Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 116929 keer)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #300 Gepost op: 9-02-2013, 20:25:40 »
Daniël  ;D weet wat de penningmeester voor opdracht krijgt en zorgt er nu voor dat Tania, die richting Daniël ging denken als mol, geen penningmeester meer is maar Kees die Daniël niet verdenkt .

Maar als Daniël de mol is, waarom zou hij dan Kees midden in de nacht wakker maken om hem te vertellen over de gevonden envelop???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #301 Gepost op: 9-02-2013, 20:31:59 »
Wat ik als muzikant heel, maar dan ook héél opmerkelijk vind, is dat ik bij de orgelopdracht niet twee maar drie verschillende akkoorden heb gehoord.

Op Daniël's vraag of de mol blank is, rond 24:04 in de online versie, wordt een apart akkoord gespeeld.

Een NEE antwoord: C mineur (laag gespeeld)
Een JA antwoord: C majeur (hoog gespeeld)
Antwoord op Daniel: Een soort Cm4 met toegevoegde kwart (laag gespeeld)

Ik ben mijn hoofd nu aan het breken wat de betekenis zou zijn. Ik heb gehoord, nou het zien en zwijgen nog.

Om het te checken heb ik Daniëls "nee" en Tania's "nee" (de eerste die we horen) naast elkaar geplakt. Beluister hier. Het klinkt inderdaad ietsje anders. Ontzettend scherp gehoord zeg! Maar het klinkt voor mij niet anders genoeg om er iets achter te zoeken. (Bovendien: wat dan?)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #302 Gepost op: 9-02-2013, 20:44:18 »
Beluister hier. Het klinkt inderdaad ietsje anders. Ontzettend scherp gehoord zeg!
Volgens mij in 1e akkoord een c, 2e akkoord een d gespeeld.
1 Noot is net hoger.
idd Knap gehoord!
Maar wat ervan te maken...

*Dank voor knippen & plakken Heinz  ::ok::*
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #303 Gepost op: 9-02-2013, 20:45:56 »
*Dank voor knippen & plakken Heinz  ::ok::*

Graag gedaan. Heerlijk om zo met elkaar met zo'n spannende opdracht bezig te zijn, hopend dat je nu toch echt die ene hint gaat vinden. ;D

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #304 Gepost op: 9-02-2013, 20:47:00 »
Om het te checken heb ik Daniëls "nee" en Tania's "nee" (de eerste die we horen) naast elkaar geplakt. Beluister hier. Het klinkt inderdaad ietsje anders. Ontzettend scherp gehoord zeg! Maar het klinkt voor mij niet anders genoeg om er iets achter te zoeken. (Bovendien: wat dan?)

Jeetje wat goed gehoord! Heb het 3 keer terug moeten luisteren om het verschil goed te kunnen horen.
Maar ja, wat Heinz ook al zegt; wat kunnen we er mee?
Kan het zijn dat er een verkeerde toets gekozen is, eentje ernaast ofzo?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #305 Gepost op: 9-02-2013, 20:52:05 »

Kan het zijn dat er een verkeerde toets gekozen is, eentje ernaast ofzo?
Ja volgens mij wel, ipv de c een d, net rechts daarvan.

Indien er een organist zit...geen fout lijkt me; aanwijzing?
Indien de Mol er zit: kan een foutje zijn. Of aanwijzing.
Haha, hier schieten we niks mee op Loebas! ::schaam::
Omnia vincit amor

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #306 Gepost op: 9-02-2013, 21:02:10 »
<knip>
Tim stemde op Carolien (overigens gaf Art niet aan of het om Tim zijn test in aflevering 4 of 5 ging!)
<knip>

Art vroeg toch wat het antwoord van Tim (en Janine en Joep) was op de laatste vraag van de laatste test? Of heb ik dat verkeerd onthouden?  :)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #307 Gepost op: 9-02-2013, 22:05:18 »
Maar als Daniël de mol is, waarom zou hij dan Kees midden in de nacht wakker maken om hem te vertellen over de gevonden envelop???
Dat geldt ook andersom. Als Kees de mol is, waarom zegt hij dan dat hij de envelop heeft. Kees en Daniel zijn voor mij beiden geen mol.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #308 Gepost op: 9-02-2013, 22:21:25 »
Dat geldt ook andersom. Als Kees de mol is, waarom zegt hij dan dat hij de envelop heeft. Kees en Daniel zijn voor mij beiden geen mol.

Omdat Daniël de envelop had en deze uit zijn eigen tas haalde  ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #309 Gepost op: 9-02-2013, 22:33:23 »
Omdat Daniël de envelop had en deze uit zijn eigen tas haalde  ;)

En Kees gaat met de eer strijken.. Bizar eigenlijk... Zucht..

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #310 Gepost op: 9-02-2013, 22:40:59 »
Omdat Daniël de envelop had en deze uit zijn eigen tas haalde  ;)
En als hij Kees in vertrouwen neemt, zal Kees niet de envelop stelen of kwijtmaken, of deels leegroven. Valt teveel op.
Als D. de Mol zou zijn zou hij dit gegeven niet hebben gedeeld lijkt mij.
Daniël streep er door?

PS
Hoe zit het met de vloek op het penningmeesterschap?
Gaat al 2 seizoenen als een speer...arme Kees?

PS2
Nog iets...als ik de Mol zou zijn, zou ik niet graag penningmeester zijn.
Je bent verantwoordelijk voor datgene wat je het liefste kwijt wilt?
Valt veel te veel op als er iets mist, hier kun je niets tot weinig mee imo.
Zeker na het belerend vingertje richting Tania kan hij het niet maken de pot te verliezen.

Maar moet gezegd; Kees wees niet op zichzelf.
Er wordt gezegd dat hij dit manipulatief deed,
zodat hij de meeste stemmen zou krijgen.
Is ook maar een gok of dat zou werken.

Plus, het maakte hem niet uit, wees dus niemand aan...
nuchter gezien is dat plausibel.
En hij had ook iemand aan kunnen wijzen waarvan hij vermoedde dat zij maar 1 stem zou krijgen, 3 kansen (de dames), omdat de keuze leek te gaan tussen de heren.

Wat een spel!
Nog 5 nachtjes (wat duurt dat láng!)...







Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #311 Gepost op: 9-02-2013, 22:46:29 »
En Kees gaat met de eer strijken.. Bizar eigenlijk... Zucht..

Inderdaad, hij voerde het strenge woord tegen Tania, hij ging met de eer strijken, werd bestempeld door Zarayda en Daniël als "held" en laat zichzelf penningmeester worden door niet mee te kiezen (maar wél het hardst af te tellen).

Paulien doorzag dit want zij wilde Daniël als penningmeester aanstellen vanwege zijn accurate reactie (zoiets zei ze). Carolien ging daar in mee. Maar beide verdenken Kees en Zarayda.
Daniel verdenkt hem echter totaal niet, hij verdenkt alleen maar de vrouwen.
Zarayda verdenkt juist Carolien en Daniël.
(Om het rijtje af te maken: Kees verdenkt Carolien).

Edit: ik heb geen idee meer wat ik hiermee wilde zeggen. Werd tijdens het typen afgeleid, waardoor ik mijn verhaal kwijt ben. Dat is denk ik het deel van mijn verstand wat Supernova meegenomen heeft naar de Keestunnel  ::jaja::

« Laatst bewerkt op: 9-02-2013, 22:50:03 door Zwanee »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #312 Gepost op: 9-02-2013, 22:56:00 »

Edit: ik heb geen idee meer wat ik hiermee wilde zeggen. Werd tijdens het typen afgeleid, waardoor ik mijn verhaal kwijt ben. Dat is denk ik het deel van mijn verstand wat Supernova meegenomen heeft naar de Keestunnel  ::jaja::


"Je gevoel weet meer dan je verstand kan bedenken"  ;)
Omnia vincit amor

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #313 Gepost op: 9-02-2013, 23:05:35 »
Inderdaad, hij voerde het strenge woord tegen Tania, hij ging met de eer strijken, werd bestempeld door Zarayda en Daniël als "held" en laat zichzelf penningmeester worden door niet mee te kiezen (maar wél het hardst af te tellen).

Paulien doorzag dit want zij wilde Daniël als penningmeester aanstellen vanwege zijn accurate reactie (zoiets zei ze). Carolien ging daar in mee. Maar beide verdenken Kees en Zarayda.
Daniel verdenkt hem echter totaal niet, hij verdenkt alleen maar de vrouwen.
Zarayda verdenkt juist Carolien en Daniël.
(Om het rijtje af te maken: Kees verdenkt Carolien).

Edit: ik heb geen idee meer wat ik hiermee wilde zeggen. Werd tijdens het typen afgeleid, waardoor ik mijn verhaal kwijt ben. Dat is denk ik het deel van mijn verstand wat Supernova meegenomen heeft naar de Keestunnel  ::jaja::



Dat het raar is dat Kees met de eer gaat strijken voor iets dat Daniël ontdekt heeft *knipoog*

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #314 Gepost op: 9-02-2013, 23:10:14 »
Dat het raar is dat Kees met de eer gaat strijken voor iets dat Daniël ontdekt heeft *knipoog*

 ::rofl:: zoiets ja

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #315 Gepost op: 9-02-2013, 23:16:19 »
Art vroeg toch wat het antwoord van Tim (en Janine en Joep) was op de laatste vraag van de laatste test? Of heb ik dat verkeerd onthouden?  :)

Dat is zo. In dat geval slaat het dus voor Tim op zijn test in aflevering 5. Ik denk dat hij toen Carolien niet meer vertrouwde en op haar stemde. Wie zei dan Daniël, Janine, Kees en Carolien bij Art? Even kijken... Carolien zei toch dat Tim op Paulien stemde? Dan is Zarayda niet de mol nee  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #316 Gepost op: 9-02-2013, 23:45:25 »
::rofl:: zoiets ja

Tim zei in de Moltalk dat hij op Paulien zat...
Nou vind ik Tim niet per definitie betrouwbaar, maar toch..

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #317 Gepost op: 9-02-2013, 23:53:14 »
Tim zei in de Moltalk dat hij op Paulien zat...
Nou vind ik Tim niet per definitie betrouwbaar, maar toch..

Tim zat eerder op Paulien en later werd dat Carolien. In aflevering drie stemde hij op Carolien en in aflevering vijf maakte hij dezelfde fout.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #318 Gepost op: 9-02-2013, 23:57:12 »
Tim zat eerder op Paulien en later werd dat Carolien. In aflevering drie stemde hij op Carolien en in aflevering vijf maakte hij dezelfde fout.

Toch zegt hij op Paulien gestemd te hebben..

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #319 Gepost op: 10-02-2013, 00:05:57 »
Toch zegt hij op Paulien gestemd te hebben..

Zeggen en werkelijkheid zijn twee verschillende dingen. Hij heeft ook gezegd na aflevering drie eruit te liggen. En kwam weer terug.  Tim lijkt me een geweldige vent, maar de waarheid verdraaien is hij denk ik erg goed in  ;)