Ja. Bij de rodeoproef kan ik enkel opmerken dat hij geen goede combinaties maakt, noch foute combinaties verbetert.
Maar echt duidelijk mollen zie ik hem ook niet doen. Hij vindt vaak geen hoefijzer, terwijl Toos die duidelijk veel sneller vindt, maar meestal vindt Thomas het hoefijzer dan toch vlak voor Skeeter de arena instuift, wat onmols is. Als je tijd wil rekken dan is het beter dat je het hoefijzer niet vindt, want dan moeten ze weglopen voor Skeeter en nadien nog eens terugkomen, wat tijd vergt.
Maar bij de overige kandidaten zie ik buiten Comfort geen mogelijke molacties (ok, Lancelot, maar gezien aflevering 4 is hij zeker niet de mol lijkt me). En Comfort wordt dan ook redelijk snel buitenspel gezet.
Toos en zijn Witse en 3 hemelskinderen, maar hij haalt dan 1000€ binnen met het blauwe hoefijzer.
Bij de stalknechten zou Ruben nog kunnen mollen aan de portofoon. We zien wel beelden van hem van hij die juiste dingen doorgeeft, maar dat wil niet per sé zeggen dat er op dat moment aan de andere kant iemand luistert. In de montage kan veel.
. Dat hij Witse doorgeeft ipv Witje is echt gewoon zijn dialect. Ik en Ruben delen hetzelfde dialect, en als je aan mij vraagt een woord uit te spreken dat eindigt op tje, ga je ook tsje horen. Dus daar zoek ik ook niets achter.
Voor de rest is het vooral Lieselot die hier weer als superwoman naar voren treedt.
En ja, er liep natuurlijk veel mis qua communicatie. Als een kandidaat afkomt met 'Witse', dan wrijf je als mol in je handen, want dan weet je al dat je je daar geen zorgen over moet maken. Ik ben alleszins benieuwd naar de laatste aflevering waar ze hopelijk een molactie uit deze proef tonen.
Wat me nog opviel: Comfort die op het einde van de proef bewonderend tegen Thomas zei: "amai, en jij bent niet gepakt".
kandidaat Y die een kandidaat X bejubeld, dan is kandidaat X vaak de mol. Het viel mij op omdat ook andere kandidaten tegen elkaar aan het praten waren, maar hun geluid konden we niet horen, maar dat ene audiofragment wel.