Auteur Topic: [De Mol] Lennart  (gelezen 28071 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #180 Gepost op: 26-04-2021, 09:54:40 »
O? Zit je niet meer op Annelotte?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #181 Gepost op: 26-04-2021, 09:55:53 »
Persoonlijke vragen en antwoorden graag via pb doen Tunnelgraver. Laten we er op het forum een zo open discussie van proberen te houden zonder teveel op de man te spelen. Dit komt de sfeer ten goede. :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #182 Gepost op: 26-04-2021, 09:57:23 »
Oké. No problem.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #183 Gepost op: 26-04-2021, 10:03:02 »
 ::bravo::

Wat Lennart betreft... Ik blijf gewoon twijfelen. Enerzijds is er al vanaf het begin een stemmetje dat mij zegt dat hij de Mol is, en waarom zou je nog twijfelen als ie ook nog eens 10.000 euro uit de pot haalt? Die twijfel zit 'm erin dat hij het dan wel heel goed zou spelen en dat het ook prima verklaarbaar is vanuit kandidatenperspectief en dat de Mol ook best op de achtergrond kan blijven. Toch is de opbouw er naartoe (o.a. bij de bunker op de achtergrond blijven en niet willen dat de groepssfeer verpest wordt, niet voor de pasvragen kiezen bij het domino maar toch ook geen geld verdienen door te vage vouwinstructies) wel heel perfect voor een Mol. Hm... :-\\

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #184 Gepost op: 26-04-2021, 10:15:12 »
Als ik het goed begrijp, heeft Lennart dus bij de koekoeksklokken en innige omhelzing, bij de carpool karaoke, bij het druiven halen, bij de domino stenen, bij het dansen met Philip, en nog wel een paar opdrachten zich van zijn meeste onmolse kant laten zien. Nu weer bij de zeven verschillen. En in de atoombunker, aan de bomtafel en in de vliegsimulator zich afzijdig gehouden, en anderen het vuile werk laten opknappen. Om bij de geheime dossiers met argumenten te kunnen komen om heel makkelijk 10.000 euro uit de pot te spelen. Dat wil er bij toch niet 1-2-3- in. Ik vind Lennart een leuke jongen, maar ik zou het toch geen leuke mol strategie vinden.

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #185 Gepost op: 26-04-2021, 10:17:26 »
Na het druiven halen kwam hij aan met twee waardeloze glazen. Bij het domino verdiende hij geen cent. Het dansen met Philip ging goed, maar Lennart verpestte de slotact. Zo is er nog wel meer te noemen maar dat laat ik aan verstokte Lennartverdenkers over.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #186 Gepost op: 26-04-2021, 10:21:57 »
Ja, het is misschien wat te zwart wit gesteld. Maar ik had toch liever gezien dat de Mol bij de domino wel de -1.000 had binnengesleept, dat kon redelijk makkelijk zonder al teveel op te vallen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #187 Gepost op: 26-04-2021, 10:31:55 »
In de tunnel met de knapste dame? Daarom dat ik Philip nog altijd niet durf af te strepen, wat een knappe dame. Nee, 10000 zou flauw en too much zijn. Zeker als Sven al 7600 biedt. Ik denk ook niet dat de makers dit hadden verwacht.
Aan de andere kant: mag de Mol zich bij dit soort opdrachten dan nooit van zich laten horen? Lennart had als Mol hier twee goede excuses om zo hoog te bieden: zijn medekandidaten 'zouden hetzelfde doen' én we weten nog van vorig seizoen dat 10.000 euro een prima prijs is voor een vrijstelling. Nee, liever zie ik de Mol stiekem kijken in de dossiers en daarmee de kans dat er een juist filmpje wordt gekozen. Maar ik betwijfel of dat gebeurd is.

Ja, het is misschien wat te zwart wit gesteld. Maar ik had toch liever gezien dat de Mol bij de domino wel de -1.000 had binnengesleept, dat kon redelijk makkelijk zonder al teveel op te vallen.
Eens hoor, als hij de Mol is dan heeft 'ie nog best vaak dingen goed gedaan die niet hadden gehoeven. Maar dat geld voor alle kandidaten inmiddels.
...óf niet!

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #188 Gepost op: 26-04-2021, 10:33:53 »
En voor zo'n beetje elke Mol ooit. ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #189 Gepost op: 26-04-2021, 10:35:05 »
Eens hoor, als hij de Mol is dan heeft 'ie nog best vaak dingen goed gedaan die niet hadden gehoeven. Maar dat geld voor alle kandidaten inmiddels.

En dus zul je als Mol om niet op te vallen hetzelfde moeten doen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #190 Gepost op: 26-04-2021, 11:48:13 »
Lennart had tot voor kort verreweg het minste in de pot gespeeld, hoeveel hij ook goed 'leek' te doen. Juist in opdrachten waar het aankwam op vertrouwen, groepsgevoel, (Pasvraag niet doen, bunker bv.), speelde hij enorm in op iedereens schuldgevoel, deed hij geweldig zijn best. Niet zozeer in normale opdrachten. Daarom denk ik júíst dat die 10.000 euro dan zo'n goede aanloop had en Lennart een prima dekmantel zou hebben, mocht hij de Mol zijn.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #191 Gepost op: 26-04-2021, 11:48:57 »
Die 10.000 euro is 2 kanten op te redeneren. De kandidaat die daadwerkelijk voor zichzelf gaat, of een geslepen mol. Ik neig nu naar dat tweede. Want hij is heel goed geweest in het aanpraten van een schuldgevoel naar Jasmien, Annelotte en Philip. Hij is zo braaf geweest, nooit voor zichzelf gegaan en nu wel. Je weet dat je zulke vragen gaat krijgen bij zo'n bedrag. Dat ik neig naar het tweede: een geslepen mol.

Edit: precies wat Frank hier boven mij zegt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #192 Gepost op: 26-04-2021, 11:52:02 »
Ja, als Lennart de Mol is, komt hij hoog op de ranglijst.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #193 Gepost op: 26-04-2021, 11:53:53 »
Ik denk bovendien - mocht hij het zijn - dat hij echt lang niet goed op de radar stond en dat iemand als Annelotte nu pas vol op hem zou durven gaan, terwijl Philip en Sven nog een beetje naar elkaar kijken. Correct me if I'm wrong.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #194 Gepost op: 26-04-2021, 12:01:20 »
Het blijft de ideale situatie als mol: gaan voor de vrijstelling en met overtreffende trap nadat kandidaten eerder al geld hebben verspeeld voor pasvragen.

En we hebben vaker de mol fanatiek zien gaan voor een vrijstelling zonder dat deze nu echt nut heeft voor een mol. Maar we zagen ook Bart grif 10k uitdissen en die bleek toch geen mol.

Het lijkt me dat je als mol liever subtiel molt bij het laten crashen van een vliegtuig of het snel wegsturen van de chasers. Twee zaken die Lennart wel deed. Dus ik zie zeker mol potentieel bij Lennart. Vorige week ook met de muziekclip: met moeite de dans goed doen en bij de afsprong je handen de vloer eerst raken zijn ook daar ideale molacties.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #195 Gepost op: 26-04-2021, 12:15:13 »
Ja, maar Bart deed dat metéén al. Lennart was nog niet vol in the picture en het einde nadert. Toch ander soort risico.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #196 Gepost op: 26-04-2021, 12:25:32 »
Ik vind het te gemakkelijk mollen , door 1 actie 10 k uit de pot halen , zonder dat een kandidaat dat kan verhinderen .

Dan zie ik liever dat je al in paar situaties aanstuurt op persoonlijk gewin tov groepspot en O dus de boel stuurt, waarbij je dus steeds aanzetjes geeft maar toch moet afwachten of de bal uiteindelijk ingekopt wordt.

Niks ten nadele van Lennart als mogelijke mol hoor.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #197 Gepost op: 26-04-2021, 12:33:21 »
De mol zou nooit 10.000 bieden. De echte mol is daar natuurlijk heel blij mee.
Wat mij betreft wilde de mol ook op de grond blijven.ik vind ook dat hij niet de molvibes heeft, hij komt op mij echt heel erg als een kandidaat over.

Qua molposities opeisen is hij te afwachtend waardoor hij vaak niet in de beste molposities zat. Als eerste denk ik aan dat druiven stampen. Gisteren schoot hij fanatiek op die belagers en met succes. Enzovoort.  8)

Gisteren werd hij voor het eerst emotioneel. Hoewel ik niet had verwacht dat hij 10.000 euro zou bieden. Maar voor de echte mol zou het een beetje een zwaktebod zijn om zoveel te bieden. Denk dat de echte mol wist van dat bod ( net zoals Renée wist dat Rocky en Marije al 5000 euro hadden) en daar onder is gaan zitten.

Het is wel weer een mooie serie en het is leuk dat de verdenkingen op het forum best. Veel uiteen liggen. ;D
« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 13:21:13 door Lonneke*L »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #198 Gepost op: 26-04-2021, 12:41:29 »
Ik vind het te gemakkelijk mollen , door 1 actie 10 k uit de pot halen , zonder dat een kandidaat dat kan verhinderen .

Hoezo? Dat hadden de kandidaten heel simpel kunnen verhinderen door zich 10 minuten lang te beheersen in het Stasi-kamertje. Twee van hen konden dat niet en dus kon de Mol vervolgens toeslaan.


De mol zou nooit 10.000 bieden.

Waarom niet? Dat jij het niet acceptabel vindt, wil nog niet zeggen dat de Mol het niet zou doen. Ik vind het wel acceptabel want deze groep is voortdurend voor eigen belang en niet voor de pot gegaan. En dat wordt nu een keer keihard afgestraft. Overigens is het nog best humaan van de Mol om de vrijstelling zo weg te kapen. Stel dat Jasmien dat had kunnen doen, dan had die de volgende aflevering gehaald terwijl ze niet op de juiste persoon zat en was er iemand naar huis gestuurd die misschien wél de juiste Mol in het vizier heeft.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #199 Gepost op: 26-04-2021, 12:43:18 »
Een mol die 10000 uit de pot haalt, wordt later niet geprezen om zijn subtiele acties vrees ik.