zienswijze kunnen zijn: NOB is de voorloper van de NOS en staat voor Simone. Mol is doorkruist door NOB, oftewel Simone heeft de mol doorgestreept.  :-*

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #114 Gepost op: 6-02-2018, 19:41:35 »
Dit is gewoon één grote mindf*ck van de productie. ::rofl::
Helaas had ik niet de tijd maar had iemand toevallig al het woord 'mindf*ck' in de woordzoeker gevonden?
Nee geintje - Met de opmerking 'mindf*ck' zijn we natuurlijk terug bij af. Hier draait alles om bij de mol.
En ik geniet van al jullie vondsten  ::bravo:: ::bravo::

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #115 Gepost op: 6-02-2018, 20:05:07 »
NOB is de voorloper van de NOS en staat voor Simone. Mol is doorkruist door NOB, oftewel Simone heeft de mol doorgestreept.  :-*
De voorloper van de NOS was de NTS, niet NOB. Ik ben van de generatie die nog keek naar het NTS journaal.
Laat je niet gek maken: in deze woordzoeker zijn hints naar iedereen te vinden. Maar het is zeker leuk om ze op te sporen.  ::zwaai::

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #116 Gepost op: 6-02-2018, 20:06:27 »
Ik heb met de puzzel al vanalles geprobeerd. Bv kantelen/spiegelen en over elkaar heen leggen om te zien over er gemeenschappelijke letters zijn en ook de 2 keer 'Jan' op elkaar gelegd. Maar daar kwam helaas niets uit. Hoop dat er ergens nog een sleutel voorbij komt om het te kraken.

Om bij de schaakhint te blijven: de paardensprong?
 ::vergroot::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #117 Gepost op: 6-02-2018, 20:17:00 »
Om bij de schaakhint te blijven: de paardensprong?
 ::vergroot::
Met paardensprongen kom ik de namen Stine, Loes en Hein tegen. Verder is het heel lastig omdat er zoveel mogelijkheden zijn met zo'n sprongen. Je moet dan echt gericht naar specifieke woorden opzoek.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #118 Gepost op: 6-02-2018, 21:10:42 »
Volgens mij kun je hier zo intens veel uit krijgen door verschillende soorten "sprongen" te maken in de woordzoeker. Niets is sluitend, eigenlijk vind ik alles steeds minder sluitend worden. Enige wat ik nog als echte hint zou KUNNEN zien is de STIN-EISDEMOL uit de woordzoeker. Maar rare paardensprongen maken of op een onlogische volgorde door een woordzoeker gaan, gaat me wel heel ver.

Wel super speurwerk overigens. Ik vind het knap ;D
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #119 Gepost op: 6-02-2018, 21:21:48 »
Volgens mij kun je hier zo intens veel uit krijgen door verschillende soorten "sprongen" te maken in de woordzoeker. Niets is sluitend, eigenlijk vind ik alles steeds minder sluitend worden. Enige wat ik nog als echte hint zou KUNNEN zien is de STIN-EISDEMOL uit de woordzoeker. Maar rare paardensprongen maken of op een onlogische volgorde door een woordzoeker gaan, gaat me wel heel ver.

Wel super speurwerk overigens. Ik vind het knap ;D
Als "Stine is de mol" mag, dan mag "Stine is een kandidate" ook. Zijn allebei woordslangen
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit