Poll

Wie is de Mol?

Bernard
16 (9.9%)
Michaël
72 (44.4%)
Senne
74 (45.7%)

Totaal aantal stemmen: 162

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 34605 keer)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #160 Gepost op: 8-04-2024, 14:07:33 »
Ik blijf bij Michaël.
Af en toe kandidaatse dingen (dat verwacht ik ook van een mol, en wees maar zeker dat dat ook in beeld wordt gebracht), maar als puntje bij paaltje komt molt hij toch wel wat af. En hij weet het te verschuilen achter "zijn enthousiasme"
Naar mijn gevoel heeft hij net iets te veel kandidaatse dingen gedaan die ook doorslaggevend waren in het verdienen van geld. Zo denk ik meteen aan het aanduiden van Stéphanie als mogelijke beheerder van de verdubbelaars met duidelijke bewijzen in de laatste opdracht van de eerste aflevering, waardoor er meer geld verdiend wordt dan nodig was. Of het als eerste en enige stimuleren van de andere kandidaten om met Senne te communiceren tijdens de opdracht in het kasteel. Verder staat hij ook vaak op mindere molposities, zoals bij de dansers bij de Ballo Della Cordella en bij de detectives in Centuripe.

Senne, zou nog kunnen, maar toch een tikkeltje te passief als mol.
Hij komt misschien soms was passief over, maar dat lijkt volgens mij alleen maar zo. De montage helpt hem vaak om verdachte acties wat te verdoezelen en laat net dat verdacht zijn in een programma als De Mol. Hij staat ook bijna altijd op de ideale molposities en maakt daar ook goed gebruik van.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #161 Gepost op: 8-04-2024, 18:43:08 »
Senne was wel mee om Lynn te halen.

Senne kwam na, ja. Maar Michaël vertrok alleen. Toen Senne in beeld kwam was Lynn al uit haar kamer.
I was blind but now I can see

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #162 Gepost op: 8-04-2024, 23:08:28 »
Geen reden om van Senne af te stappen. Charlotte is mn nummer 2  ::jaja::

Lynn hou ik ergens ook nog in de gaten. Michael ook stiekem
You'll never walk alone

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #163 Gepost op: 9-04-2024, 11:18:29 »
1. Charlotte

2. Senne
3. Michael
4. Coco
5. Bernard

Lynn, nee.
Stephanie, nee.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #164 Gepost op: 9-04-2024, 11:26:30 »
Deze aflevering was wel een HEEL erg doorslaand succes voor Charlotte als mol ::rofl::

Ze kiest zichzelf bij de zwijgers en ja hoor, oeps, vergeet te zwijgen NADAT er al iemand anders ook zo dom was.

Als officier moet je wel Productieassistent spelen, er moet toch 1000 euro door, anders slaat de rest van de opdracht nergens meer op.

Ze kiest slim voor de autobom, en instrueert Philippe dan perfect hoe te liegen. Vervolgens komt het nog tot vele rondes waarin Philippe het werk moet doen. Ze corrigeert Philippe nog goed met de moeilijke varianten maar ze weet dat de moeilijkste TAGLIATELLI nog in het spel zit haha. Zolang die boven de markt hangt kan ze nog wel even door. Dan verzint ze ook een perfecte leugen waarom het andere team af zou zijn gegaan.

Dat de quotes telkens naar haar verwijzen plus haar achternaam maken het Obvious gehalte nog groter.

Ik krijg haast Nederlandse Charlotte vibes bij haar... die het NIET was, lol. Maar deze Charlotte is me nog veel duidelijker en het is niet bepaald dat ze en masse verdacht wordt, bij landelijk staat ze nog altijd eennalaatste.

Stephanie was ook best wel wat mols, ik zou ook graag het woord SI laten tatoueren als ik de mol was, een herinnering voor de rest van je leven dat JA je de mol was. Senne, ach ja, typisch ouderwetse stijl mol, is haast ook al too obvious daarom. Dus blijf vol in de Charlotte tunnel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #165 Gepost op: 9-04-2024, 13:11:06 »
Bernard: schrijf ik volledig af. De mol zet de verdubbelaar niet in bij de 5000 opdracht waar je als kandidaat tijdenlang buitenspel kan staan.

Senne: iets teveel op de achtergrond, leek erg oprecht boos na zijn bevrijding uit de toren, en leek goed mee te werken tijdens de opdracht (lag niet aan hem dat het mislukte). Deed het goed bij de ringtones.

Lynn: zou het heel vreemd vinden als een mol zich vanaf aflevering 1 profileert als iemand die altijd voor de groep gaat spelen. Deed het kinderliedje heel goed, had ze makkelijk kunnen verpesten.

Coco: als je de mol bent en je kiest jezelf om te zwijgen, dan zorg je er ook wel voor dat je toch wat zegt per ongeluk, helemaal met haar persoonlijkheid

Stephanie: ze krijgt vaak wat rare shots, alsof ze een beetje buiten de groep valt. Zat op een rare manier Philippe aan te vallen op zijn tekening. Ze lijkt wat minder spontaan dan de rest, wat een teken van de mol kan zijn, maar in Vlaanderen casten ze de mol normaal gesproken wel beter dan dat. Juist omdat ik haar wat gek vind overkomen denk ik dat ze het niet is.

Charlotte: er zit een bepaald fanatisme in haar dat ik niet helemaal aan een mol toeschrijf. Ze deed het wel erg goed bij de ringtones die toch niet makkelijk waren. Ook geen leuke plek voor een mol. De verspreking bij de zwijgopdracht leek heel natuurlijk (veel meer dan bij Michael). Ik schrijf haar niet af maar verwacht het niet.

Michael: niet echt veel redenen om hem af te schrijven. Het raden van de duif, het aanwijzen van het klokje, toch ineens wat zeggen bij de zwijgopdracht, zorgen dat de verkeerde auto gekozen wordt, allemaal wel typisch mols. Lijkt mij een typische joviale Vlaamse mol. Reacties ogen oprecht maar alleen blij/enthousiast, wat veel makkelijker te acteren is dan boos of geërgerd.

Michael dus maar.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #166 Gepost op: 9-04-2024, 15:13:30 »
Ik hou het bij Stéphanie (onmols in opdracht 3.1 maar mols in 3.2 en 3.3) met vlak daarachter Senne. Charlotte is ook nog een optie.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #167 Gepost op: 9-04-2024, 16:37:58 »
Ik hou het bij Stéphanie (onmols in opdracht 3.1 maar mols in 3.2 en 3.3) met vlak daarachter Senne. Charlotte is ook nog een optie.

Mijn indruk was dat de eerste proef geld mocht opleveren na het groepspot-debacle in aflevering 2.
Ideaal om vertrouwen te winnen, de mol wil immers die verdubbelaars nog steeds te pakken krijgen.
De spanning bij de overdracht van Lynn was op Stéphanies gezicht te lezen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #168 Gepost op: 9-04-2024, 21:13:22 »
Michaël

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #169 Gepost op: 9-04-2024, 23:59:55 »
Stephanie dan toch?

Nog niet weggestreept: Charlotte, Senne, Lynn en Michaël
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #170 Gepost op: 10-04-2024, 12:22:29 »
De omerta-opdracht was feitelijk opgezet om te mollen. De mol mocht de viertallen indelen, dus dat betekent dat hij/zij zeker een plan zal hebben gehad om te gaan mollen. Je kan je er ook goed op voorbereiden.

Er zijn twee opties. Of je gaat als mol zwijgen, en verbreekt de omerta. Dat doen alleen Michael en Charlotte. Of je faalt als mol in je opdracht. Die slagen echter allemaal, terwijl ze echt niet zo makkelijk waren.

Dus als je er vanuit gaat dat de mol echt gaat mollen in deze opdracht hou je nog maar twee kandidaten over. Wie verbreekt er de omerta op een manier die je het best kan plannen? Wat mij betreft Michael en niet Charlotte. Bij haar leek het echt heel natuurlijk. Dat van Michael kan je absoluut acteren.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #171 Gepost op: 10-04-2024, 12:24:09 »
De omerta-opdracht was feitelijk opgezet om te mollen. De mol mocht de viertallen indelen, dus dat betekent dat hij/zij zeker een plan zal hebben gehad om te gaan mollen. Je kan je er ook goed op voorbereiden.

Er zijn twee opties. Of je gaat als mol zwijgen, en verbreekt de omerta. Dat doen alleen Michael en Charlotte. Of je faalt als mol in je opdracht. Die slagen echter allemaal, terwijl ze echt niet zo makkelijk waren.

Dus als je er vanuit gaat dat de mol echt gaat mollen in deze opdracht hou je nog maar twee kandidaten over. Wie verbreekt er de omerta op een manier die je het best kan plannen? Wat mij betreft Michael en niet Charlotte. Bij haar leek het echt heel natuurlijk. Dat van Michael kan je absoluut acteren.
Voor mij kwam zowel het spreken van Michaël als van Charlotte gewoon beide heel natuurlijk over. Het gaat hier ook om niet zoveel geld, dus volgens mij kan de molactie hem ook perfect zitten in het aanduiden van kandidaten die waarschijnlijk toch hun mond niet zullen kunnen houden. En dat lijkt hier dus ook aardig gelukt.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #172 Gepost op: 10-04-2024, 12:29:11 »
Ja, dat kan best zo zijn. Maar sommige opdrachten zijn nou eenmaal wat meer vormgegeven om te gaan mollen. Dit was precies een opdracht waar de mol zich heel goed op kan voorbereiden. Hij of zij heeft alle touwtjes in handen. Ik geef verdachte acties in dit type opdrachten meer gewicht dan sommige andere opdrachten, waar mollen meer spontaan/impulsief moet gebeuren.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #173 Gepost op: 10-04-2024, 12:46:01 »
Als je als mol de 4 zwijgers kiest en er hiervan 2 in de fout gaan kun je ook denken dat je je aandeel zo al geleverd hebt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #174 Gepost op: 10-04-2024, 13:57:42 »
Citaat van: NVR_95
Dus als je er vanuit gaat dat de mol echt gaat mollen in deze opdracht hou je nog maar twee kandidaten over. Wie verbreekt er de omerta op een manier die je het best kan plannen? Wat mij betreft Michael en niet Charlotte. Bij haar leek het echt heel natuurlijk. Dat van Michael kan je absoluut acteren.
Ik vind Charlotte hier juist verdachter dan Michael. Als je als eerste de omerta verbreekt kun je de enige zijn en dat valt op. Als er reeds iemand zijn omerta verbroken heeft kun je dat ook doen, je valt dan minder op.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #175 Gepost op: 10-04-2024, 14:02:40 »
Ja, maar dan moet je toch heel hard afgaan van de fouten van een ander.
Ik zou als mol dus ook wel de grootste babbelaars uitkiezen en dat heeft hij/zij zeker gedaan. Maar ik zou er als mol toch ook bij willen zitten om toch zeker 500€ eruit te spelen.
I was blind but now I can see

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #176 Gepost op: 10-04-2024, 14:06:33 »
Ik zou als mol ook de grootste babbelaars uitkiezen en hen proberen te doen spreken.
Het gebeurt trouwens vaak dat de mol gebruik maakt van een fout van een andere kandidaat (zie vorig jaar Comfort deed in de hoefijzeropdracht toen Lancelot Lucky Luke verkeerdelijk koppelde aan Jolly Jumping). Al vind ik dat wat goedkoop mollen.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2024, 14:09:58 door Luc »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #177 Gepost op: 10-04-2024, 14:13:18 »
Ik vind Charlotte hier juist verdachter dan Michael. Als je als eerste de omerta verbreekt kun je de enige zijn en dat valt op. Als er reeds iemand zijn omerta verbroken heeft kun je dat ook doen, je valt dan minder op.

Ja, maar bij Michaël kan het veel beter gepland worden: als Lynn in haar spel faalt, zwijg ik. De opdracht is gefaald, er is 500€ uit en het is niet mijn schuld.
Als Lynn in het spel slaagt sla ik een vreugdekreet.

Bij Charlotte komt het falen door frustratie. Philippe treuzelt, het spel dreigt te mislukken dus ze zegt "allé go". Dat is natuurlijker vind ik persoonlijk. Ze scheen het zelfs niet eens te beseffen. Terwijl Michaël spreekt en direct zijn hand voor zijn mond slaat. Dat lijkt me dan weer ingestudeerd.

Als Michaël de mol is weet hij ook niet of de medezwijgers na hem het nog gaan verbrodden of niet. En wat moet Charlotte dan doen als zij de mol is en de anderen hebben hun omerta niet verbroken? Ook zwijgen om niet op te vallen? Wie eerst de omerta verbreekt is niet natuurlijker/onnatuurlijker dan wie het als tweede verbreekt. De context wel. Charlotte kan niet op voorhand plannen dat Philippe gaat treuzelen bij het in het zwembad springen. Michaël kan een vreugdekreet wel plannen, alsook de (naar mijn aanvoelen wat overdreven) reactie.
I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #178 Gepost op: 10-04-2024, 14:21:12 »
Ik zou als mol ook de grootste babbelaars uitkiezen en hen proberen te doen spreken.
Het gebeurt trouwens vaak dat de mol gebruik maakt van een fout van een andere kandidaat (zie vorig jaar Comfort deed in de hoefijzeropdracht toen Lancelot Lucky Luke verkeerdelijk koppelde aan Jolly Jumping). Al vind ik dat wat goedkoop mollen.

Ik vind dat niet zozeer goedkoop mollen. Optimaal gebruik maken van de fouten van een andere kandidaat is juist de eigenschap van een goede mol. Zo valt de fout bij de andere en blijf je zelf onder de radar, terwijl de uitkomst (geld uit de pot) hetzelfde is.

Maar meegaan in de fout van een ander is toch iets anders dan een kandidaat proberen te doen spreken?
Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Door de zwijgers op de zenuwen te werken tijdens de opdracht door het zogezegd niet te snappen? Alle deelopdrachten zijn gelukt en de enige die een zwijger zodanig op de zenuwen werkte dat ze sprak, die is al naar huis. Dan heeft de mol toch niet echt zijn best gedaan, toch?
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #179 Gepost op: 10-04-2024, 15:15:53 »
Als je als mol de 4 zwijgers kiest en er hiervan 2 in de fout gaan kun je ook denken dat je je aandeel zo al geleverd hebt.

Zeker kan dat. Maar marivwae zegt min of meer wat ik denk.

Samengevat: het is een opdracht die is opgezet om te kunnen mollen, waar de mol zich ook nog perfect op kan voorbereiden. Ik verwacht dat de kans heel groot is dat de mol dit dus ook gaat doen. Er zijn slechts twee kandidaten die daadwerkelijk iets verkeerd doen. Voor 1 van die kandidaten kan je die manier van iets fout doen (mollen) perfect voorbereiden. De andere doet het op een veel mindere voorbereide en meer natuurlijke manier. Ik vind het een hele grote aanwijzing naar Michael als mol.