Thomas vond ik deze aflevering toch wel weer wat verdacht, maar, op dat ene ei na, blijft het subtiel.
Bij de rodeo: Thomas, weer bij de eerste: ik wil wel eens op een paard zitten.
Thomas positioneert zich dus weer in de groep waar, naar mijn mening, het best te mollen valt.
Verder zeggen velen dat hij daar wel wat antimolacties doet. Ik vind geen antimolacties om eerlijk te zijn. Misschien ben ik al wat aan het tunnelen, maar ik zie een Thomas die zelf geen enkele goede combinatie aanbrengt. De winnende combinaties zijn: Alexander De Grote en Bucephalus, aangebracht door Lancelot. Tornado en Zorro: aangebracht door Lancelot (maar ok, dit wisten misschien wel meerdere kandidaten) en Amika en Merel De Ridder: aangebracht door Comfort.
En ja, Thomas gaat die hoefijzers wel halen en dus wordt het op zijn conto geplaatst...maar die hoefijzers zouden sowieso wel gehaald worden. Of hij ze nu gaat halen, of een andere kandidaat, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Maar de kijkers en de kandidaten zien een Thomas die de juiste hoefijzers gaat halen.
Nergens verbetert hij ook een foutieve combinatie.
Verder doet hij er vaak wel heel lang over om dan het juiste hoefijzer te vinden. Geen idee hoe moeilijk dat was. Dat kan ik moeilijk inschatten. Maar een Toos vond het toch altijd sneller.
Bij het halen van het Tornado hoefijzer wordt hij ook nog eens ei zo na gevangen. De lasso miste hem nipt. Wou hij daar misschien gevangen worden? Dan moesten de medekandidaten dat hoefijzer ook nog terug gaan pakken én het blauwe hoefijzer, met bijna geen tijd meer op de klok. Dit laatste is pure speculatie, maar het rennen van Thomas...vond ik toch zeer inhoudend. Maar goed, dat kan ook de bizarre loopstijl van Thomas zijn.
Bij het eieren werpen zegt Toos aan Thomas om de eieren te verzilveren. Thomas zegt nog één verder te willen gaan. En net dat ei breekt, waardoor hij weer opnieuw mag beginnen. Ik geef wel grif toe, dat ei werd door Toos te hoog gesmeten.
Wanneer Thomas smijt zegt Comfort dat hij rustiger en meer in een boog moet smijten, want dat dit gemakkelijker te vangen is zonder het ei te breken. Dat is gewoon een feit. Thomas geeft hier een zéér rare uitleg, die ik nog zou kunnen snappen van andere kandidaten, maar niet van een leraar aardrijkskunde en wiskunde: T- "De snelheid waarmee het komt is de zwaartekracht, ik kan da ni...allé, da ga ni hé." Excuseer Thomas? Dus of je een ei nu hard smijt of zacht, het gaat altijd even snel vliegen? De tweede wet van Newton smijten we overboord? Hele rare uitleg naar mijn mening.
Dan wanneer de tijd begint te dringen kijkt zowel hij als Comfort elkaar aan en willen ze allebei (dus allebei verdacht hier) toch nog proberen het ei te smijten, iets wat tot dan toe nog nooit gelukt was. Toos dringt echt aan om te verzilveren en uiteindelijk besluiten ze inderdaad om het te verzilveren.
Thomas (maar ook Comfort) hebben redelijk wat eieren en breken allebei hun rode ei in de jeep. Dju toch.
Dan breekt Thomas nog één ei van Leïla. Ofwel een nepmolactie, ofwel een mol die pret heeft. Voor het geld hoef je het niet te doen, maar als mol één ei breken in overstaan van alle kandidaten, geef toe, het is wel grappig, om er toch nog 10€ af te pitsen.
In het motel: Hier hoeft een mol niet veel te doen. Wel toont het dat iedereen in de groep Conny & Thomas het hardst vertrouwen. Altijd leuk voor de makers om dat er nog eens in te steken en altijd leuk om tijdens de laatste aflevering te tonen hoe de mol vertrouwt werd door de hele groep. Ik krijg steeds een Samina-ik-eet-mijn-schoen-op-als-Lennert-de-mol-is-die-jongen-is-veel-te-braaf vibe als ik zoiets zie of hoor :-)
Het was hen overigens quasi gelukt om de kamer puur op vertrouwen binnen te gaan (veel subtieler dan je inhouden bij het drukken). En hij had Conny al wel geprept: "Ik wil nog niet naar huis, Conny" (Captain subtext: ik ga een vrijstelling nemen, Conny) en ook "Ik geen voordeel, niemand een voordeel" (captain subtext: ik ga jou niet alleen een vrijstelling gunnen, ik neem er dan ook één)
Conclusie na aflevering 3: Thomas levert bij de proef met de eieren weer geen geld op. Bij de rodeo zorgt hij voor geen enkele goede combinatie, maar gaat wel de goede combinaties halen (geld dat, wanneer eender welke andere kandidaat ze was gaan halen, ook verdiend ging worden).
Thomas blijft samen met Ruben en Comfort mijn top 3.