Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 32769 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Aflevering 8
« Reactie #80 Gepost op: 30-03-2002, 21:27:42 »
Even over de onderhandel opdracht..

Als je kiest voor de 5 goede antwoorden voor de executie, dan weet je meteen toch al veel meer over de identiteit van de mol?? Het goeie antwoord heb je dus dan is t ook niej moeilijk om na te gaan wie de mol is.. toch??

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 30-03-2002, 21:40:44 »

Als je kiest voor de 5 goede antwoorden voor de executie, dan weet je meteen toch al veel meer over de identiteit van de mol?? Het goeie antwoord heb je dus dan is t ook niej moeilijk om na te gaan wie de mol is.. toch??

Ik weet niet precies hoe dat in z'n werk gaat met die vijf goede antwoorden maar ik kan me voorstellen dat die persoon ipv 20 maar 15 vragen hoeft te beantwoorden.
Die andere vijf worden goed gerekend en hij/zij krijgt dus niet de vraag en het bijbehorende goede antwoord te zien...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #82 Gepost op: 31-03-2002, 00:46:12 »

ok even over die foto charel: ik hoorde angela iets zeggen over een stemvervormer. misschien is dat het wel? :-/

De stemvervormer zou dan bij de mol moeten zijn aangezien zijn/haar stem vervormd zou moeten worden. Men wil ons doen geloven dat George de mol gaat bellen, een van de andere kandi's dus, en dan zou 't nooit 'n stemvervormer kunnen zijn wat we zien.  :)

Citaat
Zo'n stemvervormer is natuurlijk nooit nodig, alleen om de deelnemers te misleiden. De redactie heeft gewoon met de mol afgesproken, dat de mol sowieso voor de koffer met telefoon (het gesprek met de mol) gaat!
Niemand kan dus op die manier in contact komen met de mol, want als er 2 die koffer kiezen, is de opdracht mislukt (en ook nog eens de sabotoge gelukt). Kiest alleen de mol de telefoon, dan komt niemand achter de ID van de mol.
Kortom, mijn vermoeden dat George de mol is wordt alleen maar versterkt.

Wat tovenaar hier, vind ik echt wel 'n ontdekking. Vreemd dat nog niemand hierop gereageerd heeft. Men zou natuurlijk nooit willen dat 'n kandi door dit gesprek achter de identiteit van de mol komt. Dan zou er bij voorbaat al vast staan wie de winnaar wordt.

Oke, eventueel kunnen we zeggen dat George geen gesprek had met de mol, maar met iemand van de crew. Maar dit zou achteraf dus wel uitkomen en dan zou ik me als ik George was ontzettend genept voelen omdat mij 'n gesprek met de mol beloofd was en niet met de eerste de beste cameraman.  ;)

Citaat
Ik weet niet precies hoe dat in z'n werk gaat met die vijf goede antwoorden maar ik kan me voorstellen dat die persoon ipv 20 maar 15 vragen hoeft te beantwoorden.
Die andere vijf worden goed gerekend en hij/zij krijgt dus niet de vraag en het bijbehorende goede antwoord te zien...

Zo had ik 't me dus ook al bedacht. Geen idee hoe de kandi's erbij kwamen dat je de vragen met de antwoorden te zien zou krijgen. Dat is namelijk nooit gezegd. (Jantien probeerde Harry ook nog over te halen om de lege koffer te nemen door te zeggen dat hij dan ook de goede antwoorden van die vragen kon krijgen....... dat vind ik wel erg raar beredeneerd).

Ik had zelf 't idee dat 't er gewoon om ging dat je dan iig 5 vragen goed had, die er misschien wel voor zorgde dat je in 't spel mocht blijven. Dus niet om achter de identiteit van de mol te komen. Door 5 goede antwoorden op vragen aan 'n kandi te showen, wordt de identiteit van de mol raden voor die kandidaat a peace of cake. En ik denk niet dat dit de bedoeling was van de crew.  :-/

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #83 Gepost op: 31-03-2002, 11:43:19 »

Zo'n stemvervormer is natuurlijk nooit nodig, alleen om de deelnemers te misleiden. De redactie heeft gewoon met de mol afgesproken, dat de mol sowieso voor de koffer met telefoon (het gesprek met de mol) gaat!

ik ben van hetzelfde gedacht . want hoe kun je nu iemand 5minuten laten vragen stellen aan de mol zonder de mol-identiteit vrij te geven? welke vragen zijn toegelaten etc? ben je een vrouw? ben je jantien? etc etc dit zou toch niet fair zijn? volgens mij is deze opdracht praktisch niet te organiseren en kon ie nooit plaatsvinden omdat george (=de mol) voor het bellen met de mol MOEST gaan

Citaat
Niemand kan dus op die manier in contact komen met de mol, want als er 2 die koffer kiezen, is de opdracht mislukt (en ook nog eens de sabotoge gelukt). Kiest alleen de mol de telefoon, dan komt niemand achter de ID van de mol.
Kortom, mijn vermoeden dat George de mol is wordt alleen maar versterkt. ;D

volledig mee eens met deze redenering.

greetz
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 31-03-2002, 11:49:37 »
ik ben van hetzelfde gedacht . want hoe kun je nu iemand 5minuten laten vragen stellen aan de mol zonder de mol-identiteit vrij te geven? welke vragen zijn toegelaten etc? ben je een vrouw? ben je jantien? etc etc dit zou toch niet fair zijn? volgens mij is deze opdracht praktisch niet te organiseren en kon ie nooit plaatsvinden omdat george (=de mol) voor het bellen met de mol MOEST gaan

Ik zat er net over te prakizeren. Maar ik kan ook geen enkele vraag verzinnen die de mol kan antwoorden zonder zijn of haar identiteit bloot te geven. Ook niet met ja/nee vragen.

Kan iemand wel een vraag verzinnen??

« Laatst bewerkt op: 31-03-2002, 11:50:22 door Rose »

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #85 Gepost op: 31-03-2002, 11:51:26 »
ik denk juist dat ze alleen de vier kandidaten de koffertjesopdracht lieten dioen en dat de mol hier buiten bleef. een prima opdracht om elkaar te gaan verdenken, ook al is dit onterecht. en het werkte ook, zelfs jantien wist het niet meer zeker nu over ellen.

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 31-03-2002, 11:51:42 »
Voor de hand ligt, dat George nu op de hoogte is van de identiteit van de mol.

molzot

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 31-03-2002, 11:59:57 »

ik denk juist dat ze alleen de vier kandidaten de koffertjesopdracht lieten dioen en dat de mol hier buiten bleef. een prima opdracht om elkaar te gaan verdenken, ook al is dit onterecht. en het werkte ook, zelfs jantien wist het niet meer zeker nu over ellen.

Het is wel een risico dat de opdracht dan slaagde want als Jantien inderdaad voor de vrijstelling was gegaan dan was de opdracht gelukt!
Waarom zou Jantien eigenlijk niet voor de vrijstelling gegaan zijn?

Offline ambijans

• Forumlid
  • ambijans prefers blondes! :)
« Reactie #88 Gepost op: 31-03-2002, 12:07:19 »

Ik las in de WIDM-soap dat George en Jantien een relatie zijn begonnen na de serie! Dan zal ie haar vast wel verteld hebben dat ie gewoon De Mol is...  :P
Of wel speelt ze een spelletje blufpoker. Ik vond eigenlijk dat iedereen stond te bluffen behalve George. Zit er misschien een psycholoog op het forum? Graag een antwoord op de vraag: is het normaal dat mensen die moeten onderhandelen zich anders opstellen dan ze oorspronkelijk van plan waren in de hoop dat ze andere mensen kunnen intimideren.
Het zou best kunnen dat George door zijn zenuwachtige gedrag de andere kandi's zand in de ogen heeft gestrooid!
Ik lach me nu al te pletter als hij de Mol is en als geen enkele kandi hem ooit heeft verdacht!

Zalig Pasen iedereen!

Greetz

ambijans

Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 31-03-2002, 12:09:16 »

Harry's voorfilmpje ook identiek.

de intro-beelden van harry kwamen idd voor in de uitzending, maar er zat nog wel een beeld tussen. in de intro is er eerst een beeld vh busje te zien, gevolgd door het moment waarop harry in elkaar wordt geschut en OOOOH roept. in de uitzending klopt die volgorde niet, dus je kan niet spreken van identiek

Citaat
Ik durf niet hetzelfde te beweren over George's stuk, maar dat leek erg VERDACHT veel op ;)

het filmpje van george kwam exact hetzelfde op uitzending, zonder dat er beelden werden tussen gemonteerd

wat ellen betreft, de beelden kwamen dan wel voor in de uitzending, ik ga nog eens checken of er geen beelden werden tussen gemonteerd

ciao
vlaming

Offline Suske

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 31-03-2002, 12:11:09 »
Volgens mij klopte die van Ellen wel, het moment dat ze hefig moest lachen........:D

D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 31-03-2002, 12:13:58 »

heb ik me ook al zitten afvragen, ik denk dat ze gehoopt had dat er uiteindelijk meerdere voor de vrijstelling waren gegaan (dus dat deze niet werd weggegeven), en dat zij de enige was geweest met het koffertje met de 5 goeie vragen.

groetjes
vlaming

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #92 Gepost op: 31-03-2002, 12:38:32 »

heb ik me ook al zitten afvragen, ik denk dat ze gehoopt had dat er uiteindelijk meerdere voor de vrijstelling waren gegaan (dus dat deze niet werd weggegeven), en dat zij de enige was geweest met het koffertje met de 5 goeie vragen.

Ik denk dat Jantien er bijna zeker van is dat zij de Mol heeft gevonden. In ieder geval vermoedt zij dat ze zekerder is dan de rest.
Door aan niemand de vrijstelling te geven zouden haar kansen dus stijgen tov. van de andere, minder zekere kandi's.

Zij zegt dat anders niet iedereen "gelijke kansen" heeft.
Waar heb ik zoiets nog gelezen ? Ah ja... Ooit eens zelf bedacht, herinner ik mij plots.

Toch vriendelijk om mijn theorie te steunen, Jan10, maar George blijft wel mijn Mol.
Hopelijk slaat Jan10 nu niet aan 't rekenen, want dan verandert ze haar John-mol in een George-mol en gaat ze nog winnen ook.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 31-03-2002, 13:29:38 »
Ik zie dat Tovenaar hier al dezelfde redenering had gepost als ik net in het George is de Mol-topic.

Ik ben het er ook mee eens dat het gesprek van een kandidaat met de Mol niet mocht plaatsvinden. Je hebt maar een paar vragen nodig om achter de identiteit te komen, zelfs al zijn sommige vragen niet toegestaan. De Mol moést dus zelf wel dat koffertje kiezen.

Ik begreep ook eigenlijk niet waarom ze niet allemaal dat gesprek wilden. Als je op die manier achter de identiteit kunt komen, heb je daar toch veel meer aan dan een eenmalige vrijstelling of eenmalig 5 goede antwoorden (ben het er ook mee eens dat men de antwoorden niet te zien zou hebben gekregen)?

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 31-03-2002, 14:08:03 »
Nog even een kleine onderbouwing van de stelling dat je (mits je überhaupt vragen mag stellen!) er in zo'n telefoongesprek binnen no time achter bent wie de mol is.

Stel je mag geen direkte vragen stellen in de trant van 'Ben jij [naam]?' of 'Ben je een man?', maar wel over de opdrachten, dan had George er al na 2 vragen uit kunnen zijn, bijvoorbeeld:

1) Zat jij bij de schapenopdracht?
2) Zat jij bij de doeners?

Antwoord
ja/ja     -> John
ja/nee   -> Jantien
nee/ja   -> Harry
nee/nee -> Ellen

Als dat soort vragen ook niet mogen, dan had hij het kunnen proberen met 'Woon jij in [woonplaats]?', 'Heb jij kinderen?', 'Heb je een dochter?' enz.
Conclusie: met een beetje nadenken ben je er al binnen 1 minuut uit!

Tenzij hij niks mocht vragen, maar wat moet ik me dan bij een 'gesprek' voorstellen?

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 31-03-2002, 14:09:32 »
Het spijt me,maar ik snap die redenering niet van Jan10. Ik ben het mest zeker van de mol/de mol moet de vrijstelling krijgen, want dan blijft het spel eerlijk.
Ik snap dus echt niet dat de anderen daar in trapten. Het spel wordt toch volgens de regels gespeeld? Als de regels zeggen dat er een vrijstelling weggegeven wordt dan is dat toch okee? Ik viond het echt vreems. Ze zei ook iets van : "ik heb de anderen overbluft door heel dwingend over te komen".
Raar... ik zou haar echt uitgelachen hebben, maar ja wie ben ik?

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #96 Gepost op: 31-03-2002, 15:21:12 »
Ze klonk best wel overtuigd... en dan die ogen...  :o ;D

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #97 Gepost op: 31-03-2002, 15:45:47 »
ja, jantien werd ineens een zakenvrouw, maar ik vond haar niet bluffend. ik had george en jantien wel tegen over elkaar willen zien staan, want beiden waren heel zeker van hun zaak.

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 31-03-2002, 16:19:08 »

Conclusie: met een beetje nadenken ben je er al binnen 1 minuut uit!

Vervolgconclusie: men zou dus nooit 't risico willen lopen dat 'n kandi 't telefoongesprek mag hebben en daardoor achter de identiteit van de mol komt (en dus zeker winnaar wordt!).

Vervolg-vervolg conclusie: de mol wordt opgedragen om hoe dan ook te kiezen voor 't telefoongesprek bij de onderhandelopdracht, zodat niemand (als er nog iemand voor koos) of de mol zelf 't telefoongesprek zal krijgen.

Ik ben zeer verzichtig en durf hier niet rechtstreeks de vervolg-vervolg-vervolg conclusie uit te trekken dat George de mol is...... maar 't begint er toch verdacht veel op te lijken.  :)

Citaat
enzij hij niks mocht vragen, maar wat moet ik me dan bij een 'gesprek' voorstellen?

Precies dan zou 't dus helemaal geen gesprek meer zijn en zou de kandi die er voor gekozen had er helemaal niks aan hebben. Als ik die kandi was zou ik gaan protesteren, omdat ik als ik van te voren geweten had dat ik er niet veel wijzer uit kon worden (omdat er nauwelijks vragen gesteld mochten worden!) wel voor de vrijstelling gekozen zou hebben.  :-/

aggie

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: 31-03-2002, 21:00:26 »
Dat George als mol zichzelf belt is natuurlijk de grote hint van deze aflevering.
Dit konden we van zeer ver zien aankomen. Is het te duidelijk ???