Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 51865 keer)

Offline rubes

• Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #240 Gepost op: 20-02-2022, 10:11:06 »
Ja, en in dat scenario is Everon de meest waarschijnlijke Mol omdat de Mol meestal best verdacht is tegen het einde. Niet altijd, dus Kim-Lian kan het ook nog zijn maar dat is wel bijzonder met de manier waarop ze het speelt, dat toch maar één persoon op haar in zou zetten. Als Fresia de Mol is die door beide finalisten niet verdacht wordt zou dat een unicum zijn.

Zou geweldig zijn als de mol niet ontdekt wordt. Het is jammer dat de makers perse vinden dat de mol gevonden moet worden daardoor kan je Fresia afstrepen.

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #241 Gepost op: 20-02-2022, 10:26:41 »
Zou geweldig zijn als de mol niet ontdekt wordt. Het is jammer dat de makers perse vinden dat de mol gevonden moet worden daardoor kan je Fresia afstrepen.

Ik vind dit steeds zo'n vreemde uitspraak. Het is in de Nederlandse mol nog niet voorgekomen dat de mol totaal onverdacht was in de finale, maar dat wil niet zeggen dat de makers vinden dat de mol gevonden moet worden.
Ik denk dat als het voorkomt, dat de winnaar degene is die toevallig de meeste vragen goed heeft van de twee finalisten.

Offline Stargaze

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 20-02-2022, 10:55:55 »
Op het moment dat kim naar het midden loopt ligt er al een tapijt:

En dat tapijt komt dus van Thomas:

Het tapijt dat er al ligt, lag er al toen de kandidaten aankwamen lopen voor de spel uitleg. Rik zegt: we hebben er al 1 voor jullie uitgelegd.

Thomas beantwoord de vraag met nee. Dus die vraag vult hij in op Everon.

Offline Feodora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #243 Gepost op: 20-02-2022, 11:03:10 »
Op het screenshot kun je duidelijk zien dat er al een nog opgerold tapijt ligt op het begintapijt. En ookal zou hij deze vraag ingevuld hebben op Everon dan hoeft dat niet alles te zeggen. Hij kan gespreid hebben. Het kan ook zijn dat iedereen op Everon zat en hij de test het slechtste heeft gemaakt.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #244 Gepost op: 20-02-2022, 11:20:21 »
Als Kim-Lian de Mol is (wat ik nog steeds denk) heeft Laetitia wel dubbel pech gehad toen ze afviel. Thomas had waarschijnlijk de test slechter gemaakt maar werd gered door het vraagteken. En als Fresia geen vrijstelling had, had ze de test waarschijnlijk ook slechter gemaakt (want meer ingezet op Everon).

Dat we zo duidelijk te zien kregen dat Laetitia inzette op Kim-Lian is juist logisch in dit scenario vanuit het oogpunt van de makers gezien omdat het Kim-Lian heerlijk onverdacht maakt.

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 20-02-2022, 11:27:00 »
Ik vind dit steeds zo'n vreemde uitspraak. Het is in de Nederlandse mol nog niet voorgekomen dat de mol totaal onverdacht was in de finale, maar dat wil niet zeggen dat de makers vinden dat de mol gevonden moet worden.
Ik denk dat als het voorkomt, dat de winnaar degene is die toevallig de meeste vragen goed heeft van de twee finalisten.

De makers hebben gezegd dat de mol ontdekt moet worden.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #246 Gepost op: 20-02-2022, 11:40:08 »
Als Kim-Lian de Mol is (wat ik nog steeds denk) heeft Laetitia wel dubbel pech gehad toen ze afviel. Thomas had waarschijnlijk de test slechter gemaakt maar werd gered door het vraagteken. En als Fresia geen vrijstelling had, had ze de test waarschijnlijk ook slechter gemaakt (want meer ingezet op Everon).

Dat we zo duidelijk te zien kregen dat Laetitia inzette op Kim-Lian is juist logisch in dit scenario vanuit het oogpunt van de makers gezien omdat het Kim-Lian heerlijk onverdacht maakt.

Ja, zo onverdacht, dat ze pas sinds gisteren na de aflevering niet meer bovenaan staat. Ik ga er overigens van uit dat Thomas weldegelijk gespreid heeft. Allen geen idee in welke verhouding.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #247 Gepost op: 20-02-2022, 11:42:51 »
Ja, zo onverdacht, dat ze pas sinds gisteren na de aflevering niet meer bovenaan staat.

Fresia stond volgens mij al voor aflevering 8 net boven Kim-Lian.

Maar los ervan of het gewerkt heeft, ik zou het als maker wel weten om zo duidelijk te laten zien dat Lae op Kim inzette en afviel als Kim de Mol is. ::jaja::

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #248 Gepost op: 20-02-2022, 11:57:57 »
Ik zou als maker Kim niet keer op keer onnodig verdacht in beeld zetten waardoor de mol al vanaf het begin al bovenaan staat. De verdenkingen kunnen overigens niemand uitsluiten als mol. Dus ik heb niet zo'n moeite met de montage.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 20-02-2022, 14:45:28 »
Fresia of Everon moet de mol zijn op basis van de verdenkingen.

Fresia zat op Everon
Kim Lian zat op Everon
Thomas zat deels op Everon en deels op Kim Lian
Everon zat op Kim Lian

Als Kim Lian de mol was, dan zou Fresia eruit zijn gegaan.
Fresia kan de mol zijn, dan zit de rest allemaal fout en hadden Everon en Kim Lian net wat meer geluk dan Thomas.
Everon kan de mol zijn, dan zit iedereen goed, maar is Thomas afgevallen omdat hij ook nog gespreid heeft.

Of er is weer enorm met de biechten geknoeid, maar de afgelopen jaren bleek het toch soms wel te kloppen richting de finale.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 20-02-2022, 14:48:34 »
Ik blijf erbij dat Fresia (ook) op Kim zit maar ik kan het nog steeds niet goed onderbouwen. Gevoeletje? :P

Zou wel voor een leuke verrassing kunnen zorgen als Fresia als winnaar wordt uitgeroepen, we dan denken dat Everon de Mol is en het toch Kim-Lian blijkt te zijn.
Ik heb exact hetzelfde. Al weken is de edit er vaag over maar volgens mij zit ze VOL op Kim-Lian, al een hele tijd.

Alleen al dat gesprekje aan het begin waarin Kim-Lian de lachers op haar hand probeert te krijgen als het over de moltelefoon gaat. Ze probeert steun te krijgen bij Fresia. Maar je ziet Fresia in haar hoofd denken "oppassen nou, mijn molletje mag die telefoon niet bemachtigen!"

Dat is het enige waar Fresia mee bezig is, ze lacht in 2e instantie met Kim-Lian mee, maar blijft op haar hoede dat die telefoon toch echt niet naar Kim-Lian gaat. Maar iedereen zit al vol op Kim-Lian, dat is ZO overduidelijk. Everon geeft de telefoon dus aan Thomas, vast ook omdat Fresia hem al eens gehad heeft.

Maar je ziet echt klip en klaar, al weken, dat Kim-Lian overal buiten ligt, die is het zwarte schaap, geen haar op iemands hoofd om haar penningmeester te maken of enige rol te geven, en Fresia was in de bus ook maar al te happig om met Kim-Lian in een team te komen, die vloog meteen aan. Kim-Lian kon niet anders dan toezeggen.

Twee zeer bepalende momenten tussen de dames. Kijk goed naar die beslismomenten en je weet dat Fresia alle haviksogen op Kim-Lian heeft.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 20-02-2022, 15:25:55 »
Dat moment in de bus was voor mij ook een signaal. Je wilt in een "gescheiden" opdracht in de buurt van je mol zijn, dat geeft je gewoon een voorsprong bij de testvragen als die daarover gaan. En je kan je mol in de gaten houden natuurlijk.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 20-02-2022, 15:28:12 »
Ik vond dat moment in de bus vooral ook een signaal dat Fresia op de mollocatie wilde.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #253 Gepost op: 20-02-2022, 16:18:20 »
Thomas beantwoord de vraag met nee. Dus die vraag vult hij in op Everon.

Ik heb het niet over het tapijt dat er al lag...
Op het tapijt dat er al lag ligt nog een tapijt:

Dat Thomas dat daar neer heeft gelegd komt dan precies overeen met wat Kim in haar biecht zei:
"We gingen eigenlijk allemaal een eigen straatje pakken. Zoveel mogelijk kleden verzamelen en dat in het midden droppen."

Daarnaast maakt het geen ruk uit want als Thomas op Everon zou zitten kan Everon als nog de mol zijn en hebben de andere twee de test beter gemaakt.

Als Thomas gespreid zou hebben dan is hij nat want dan heeft hij sowieso te weinig vragen goed.

Als Thomas op Kim ingezet zou hebben dan zou hij de test slechter gemaakt kunnen hebben dan Everon en Fresia(?)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 20-02-2022, 17:14:17 »
Als Thomas op Kim ingezet zou hebben dan zou hij de test slechter gemaakt kunnen hebben dan Everon en Fresia(?)
Fresia had wellicht maar 1 vraagje fout, namelijk net die vraag die ze in beeld gebracht hebben (hetzij die hoorde niet bij haar, hetzij juist die vulde ze fout in). Thomas is zo slim maar was echt zo dom nu zelfs nog te spreiden. Die tijd was allang voorbij, lieve Thomas! :-\\ ::joehoe::

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 20-02-2022, 17:25:20 »
De makers hebben gezegd dat de mol ontdekt moet worden.

Ik weet dat de makers dit hebben gezegd, maar ik denk dat het wat genuanceerder ligt.

De makers zullen geen voorstander zijn van een mol die alleen maar buiten beeld heeft kunnen mollen en daarmee onvindbaar is voor de kandidaten. Ze willen denk ik, dat de mogelijkheid er moet zijn om de mol te vinden. En dat is hun doel. Als er echter niemand goed zit, gaan ze denk ik niet extra aanwijzingen geven of de beelden dusdanig manipuleren dat het lijkt alsof er alsnog kandidaten goed zaten.

Dat er af en toe wat manipulatie plaatsvind geloof ik wel, het is televisie, maar in grote lijnen klopt het verhaal gewoon en maken ze af en toe gebruik van onlogische dingen die kandidaten doen. Terugkijkend is het allemaal prima te verklaren, als je neutraal er naar kijkt.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 20-02-2022, 17:30:46 »
De makers zullen geen voorstander zijn van een mol die alleen maar buiten beeld heeft kunnen mollen en daarmee onvindbaar is voor de kandidaten.
Daarmee wil je dus zeggen dat Fresia niet de mol kan zijn?

Des te mooier is het dan toch dat in alle polls en pools Fresia aan kop gaat. We hebben een mol aan Kim-Lian die zelfs Trolmol heet dus zeer in de openheid molt, maar toch wordt ze niet verdacht. Of men vindt het daardoor ZO obvious dat ze het niet 'mag zijn', dat hoor je het hele seizoen al. Vreesmol. Ik vind het mooi gespeeld van de makers!

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 20-02-2022, 17:32:11 »

Des te mooier is het dan toch dat in alle polls en pools Fresia aan kop gaat. We hebben een mol aan Kim-Lian die zelfs Trolmol heet dus zeer in de openheid molt, maar toch wordt ze niet verdacht. Of men vindt het daardoor ZO obvious dat ze het niet 'mag zijn', dat hoor je het hele seizoen al. Vreesmol. Ik vind het mooi gespeeld van de makers!

Tot dat de gewone kijkers afhaken.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 20-02-2022, 17:36:14 »
Tot nu toe is het bijna altijd zo geweest dat de gewone kijkers fout zaten, dat zet ze aan om met steeds grotere aantallen te gaan kijken want ze willen het de volgende keer WEL goed hebben.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 20-02-2022, 17:38:33 »

Nee hoor, ik bedoel buiten beeld van de kandidaten, niet buiten beeld in de afleveringen. Dus over Fresia of wie dan ook dit seizoen kunnen we op dit front (nog) niks zeggen, want we zien slechts een fractie van de hele reis.