Poll

Wie is de Mol?

Bernard
16 (9.9%)
Michaël
72 (44.4%)
Senne
74 (45.7%)

Totaal aantal stemmen: 162

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 35735 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #180 Gepost op: 10-04-2024, 17:25:11 »
Ik zou als mol ook de grootste babbelaars uitkiezen en hen proberen te doen spreken.
Het gebeurt trouwens vaak dat de mol gebruik maakt van een fout van een andere kandidaat (zie vorig jaar Comfort deed in de hoefijzeropdracht toen Lancelot Lucky Luke verkeerdelijk koppelde aan Jolly Jumping). Al vind ik dat wat goedkoop mollen.

Sorry maar die jolly jumping actie van comfort is een actie waarbij de voorzet van comfort komt en lancelot kopt hem alleen maar binnen .  Als comfort hier hoort wat lancelot vindt, maakt ze meteen de keuze om die 1000 weg te spelen en zegt jaja .  Maar doordat het lancelot is die het hoefijzer pakt, werd juist hij verdacht


  Een mol hoeft  echter zeker niet altijd de actie zelf te maken, dat ben ik volledig eens.   Bij de bmw/ape is bv een duwtje van een mol in de richting van de verkeerde ape net zo mols en misschien wat minder verdacht als de foute keuze openbaar maken

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #181 Gepost op: 10-04-2024, 18:27:41 »
Neen, Comfort vond het hoefijzer van Jolly Jumping waarna Lancelot het foutief koppelde aan Lucky Luke. Comfort ging erin mee en vond het hoefijzer van Lucky Luke. Maar dat is van vorig jaar. En ik heb liever mollen die zelf actie nemen dan gebruik maken van andermans fouten. Maar dat is ter zake.

Het kan goed zijn dat de mol in de Ape-opdracht gewoon meeging met de foutieve Ape-keuze zoals Stéphanie die nog argumenten toevoegde waarom de bom bij Bernard en Michael zit of eigenlijk weinig hoefde te doen aangezien het voor hem toch de goede richting ging (Senne).

Ik hou het voorlopig bij Stéphanie maar Senne verdenk ik ook, Charlotte iets minder. Michael en Coco zouden nog een optie kunnen zijn, Lynn en Bernard verdenk ik nauwelijks.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2024, 20:52:36 door Luc »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #182 Gepost op: 11-04-2024, 15:22:26 »
Ik heb de eerste 3 afleveringen opnieuw gekeken en notities gemaakt. Dit is toch al verhelderend.
Elke positieve actie kreeg een +, elke negatieve een -.

Voor mij vallen volgende personen af als mol:
Coco: buiten een foute ton duwen én een bol verliezen, doet ze eigenlijk weinig persoonlijk fout. Wat tegen haar pleit is het aangeven van all-in te gaan én Al Capone te noemen (wat ik persoonlijk dom vind, wat als je Al Capone herkent weet je dat die sowieso in de gevangenis zat. Je had beter de foto niet kunnen herkennen. Het kan zijn dat Al Capone buiten beeld door anderen genoemd is, maar dan weet je dat dit niet moet aangestoken worden, kortom eerder om verdacht te worden)

Lynn: zat in slechtste positie en antwoord eigenlijk weinig fout. Duidt Karolien en Bernard aan als mogelijke duwers, wilt niet gaan naar de sleutels en scoort in beurt 1 al 3 wetten goed. Daarbij zat ze bij de detectives en hier was eigenlijk door plan B niet te saboteren.

Charlotte: Charlotte scoort wel goed in mogelijke molacties, maar haar positieve kanten slaan ook hard door: zo is ze te laat met de ton met goed antwoord weg te duwen,  herkent ze 2 Italiaanse nummers en moet ze zich outen als goede leugenaar. Vooral dat laatste doet mij niet in haar geloven als mol (een mol wil niet herkend worden in aflevering 3 als goede leugenaar, en zoals ik in het topic al aangaf, door Philippe was ze bijna in minuut 1 al verraden). Daarbij herkende zij zeker 2 Italiaanse nummers.

Bernard: Bernard scoort ook goed in molacties, maar meer in negatieve acties. Zo zegt hij in aflevering 1 iets raars dat in het filmpje iets van een opdracht te zien was. Als mol weet je dat dat niet het geval is én met iemand als Gillian die alles zag, ko, je zo tegen de lamp lopen. Daarbij zet hij de verdubbelaar in in een opdracht waar hij weinig invloed bij kan hebben en slaagt hij gewoon in het zwijgen.

Deze personen kunnen voor mij:
Stéphanie: bij de olijven gaat ze 2x voor het foute antwoord, en bij de ijsjes is zij verantwoordelijk voor 5 ijsjes die niet gevangen worden (2x te laat, 2x niet gevangen en 1x het woord niet uitgesproken krijgen). Daarbij was ze heel sturend naar Bernard en Michael. Echter zat ze bij de maffiaopdracht bij de detectives én daar was eigenlijk niet te mollen. Tel erbij dat ze een tattoo laat zetten én ze redt hierbij sowieso dat ze de lengte hebben en in aflevering 1 weten ze het antwoord niet bij Bernard én gooit zij alles in de juiste ton. Toch is haar lijstje met molacties dubbel zo lang

Michaël: Michaël is iets raars. Hij heeft veel molacties én weinig acties die positief zijn.
Zo is hij bij het voorstellen steeds buiten tijd. Hierdoor kon hij eigenlijk 4.000 euro uit de pot houden. Bij de ijsjes heeft hij het systeem als eerste door (wat een mol vaker doet, laat hij zijn kaars vaak uitgaan uit enthousiasme en helpt Charlotte niet Hierdoor verliezen ze tijd. Hij opent pandora en daarbij verbreekt hij de zwijgplicht én is hij te zenuwachtig bij de bom.
 Echter zijn die positieve acties wel sterk: hij laat Stéphanie in de val lopen bij de verkiezing, slaagt in zijn deelopdracht die echt moeilijk was en als detective heeft hij geen invloed omdat daar niet te saboren was. Toch durf ik hem niet helemaal uit te sluiten.

Senne:
Senne is in mijn ogen de mol hoewel zijn lijstje met positieve en negatieve acties ongeveer even lang is, maar de positieve acties zijn eigenlijk klein. Senne gooit alles in een fout ton bij de vraag over Bernard, en beantwoordt Gillians vraag fout en komt hij zeer verdacht over. Hij wijst Charlotte aan en zij wordt weggestemd die ronde. Hij duwt de ventilator weinig uit én spreekt over waaier terwijl hij in de cel zelf sprak van ventilator. Hij laat de discussie lang duren (7 minuten) en opent pandora. Daarbij lijkt hij de beslissende stem bij de bomopdracht. Zijn positieve acties zijn het weten van het antwoord van Michaël (toch werd dit niet gevolgd en het feit dat de ton omver geduwd werd, kwam niet door hem). Bij de automerken komen de goede antwoorden inderdaad van wanneer hij er staat (ook al zijn het Bernard en Philippe die ze aanduwen, hij lijkt zich weinig te moeien) én herkent 1 ringtone als Italiaans. Bij het zwijgen stond hij buitenspel maar Stephanie stond dit evenzeer.
klaar voor de strijd

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #183 Gepost op: 12-04-2024, 10:51:08 »
Super om te lezen! Ik werk ook met pluspunten en minpunten tijdens de aflevering, wat vind ik wel verdacht en wat niet. Mijn ranking komt overeen met jouw ranking. Waarbij Stephanie vooral in de laatste aflevering punten heeft laten liggen ten koste van Michaël:

Senne 7

Michaël 5

Stephanie 4

Lynn 3

Charlotte 2
Marta 2
Bernard 2

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #184 Gepost op: 12-04-2024, 22:39:13 »
Zou het dan Senne zijn, de man die 3 euro in de pot heeft gebracht? Zijn positieve acties (een molboekje opduiken, een goed antwoord geven bij de olijven, goede antwoorden binnenkoppen bij de ringtones) spelen quitte met zijn grote slag bij de doos van pandora. Bij letterlijk elke opdracht kan ik een molactie zien:

1.1 Schip: Zit op de ideale molpositie door 4000 euro binnen te halen, maar daarmee 6000 te kunnen blokkeren. Dat één van de twee groepen los zou komen was te voorspellen, dus dan kun je daar maar beter staan als mol. Stéphanie en Charlotte zijn het mondigst, maar Senne stuurt subtiel mee om snel op de knop te drukken.
1.1 Olijvendans: Noemt weliswaar het goede antwoord kwallen, maar drukt niet door. Bij de vraag over Bernard interessegebied zien we hem zijn olijven zeker één keer in de verkeerde ton gooien.
1.1 Verdubbelaars: Legt een beschuldiging bij Charlotte, de enige fout die de groep maakt. Het kost de pot 2000 euro.
2.1 IJsjes vervoeren: Gaat mee met drie foute suggesties bij de automerken, terwijl één extra goed antwoord ervoor had gezorgd dat de opdracht was geslaagd.
2.2 Kaarsen & Waaiers: Zou als mol bewust een douche gepakt hebben. Hij drukt de knop van de ventilator voor de zekerheid maar zo weinig mogelijk in en noemt hem alleen aan de portofoon een 'waaier' (in Nederland in elk geval geen gebruikelijk woord voor zo'n ding). Helpt mee met tijd rekken als Karolien en Philippe er zijn en is vervolgens verontwaardigd tegenover de groep.
2.3 Doos van Pandora: Een derde van de pot eruit en iedereen ziet je als een fanatieke kandidaat. Na de brave groep van vorig jaar wil de mol hier de toon zetten. Als de pot leegloopt lijkt Senne niet heel erg in paniek, hobbelt een beetje achter Michaël aan.
3.1 Maffia: Stuurt subtiel aan voor één foute ringtone, waarmee Bernard en Coco kostbare energie verspillen in het heuvelachtige dorpje. De enige ringtone die geld oplevert wordt herkend door Charlotte.
3.2 Zwijgplicht: De mol heeft een vrije dag en mag een baantje trekken. De molactie bestaat uit het aanwijzen van vier praatgragen als zwijgers.
3.3 Bom in de Ape: Wederom houdt Senne zich wat op de achtergrond bij een discussie die toch al de verkeerde kant op gaat. 'Mijn gevoel zegt dat links veel zenuwachtiger is.' En weer 2800 euro kwijtgespeeld.

Gevoelsmatig zou ik eerder Stéphanie of Michaël verdenken, maar als ik dit rijtje voor mezelf opsom en Follow the Money erbij pak komt Senne er slecht van af ::vergroot::

EDIT: Mijn twee voorgangers kwamen tot dezelfde conclusie, zie ik! Misschien moet ik mijn gevoel eens overboord gooien en gaan voor de kempenzoon ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 12-04-2024, 23:02:43 door Pac »
...óf niet!

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #185 Gepost op: 12-04-2024, 23:04:01 »
Ik hou het bij Stéphanie (onmols in opdracht 3.1 maar mols in 3.2 en 3.3) met vlak daarachter Senne. Charlotte is ook nog een optie.

Dit zijn ook mijn verdachten.
Senne op 1, dan Charlotte dan Stephanie. Michael ook nog niet weggestreept..

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #186 Gepost op: 13-04-2024, 10:02:40 »
Michael of Stéphanie, ik ben er niet helemaal uit in welke volgorde :-\\. De anderen verdenk ik op dit moment niet.
Benieuwd wat aflevering 4 brengt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #187 Gepost op: 13-04-2024, 15:11:13 »
Stéphanie

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #188 Gepost op: 13-04-2024, 15:14:33 »
Voor nu Michaël. Maar ik houd Stephanie en Bernard ook in de gaten. En Senne durf ik ook nog niet af te schrijven.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #189 Gepost op: 13-04-2024, 15:23:27 »
Senne

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #190 Gepost op: 13-04-2024, 17:37:47 »
Stephanie - Michael 
          Senne


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #191 Gepost op: 13-04-2024, 17:47:22 »
Ik heb de eerste 3 afleveringen opnieuw gekeken en notities gemaakt.
Sterke punten, Charlotte is voor mij ook echt een wensmol, ze komt wel erg obvious naar voren. Qua acties doet Stephanie er niet voor onder maar zij wordt door de edit wel beschermd. Ik kan er alleen niet bij waarom ze dan nog steeds een molboekje gaat halen onder het schip, dat was toch nergens meer voor nodig. En Michael idd die Stephanie aanwees bij de verdubbelaars voor ook groot geld. Senne is dan ook weer te saai obvious als mol. Dus ik blijf toch nog een weekje bij Charlotte, bij gebrek aan een jaar 'de mol krijgt een rood scherm' :-\\ ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #192 Gepost op: 14-04-2024, 10:29:39 »
Charlotte..

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #193 Gepost op: 14-04-2024, 12:21:27 »
Ik zou mijn stem willen wijzigen met de 'wis stem' knop, maar die mis ik ?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #194 Gepost op: 14-04-2024, 15:48:50 »
Charlotte.

Liegen en op foute keuze sturen in de Ape, zwijgplicht zelf doorbreken.

En bovendien past het in het mantra 'alles komt terug' in deze reeks: liegen in een auto hebben we ook al eerder gehad:

Spoiler: De Mol 2023 (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 14-04-2024, 15:52:38 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #195 Gepost op: 14-04-2024, 16:05:15 »
Ik zou dat "alles komt terug", een bekend gegeven (en ooit een leuk tv-programma) niet te groot maken. Dat leek me enkel op de doos te slaan.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #196 Gepost op: 14-04-2024, 19:44:15 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 4:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #197 Gepost op: 14-04-2024, 19:51:37 »
De naam van de mol begint, denk ik, met een 'S'.

Senne of Stéphanie.

Voor nu op Stéphanie gestemd.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #198 Gepost op: 14-04-2024, 21:22:58 »
Ik heb het idee dat de groep in dit seizoen veel meer loopt te klooien dan anders. Senne die een ronde te vroeg stopt, Bernard die overal pizzadozen laat vallen, Charlotte die al in ronde 2 uit de race ligt en vervolgens haar verdubbelaars vergeet, Michaël die ontzettend chaotisch is... En volgens mij zijn ze het allemaal niet.

Nog een ronde Stéphanie dan maar, weer onder de radar en toch gaan er dingen fout in haar buurt. Michaël blijf ik op 2 houden.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #199 Gepost op: 14-04-2024, 21:28:32 »
Wat een moeilijk seizoen dit! Neig nu meer en meer naar Senne en Michael