Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48814 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #520 Gepost op: 26-04-2023, 01:15:13 »
Mijn eerste post hier in dit topic, denk ik.  ;D
Alle overgebleven kandidaten had ik eerder afgestreept als mol om uiteenlopende redenen, maar misschien was dat bij Comfort niet terecht. Dus ik kom hier voorzichtig binnen wandelen.

Comfort lijkt de ideale kandidaat, maar er gaat wel veel mis met haar in de buurt. Dat moet dan toch een reden hebben, denk ik nu...

Enige andere optie zou Ruben kunnen zijn, maar ik denk eigenlijk dat hij een goede afleiding is voor de echte mol.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #521 Gepost op: 26-04-2023, 09:14:23 »
Vraagje voor de Comfort-tunnelaars.
Bij de busopdracht zegt Ruben als eerste dat hij geel heeft gezien, daarna komt Comfort met groen.

Waarom zou je als mol het juiste antwoord geven als er reeds een fout antwoord gegeven is?

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #522 Gepost op: 26-04-2023, 10:00:15 »
Helemaal na de exit van Thomas verdenk ik nu echt Commy ervan dat zij die info niet aan de werpers op de trein heeft doorgegeven. Lancelot zei in een biecht ook nog dat de netten veel verder stonden dan hij had verwacht bij het gooien van de lamp. Commy krijgt er nog een molpunt van mij bij hier, bovenop het listig bespelen van de groep dat ze niet op het idee van de tafel van 2000 euro zouden komen.

Ik vond Comfort hier niet verdachter dan anderen. Het zou kunnen dat ze die info niet doorgaf, maar dat is speculatie, dat weten we niet zeker.

Bovendien heb ik de raketbunker nog even opnieuw gezien en blijf ik het heel verdacht vinden dat als Leïla zegt dat ze haar code wil geven in de bunker om te helpen, dat Commy eerst zegt: Waarom? en pas nadat Ruben eenmaal zwaar met de hakken in het zand staat en die code echt niet gaat geven, Commy opeens als een blad aan een boom draait en Leïla volgt en dan tóch haar code geeft. Blijft een hele verdachte draai. Ze muist hier mee met Leïla en is ineens voorbeeldig kandidaat die de groep helpt. Kon ze makkelijk doen imo...want Ruben was met geen 10 paarden meer los te trekken van zijn ik-geef-die-code-echt-niet-meer-af-houding.

Eens, dit vond ik ook raar, en typisch mols. Aan de andere kant helpt ze wel degelijk, en wie zegt dat Ruben niet overgehaald kon worden? Toch wel wat risico als mol.

- slackline varken niet kunnen pakken

Dit vond ik in aflevering 1 ook erg verdacht. Maar het is natuurlijk ook goed mogelijk dat ze daadwerkelijk te klein was.

- hoefijzer Jolly Jumping

Dit was verdacht, maar over een hele opdracht vond ik haar niet overdreven verdacht hier.

- bootcamp, pan met geschilde aardappelen halen

Dit leek mij heel erg logisch. Ze schoten al met geschilde aardappelen en er stond precies zo'n pan klaar. Ik vind dit niet verdacht.

- supermarkt, batterij leeg laten lopen anderen laten helpen die dan geen items(=geld) kunnen pakken

Eens, typisch mols. Maar: ze haalt uiteindelijk wel geld op, en het is juist Lancelot die het grote bedrag omgooit.

- foto's verkeerd gokken in de DeLorean

Eens. Dit vond ik eigenlijk het meest verdacht. Ik denk dat ze de mol niet kan zijn omdat we daar echt pure emotie zagen. Maar die kinderfoto's waren helemaal niet zo heel moeilijk. Ik probeerde zelf ook te gokken en had er wel een aantal goed. Alles fout hebben was opvallend.

- in de zoo ook verdacht bezig aan de porto listig foute antwoorden afwachten en die dan aan bingo doorgeven

Mwah, hiervoor geldt ook, ze was niet verdachter dan bijv Ruben in deze opdracht.

Je mist verder nog de opdracht in de diner, met 100/200/300/400 omdraaien, hier was het ook enigszins verdacht dat ze geen hoog bedrag tegenkwam in de eerste 11 kaarten. Het was ook raar dat ze het schilderij van Magritte fout had (of niet kon vinden). Dat is echt een heel bekend schilderij.

Ook al ben ik het eens met sommige verdachtmakingen, uiteindelijk denk ik toch dat ze de mol niet is:

1) Uitstekend hardlopen in de legeropdracht
2) Rood scherm + pure emotie
3) Als 2) geacteerd was, dan is het heel vreemd dat ze bij het stuntvliegen ineens niet meer kan acteren
4) Het juiste antwoord "groen" geven bij de busopdracht in plaats van simpel met Ruben mee te gaan voor geel

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #523 Gepost op: 26-04-2023, 11:07:55 »
Vraagje voor de Comfort-tunnelaars.
Bij de busopdracht zegt Ruben als eerste dat hij geel heeft gezien, daarna komt Comfort met groen.

Waarom zou je als mol het juiste antwoord geven als er reeds een fout antwoord gegeven is?


Het zou kunnen dat Lancelot & Toos al in een Comfort tunnel zitten en het dus een dubbele psychologie is.

Daarnaast benadrukt Comfort zelf wel dat Ruben het heel zeker weet en komt ze weinig overtuigend over om groen door te drukken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #524 Gepost op: 26-04-2023, 12:57:08 »
Het zou kunnen dat Lancelot & Toos al in een Comfort tunnel zitten en het dus een dubbele psychologie is.

Daarnaast benadrukt Comfort zelf wel dat Ruben het heel zeker weet en komt ze weinig overtuigend over om groen door te drukken.
... en zoals op dit forum al genoemd geeft de geschiedenis van De Mol ons hierin gelijk.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #525 Gepost op: 26-04-2023, 13:27:02 »
We mogen de biecht niet vergeten waar de mol zegt in de bunker echt zijn/haar best te hebben gedaan. Dat valt toch niet te rijmen met Comfort haar gedrag daar.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #526 Gepost op: 26-04-2023, 13:29:56 »
Het zou kunnen dat Lancelot & Toos al in een Comfort tunnel zitten en het dus een dubbele psychologie is.
Uit alles wat we in aflevering 6 zagen en dan vooral de "biecht" (zoals jullie dat in Nederland noemen) tijdens en na de kaartopdracht, blijkt dat Toos vol op Comfort zit. We horen hem hier de beschuldiging uiten dat "die kaart van 2000 wel degelijk is getrokken"... als Toos inderdaad een kandidaat is. Je kan dat namelijk ook zeggen (en het is opvallend dat de makers ons net die quote van Toos laten zien) als mol.
Kandidaat T haalt dus de finale en wint wellicht ook de pot als C de M is, want T beweert al vanaf aflevering 5 vol op 1 iemand in te zetten in test. C weet dit en zou dan omgekeerde psychologie kunnen toepassen hier, maar dat geeft nog geen zekerheid, want ze zijn met drie op de bus om te beslissen welke draad ze gaan doorknippen... En Thomas zei eerst dat ze Commy moesten volgen, maar die laat zich nadien overbluffen door de anderen. Die omgekeerde psychologie had ook anders kunnen uitdraaien, want als Thomas niet op C als M zit, weet C dat ook... Toch een risky business om hier als mol te kiezen voor omgekeerde psychologie. Ze zijn met drie om te beslissen.
Maar als T de M is, dan veranderen de zaken. En als L de M is, dan ook. Wie pushte op de bus het hardst om voor geel te kiezen? Dat laten de makers natuurlijk weer niet zien, enkel de uteindelijke keuzebeslissing voor geel.

Ik zou ngo kunnen doorbomen op dit, maar dan wordt:
a) mijn post te lang en die leest men dan niet
b) het irritant dat iemand in het draadje van C iets komt zeggen over een andere kandidaat en dat is blijkbaar niet de 'policy' op dit forum. Ik ben hier nieuw sinds dit seizoen, ben geen Nederlandse, ken de geplogenheden onvoldoende en schat bepaalde termen in als denigrerend, terwijl dat hier op dit forum blijkbaar 'common knowledge' is. Voeg daarbij de misverstanden door het verschil in taalgebruik tussen Hollanders en Vlamingen en we zijn weer wat verder van huis. Ik stop ermee, ik moet gaan poepen.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #527 Gepost op: 26-04-2023, 13:39:12 »
We mogen de biecht niet vergeten waar de mol zegt in de bunker echt zijn/haar best te hebben gedaan. Dat valt toch niet te rijmen met Comfort haar gedrag daar.

De mol zegt daar ook "maar ik mag niet opvallen"
Dat kan ik ook niet rijmen aan Ruben, die net wel opviel. Die opvalt in zowat al zijn acties.
I was blind but now I can see

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #528 Gepost op: 26-04-2023, 13:39:47 »
Ik stop ermee, ik moet gaan poepen.

O, maar dat betekent in Vlaanderen toch ook.... wat anders?  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 19:58:49 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #529 Gepost op: 26-04-2023, 13:46:20 »
De mol zegt daar ook "maar ik mag niet opvallen"
Dat kan ik ook niet rijmen aan Ruben, die net wel opviel. Die opvalt in zowat al zijn acties.
Dat is toch logisch? Hij heeft de neiging te veel op te vallen, dus heeft hij te horen gekregen dat hij niet te veel mag opvallen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #530 Gepost op: 26-04-2023, 13:49:00 »
O, maar dat betekent in Vlaanderen toch ook.... want anders?  ::rofl::

Dat was nu net de grap vermoed ik. ::rofl:: En geef het niet op Klaartje, je bijdragen zijn juist een prachtige aanwinst voor dit forum. En dit geldt ook voor de andere molloten (zoals we hier in Nederland met trots zeggen) die van wieisdemol.be naar hier gekomen zijn! ::bravo::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #531 Gepost op: 26-04-2023, 13:56:13 »
Dat was nu net de grap vermoed ik. ::rofl::

 ::rofl:: daar hebben we 't weer: dubbele psychologie.

Maar ik zou ook tegen Klaartje willen zeggen, maak je geen zorgen over wat je bijdraagt hier.
Dat is juist leuk die verschillen in taal en gebruiken tussen Vlaanderen en Nederland ::ok::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #532 Gepost op: 26-04-2023, 14:05:07 »
Dat was nu net de grap vermoed ik. ::rofl::
Toch eentje die het onmiddellijk doorhad. En waarom verbaast het me niet dat 't Heinz is?
Wees gerust, ik blijf nog wel even, al zit ik ook op een ander Belgisch forum.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #533 Gepost op: 26-04-2023, 15:39:53 »
We mogen de biecht niet vergeten waar de mol zegt in de bunker echt zijn/haar best te hebben gedaan. Dat valt toch niet te rijmen met Comfort haar gedrag daar.
Vooral niet met Lancelot. Comfort had daar wel degelijk molse acties. Ze was in eerste instantie tegen het delen van informatie met Thomas & Toos. Pas nadat bleek dat Ruben absoluut niets ging delen ging ze overstag met het delen van haar informatie. Typische molgedrag.

Uit alles wat we in aflevering 6 zagen en dan vooral de "biecht" (zoals jullie dat in Nederland noemen) tijdens en na de kaartopdracht, blijkt dat Toos vol op Comfort zit.
Dat zet mijn argument extra kracht bij, thanks  ;D

Citaat
Die omgekeerde psychologie had ook anders kunnen uitdraaien, want als Thomas niet op C als M zit, weet C dat ook... Toch een risky business om hier als mol te kiezen voor omgekeerde psychologie. Ze zijn met drie om te beslissen.
Maar dit is ook een goed argument hoor. Als ik het vanuit een tunnel bekijk dan kan ik het nog wel plaatsen maar het is wel een risico voor de mol om zo te spelen.

Citaat
Ik zou ngo kunnen doorbomen op dit, maar dan wordt:
a) mijn post te lang en die leest men dan niet
b) het irritant dat iemand in het draadje van C iets komt zeggen over een andere kandidaat en dat is blijkbaar niet de 'policy' op dit forum. Ik ben hier nieuw sinds dit seizoen, ben geen Nederlandse, ken de geplogenheden onvoldoende en schat bepaalde termen in als denigrerend, terwijl dat hier op dit forum blijkbaar 'common knowledge' is. Voeg daarbij de misverstanden door het verschil in taalgebruik tussen Hollanders en Vlamingen en we zijn weer wat verder van huis. Ik stop ermee, ik moet gaan poepen.
Er zijn ook veel Vlamingen hier die mee posten hoor, er zitten er zelfs een paar in de crew  ;D. Als Nederlanders kan ik het Vlaams prima volgen. Ik denk dat de verschillen kleiner zijn dan velen denken ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #534 Gepost op: 26-04-2023, 16:35:07 »
Er is wel nog een andere mogelijkheid voor de bomproef, een mol die niet gebrieft is over de door te knippen kabel.
De mol is niet altijd volledig op de hoogte van de opdrachten. Het is goed mogelijk dat de mol enkel over het gereedschap gebrieft werd.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #535 Gepost op: 26-04-2023, 16:44:18 »
Er is wel nog een andere mogelijkheid voor de bomproef, een mol die niet gebrieft is over de door te knippen kabel.
De mol is niet altijd volledig op de hoogte van de opdrachten. Het is goed mogelijk dat de mol enkel over het gereedschap gebrieft werd.
Waarom vroeg Comfort dan eerst naar de kleur van de te knippen draad in de bus, alvorens de tang werd afgegeven? Pas na een duidelijk geel via de telefoon, werd de tang afgegeven uit de auto.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #536 Gepost op: 26-04-2023, 16:45:44 »
En
... en zoals op dit forum al genoemd geeft de geschiedenis van De Mol ons hierin gelijk.
Elk jaar weer zo een opdracht. De mol weet er altijd van. Machtig mooi spel van Commy hier, een cadeautje van Ruben waardoor ze verdenkingen kon afladen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #537 Gepost op: 26-04-2023, 17:06:31 »
We mogen de biecht niet vergeten waar de mol zegt in de bunker echt zijn/haar best te hebben gedaan. Dat valt toch niet te rijmen met Comfort haar gedrag daar.

En ook niet met Lancelot's gedrag daar. Dus blijven er nog maar twee over.  ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #538 Gepost op: 26-04-2023, 17:14:00 »
Is dit niet gewoon alleen iets wat een vrouw zou zeggen tegen Toos?
Ik zie het die mannen gewoon niet zeggen

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #539 Gepost op: 26-04-2023, 17:22:24 »
Voeg daarbij de misverstanden door het verschil in taalgebruik tussen Hollanders en Vlamingen en we zijn weer wat verder van huis. Ik stop ermee, ik moet gaan poepen.

Laten wij Hollanders nou door de jaren heen op dit forum hebben geleerd dat 'poepen' in het Vlaams iets heel anders betekent dan in het Nederlands. 
 ;D


Edit: ik zie nu dat Molebuster het ook al had opgemerkt.   ::ok::
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 17:24:39 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!