Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 50001 keer)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #480 Gepost op: 1-05-2023, 03:02:44 »
Wat is er met je wijsvinger gebeurt, en later de fout in gaan met de wijsvinger, Lancelot...
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Christophe Heylen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • To mole or not to mole...
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #481 Gepost op: 1-05-2023, 10:24:09 »
Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste post dit jaar. ::trots::

Gisteren tijdens de aflevering zag ik iets wat mij direct opviel. Mensen die een beetje thuis zijn in topografie zullen dit mss ook opgevallen zijn. Bij de kaart van de USA tijdens de eerste proef met de postkoets zag je iets dat niet klopte...

Zien jullie het ook? (in bijlage)

Op deze kaart zie je dat de vorm van de staat Californië duidelijk niet klopt... wat daar mis is, is dat de staat New Mexico duidelijk op de staat Californië is geplakt. Als we de eerste letters van deze 'MOL STATEN' nemen hebben we voor C voor Californië en N & M voor New Mexico.

Zal dit een ultieme tip kunnen zijn? C.N.M. zou kunnen staan voor Comfort Nieuwe Mol.

Omdat je tijdens het kijken echt snel moet zijn om deze 'fout' te kunnen zien denk ik serieus dat dit een ultieme tip is naar de zoektocht van de Mol.

Wat denken jullie?



Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #482 Gepost op: 1-05-2023, 10:41:55 »
Inderdaad. Ik moest even Google Maps er bij pakken. Het lijkt er inderdaad op dat Californië en New Mexico op een bepaalde manier samen zijn geplakt.

Jouw redenatie vind ik daarentegen wel wat vergezocht. Desalniettemin: klasse vondst.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #483 Gepost op: 1-05-2023, 10:54:32 »
Goed gevonden, kan wel een typische Belgische mol hint zijn. New Mexico is ook de locatie van de serie Breaking Bad.

C. breaking bad? (Commy breaking bad?)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #484 Gepost op: 1-05-2023, 10:55:05 »
New Mexico zit ook gewoon op de goede plaats. Dus komt de kaart van New Mexico twee keer voor. En dat is inderdaad wel heel vreemd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #485 Gepost op: 1-05-2023, 10:59:22 »
Hmm, In New Mexico ligt een plaats met de illustere naam "Truth or Consequences"    :D

https://nl.wikipedia.org/wiki/Truth_or_Consequences_%28New_Mexico%29
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #486 Gepost op: 1-05-2023, 11:04:45 »
Knap opgemerkt.  ::ok::

Maar zijn hints in De Mol normaal gezien niet enkel voor kijkers? De gedrukte kaart bij Ruben en Lancelot vertoonde hetzelfde fenomeen als de kaart voor de kijker.
Een copy-paste-foutje van de grafische vormgever?

Offline Christophe Heylen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • To mole or not to mole...
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #487 Gepost op: 1-05-2023, 12:01:54 »
Deze 'fout' vind ik net iets te groot...

Vooral omdat er ook een enveloppe met Californië kon geraakt worden. Wat hadden Ruben en Lancelot dan moeten doen? de staatnaam moeten plakken op deze Cali/New Mexico hypbride?  ::tandpastasmiley::

Ik laat dit nog niet los, er moet iets meers achter zitten  ;D

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #488 Gepost op: 1-05-2023, 12:12:27 »
Heeft de stagiair weer toegeslagen?  :)
Trouwens, in de provincie Antwerpen (België) ligt er een plaats met de "illustere" naam Mol.  :) Ja, zo kan ik er ook nog een paar bedenken. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #489 Gepost op: 1-05-2023, 12:18:12 »
Deze 'fout' vind ik net iets te groot...

Vooral omdat er ook een enveloppe met Californië kon geraakt worden. Wat hadden Ruben en Lancelot dan moeten doen? de staatnaam moeten plakken op deze Cali/New Mexico hypbride?  ::tandpastasmiley::

Ik laat dit nog niet los, er moet iets meers achter zitten  ;D

Moet idd iets zijn.

In California ligt de Lancelot Estates
In New Mexico een Lancelot circle street

Maar dat zal wel niks zijn want dat slaat nergens op  ::rofl::

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #490 Gepost op: 1-05-2023, 12:27:40 »
Als we toch "pietje precies" gaan uithangen, dan kan je ook stellen dat ze op zeer slordige wijze de staat Alaska vergeten zijn op de kaart aan te duiden, niet? Of zien jullie die ergens? Die ligt natuurlijk in het echt op een zeer onhandige plaats, ergens ver weg in het noordwesten, maar toch.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #491 Gepost op: 1-05-2023, 12:56:02 »

De instructie voor het bouwen van de vangconstructies...
Als je het aantal hoeken telt van het vangnet telt, dan zou je hier op de getoonde volgorde een code in kunnen lezen: 4530
Nu nog bedenken of dat echt ergens toe leidt…
 ???

Toch nog even hierop terugkomen!
IC 4530 rijdt volgens het Belgische spoorboekje van Antwerpen naar Brussel.
Denkend aan het raadseltje "Van Mol naar Antwerpen" in 51 minuten zou het misschien een hint kunnen zijn dat de woonplaats van de mol Brussel is.
Alleen... jammer dat de tekst niet "van Antwerpen naar Mol" was, want de andere richting op heeft deze rit toch echt een ander nummer. En precies 51 miniuten kan ik er ook niet meteen uithalen.
Beetje een net-niet-hint dus. Maar misschien ook niet totaal nutteloos.



Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #492 Gepost op: 1-05-2023, 13:16:34 »
Deze 'fout' vind ik net iets te groot...

Vooral omdat er ook een enveloppe met Californië kon geraakt worden. Wat hadden Ruben en Lancelot dan moeten doen? de staatnaam moeten plakken op deze Cali/New Mexico hypbride?  ::tandpastasmiley::

Ik laat dit nog niet los, er moet iets meers achter zitten  ;D
Dat ze de aandacht trekken met zo'n "foutje" is juist. Ze trekken onze aandacht naar Californië.

De staatsnaam van Californië wordt afgekort in adrescodes als CA.

Zonder de privacy van Comfort te willen schaden, weet ik dat Commy's familienaam met een A begint, dus CA = de initialen van Commy A****.
Op diezelfde initialen werd in de aflevering met de rode eitjes ook al de aandacht gevestigd: daar hoor je Comfort ook zeggen: "Mijn initialen staan op het ei."

Dan toch Commy? Oh no!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #493 Gepost op: 1-05-2023, 14:11:20 »
In de vorige afleveringing noemde de handpop van de mol Ruben "schattig". Dat heeft Toos deze aflevering(7) 2 keer gezegd (na opdracht 1) in de montage.

Lancelot vond de babyfoto van Comfort ook schattig. Het is een woord dat iedereen kan gebruiken. Al was het in de context met Toos in de taxi wel opvallend.


Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #494 Gepost op: 1-05-2023, 14:27:33 »
Ik ga eens terugkomen op de krant die we hebben gezien. Ik weet niet of het echt een tip of verborgen aanwijzing is, maar omdat het hier al over de krant is gegaan en er geen apart topic is, plaats ik het hier.
 
Ik ben er bijna 100% zeker van dat die datums die werden getoond niet kloppen.

De dag dat de kandidaten de bom onschadelijk moesten maken op de nucleaire site was dag 9 in het spel. Die dag is normaal gezien zaterdag 5 november 2022. hoe weten we dat? Omdat de kandidaten de krant van de dag erop hebben gekregen. Daar stond als datum zondag 6 november 2022, de dag erop, oftewel dag 10 in het spel.

Je kan dus voor het verloop van de dagen van aflevering 4 t/m 6 dit rijtje maken:

  • Afl. 4: dag 9 & 10:
  • Dag 9: ZA 5/11
  • Dag 10: ZO 6/11
  • Afl. 5: dag 11 & 12:
  • Dag 11: MA 7/11
  • Dag 12: DI 8/11
  • Afl. 5: dag 13, 14 & 15:
  • Dag 13: WO 9/11
  • Dag 14: DO 10/11
  • Dag 15: VR 11/11

We hebben de kandidaten nu de verjaardag van Gilles De Coster zien vieren in dit filmpje. Dat was aan de beelden te zien net na de opdracht van de handpop van de Mol. We weten dat dag 14 van het spel is doordat we dit duidelijk in beeld hebben gezien. Dit zou dan normaal gezien donderdag 10 november 2022 zijn. Maar Gilles De Coster is jarig op 17 november. Oftewel een week later dan de datum die we nu verwachten.

Het zou kunnen dat ze een week later zijn gestart dan verwacht. Het zou ook ergens logisch zijn omdat in de week dat ze zouden zijn gestart, met als start dag vrijdag 28 oktober 2022, dan is de film zillion in première gegaan en zijn er ook fuiven gehouden waar Matteo Simoni op aanwezig was. Deze beelden bewijzen dat ook.

Het lijkt me heel sterk dat je zowel tegelijk in Arizona als op die Zillion fuif aanwezig kunt zijn. Tenzij het een dubbelganger was natuurlijk!

Gilles was ook kandidaat in de allerslimste mens, potentieel had hij tot begin november moeten vrijhouden als hij het zou winnen. ( mij lijkt als die echt niet kon, een deelname geweigerd zou hebben)
klaar voor de strijd

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #495 Gepost op: 1-05-2023, 15:15:09 »
Ik zie ze tijdens de onthullingsweek nog wel afkomen met de mol die de Engelstalige voice over heeft ingesproken tijdens de vorige aflevering ::rofl::
Iemand die een stemvervormingsapp heeft?

Offline Christophe Heylen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • To mole or not to mole...
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #496 Gepost op: 1-05-2023, 16:48:09 »
Dat ze de aandacht trekken met zo'n "foutje" is juist. Ze trekken onze aandacht naar Californië.

De staatsnaam van Californië wordt afgekort in adrescodes als CA.

Zonder de privacy van Comfort te willen schaden, weet ik dat Commy's familienaam met een A begint, dus CA = de initialen van Commy A****.
Op diezelfde initialen werd in de aflevering met de rode eitjes ook al de aandacht gevestigd: daar hoor je Comfort ook zeggen: "Mijn initialen staan op het ei."

Dan toch Commy? Oh no!

Say no more  ::tandpastasmiley::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #497 Gepost op: 1-05-2023, 21:21:01 »
New Mexico 2x op de kaart (messen werpen)

Het liedje fur Elise klinkt ook 2x (bij het bord en boomstam zagen)

Lancelot is een tweeling (heeft tweelingbroer)


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #498 Gepost op: 1-05-2023, 21:23:57 »
Het liedje fur Elise klinkt ook 2x (bij het bord en boomstam zagen)

Kijk aan, een verwijzing naar WIDM seizoen 3.    :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #499 Gepost op: 1-05-2023, 22:08:02 »
New Mexico roept bij mij associaties op met een hit van R. Dean Taylor 'Taos New Mexico'. Taos is een stad in New Mexico. Taos - Toos?