Het zou kunnen dat Lancelot & Toos al in een Comfort tunnel zitten en het dus een dubbele psychologie is.
Uit alles wat we in aflevering 6 zagen en dan vooral de "biecht" (zoals jullie dat in Nederland noemen) tijdens en na de kaartopdracht, blijkt dat Toos vol op Comfort zit. We horen hem hier de beschuldiging uiten dat "die kaart van 2000 wel degelijk is getrokken"... als Toos inderdaad een kandidaat is. Je kan dat namelijk ook zeggen (en het is opvallend dat de makers ons net die quote van Toos laten zien) als mol.
Kandidaat T haalt dus de finale en wint wellicht ook de pot als C de M is, want T beweert al vanaf aflevering 5 vol op 1 iemand in te zetten in test. C weet dit en zou dan omgekeerde psychologie kunnen toepassen hier, maar dat geeft nog geen zekerheid, want ze zijn met drie op de bus om te beslissen welke draad ze gaan doorknippen... En Thomas zei eerst dat ze Commy moesten volgen, maar die laat zich nadien overbluffen door de anderen. Die omgekeerde psychologie had ook anders kunnen uitdraaien, want als Thomas niet op C als M zit, weet C dat ook... Toch een risky business om hier als mol te kiezen voor omgekeerde psychologie. Ze zijn met drie om te beslissen.
Maar als T de M is, dan veranderen de zaken. En als L de M is, dan ook. Wie pushte op de bus het hardst om voor geel te kiezen? Dat laten de makers natuurlijk weer niet zien, enkel de uteindelijke keuzebeslissing voor geel.
Ik zou ngo kunnen doorbomen op dit, maar dan wordt:
a) mijn post te lang en die leest men dan niet
b) het irritant dat iemand in het draadje van C iets komt zeggen over een andere kandidaat en dat is blijkbaar niet de 'policy' op dit forum. Ik ben hier nieuw sinds dit seizoen, ben geen Nederlandse, ken de geplogenheden onvoldoende en schat bepaalde termen in als denigrerend, terwijl dat hier op dit forum blijkbaar 'common knowledge' is. Voeg daarbij de misverstanden door het verschil in taalgebruik tussen Hollanders en Vlamingen en we zijn weer wat verder van huis. Ik stop ermee, ik moet gaan poepen.