Auteur Topic: [De Mol] Lennart  (gelezen 28017 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #160 Gepost op: 22-04-2021, 10:35:18 »
Lennart is verdacht gemaakt bij het abseilen, die opdracht is compleet kapot gemonteerd.
Lennart is verdacht gemaakt bij de afsprong bij Ischi und der Maulwurf.
Lennart is verdacht gemaakt in aflevering 1, want hij had nog kogels over.

Lennart gaat a.s. zondag misschien wel naar huis.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #161 Gepost op: 22-04-2021, 10:46:39 »
Lennart is verdacht gemaakt bij de afsprong bij Ischi und der Maulwurf.
Op welke manier is Lennart hier verdacht gemaakt dan? Dat hij zijn handen op de grond liet vallen ??? Nogal wiedes dat een Mol soms verdachte dingen doet.

Van het abseilen snap ik even niet (bedoel je het tokkelen?) en de verdachtmaking bij de kogels zie ik ook niet. Sowieso wordt elke kandidaat wel eens "verdacht gemaakt".
...óf niet!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #162 Gepost op: 22-04-2021, 10:53:21 »
Op welke manier is Lennart hier verdacht gemaakt dan? Dat hij zijn handen op de grond liet vallen ??? Nogal wiedes dat een Mol soms verdachte dingen doet.

Van het abseilen snap ik even niet (bedoel je het tokkelen?) en de verdachtmaking bij de kogels zie ik ook niet. Sowieso wordt elke kandidaat wel eens "verdacht gemaakt".
Er wordt een fout gemaakt door Lennart bij de afsprong en dit wordt ook als zodanig beoordeeld. Volop in beeld, eerste gedacht is hier: het is de schuld van Lennart. Maar het was de fout van Samina, die zijn benen omhoog duwde, waardoor die niet  konden steunen op de schouders van Annelotte. Het wordt gepresenteerd als mogelijk molactie, maar Lennart deed hier niks fout.

Ja dat tokkelen, de verdachtmaking hier is dat hij snel abseilde en daarom niet te zien zou zijn tijdens de rode lampje periode. Maar hij ging niet sneller naar beneden dan Jasmien, na 19 om 20 seconden in beeld is geen significant verschil. Ik heb deze opdracht van top tot teen ontleed vanwege Samina en kan er geen touw aan vast knopen wat er werkelijk gebeurd is. Dat doet mij vermoeden dat er helemaal niks gebeurd is.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2021, 10:55:05 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #163 Gepost op: 22-04-2021, 10:54:23 »
Eh... Annelotte heeft geen axolotl. Was je opmerking misschien bedoeld voor de totaal zinloze hints?   ::rofl::

Oops, ik dacht dat ik met die opmerking in dat topic zat ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #164 Gepost op: 22-04-2021, 12:21:24 »
Lennart is verdacht gemaakt in aflevering 1, want hij had nog kogels over.
Dat molloten een winnende strategie voor een eventuele mol in linie 3 kunnen bedenken die past bij het gedrag van Lennart vind ik iets heel anders.
Edit:
In eerste instantie denk je toch ook gewoon. Wat molboekjes afschieten in linie 1. In linie 2 nog wat aanvallers neerschieten en de rest afschieten in linie 3. Klus geklaard. Ook al werkt er dan één kandidaat wat minder mee. En de argeloze kijker komt waarschijnlijk ook niet verder dan dat.

Bij de indeling in linies bij deze opdracht wordt Lennart volgens mij juist minder verdacht gemaakt door de verknipte montage en mogelijk / zeer waarschijnlijk door het niet laten zien hoe de interessante plekken worden ingevuld. Wie de drone operator wordt, ja daar zitten we op te wachten.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2021, 13:38:08 door MartinJ »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #165 Gepost op: 22-04-2021, 21:24:09 »
Lennart heeft tot nu toe weinig in de pot gebracht. Maar een gewiekste mol zie ik niet dadelijk in hem zoals de opdracht met de hypnotiseur (de mol zit beter bij de honden want dan heb je invloed op beide opdrachten), daar had hij als mol - in de veronderstelling dat hij gebrieft is - beter het gedicht goed geschreven waardoor hij wel €250 in de pot brengt maar €1000 uit de pot houdt omdat de anderen dachten dat Lennart de hypnose niet kon weerstaan.

Hij had ook gemakkelijk dat dansje doen mislukken (in de generale repetitie ging het niet goed) en de schuld op Philip schuiven.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #166 Gepost op: 24-04-2021, 12:41:19 »
Van de 5 overgebleven kandidaten vind ik Lennart het meest mollig in zijn doen en laten. Hij had ook een paar echt verdachte acties (te weinig gevulde glazen, hypnose. Wat nog meer?) Maar wat mij vooralsnog uit de tunnel houdt:

1.1. - roert zich tijdens de indeling, verspilt kogels, houdt kogels over (kreeg hij meer kogels om mee te beginnen?). Daarmee het verdachtst in beeld in linie 3.
1.2. - vindt 'dieren' bij de koekoeksklokken, terwijl Sven er met zijn pet naar gooit. Dit leidt tot een goed antwoord van Jasmien.
2.1. - kent waarschijnlijk zijn liedje niet of nauwelijks, maar zingt toch 346 euro bij elkaar. Doet het uitbeelden goed. Wil meteen ruimte maken voor Noah als die uit beeld verdwijnt.
2.2. - zorgt voor meer dan genoeg druiven voor 6 glazen. Heeft mogelijk meer druiven meegebracht dan we in de montage zagen.
2.3. - bemoeit zich niet met de codes.
3.3. - overtuigt Annelotte om voor geld te gaan i.p.v. pasvragen. Geeft (zoals ik het hoor) instructies bij het vouwen die niet veel duidelijker konden.
4.2. - lijkt niet verdacht te worden door Jasmien bij de tokkelbaan.
5.1. - doet het dansje met Philip goed, en kan de foute afsprong bij de slotact niet worden aangerekend.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #167 Gepost op: 25-04-2021, 23:29:09 »
Laat ik dit topic eens omhoog schoppen ;D

Wat mij betreft is er één vraag cruciaal: verdenkt er iemand Lennart al? Zo niet, dan vind ik jezelf in de picture spelen met zo'n bedrag eigenlijk prima kunnen.
Als er al iemand goed zit is het een heel ander verhaal.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #168 Gepost op: 25-04-2021, 23:33:06 »
Ik zou het wel stoer vinden als Lennart dit als Mol heeft durven doen. Hij had z'n verhaaltje waarom alvast mooi klaar en speelde het dan overtuigend.

Wel zou ik het wat jammer vinden als Lennart als Mol te horen heeft gekregen dat Philip en Jasmien in de dossiers gekeken hadden. Dan is het "makkelijk" plunderen, tussen aanhalingstekens omdat je er als Mol nog wel mee weg moet zien te komen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #169 Gepost op: 25-04-2021, 23:33:11 »
Briljante Mol-actie toch? De vrijstelling wegkapen voor de ander kandidaten (wat trouwens wel zo eerlijk is in deze fase van het spel). Sven had berekend dat als hij 7600 bood er nog mooi 10.000 overbleef. Mol Lennart heeft toen gezegd: dat draaien we mooi even om. En dan de manier waarop hij het verantwoordde, door te verwijzen naar de anderen die eerder al aardig wat geld uit de pot hadden gespeeld in ruil voor voordeeltjes. Nu wordt duidelijk waarom hij zo braaf voor het geld ging bij de dominostenen. Hij wist dat hij later in het spel zijn slag nog zou slaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #170 Gepost op: 25-04-2021, 23:44:13 »
Ik zou me Annelottes boosheid goed kunnen voorstellen als een medekandidaat 10.000 euro uit de pot haalt. Maar als Lennart haar Mol is dan is dit toch bijna niet te verkopen aan haar? Dan ziet ze de Mol - die ze al doorheeft - gewoon zonder controle van de anderen de pot halveren. En zich ook nog eens verdacht maken voor de rest Vandaar mijn stelling dat Lennart deze streek als Mol alléén kan doen als niemand hem nog verdenkt en ze collectief een duwtje in de juiste richting nodig hebben.
(Voor zover ik in het wie-verdenkt-wie-topic kan teruglezen lijkt Lennart overigens inderdaad niet echt verdacht te worden.)
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #171 Gepost op: 25-04-2021, 23:49:39 »
En dat zou Lennart dus best een goede Mol maken. Ik zie nu zelfs het scenario wel voor me dat Annelotte de winnaar wordt. Stel namelijk eens dat Philp en Sven op elkaar zitten en Annelotte nu als enige Lennart in de smiezen begint te krijgen. Dan gaat of Philip of Sven er volgende week uit.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #172 Gepost op: 25-04-2021, 23:53:51 »
En dat zou Lennart dus best een goede Mol maken. Ik zie nu zelfs het scenario wel voor me dat Annelotte de winnaar wordt. Stel namelijk eens dat Philp en Sven op elkaar zitten en Annelotte nu als enige Lennart in de smiezen begint te krijgen. Dan gaat of Philip of Sven er volgende week uit.
Een briljante Mol durf ik wel te zeggen. Nu alleen nog kijken of ik het ook geloof ;D
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #173 Gepost op: 25-04-2021, 23:58:34 »
De kwalificatie briljant bewaar ik zelf graag voor Elisabet, maar hij wordt voor mij wel een goede tweede als straks blijkt dat hij het echt is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #174 Gepost op: 25-04-2021, 23:58:50 »
Ik verdacht Lennart niet maar dat hele 'neee ik ga dit niet doen, want we hebben een afspraak gemaakt!' zou wel een perfecte voorzet zijn voor zijn uiteindelijk verbijstering en 'fuck it, dan ga ik bieden ook'

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #175 Gepost op: 26-04-2021, 00:01:44 »
Wat Lennart een goede Mol zou maken is dat hij redelijk onopvallend is, niet de indruk wekt super alert te zijn (denk aan het niet reageren toe Gilles zei "Lennart merkte op dat er een bom op tafel lag") en - misschien wel door zijn pedagogische achtergrond - goed in de groep ligt. Mocht hij het zijn, dan alle credits voor Woestijnvis want dan hebben ze iemand met een heel goede dekmantel gekozen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #176 Gepost op: 26-04-2021, 09:43:14 »
Eerste opdracht:
- Doet het goed met tikkertje
- Geeft goede beschrijvingen
- Vindt samen met Jasmien drie verschillen en geen enkel niet

Tweede opdracht:
- Staat niet te popelen voor de sleutelpositie

Derde opdracht:
- Hier spat het kandidaatschap er vanaf. Ik snap niet dat jullie Annelotte die matig aan het acteren is hierdoor afschrijven terwijl wat Lennart doet niet te acteren valt. Gewoon een brave kandidaat die zich altijd wegcijfert voor de groep en nooit iets opeist (wat natuurlijk ook heel onmols is) die even barst en dan maar de pot leeg speelt. De mol die 10000 biedt, no way.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #177 Gepost op: 26-04-2021, 09:45:58 »
Ik zou me Annelottes boosheid goed kunnen voorstellen als een medekandidaat 10.000 euro uit de pot haalt. Maar als Lennart haar Mol is dan is dit toch bijna niet te verkopen aan haar? ...
Goed gezien, dat vond ik ook. Maar dan volgt de reactie van Jasmien naar Lennart. Die maakt duidelijk dat ook Jasmien Lennart als een (mede)kandidaat ziet.
En dan valt Jasmien af... zat ze fout en is Lennart dan toch de mol?
Zit Annelotte misschien ook fout?
Of is Lennart idd een medekandidaat van beide dames?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #178 Gepost op: 26-04-2021, 09:50:27 »
De mol die 10000 biedt, no way.


Nee zeg, stel je voor dat de Mol geld uit de pot zou halen.   ::rofl::

Jij zit overduidelijk (opnieuw!) zo vast in de tunnel van de knapste dame, dat je verblind bent voor de daadwerkelijke Mol-acties.
10.000 euro uit de pot spelen door er een vrijstelling voor te kopen is een prima Mol-actie.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #179 Gepost op: 26-04-2021, 09:52:37 »
In de tunnel met de knapste dame? Daarom dat ik Philip nog altijd niet durf af te strepen, wat een knappe dame. Nee, 10000 zou flauw en too much zijn. Zeker als Sven al 7600 biedt. Ik denk ook niet dat de makers dit hadden verwacht.