Auteur Topic: [kandidaat] Joeri  (gelezen 26696 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #140 Gepost op: 21-04-2019, 19:41:41 »
Uit onze discussie over de silent disco kwam ook naar voren dat Joeri na het foute kleedje van Elisabet ook snel een danseres fout zette en toen Bruno hem riep om hem te wijzen op het foute kleedje, hij niet reageerde.
En bij de paintball ging hij meteen mee in het tijdrovende voorstel van Bas.
En bij het schip was hij flink aan het vertragen en heeft mogelijk die kist verder laten zinken.
Bij de executie afl. 6 kijken Bas en Kaat naar Bruno, niet naar Joeri. Bas heeft al een paar keer Joeri genoemd en Kaat verdenkt Joeri misschien van de silent disco.

Het kleedje is de enige danseres met een jurk aan.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2019, 19:43:53 door foxhunter »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #141 Gepost op: 21-04-2019, 21:30:52 »
Deze man kan toch echt niet meer de Mol zijn. Heeft alleen maar geld verdiend weer en geen kleine bedragen...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #142 Gepost op: 21-04-2019, 21:32:00 »
Deze man kan toch echt niet meer de Mol zijn. Heeft alleen maar geld verdiend weer en geen kleine bedragen...

Ja, je gunt hem de overwinning wel

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #143 Gepost op: 21-04-2019, 23:28:37 »
Deze man kan toch echt niet meer de Mol zijn. Heeft alleen maar geld verdiend weer en geen kleine bedragen...

Eens, heb hem lang verdacht gevonden, maar daar stap ik nu echt vanaf.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #144 Gepost op: 21-04-2019, 23:44:01 »
Ik hoop dat hij wint, hij heeft er het hardst voor gewerkt  ::ok::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #145 Gepost op: 21-04-2019, 23:49:19 »
Hoop het ook. Hij is er fanatiek genoeg voor  ::rofl:: moet goedkomen

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #146 Gepost op: 21-04-2019, 23:52:16 »
Hoop het ook. Hij is er fanatiek genoeg voor  ::rofl:: moet goedkomen

En hij zit denk op de goede mol  8)

Hoop dat hij wint .. hij heeft immers ook het meeste verdiend   ::bravo::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #147 Gepost op: 22-04-2019, 06:28:34 »
Ik kan Joeri helaas niet meer verdedigen, ook niet meer als bijverdachte. Opnieuw in een onmolse positie bij de quiz, net als vorige week bij de social media. En 30 seconden voor tijd met geld en zonder pasvraag of booby-trap omhoog komen is de druppel. Joeri krijgt het lastig, want ik denk dat de andere twee inmiddels ook op de juiste Mol zitten. Joeri, zet hem op jongen, zorg dat je die finale wint!!! Je verdient het!!! ::super::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #148 Gepost op: 22-04-2019, 21:30:59 »
Ook ik kan Joeri niet meer als mol zien, ook niet een klein beetje.  ::rofl::

Ik hoop ook dat hij wint!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #149 Gepost op: 22-04-2019, 21:49:29 »
Ik weet het niet meer, doet de Vlaamse mol ook finale vrijstellingen? Hopelijk pakt hij hem.

Wat een held in die tunnels!

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #150 Gepost op: 22-04-2019, 21:51:08 »
Hopelijk de winnaar dit seizoen. Wat heeft die man een humor en wat een held weer in die tunnel.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #151 Gepost op: 23-04-2019, 17:55:56 »
Joeri die aan het begin van de aflevering zijn lach totaal niet kan inhouden als Gilles het over zijn mogelijke molacties heeft. Prachtvent  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #152 Gepost op: 23-04-2019, 17:59:17 »
Hij heeft er zo'n pret in. Vind het zo'n leuke peer (uit Peer)  ::tandpastasmiley::
Ma how, zeg!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #153 Gepost op: 23-04-2019, 21:31:11 »
Ik switch naar Joeri, vanwege zijn uitspraak ik durf ook bluffen hè, en het feit dat ie dat ook doet. Er zit verf aan zijn handen,  en waarom ga je dan zwemmen en uitgebreid je handen poetsen met een handdoek?

Maar nu heeft hij zijn hand overspeeld.

(Ik was 100% overtuigd van Elisabet als mol en nu dit weer. Houdt het dan nooit op?)
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 22:27:26 door foxhunter »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #154 Gepost op: 23-04-2019, 21:37:49 »
Ik switch naar Joeri, vanwege zijn uitspraak ik durf ook bluffen hè, en het feit dat ie dat ook doet. Er zit verf aan zijn handen,  en waarom ga je dan zwemmen en uitgebreid je handen poetsen met een handdoek?

Maar hoe verklaar je dan zijn heldendaad in de grotten en bij de escaperoomboot?

Wat ik wel opvallend vond: bij de paintballopdracht doet hij eigenlijk juist hetzelfde als Kaat, maar 5 seconden vroeger. Kaat wordt afgeknald, Joeri niet

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #155 Gepost op: 23-04-2019, 21:46:10 »
Mijn post is in verborgen aanwijzingen terecht gekomen met foto's en al. Die kan eigenlijk beter naar dit draadje.
Ik heb het ook nog maar net ontdekt. Dus hoe kan ik alle acties van Joeri nu al verklaren? Gelukkig heeft ieder verhaal twee kanten en hebben anderen al heel veel bij elkaar verzameld. Die verklaring volgt  wel.

Misschien dat Newbie2  die in zijn morgen (alvast goedemorgen) kan oplijsten?
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 22:23:39 door foxhunter »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #156 Gepost op: 23-04-2019, 21:55:43 »
Maar hoe verklaar je dan zijn heldendaad in de grotten en bij de escaperoomboot?
De enige verklaring daarvoor is dat hij de strategie volgt van de mol is de held en dat kan hem niet zijn. Dat hij zo fanatiek is en zo kandidaats en zo goed met iedereen in de groep, dat dat dan wel 2x (onnodig) bakken met geld oplevert maar dat je dat dan maar op de koop moet toenemen. Maar ik zie in Joeri gewoon een fanatieke kandidaat die mogelijk het hele spel gaat winnen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #157 Gepost op: 23-04-2019, 22:44:56 »
Als Joeri het schilderij heeft gemaakt deed hij er heel verstandig aan om 's morgens uitgebreid te gaan zwemmen, zodat zijn handen schoon werden. En die permanente grijns op dat moment dat Gilles hem als mol benoemt vanwege regenpijp. Die krijg je er niet afgewassen.

Net zoals Joeri die na de eerste dag in Vietnam meteen ging hardlopen. Maskeren.

Wat staat hij trouwens zijn handen te poetsen met die handdoek? In plaats van zich af te drogen poetst hij zijn handen.

En als Elisabet wordt beschuldigd zie je Joeri kijken van ja zij is het. Das volgens mij nu theater. Hij doet alsof hij Elisabet verdenkt, maar het ligt er te dik bovenop.

Ik durf ook bluffen hè !!!!!! Dat zei hij in de eerste aflevering. Joeri is aan het bluffen doir zijn vieze handen van de verf schoon te maken voor de ogen van de kandidaten en voor jouw ogen. Zie je het?

En dat shirt dat hij aan heeft in de bus komt ons bekend voor toch, iets met rood en zwart. (Kaartspel kleuren).
En 3 keer niezen in zijn handen. Verrader Petrus? En dat met pasen.

En op de tweede foto heeft zijn middelvinger een zwart puntje !!!!!

Hij heeft 3 kinderen opgetild met zijn handen. Op hun witte T-shirts was geen verf te zien....helaas.

En je moet eens opletten hoe vaak zijn handen deze aflevering in beeld zijn gekomen. Heel veel. ( en laat je nou niet mindfucken door zijn okselhaar, dat is afleiding van waar het omgaat, dat komt express in beeld.)

Enne het is zo onwaarschijnlijk volgens iedereen dat Joeri nog de mol zou zijn, dat het wel waar moet zijn.

Een onbekende wordt onverwachts de mol. Joeri is een ideale kandidaat, beer uit peer, geen probleem met de fysieke proeven, winnaar, pokerface. Laat die jongen alles winnen en niemand verdenkt hem. Je kijkt naar een Jan Versteeg 3.0.
Dat een mol moet saboteren en geld verspillen weegt dit seizoen dan een stuk minder. Misschien valt Joeri niet te temmen. We zullen het zien.

En voordat Joeri uit de tunnel komt is hij even kwijt. Dat zien we ongetwijfeld terug in aflevering 10 over de mol.

Uit het dagboek/column van Gilles weten we dat de mol het schilderij tijdens de (nachtelijke?) briefings heeft gemaakt.

Ik ga zo wel van de ene naar de andere mindfuck, hoop dat dit de laatste is. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 07:34:34 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #158 Gepost op: 24-04-2019, 04:34:01 »
Ik ben blij dat er weer een beetje leven zit in de Joeri-tunnel! ::ok:: ::super:: En ook goedemorgen.
Misschien dat Newbie2 die in zijn morgen (alvast goedemorgen) kan oplijsten?
- Maakt een goede beurt bij mol kiezen, en is vaag op de voorgrond te zien als de 3e kandidaat (Axel) bij Gilles wordt geroepen. 3 was een ingemonteerd geluid in die opdracht, 3 stond op de eerste van de foto’s die Joeri kreeg van Evelien, en in afl. 7 moet zelfs 3x niezen de uitzending halen. "Ik heb nog geen 3 gehad".
- Bouwt bij het koken eerst aan toren 6 (dipsaus) en tegen het advies van Eva in aan toren 8 i.p.v. de meer cruciale toren 7. Kan wel torens bouwen met stokjes, maar er niet mee eten, blijkt later.
- Laat bij de geketende wandeling (op advies van anderen) de bol voor wat het is, terwijl hij al aardig op weg was hem los te kappen. Gaat bij de finish mee met het voorstel van Kaat nog even te wachten, wat geld blijkt te kosten.
- Gaat bij de steen pas laat mee in het plan van aanpak van Bas, dat tot de goede oplossing leidt. Trekt als ze er al bijna zijn de steen met kracht weg, en is zo de held.
- Is als nr. 7 aan de beurt bij de konijnenleugen, die is zo slecht dat hij door niemand daarna als verdacht wordt genoemd.
- Komt bij de verfbom als eerste binnen, gaat het verste van de bom zitten, en wil nog wel een compromis vinden als het al niet meer kan. Heeft zijn gezicht in een grimas vlak voor de bom ontploft. Een mogelijke strategie van "het gaat al mis, ik hoef niet veel te doen" wordt gevoice-overd op de ferry, met Joeri peinzend over de reling.
- Kiest bij de silent disco zijn onjuiste danser direct na Elisabet. Gaat dat ook niet meer corrigeren, dat moeten anderen doen.
- Bij de briefing aan het strand als laatste aan de beurt, heeft dus alle tijd gehad om te zien hoe de anderen zich gedragen, en doet dat heel gefocust. Die vindt hij goede toneelspelers. Heeft ook “het moment voor de mol”.
- M.i. heel verdacht bij de gezonken kooi, en het ontbreken van een biecht daarover. Zwemt opvallend traag voor een sporter. Mag deze doen, het dichtst bij de boot. Is 4-5x onder water geweest voordat de kooi zonk. 2x was genoeg geweest. Gaat later ook 4-5x onder water om uiteindelijk de stokken eruit te krijgen, 2x opnieuw genoeg. Vooral de laatste verhuld in de montage, je kunt het alleen zien aan de stokken die Bas in zijn hand houdt. Laat Kaat niet de 3e bamboe sport op de ladder plaatsen, terwijl ze het wel oppert. Er was nog wat tijd, de opdracht kon met die 3e sport worden gehaald, maar Joeri is nu voor eeuwig de held.
- Lijkt bij de survival aan te sturen op boogschieten. Laat de eerste 2 opdrachten gaan, terwijl hij al eens vuur maakte en Axel iemand met kracht mee wil. Schiet rakelings langs de meloen, is mogelijk een uitmuntende boogschieter. Faalt voor het hoogste bedrag (1.400 euro).
- Maakt bij het diner als 1e aan de beurt mogelijk bewust een keuze. Heeft de makkelijkste opdracht (300 euro), maar die mislukt. Wil Axel nog wel even helpen zijn stokjes op te rapen en zo wat sneller onder de tafel uit te komen. Is verre van de voornaamste gast.
- Loopt bij de paintball steevast voorop of juist helemaal achteraan. Wordt door Elisabet beschuldigd van slechte communicatie. We zien hem geen schutter afschieten. Maakt grif gebruik van de verloren kaart van Elisabet, die hem aan het testen lijkt te zijn. 8 minuten tijdverlies. Tovert hem later weer tevoorschijn (om haar geen zekerheid te geven?). Komt in de buurt van Bas, maar wordt niet afgeschoten, Kaat die volgt, wel. Gaat makkelijk mee in de smoes van Bas. Stuurt Elisabet achter hem aan op weg naar de vrijstelling, laat een eventueel conflict aan hen over. Komt als laatste bij de jeep, draagt dus niet bij aan de sprint van Bas.
- Kan dankzij Axel weer eens lekker op het randje spelen bij de avatars (waar zijn woord “slechts” was). Vertoont opvallend goede vlaggenkennis. Maar faalt net voor tijd in ronde 2, de 5.000 euro staat niet meer op het spel.
- Zet bij social media de telefoon niet meteen op speaker, en rent bij het voorlaatste gebouw een verkeerde kant op. Elisabet corrigeert hem.
- Draagt bij de tunnels bij aan het in onzekerheid brengen van Axel over de pasvraag. “Axel, eerste booby-trap voorbij?”. Waardoor Axel eerst de andere koker en het dilemma wil zien, en dan toch terugkeert. Tijdverlies. Maar doet zijn 124 meter in 16 minuten. (En dat was voor mij dus die druppel. Die nu blijkbaar op zijn hand zit. ;D)

Verder:
- Wordt consequent nergens ook maar een beetje verdacht neergezet in de montage. De montage suggereert wel her en der dat hij anderen (m.n. Bas) verdenkt. En (op een grappige manier) ook dat Joeri er niets van kan.
- Heeft al aardig wat mogelijke hints aan zijn broek hangen.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2019, 04:21:59 door Newbie2 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #159 Gepost op: 24-04-2019, 07:24:25 »
Wat een fantastisch overzicht Newbie2. En dat terwijl Bas tot nu toe en misschien nog wel je hoofdverdachte is.  ::ok::
Joeri als mol staat weer volledig op de kaart.