Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 56645 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #160 Gepost op: 31-03-2020, 22:31:53 »
Ik zou het ook heel gaaf vinden, misschien te mooi om waar te zijn. We hebben nog wat afleveringen te gaan gelukkig ;D

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #161 Gepost op: 31-03-2020, 23:37:34 »
Ik zou zeker geen moeite hebben Met Bart als mol integendeel.
Maar hij verdient gewoon een paar keer geld Waar Anderen dat na laten en afgelopen aflevering is hij erg tactisch bezig als kandidaat. Dus ik sluit hem uit.

Als hij het toch wel is, dan is dat maar zo, dan heeft hij net als sommige eerdere mollen dingen gedaan die teveel geld hebben opgebracht.


Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #162 Gepost op: 1-04-2020, 23:50:48 »
Ik zou het ook heel gaaf vinden, misschien te mooi om waar te zijn. We hebben nog wat afleveringen te gaan gelukkig ;D

Ja, gelukkig. Hij is mijn absolute wensmol, alhoewel dat rationeel gezien misschien niet altijd goed te onderbouwen is, tot dus toe.
Soms ook wel trouwens, bij het Minotaurus-verhaal wordt zijn gedrag nog wel eens aangehaald als onmols, maar je kunt ook stellen dat hij ervoor heeft gezorgd dat er MAAR duizend euro  in de pot kwam. Hij was de boel daar flink aan het opjutten, waardoor de hartslag van de anderen juist omhoog schoot. De mol vervolgens als held, dat zou niet de eerste keer zijn.

Maar goed, andere acties (bv de truffel vinden, die meloen op zijn hoofd zetten) zijn minder goed te verdedigen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #163 Gepost op: 2-04-2020, 00:10:32 »
Dat meloen op zijn hoofd zetten, daar is het al eerder over gegaan hier, en vind ik ook plausibel; welke gek zet er een meloen op zijn hoofd als daar op 10-15 meter iemand met een pijl en boog op gaat schieten..? Alleen als je weet dat het doorgestoken kaart is durf je dat, en anders? Bart is een durfal (introductiefilmpje) maar niet gek. Vond ik een ontzettend mols moment.

En elke keer zeg ik erbij als ik hem dingen zie doen, ben je zo naïef en laat je je echt zo door je ego leiden? Irritant ventje met  geldingsdrang versus geniale brutale Mol -heerlijk voor dit programma...

edit: typo
« Laatst bewerkt op: 3-04-2020, 17:33:55 door Mollem »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #164 Gepost op: 2-04-2020, 00:13:52 »
Dus als Bart kandidaat blijkt, zou je hem een irritant ventje vinden, maar als mol zou hij geniaal zijn?
Je noemt hem zelfs naïef? Ik denk dat we hier te maken hebben met de slimste kandidaat die dit hele programma ooit gekend heeft door de manier waarop hij het speelt. Als kandidaat zou ik hem fantastisch vinden. Als mol zou ik op dit moment geen mening kunnen geven, dan heeft hij toch heel wat uit te leggen en ik weet niet of hij dan echt onverdacht is ook.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #165 Gepost op: 2-04-2020, 00:24:13 »
Ik vond hem ongelooflijk irritant toen hij -arrogant, en toch onzeker en zo bang om er de eerste aflevering al uit te moeten, deuk in z'n ego- maarliefst €10200 uit de pot van 0€ over had voor een vrijstelling. Tot ik begon te denken dat hij dat als Mol wel super goed speelde. Het viel me ook op dat hij in zijn voorstelfilmpje veel en veel ontspannender en vriendelijker oogt en overkomt, niet de grimassen en fronsen die hij in het spel vertoont, niet zo gespannen, totaal andere toon dan de dingen die hij in het spel zegt. Zijn rol als Mol of zijn gevechtshouding in het spel. Dat eerste kan ik waarderen, dat tweede minder maar dat is smaak. With all due respect.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #166 Gepost op: 2-04-2020, 08:45:53 »
Dat meloen op zijn hoofd zetten, daar is het al eerder over gegaan hier, en vind ik ook plausibel; welke gek zet er een meloen op zijn hoofd als daar op 10-15 meter iemand met een pijl en boog op gaat schieten..? Alleen als je weet dat het doorgestoken kaart is durf je dat, en anders? Bart is een durfal (introductiefilmpje) maar niet gek. Vond ik een ontzetten mols moment.
...

Bart kiest daar toch niet voor om daar te staan?
Zijn Alina en Bruno dan geforceerd om daar voor Bart te kiezen of hoe zie je dat net?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #167 Gepost op: 2-04-2020, 12:13:22 »
Ik heb hetzelfde hoor. Als ie de mol is dan speelt ie het heel erg goed, als ie het niet is dan vind ik hem vooral een beetje irritant en arrogant over komen  :-X

Hij blijft hoog op mijn verdachtenlijstje staan dus wie weet ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #168 Gepost op: 2-04-2020, 12:48:01 »
Maar goed, andere acties (bv de truffel vinden, die meloen op zijn hoofd zetten) zijn minder goed te verdedigen.

Wat betreft die meloen:

Hoe kan je in deze opdracht mollen? Er zijn nog 9 kandidaten, er zijn 3 deelopdrachten waar je geen invloed op hebt als mol, behalve bij je eigen deelopdracht maar dat heeft weinig invloed op het totaal.

Als mol wil je vertragen zodat de opdracht mislukt. Je wilt niet op de plek van Bruno en Alina staan want weinig invloed. ( behalve op de indeling bij de deelopdrachten)

Wat ik verdacht vind aan Bart is dat hij aangeeft geen geluk in het spel te hebben (ik heb geluk in de liefde) en daardoor niet boven komt te staan.
Bij de kampeerspullen voorstellen om zware spullen mee te nemen (2e tent en luchtbedden) en we zien hem steeds voorop lopen (soms deels met Salim) dus tempo bepalen. Ook zien we trage Dorien voorop lopen.Hij zet weliswaar de meloen op zijn hoofd maar vertraagt hierbij nogal om zich angstig.voor te doen en discussie aan te gaan.

De mol  kent de opdrachten en moet een inschatting maken van kans op slagen of mislukken en tijd. Misschien had iedereen het wel verloren van de reus en de laatste opdracht met de bal was ook een lastige.

Als het om tijdsinschatting gaat heeft Bart hier mogelijk ook geluk gehad en had hij pech bij het klokluiden waar hij in de laatste seconden met Els op het eiland kwam en het Alina toch nog lukte de klok binnen de tijd te luiden.

Het past natuurlijk heel goed in het plaatje de mol als held/ durfal.


« Laatst bewerkt op: 2-04-2020, 12:52:19 door Moedermol »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #169 Gepost op: 2-04-2020, 13:32:50 »
@Moedermol:

Het zou prachtig zijn als Bart dit zo allemaal als held annex mol kan spelen, maar hoe zie jij het als een speer (24 sec!) abseilen in afl. 1?
« Laatst bewerkt op: 2-04-2020, 15:19:35 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #170 Gepost op: 2-04-2020, 14:21:41 »
Bart kiest daar toch niet voor om daar te staan?
Zijn Alina en Bruno dan geforceerd om daar voor Bart te kiezen of hoe zie je dat net?
Dat klopt, maar de keuze voor Bart ligt in dit geval erg voor de hand. Maar hoe dan ook, feit blijft dat Bart de meloen op zijn hoofd zet, wat zijn eigen keuze is. Dan zijn er 2 mogelijkheden. Of hij is de mol en weet dat het geen echte pijl gaat zijn. Of hij heeft veel vertrouwen in de spelleiding en gaat ervan uit dat ze nooit echt gaan schieten  en dat het er alleen om gaat of iemand het aan zou durven.
Wat mij ook opviel is de interactie tussen Salim en Bart bij die meloen. Viel mij later ook op bij de Minotaurus opdracht. De begrijpende blikken die ze uitwisselen.

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #171 Gepost op: 2-04-2020, 17:32:17 »
@Moedermol:

Het zou prachtig zijn als Bart dit zo allemaal als held annex mol kan spelen, maar hoe zie jij het als een speer (24 sec!) abseilen in afl. 1?

Dat doe ik hem niet  na ::rofl::
Bart is erg goed in de fysieke opdrachten. Dat kan hij als kandidaat goed gebruiken maar ook als mol of voor zijn rol van fanatieke kandidaat.

Het groepje van Christian, Els en Bart waren wel als laatste bevrijd en hadden de hulp van de anderen nodig om hun oplossing te vinden.

Maar misschien mocht deze opdracht ook wel slagen: de eerste groepsfoto. Het effect van -5200 was al groot genoeg.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #172 Gepost op: 2-04-2020, 23:36:17 »
Ik wil hier graag even een balletje opgooien over een mogelijk bondje tussen Bart en Salim. Hoewel Bart bij de executie van aflevering 3 Salim noemt als verdachte, vind ik de twee toch wel wat verdacht samen. Bij de Minotaurus opdracht is het dit duo dat de taakverdeling regelt. Hier even een screenshot van dat moment. Ook op het moment dat Bart zegt tegen Salim dat hij kalm is, is er die blik naar Salim toe. Hierna zeggen ze nog wat tegen elkaar maar dat geluid is weggeknipt. Ik vind het erg verdacht allemaal.
Ook bij de onderhandelingen is er een opvallende blik van Salim als deze tegenover Bart liegt dat ze voor de verdubbelaar zijn gegaan. Hij liegt hier zo overduidelijk en volgens mij heeft hij ook in de gaten dat Bart dit meteen ziet. Wie helpt mij uit deze droom.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #173 Gepost op: 3-04-2020, 17:41:03 »
Volgens mij droom je niet, er is wel degelijk veel contact tussen die twee. Ik heb eigenlijk zelf de indruk dat dit vooral een beetje eenzijdig van Bart komt (Welke sociale dynamiek daaraan ten grondslag ligt, laat ik in het midden).

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #174 Gepost op: 8-04-2020, 17:39:17 »
Acties die ik heb toegevoegd aan de kandidatenpagina van Bart:

Aflevering 5:

  • Zegt de boekskes te lezen en meldt zich aan als fotograaf
  • Vormt met verkenner Alina een duo bij de wijnbar
  • Besluit met Alina naar de begane grond te gaan en in een parkje te gaan zitten nadat Christian doorgeeft dat het enorm moeilijk is om van boven een shot te nemen
  • Houdt zich niet aan de regel van de paparazzo om het fotoestel altijd om je nek te dragen
  • Besluit naast Willy Sommers op het terras van de wijnbar te gaan zitten (met het fototoestel in zijn tas)
  • Gaat mee met Alina's besluit om weg te gaan van het terras waardoor ze niet alleen van Willy Sommers maar ook van de vriendin van Salim weglopen die er als serveerster rondloopt
  • Slaagt er niet in een goede foto van Willy Sommers te maken wanneer hij in de auto stapt en zet een boomtak op de foto
  • Kiest met Alina een foto uit waar de vriend van Jolien op zou moeten staan, wat niet klopt
  • Kiest met Alina een foto uit (met de tak erop) waarop Willy Sommers niet herkend wordt door de vrouw van Bart
  • Meldt zich na Christian aan als luchtverkeersleider
  • Schakelt de noodstop in zodat Jolien bij het vertrek niet tegen Alina aanrijdt
  • Maakt zijn vrouw zenuwachtig bij het spelen van Crossy Road maar probeert haar ook te kalmeren
  • Laat zijn beide auto's rijden zonder dat hij ermee kan communiceren en laat Salim over het vraagteken met het laagste bedrag (25 euro) rijden
  • Laat Jolien vlot door de poort met de hoogste waarde (600 euro) rijden waarbij hij haar de zijspiegels in laat klappen
  • Stuurt Jolien naar rechts in plaats van links waardoor ze koffers zou raken en het bedrag zou verspelen als haar vriend niet zou hebben ingegrepen
  • Voorkomt niet dat Salim tegen een koffer rijdt waardoor hij zijn 25 euro verspeelt
  • Overtuigt Christian om voor X3 te gaan
  • Laat Salim 70 km/h rijden om te testen waar de auto uitkomt en dat blijkt in X3 (maar we zagen de teller op 76 km/h)
  • Wil geen risico nemen en laat Jolien 60 km/h rijden om in de X2 te komen (maar Jolien schakelt verkeerd en belandt in de eerste X0)
  • Lijkt wat stiller dan normaal bij de speciale eliminatie, spreekt verdenkingen uit richting Salim en Christian en stemt mee op Dorien, op Salim en mee op Alina en duwt met 7 seconden over Alina's pijl om
« Laatst bewerkt op: 8-04-2020, 20:01:40 door Heinz »

Offline memes

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #175 Gepost op: 8-04-2020, 23:11:39 »
ik denk echt dat hij De Mol is, bij de trailer zie je de ring van Bart...

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #176 Gepost op: 9-04-2020, 22:02:04 »
Het begint mij heel erg op te vallen dat Bart steeds op een bepaalde positie komt bij de opdrachten, door zelf het initiatief te nemen:

  • Door het hoogste te bieden komt hij automatisch in de Kano (keuze van de makers).
  • Is niet goed in spelletjes dus gaat niet dobbelen/spelen maar lopen.
  • Is niet creatief en belandt bij het speuren.
  • Als Christian zich aanbiedt voor precisie (katapult) haakt hij meteen in "wij tweeën?".
  • Mag door de bootrace te winnen de filmpjes bekijken.
  • Is wederom niet creatief en belandt bij het graven.
  • Als ze nog 1 iemand zoeken met minder fysiek en Els vraagt "er zijn toch geen honden?" antwoordt hij dat dit best wel eens zou kunnen. Els wordt de 2e keuze.
  • Wil als enige geen volksvertegenwoordiger zijn.
  • Biedt aan om als enige niet te springen.
  • Vraagt wie de boekskes leest? Hijzelf.
  • Als Christian zich meldt voor de verkeerstoren biedt hij wederom direct aan dit samen te doen.

Mol of niet, hij is in ieder geval aantoonbaar zeer actief om elke keer (niet) in een positie te geraken. :-\\
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #177 Gepost op: 9-04-2020, 23:32:24 »
Het begint mij heel erg op te vallen dat Bart steeds op een bepaalde positie komt bij de opdrachten, door zelf het initiatief te nemen:

  • Door het hoogste te bieden komt hij automatisch in de Kano (keuze van de makers).
  • Is niet goed in spelletjes dus gaat niet dobbelen/spelen maar lopen.
  • Is niet creatief en belandt bij het speuren.
  • Als Christian zich aanbiedt voor precisie (katapult) haakt hij meteen in "wij tweeën?".
  • Mag door de bootrace te winnen de filmpjes bekijken.
  • Is wederom niet creatief en belandt bij het graven.
  • Als ze nog 1 iemand zoeken met minder fysiek en Els vraagt "er zijn toch geen honden?" antwoordt hij dat dit best wel eens zou kunnen. Els wordt de 2e keuze.
  • Wil als enige geen volksvertegenwoordiger zijn.
  • Biedt aan om als enige niet te springen.
  • Vraagt wie de boekskes leest? Hijzelf.
  • Als Christian zich meldt voor de verkeerstoren biedt hij wederom direct aan dit samen te doen.

Mol of niet, hij is in ieder geval aantoonbaar zeer actief om elke keer (niet) in een positie te geraken. :-\\
Dat was mij ook al opgevallen en ook daarom is Bart voor mij 100% zeker de mol.
Mijn ervaring met de NL Mol is dat het kiezen van de (juiste) positie haast wel de enige manier is om met zekerheid de mol te ontmaskeren. Niet alleen omdat je de beste plek wil hebben om zo subtiel mogelijk te saboteren, maar ook omdat je de sabotage van tevoren uit kunt denken. En de redactie zal hierbij (vaak) een handje helpen.
Daarom vond ik het ook vaak zo storend dat ze in Nederland de laatste tijd vaak niet lieten zien hoe de indeling tot stand kwam. Of de redactie de indeling laten bepalen i.p.v. vrijwilligers vragen, wat ook veel leuker is voor het verrassingseffect.

Op die keuze van Bart om geen volksvertegenwoordiger te willen worden heb ik in het licht van de Vuurwerk opdracht me suf lopen piekeren. Zou hier een verband tussen zitten? Want om te bepalen welke pijl je omver duwt wil je toch graag weten welke kandidaten verdacht zijn en welke niet. Je wil liever niet de pijl van de mol omver duwen. En het is minder waarschijnlijk dat de mol door de kandidaten wordt gekozen als volksvertegenwoordiger zou ik zeggen, ook al weten de kandidaten natuurlijk niet wie de mol is. Ik ben er nog niet uit.

Edit
En waarom zou het uitgerekend Bart zijn die het dichtst bij de vuurpijl zit die omgegooid moeten worden? Zo kun je altijd nog een keer de discussie op laten laaien tegen de tijd dat de rode pijl dreigt te worden afgestoken.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2020, 00:04:00 door MartinJ »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #178 Gepost op: 10-04-2020, 07:46:25 »
daarom is Bart voor mij 100% zeker de mol.
Als Jolien een groen scherm had (wat jij denkt) kan Bart onmogelijk de mol zijn. Alleen Christian kan dan een rood scherm hebben gehad en Bart wilde hem uittesten.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #179 Gepost op: 10-04-2020, 09:12:03 »
Als Jolien een groen scherm had (wat jij denkt) kan Bart onmogelijk de mol zijn. Alleen Christian kan dan een rood scherm hebben gehad en Bart wilde hem uittesten.
Precies dit. Bart vond 't eigenlijk van iedereen prima dat de pijl werd omgeduwd...
Zelfs z'n eigen pijl, maar daar is geen discussie over geweest... ::)

De enige manier waarop ik in Bart nog een mol zou kunnen zien is dat hij, als mol, niet wist wie het rode scherm had.