Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346869 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #900 Gepost op: 1-03-2013, 10:15:37 »
Even zo ( geen tijd om alles na te gaan) de laatste afl. Viel me op dat de afl  begint met Paulien, is dit iedere afl  zo?
Aflevering 7 (?) begon met Daniël. Met een biecht, dat wel.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #901 Gepost op: 1-03-2013, 11:28:37 »

Vervolgens laten ze een pagina zien uit het boekje, waarin je de naam Pauline ziet, maar ook het antwoord op vraag 20: Paulien. Stemt de mol op zichzelf?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit blijkt het molboekje van Ewout te zijn.
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=49068.msg1513823#msg1513823

En dit is het handschrift van Paulien.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #902 Gepost op: 1-03-2013, 11:33:33 »
Zie nu (ik stap voor stap verder kom in de herhaling -en ooit wellicht mijn bed nog zie-) dat de tekeningen in het molboek een aanwijzing zouden kunnen zijn.
Zó gemist in de aflevering.
Stemt mij tevree.
Nu rap de kribbe in.

Ja dit was wel duidelijk.Kees is de mol denk ik.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #903 Gepost op: 1-03-2013, 11:43:58 »
Ik vermaak me hier met al die molloten die krampachtig in de Paulientunnel proberen te blijven, zelfs nu het toch wel overduidelijk is dat Kees de mol is.Ik vind het heel leuk dat Paulien de pot gaat winnen (zie ook haar blijdschap als ze die zaal volgende week binnenkomt!)omdat ze het goed gespeeld heeft en ook heel veel humor heeft. Een topkandidate! Ik blijf de hints naar Paulien nog wel lezen, maar nee de echte goede hints leiden toch naar Kees ;).

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #904 Gepost op: 1-03-2013, 12:03:59 »
 ;D

Ik blijf tot het bittere eind hier zitten.
Want mijn hamvraag blijft nog altijd: waarom een goede aanwijzing krijgen (die leidt richting Kees) bij een fout antwoord (boom, kast, tv).

Als ze wel de goede volgorde had gegeven, welke cijferreeks had ze dan gekregen???

Edit: mijn volgende vraag is ook: als het molboekje van Kees zo belangrijk was voor Carolien (als kandidaat), waarom heeft Paulien dan totaal geen behoefte om ook in zijn boekje te kijken? Zij verdenkt hem toch ook? Nee, in plaats daarvan gaat ze, met een nerveuze blik, op zoek naar andere boeken. Maar het beeld wordt gericht op Kees die als een malle op zoek is naar zijn boekje (voor de Kees tunnelaars als show).
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 12:06:30 door Zwanee »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #905 Gepost op: 1-03-2013, 12:22:58 »
Zie nu (ik stap voor stap verder kom in de herhaling -en ooit wellicht mijn bed nog zie-) dat de tekeningen in het molboek een aanwijzing zouden kunnen zijn.
Zó gemist in de aflevering.
Stemt mij tevree.
Nu rap de kribbe in.


Loebas, geweldig!Half zes 's ochtends en jij zat nog te speuren  ;D
Ja, er zijn nog steeds genoeg aanwijzingen naar Paulien,ondanks de sterke Tol hints..
Vond de vondst van Zwanee echter heel gaaf, dat ze in 2010 de Tollenprijs heeft gewonnen. Het zou toch niet..?

OOk iets wat ik me afvroeg; je hebt überfanatieke Carolien, die niets anders doet dan met het spel bezigzijn, ermee opstaat en naar bed gaat, bloedjefanatiek is, en er is Paulien die in beeld de helft niet lijkt mee te krijgen en minder zegt te snappen, de kaartenbak van de bibliotheek niet eens kan doorgronden volgens haar... en dan wint Paulien van Carolien op de eindvragen? Omdat ze zogenaamd beiden op Kees zitten. Vond ik een klein beetje apart. tenzij Kees sowieso al gewonnen had omdat hij op een 180 graden andere mol zat.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #906 Gepost op: 1-03-2013, 12:25:42 »
Paulien is waarschijnlijk beter in het uit haar hoofd leren van dingen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #907 Gepost op: 1-03-2013, 12:37:47 »
bij de bibliotheek werken paulien en carolien samen om zoveel mogelijk mol boekjes te vinden. als mol zijnde ga je toch alleen werken en niet samen. ik zou bijvoorbeeld mijn mol boekje in het zicht zetten en daarna zoveel mogelijk andere mol boekjes verstoppen. dus het is onlogisch dat de mol samenwerkt met carolien op dat moment. 

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #908 Gepost op: 1-03-2013, 12:41:43 »
Heb dit ook al in het aflevering 9 topic gepost, maar kan 'trust nobody' ook niet slaan op carolien die al die tijd de mol vertrouwd heeft?

Offline vivaQ

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #909 Gepost op: 1-03-2013, 12:49:34 »
Waarom liep Carolien met het kaartje waar op stond: Het molboekje van Kees ligt bij de 'T'?  & waarom vond Paulien een kaartje en wenkte ze Carolien om samen naar dat kaartje te kijken? Was dat het kaartje van Kees en gaf ze dit aan Carolien?

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #910 Gepost op: 1-03-2013, 13:30:32 »

Edit: mijn volgende vraag is ook: als het molboekje van Kees zo belangrijk was voor Carolien (als kandidaat), waarom heeft Paulien dan totaal geen behoefte om ook in zijn boekje te kijken? Zij verdenkt hem toch ook? Nee, in plaats daarvan gaat ze, met een nerveuze blik, op zoek naar andere boeken.
Precies! Bovendien zegt ze zoiets als: "dan lijkt het me wijs dat we zijn favo boek even niet opzoeken." Kees boek brengt veel geld op omdat, hoe langer een kandidaat in het spel zit, hoe meer het favo boek oplevert. Mollenactie van P.!
Dat dan weer wel

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #911 Gepost op: 1-03-2013, 13:47:18 »
Precies! Bovendien zegt ze zoiets als: "dan lijkt het me wijs dat we zijn favo boek even niet opzoeken." Kees boek brengt veel geld op omdat, hoe langer een kandidaat in het spel zit, hoe meer het favo boek oplevert. Mollenactie van P.!

Of je zorgt gewoon dat twee kandidaten in paniek hun molboekje zoeken in plaats van boeken die iets opleveren, en levert zelf niks op.. Nog veel effectievere mollenactie van K.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #912 Gepost op: 1-03-2013, 14:57:57 »
Volgende week zegt Art tegen Carolien en Kees dat ze het antwoord op vraag 20
gewoon hadden kunnen lezen in de trein  ::rofl::

*Kan maar zo door iemand van de productie zijn geschreven*
Omnia vincit amor

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #913 Gepost op: 1-03-2013, 15:14:42 »
Nog wat goede Paulien argumenten van Hazijlst op het andere WIDM forum:

"Ik vind de clou dat de mol het perfecte gedicht heeft ingeleverd bij het theater echt briljant. Ik kan me zo voorstellen dat het ook makkelijker fouten tellen is, want alles wat je verandert is een fout. Paulien zegt tijdens die opdracht ook: we hebben woorden anders geschreven dan ik zelf had gedaan (zoiets) Dus ik kan me er iets bij voorstellen dat Paulien inderdaad het perfecte gedicht heeft geschreven en ze, samen met Joep en Carolien, fouten erin heeft gezet n.a.v. de andere gedichten.

Paulien kreeg de vraag: 'wie schreef het perfecte gedicht?'

Ze beantwoordde de vraag met: "We hadden geen perfecte versie, maar ik schreef het," 

 

Ik denk dat Tol is de mol niet klopt, omdat Paulien haar antwoord op de voorgaande vraag niet klopt. Dat ze van die cijfers wéér een C maakt... tja, Cornelisse is de mol :-)

 

Paulien ziet zichzelf in de spiegel (?) en lacht als laatste. (wie het laatst lacht is het...) Art haalt dit gezegde nog aan bij Carolien.

 

Executie:

Carolien beantwoordt een vraag over wat de geheime aanwijzing van de mol is:

1) tekeningen in het molboekje. 2) verdeel en heers. 3) enkel enkel dubbel dubbel.

De eerste slaat op Paulien, is echt een verborgen hint, want die komt nu pas naar voren. De andere hints komen tijdens de afleveringen steeds terug, niet echt verborgen aanwijzingen, dus? Dat enkel enkel dubbel dubbel kan Kees ook heel goed met zijn Volendamse vriendjes tijdens een jamsessie hebben bedacht.

Paulien zegt 'ik weet wie de mol is, namelijk Kees. Ik vind dat ze 'namelijk' wat vaag uitspreekt, maar misschien wil ik dat horen, hoor ;-) Het klinkt als nalek, Ze slikt dan de letters mij of me in...

Waar Paulien in de voorgaande tests steeds een antwoord op zichzelf invult, zien we nu alleen dat ze de laatste testvraag op Kees invult. Meer tonen van haar test zou misschien teveel opvallen, bovendien hoeft ze als mol geen test te maken. Van de anderen zien we wél het beantwoorden van 2 vragen.

 

En Kees is het niet! Hij zoekt zich een ongeluk naar zijn boekje. Als mol wil je snel je eigen boekje, anders val je door de mand."

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #914 Gepost op: 1-03-2013, 15:22:34 »
ik zou echt diep teleurgesteld zijn als paulien de mol is net als vorig jaar. ik werk elke donderdagavond tot 9 uur en moet altijd via uitzendinggemist kijken. vorig jaar kwam ik toevallig achter dat anne marie de mol was. de laatste aflevering van vorig jaar heb ik niet gezien en wil ik hem ook niet zien.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #915 Gepost op: 1-03-2013, 15:25:32 »
ik zou echt diep teleurgesteld zijn als paulien de mol is net als vorig jaar. ik werk elke donderdagavond tot 9 uur en moet altijd via uitzendinggemist kijken. vorig jaar kwam ik toevallig achter dat anne marie de mol was. de laatste aflevering van vorig jaar heb ik niet gezien en wil ik hem ook niet zien.

 ::niet-ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #916 Gepost op: 1-03-2013, 15:30:35 »
Volgens mij zat Paulien al bij de gedichtopdracht op Kees. Kees de  ;D die een perfecte versie van het gedicht inleverde. Dat ik als ek schrijven. Heel verdacht toch!
Toen zat ze al in een tunnelvisie.....en werd alles daarna alleen maar bevestigd. Dat maakt haar ijzersterk om als winnaar uit de bus te komen. Toch?  ::vergroot::

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #917 Gepost op: 1-03-2013, 15:32:06 »
Nog wat goede Paulien argumenten van Hazijlst op het andere WIDM forum:

"Ik vind de clou dat de mol het perfecte gedicht heeft ingeleverd bij het theater echt briljant. Ik kan me zo voorstellen dat het ook makkelijker fouten tellen is, want alles wat je verandert is een fout. Paulien zegt tijdens die opdracht ook: we hebben woorden anders geschreven dan ik zelf had gedaan (zoiets) Dus ik kan me er iets bij voorstellen dat Paulien inderdaad het perfecte gedicht heeft geschreven en ze, samen met Joep en Carolien, fouten erin heeft gezet n.a.v. de andere gedichten.

Paulien kreeg de vraag: 'wie schreef het perfecte gedicht?'

Ze beantwoordde de vraag met: "We hadden geen perfecte versie, maar ik schreef het," 

 

Ik denk dat Tol is de mol niet klopt, omdat Paulien haar antwoord op de voorgaande vraag niet klopt. Dat ze van die cijfers wéér een C maakt... tja, Cornelisse is de mol :-)

 

Paulien ziet zichzelf in de spiegel (?) en lacht als laatste. (wie het laatst lacht is het...) Art haalt dit gezegde nog aan bij Carolien.

 

Executie:

Carolien beantwoordt een vraag over wat de geheime aanwijzing van de mol is:

1) tekeningen in het molboekje. 2) verdeel en heers. 3) enkel enkel dubbel dubbel.

De eerste slaat op Paulien, is echt een verborgen hint, want die komt nu pas naar voren. De andere hints komen tijdens de afleveringen steeds terug, niet echt verborgen aanwijzingen, dus? Dat enkel enkel dubbel dubbel kan Kees ook heel goed met zijn Volendamse vriendjes tijdens een jamsessie hebben bedacht.

Paulien zegt 'ik weet wie de mol is, namelijk Kees. Ik vind dat ze 'namelijk' wat vaag uitspreekt, maar misschien wil ik dat horen, hoor ;-) Het klinkt als nalek, Ze slikt dan de letters mij of me in...

Waar Paulien in de voorgaande tests steeds een antwoord op zichzelf invult, zien we nu alleen dat ze de laatste testvraag op Kees invult. Meer tonen van haar test zou misschien teveel opvallen, bovendien hoeft ze als mol geen test te maken. Van de anderen zien we wél het beantwoorden van 2 vragen.

 

En Kees is het niet! Hij zoekt zich een ongeluk naar zijn boekje. Als mol wil je snel je eigen boekje, anders val je door de mand."
::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Jij geeft mij weer hoop

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #918 Gepost op: 1-03-2013, 15:34:38 »

Edit: mijn volgende vraag is ook: als het molboekje van Kees zo belangrijk was voor Carolien (als kandidaat), waarom heeft Paulien dan totaal geen behoefte om ook in zijn boekje te kijken?
Dat was idd heel erg vreemd!

Zou Paulien het er hebben neergelegd?
Moet ff bedenken waarom ze dat zou doen.




Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #919 Gepost op: 1-03-2013, 15:39:09 »
Nog wat goede Paulien argumenten van Hazijlst op het andere WIDM forum:

"Ik vind de clou dat de mol het perfecte gedicht heeft ingeleverd bij het theater echt briljant. Ik kan me zo voorstellen dat het ook makkelijker fouten tellen is, want alles wat je verandert is een fout. Paulien zegt tijdens die opdracht ook: we hebben woorden anders geschreven dan ik zelf had gedaan (zoiets) Dus ik kan me er iets bij voorstellen dat Paulien inderdaad het perfecte gedicht heeft geschreven en ze, samen met Joep en Carolien, fouten erin heeft gezet n.a.v. de andere gedichten.

Paulien kreeg de vraag: 'wie schreef het perfecte gedicht?'

Ze beantwoordde de vraag met: "We hadden geen perfecte versie, maar ik schreef het," 
::ok::
Omnia vincit amor