Auteur Topic: [Kandidaat] Jamie Trenité is niet de Mol!  (gelezen 45738 keer)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #180 Gepost op: 10-02-2019, 17:46:38 »
Jamie heeft nog maar 1 scherm gezien met 250 euro op en hij wil al vertrekken. Hij wordt dan nog tegengehouden, maar de tweede keer dat die 250 euro langskomt is hij meteen weg en geeft hij Sarah geen keuze: Die moet ook mee buiten.

Dat kan toch geen Mol zijn?

Hij heeft in één opdracht €250 euro verdiend voor de pot, terwijl er netto bij die opdracht mingeld is verdiend. Verder heeft hij bij geen enkele opdracht succesvol gehandeld.
In tegenstelling tot Merel die nu al voor de derde keer bakken met geld binnensleept voor de pot. Zij kan in mijn ogen de mol niet zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #181 Gepost op: 10-02-2019, 17:51:30 »
Hij heeft in één opdracht €250 euro verdiend voor de pot, terwijl er netto bij die opdracht mingeld is verdiend. Verder heeft hij bij geen enkele opdracht succesvol gehandeld.

Dat er bij die opdracht netto mingeld is verdiend is helemaal niet de verdienste van Jamie. Sterker: Door weg te gaan heeft hij mensen mogelijk gemotiveerd om ook te vertrekken. Vertrekken uit de kamer is alle controle verliezen. Zo lang mogelijk blijven zitten motiveert anderen om ook te blijven zitten.

Bij de opdracht Op treden is Jamie de eerste die een paal los krijgt. Als succes kan dat wel tellen als je ziet dat daar minstens 3 andere kandidaten staan te klooien.

In tegenstelling tot Merel die nu al voor de derde keer bakken met geld binnensleept voor de pot. Zij kan in mijn ogen de mol niet zijn.

Oh, volledig met je eens. Merel kan ook in mijn ogen de Mol niet zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #182 Gepost op: 10-02-2019, 18:08:56 »
Dat vind ik een grote gok. ;) Je hebt 17 als fout antwoord voor -150 euro? Ok, walk away. Ik zou zeker niet voorstellen dat er nog andere groottes bestaan.
Dat eerste denk ik niet ...Jamie is i.i.g. bovengemiddeld intelligent. Bij Niels vraag ik me dat af. Ik denk dat Jamie dat wel in zou moeten kunnen schatten. Die wist i.i.g. meer dan wij als kijker.

Je hebt gelijk dat de perfecte mol dat sowieso niet zou doen, maar ik denk dat we van het idee van een bijna ideale mol af moeten stappen. ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #183 Gepost op: 10-02-2019, 18:16:01 »
Dat eerste denk ik niet ...Jamie is i.i.g. bovengemiddeld intelligent.

Daar wil ik toch wel wat bewijsvoering voor, want ik vind hem momenteel vooral een haantje-de-voorste die voor een opdracht denkt dat hij even al het geld gaat meegraaien terwijl dat achteraf wel eens lelijk kan tegenslagen. Desalniettemin laat hij af en toe toch zijn kandidaatse acties doorschemeren door voluit voor geld te gaan in de wachtkamer, door de discussie over het geld en de vrijstellingen te manoeuvreren richting geld of door de ijzeren stangen puzzel als eerste op te lossen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #184 Gepost op: 10-02-2019, 18:38:56 »
Citaat
Dat eerste denk ik niet ...Jamie is i.i.g. bovengemiddeld intelligent. Bij Niels vraag ik me dat af.

Ik weet niet of dit bewijsbaar. Ik zie Jamie als iemand die bovenmatig stuurt en erg dwingend is ten opzichte van de anderen. Dat pakt lang niet altijd goed uit. Niels is wel enthousiast, maar bescheidener en meer behouden. Zie bijvoorbeeld de discussie voorafgaand aan de eerste opdracht in aflevering zes. Maar eigenlijk is dat in aflevering 1 ook al zo.

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #185 Gepost op: 10-02-2019, 18:53:32 »
Als hij in de wachtkameropdracht niet die 250 euro gepakt had, dan zat ik nu in een Jamie-tunnel. Dat is echt onnodig veel geweest.
Bijna alle andere opdrachten na aflevering 1, is hij best wel verdacht.

Waarschijnlijk dus een kandidaat die ofwel verdacht wil overkomen, ofwel de andere uittest.

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #186 Gepost op: 10-02-2019, 19:02:34 »
Of heeft hij misschien willen mollen in de wachtkameropdracht en is dit mislukt?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #187 Gepost op: 10-02-2019, 19:04:26 »
Of heeft hij misschien willen mollen in de wachtkameropdracht en is dit mislukt?

Wat is dan de mislukte molactie? Hij staat na letterlijk 5 seconden op en wil doorgaan en iedereen aansporen hetzelfde te doen. Als die andere 9 dat doen, zit je met een goedgevulde pot en zijn er 2 kandidaten met jokers. Geen mingeld.

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #188 Gepost op: 10-02-2019, 19:09:34 »
Wat is dan de mislukte molactie? Hij staat na letterlijk 5 seconden op en wil doorgaan en iedereen aansporen hetzelfde te doen. Als die andere 9 dat doen, zit je met een goedgevulde pot en zijn er 2 kandidaten met jokers. Geen mingeld.
Weet ik ook niet.
Dat niet iedereen na 5 seconden mee zou opstaan kun je voorspellen.
Hij zat niet alleen dus zou makkelijk overgehaald kunnen worden om weer te gaan zitten.
Maar hij staat de tweede keer bij 250 weer op.
En dat is ook wat mij dwarszit.
Maar wie weet hoe leuk de mislukte molactie zou zijn geweest.

Nu ik het zo uittyp denk ik het ook niet.

Offline taytay13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #189 Gepost op: 10-02-2019, 19:59:43 »
Als hij in de wachtkameropdracht niet die 250 euro gepakt had, dan zat ik nu in een Jamie-tunnel. Dat is echt onnodig veel geweest.
Bijna alle andere opdrachten na aflevering 1, is hij best wel verdacht.

Waarschijnlijk dus een kandidaat die ofwel verdacht wil overkomen, ofwel de andere uittest.

Ik vind dat je hem niet per se kan afschrijven omdat hij 250 euro pakt en Sarah aanspoort om te gaan staan. Tot nu toe is het vaak genoeg voorgekomen dat een mol geld pakt voor de pot om goodwill te creëren. Je moet het ook zien als een soort investering hè. Als iedereen jou al vanaf aflevering 1 verdenkt, zal je minder kans krijgen om gedurende het seizoen geld uit de pot te spelen. Ook weet de mol dat andere kandidaten andere schermen zien op het moment dat hij of zij al dan niet opstaat.

Ik weet niet of Jamie de mol is. Ik verdenk RP nog steeds het meest, maar ik vind Jamie zijn zijn uitspraak 'Niels krijgt de eerste joker' wel bijzonder.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #190 Gepost op: 11-02-2019, 00:17:26 »
Ik begrijp niet zo goed dat vrijwel het totale forum op basis van één actie van Jamie heeft geconcludeerd dat hij niet de mol kan zijn. Hij doet echt hele rare dingen...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #191 Gepost op: 11-02-2019, 00:33:57 »
Eens, Goedemorgen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #192 Gepost op: 11-02-2019, 00:39:19 »
Als hij in de wachtkameropdracht niet die 250 euro gepakt had, dan zat ik nu in een Jamie-tunnel. Dat is echt onnodig veel geweest.
Bijna alle andere opdrachten na aflevering 1, is hij best wel verdacht.

Waarschijnlijk dus een kandidaat die ofwel verdacht wil overkomen, ofwel de andere uittest.

Exact de reden waarom dat ik vorig jaar ook even uit mijn Jan tunnel ben gestapt. Die stond in afl 4 al op een hoger bedrag dan wat de meeste kandidaten nu individueel binnen hebben gebracht. Mede ook door de 500 euro te pakken bij het ziplijnen.
Trap er niet nog een keer in. Vind zowel Jamie als Merel nog steeds enorm verdacht.
Vooral als ik ga tellen hoeveel keer Jamie juist de pot geld heeft gekost bv met de vlaggen opdracht en met de abseilopdracht trekt dat voor mij die 250 die uiteindelijk toch niet in de pot kwam wel weer recht.
En je weet ook niet wat er nog komen gaat. Maakt het uberhaupt uit wat ze nu hebben opgehaald als ze er straks bij een soort van veiling alles er weer uit kunnen trekken. You never know.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Moiloot

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #193 Gepost op: 11-02-2019, 06:02:51 »
Kan 1 zin van Jamie toch niet uit m’n hoofd krijgen. Die heeft die al 2-3x geroepen: We Worden MultiMiljonair. Kan iemand hier iets van maken? WWMM bijv? Kom er nog niet uit.. ::vergroot::

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #194 Gepost op: 11-02-2019, 08:46:11 »
Kan 1 zin van Jamie toch niet uit m’n hoofd krijgen. Die heeft die al 2-3x geroepen: We Worden MultiMiljonair. Kan iemand hier iets van maken? WWMM bijv? Kom er nog niet uit.. ::vergroot::
W W M M, W M M W. Wie Mol? Merel Westrik.  ;) ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #195 Gepost op: 11-02-2019, 08:50:14 »
Daar wil ik toch wel wat bewijsvoering voor, want ik vind hem momenteel vooral een haantje-de-voorste die voor een opdracht denkt dat hij even al het geld gaat meegraaien terwijl dat achteraf wel eens lelijk kan tegenslagen.
Jamie heeft VWO (ik weet het equivalent in Vlaanderen niet). Dan heb je normaal een IQ dat flink boven het gemiddelde ligt.

Gemiddeld hebben VWO leerlingen een IQ dat een standaarddeviatie boven het gemiddelde ligt, geloof ik. Met een IQ van 100 ga je het daar normaal niet redden met de exacte vakken die in ieder geval in de eerste jaren verplicht zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #196 Gepost op: 11-02-2019, 09:09:15 »
Ik begrijp niet zo goed dat vrijwel het totale forum op basis van één actie van Jamie heeft geconcludeerd dat hij niet de mol kan zijn. Hij doet echt hele rare dingen...
Dit had ik net gemist, maar idd. Was vorig jaar met Jan ook zo. Als mensen een standaardmol willen kunnen ze beter wachten tot het seizoen van De Mol weer begint. Want als iemands wensmol het niet is (voor hetero mannen toevallig meestal Sarah of Merel, merk ik  :D , zal de hel losbarsten denk ik in het feedback topic na het seizoen. Alleen Rick Paul zou dan misschien nog enigszins gepruimd worden, maar ook die doet (te) veel kandidaatse dingen.

Jamie wordt ook veel verdacht. Door Sarah, Rick-Paul en Merel in ieder geval. Volgens mij wordt hij nu meer verdacht dan Merel. (Dus na Rick Paul het meest? Hoezo dan?)

Sarahs strategie was om te kijken of kandidaten zich anders gedroegen tijdens en buiten het spel. Merel slaapt bij hem op de kamer en ziet dus meer dan anderen. En wordt als een erg sterke speler gezien door de kandidaten die haar niet (meer) verdenken.

Rick-Paul lijkt bijna vol op hem te zitten. Dus het is meer dan nepmollen, denk ik. Als het een nepmol is is hij erg goed bezig. Maar ik neig er meer naar dat hij de mol is, als je z'n gedrag in sommige opdrachten bekijkt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #197 Gepost op: 11-02-2019, 10:37:05 »
Jamie heeft VWO (ik weet het equivalent in Vlaanderen niet). Dan heb je normaal een IQ dat flink boven het gemiddelde ligt.

Gemiddeld hebben VWO leerlingen een IQ dat een standaarddeviatie boven het gemiddelde ligt, geloof ik. Met een IQ van 100 ga je het daar normaal niet redden met de exacte vakken die in ieder geval in de eerste jaren verplicht zijn.

Bij ons is dat het ASO volgens wikipedia (wat overeenkomt met het hoogste onderwijsniveau). Dan nog is het geen argument dat Jamie dat hier op 1,2,3 gaat oplossen.
Hij heeft vermoedelijk al enkele jaren geen wiskunde meer gedaan en die kennis gaat dan roesten.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #198 Gepost op: 11-02-2019, 10:44:12 »
Met die tuk tuk ging hij als een speer. En als hij de mol was nam hij Merel niet op sleeptouw lijkt me. En de zipline deed hij ook goed en zo heeft hij best wat geld in de pot gebracht.

Ik heb meer het idee dat hij in zijn (soms kinderlijke) enthousiasme  (beetje adhd) ook wel eens een fout maakt, of een nepmolactie doet. Maar hij weet wel wat ie doet en daarom denk ik  dat hij de finale gaat halen.  ::)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #199 Gepost op: 11-02-2019, 10:59:26 »
Bij ons is dat het ASO volgens wikipedia (wat overeenkomt met het hoogste onderwijsniveau). Dan nog is het geen argument dat Jamie dat hier op 1,2,3 gaat oplossen.
Hij heeft vermoedelijk al enkele jaren geen wiskunde meer gedaan en die kennis gaat dan roesten.
Het ging me erom of Jamie als mol kon weten dat kandidaat Niels het bijna zeker niet zou kunnen. En dan proberen om het bedrag vooraf op te drijven, wat hij duidelijk aan het doen was.

Ik heb gisteren naar Niels' opleidingsniveau gezocht, maar kon het niet vinden. Niels is vroeger wel veel uit de klas gezet wat meestal niet past bij een heel slimme leerling. (Al kan het natuurlijk wel)

Niels zegt wel steeds van "deze opdracht is niks voor mij". Ik neem aan dat zijn zwakke punten ook in de groep bekend raken ...als ze hem niet verdenken.