Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest  (gelezen 6790 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #80 Gepost op: 24-03-2022, 15:31:19 »
Maar Yens en Manu konden niet weten of de auto's er nog waren op het moment dat ze bovengrond kwamen. Voor hetzelfde geld hadden de vier net iets meer geduld gehad en zouden ze toch mee zijn gegaan. Als Mol heb je dan alleen maar invloed door extreem lang te wachten met bovengronds komen, maar dat zou wel heel erg opvallen. In ieder geval zou je 'kistgenoot' precies weten wat de moeilijkheidsgraad van de vragen was en die zou dan weten dat jij als Mol er veel te lang over hebt gedaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #81 Gepost op: 24-03-2022, 15:59:12 »
+het kan zomaar dat een andere kandidaat toevallig gewoon weet hoe oud Dolly Parton is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #82 Gepost op: 24-03-2022, 16:10:16 »
Ja, dat kan inderdaad heel goed. Dat is kennis waar de Mol en de programmamakers geen invloed op hebben. Het aantal roosjes op de taart is echter iets dat zij bepalen en waar de Mol wel invloed op kan hebben.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #83 Gepost op: 24-03-2022, 16:28:25 »
Maar Yens en Manu konden niet weten of de auto's er nog waren op het moment dat ze bovengrond kwamen.
Vlak achter de twee graven stonden twee geparkeerde auto's.
Productie toetert een keertje als ze weg zijn en je weet als mol genoeg. Dat kan je zelfs van tevoren aankondigen.
Het is dan aan de mol om het zo te spelen dat het niet opvalt.

Je kan ook weten dat de roosjes los zitten en onderweg verloren gaan.

Yens (verblijft in Barcelona) zal ook weten wat 'hijos' betekent. Dat woordje heb je snel geleerd. Die kennis ben je ook al kwijt, doordat Yens niet mee is. In totaal maak je het al heel onwaarschijnlijk dat het kenteken geraden worden door niet tijdig uit het graf te komen.

De discussie is 'waarschijnlijkheden/risico's' versus 'zekerheden'. 
En dan de tijdsdruk eroverheen. Tijdsdruk en risico's zijn voldoende om dingen mis te laten lopen, de kandidaten staan stijf van de adrenaline in aflevering 1 opdracht 1, daar heb je geen zekerheden nodig. Je moet het alleen durven.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #84 Gepost op: 24-03-2022, 16:37:45 »
Vlak achter de twee graven stonden twee geparkeerde auto's.
Productie toetert een keertje als ze weg zijn en je weet als mol genoeg. Dat kan je zelfs van tevoren aankondigen.
Het is dan aan de mol om het zo te spelen dat het niet opvalt.

En dan maar hopen dat de niet-Mol in de andere kist geen link legt tussen het toeteren en het bovengronds komen...
Lijkt mij toch dat je dan een aanzienlijk risico loopt dat je de identiteit van de Mol cadeau geeft aan een kandidaat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #85 Gepost op: 24-03-2022, 17:20:52 »
Nog even over die taart en de roosjes. Was dit een nep-taart of een echte? Die auto's zouden er toch zeker afvallen als het een echte taart was. Je ziet ook een wit randje bij de wielen alsof dit de witte lijm is waarmee de auto is vastgelijmd aan een neptaart. Maar als die hele taart nep is, waarom dan eetbare roosjes? Hadden ze dan toch ook neproosjes van kunnen maken en die vastplakken? Kortom, is hier door de regie bewust gekozen voor roosjes die eraf zouden kunnen vallen?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #86 Gepost op: 24-03-2022, 17:59:59 »
De hele taart leek sowieso bijzaak, een last om mee te zeulen maar hoe compleet hij aankwam, had volgens mij geen invloed op het geld. Dus zie ook niet in waarom het een neptaart zou zijn eigenlijk. Hij zag er lekker uit in elk geval :P
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #87 Gepost op: 24-03-2022, 18:04:22 »
Och, we hebben bij WIDM juist een Mol gezien die geldbiljetten op at... En die waren echt niet van marsepein. Nu denk ik niet dat Philippe plastic zal hebben gegeten, dus zal dit juist wel marsepein zijn geweest, vermoed ik. De poppetjes zien er ook uit alsof ze van marsepein zijn gemaakt. En dat is precies de reden dat ze niet zomaar eventjes zo'n poppetje konden vervangen. Die taart is vast al in Vlaanderen gemaakt. Op Lanzarote even snel een nieuw poppetje van marsepein maken was denk ik geen optie. Vandaar dat 'Miss Red Hair' op de taart bleef zitten, ook al ging ze uiteindelijk de taart niet dragen.

De hele taart leek sowieso bijzaak, een last om mee te zeulen maar hoe compleet hij aankwam, had volgens mij geen invloed op het geld. Dus zie ook niet in waarom het een neptaart zou zijn eigenlijk. Hij zag er lekker uit in elk geval :P

Volgens mij moest de taart wel aankomen bij het feest. Hij wordt nogal duidelijk op een tafel gezet en de vijf kandidaten gaan ernaast staan en volgens mij vroeg zelfs iemand af of het zo goed was.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2022, 15:47:03 door D*N, Reden: Dubbelpost samengevoegd »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #88 Gepost op: 24-03-2022, 18:13:26 »
Volgens mij moest de taart wel aankomen bij het feest. Hij wordt nogal duidelijk op een tafel gezet en de vijf kandidaten gaan ernaast staan en volgens mij vroeg zelfs iemand af of het zo goed was.
Dat geloof ik graag, maar ik betwijfel of de opdracht gelijk mislukt was als per ongeluk twee lagen van de taart halverwege uit elkaar waren gevallen.

Wat de mevrouw met het rode haar betreft: hooguit was dit een kandidaat die op het allerlaatste moment voor de reis moest afzeggen, maar ik verwacht geen hint naar een oude haarkleur van een van de kandidaten terwijl die kandidaat niet eens op die positie zit. Ik verwacht eigenlijk gewoon willekeur :P
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #89 Gepost op: 24-03-2022, 18:21:39 »
Dan is het je kennelijk ontgaan dat een van de kandidaten tot voor kort lang rood haar had.   ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #90 Gepost op: 24-03-2022, 18:50:03 »
Wat ik ook opvallend vind is dat Gretel bij Gilles van Bouwel (in je was een goede kandidaat) heeft gezegd dat zij niet degene was die haast wilde maken met naar de auto’s vertrekken. Ze zegt dat dat zo leek maar zich liet meeslepen.
Opvallend omdat dit wel zo leek .. het is dus expres niet laten zien wie zo graag de 2 wilde laten liggen in t graf.

Opzeker dat de mol bij dit groepje zit  ::jaja::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #91 Gepost op: 24-03-2022, 19:13:35 »
In dat geval hebben we nog maar drie namen! Philippe, Toon en Sven.

En als je ervan uit gaat dat iemand die vorig jaar niet geselecteerd was als reserve-Mol, maar als reserve-kandidaat nu dan ook wel niet de Mol zal zijn en als je Toon te jong vindt om de Mol te zijn, dan blijft er nog maar één over.

::oink:: V ::oink::::oink:: N
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #92 Gepost op: 24-03-2022, 19:15:44 »
Ik vind Toon helemaal niet te jong. Hij is erg geslepen

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #93 Gepost op: 24-03-2022, 19:19:42 »
Oké, speciaal voor jou dan:


::bravo:: O ::bravo::::bravo:: N
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #94 Gepost op: 24-03-2022, 19:22:59 »
 ::rofl::  ::hug::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #95 Gepost op: 25-03-2022, 10:38:48 »
Als je als Mol bij de kettingen op afstand een incomplete groep naar je ziet kijken weet je dat Dolly Parton en het aantal kinderen al een hele gok wordt, dan maakt het niet uit of 'ENG' wel wordt geraden, kun je bij drie kandidaten mooi de te vertrouwen kandidaat spelen en veilig onder de radar blijven. en je bent volgens de mol ingedeeld bij mensen die waarschijnlijk voor zichzelf gaan spelen, atypische rol voor de mol, dus mooi verstopt.
De Makers weten heel goed dat in deze gelaagde opdracht alle focus ligt op degenen die schijnbaar de hele opdracht 'in control' zijn zoals Philippe en Sven, Nele. Da's veel te vroeg te veel in de schijnwerpers naar mijn idee.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #96 Gepost op: 25-03-2022, 11:13:56 »
Ja, dus dan zouden we de Mol moeten zoeken bij het drietal Bert - Anke - Umma.
Laat 'mijn Mol' daar nou tussen zitten.   
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #97 Gepost op: 25-03-2022, 19:27:27 »
Mocht dit n hint zijn naar Uma omdat ze ooit rood haar had en omdat de mol de taart droeg toen.. is dit geen paniekvoetbal.
Dan was t nooit de bedoeling geweest dat zij de taart droeg en is het gewoon een gerichte hint naar Uma zoals ie nu is.

Maar ik denk dat ze gewoon het poppetje rood haar wilde geven omdat dat mooi is op n taart en dat de rest toeval is

Wat ik niet snap in dit hele verhaal is waarom het poppetje met rood haar op Uma zou moeten wijzen en het andere poppetje niets te betekenen heeft? En wat eerder al gezegd is, je kunt makkelijker het poppetje aanpassen..
Nee ik zie de hint niet, maar misschien omdat ik de eerdere mol afl niet ken?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #98 Gepost op: 25-03-2022, 21:09:11 »
Het andere poppetje is Toon.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
« Reactie #99 Gepost op: 25-03-2022, 21:17:19 »
Wat ik niet snap in dit hele verhaal is waarom het poppetje met rood haar op Uma zou moeten wijzen en het andere poppetje niets te betekenen heeft? En wat eerder al gezegd is, je kunt makkelijker het poppetje aanpassen..
Nee ik zie de hint niet, maar misschien omdat ik de eerdere mol afl niet ken?

Klopt.. ik was degene die zei dat t makkekijker is om t poppetje aan te passen en ik zie er ook niet zoveel in vooral omdat ik totaal niet denk dat Uma de mol is

Het rode haar poppetje loopt vooraan.. op de plek waar de mol de taart droeg in het eerdere seizoen. Dat is de referentie
(En Uma had rood haar)