Peggy is mijn mol. Ik heb dat gevoel al sinds aflevering 1 samen met wat twijfels. Maar de laatste aflevering was voor mij doorslaggevend.
1. Tijdens het rijden mist ze bijna een afslag. "Sorry, ik ben nog niet helemaal wakker." vervolgens gaat ze heel raar zingen. (Hier hoor ik overigens "MOL" in. Heb het zelfs nog wat vertraagd.)
2. Wanneer Ron en Peggy helemaal boven zijn wijst ze naar de andere toren en zegt "Kom", je ziet haar dan half grijnzend weglopen. Kon zich hier bijna niet inhouden.
3. Bij het theater stopt ze 1 zakje met molgeld in haar tas. Waarom gaat deze niet naar de penningmeester? Er mist geld, en het lijkt alsof niemand dit ziet. Er is wel in geknipt, maar volgensmij heeft niemand hier door dat Peggy een zakje in haar tas heeft gedaan.
4. Ze lacht heel veel in deze aflevering, ondanks de knaagende angst voor de dubbele executie. En dan heb je ook nog het feit dat ze de kandidaten af wil leiden met hoe mooi de omgeving wel niet is.
5. Executie. Ze is natuurlijk een actrice, maar wauw. Wat een strak gezicht kan ze trekken terwijl de rest rilt van spanning?
Dan heb je natuurlijk nog Patrick, die volgens zijn biecht volledig op Peggy is gegaan. Maar dit wilt niet alles zeggen. Er zitten namelijk super veel vragen in, kan zijn dat hij toch meer fouten heeft gemaakt dan Jeroen. Ron zat niet op Peggy, volgens de vraag zit hij op Jeroen en toen vloog hij eruit. Ik weet even niet op wie Jeroen zit, maar in mijn ogen is hij geen mol. Buiten het interview vond ik dat gesprek met Ellie over het briefje dat hij meegesmokkeld heeft een gewaagde actie. Als Mol zou je dit toch nooit willen? Als het hem echt is, nou- dan heeft hij mij behoorlijk op een dwaalspoor gezet.