Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 46751 keer)

Offline dingeling

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
rode rondjes om de plaatsnamen
« Reactie #60 Gepost op: 18-03-2006, 08:05:13 »
Misschien is het vergezocht, maar ik vraag me af of iemand het onderstaande kan nakijken.

Nieuw in deze serie is dat iedere keer als er een plaatsaanduiding is er een plaatsnaam verschijnt en een rood draaiend cirkeltje op de desbetreffende plaats op de kaart. Het viel me op dat het rode draaiende cirkeltje de ene keer meer rondjes maakt dan de andere keer. Wellicht dat er een hint verstopt zit in het aantal rondjes en een daarbij corresponderende letter in de plaatsnaam of iets dergelijks.

Kan het zelf niet nakijken en vraag me af of iemand die moeite zou willen nemen.
Alvast Dank

Mollius esse quam videri

Offline merelprins

• Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #61 Gepost op: 18-03-2006, 08:09:28 »
Ik zag het ook! Roderick telde niet mee, hij zei "De Mol", liplees maar terug!

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 18-03-2006, 08:36:21 »
het is niet gek dat de mol zegt te genieten, zo bij die tangolessen in buenos aires!

Offline HJL Von Mollensteyn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't give hate a chance!!
« Reactie #63 Gepost op: 18-03-2006, 08:57:20 »
Molhint voor/van Roderick !! Lees maar eens wat er op www.wiesidemol.nl staat bij het dagboek van de mol:

Het blijft natuurlijk een interactie, waarbij ik de leiding heb......
.....Die ongecontroleerdheid......

hij zei zelf te twijfelen aan dat tangogedoe, kan hij mooi een beetje ongecontroleerd overkomen  ;D

Maar ook dat Mary-Lou bij het maken van de test in het huisje als enige een zonnebril ophad en later bij de uitslag buiten in de zon niet maakt mij ook verdacht..... Lijkt me toch ook wel een hint richting een mol (blind)  8)

Naja gewoon lekker doorspeculeren en rustig de afleveringen afwachten
Vang ze  ::zwaai::
"I love it when a plan comes together"

Offline Flugel

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 18-03-2006, 10:24:07 »
Hoewel ik niet denk dat Richard de mol is, vond ik het telefoontje naar Chris wel verdacht. Er werd namelijk gezegd:
"Wat je ook doet, je moet de zwaarste nemen"

Dit gold voor het kiezen van een persoon ivm. de bagage die mee mocht. Maar het kan natuurlijk ook een hint zijn dat Richard het is, omdat je op hem moet stemmen tijdens de test. Je moet immers bij wát je oo doet, de zwaarste nemen...

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 18-03-2006, 11:10:18 »
Ik vind een paar dingen een beetje vreemd gedaan. Karel zij in de aflevering dat ze een anderhalfuur hadden voor de vlot, maar op de site hadden ze nog maar een uur  ???

Ook is er bij de tweede opdracht helemaal niet verteld dat er een tijdlimiet was. Daar kwamen we pas op het eind achter toen Fred riep dat ze moesten opschieten enzo. Maar hoelang ze eigenlijk hadden weten we niet eens  :-\\

En doen ze het dit jaar soms zonder pot ofzo? Dat het geld pas bij de reunie te zien is, en dat nu niemand het bewaart?  ???
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 18-03-2006, 11:42:52 »
Hoewel ik niet denk dat Richard de mol is, vond ik het telefoontje naar Chris wel verdacht. Er werd namelijk gezegd:
"Wat je ook doet, je moet de zwaarste nemen"

Dit gold voor het kiezen van een persoon ivm. de bagage die mee mocht. Maar het kan natuurlijk ook een hint zijn dat Richard het is, omdat je op hem moet stemmen tijdens de test. Je moet immers bij wát je oo doet, de zwaarste nemen...

heel interessant! goede waarneming...ik vraag me af: zou Roderick met zijn lengte niet nog zwaarder zijn dan Richard?

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 18-03-2006, 11:46:07 »
Ik wil geen vogeltheorien opperen, maar toch zie ik ze weer overal, haha

-bandeline ==> karel kraaienhof
-frederique die zegt dat ze zich een vogeltje voelt
-en een kraaiende kraai als peggy over de brug heen loopt.

De tweede aflevering wil ik heel graag nog een keer zien, maar staat nog niet op de site, dus wachten tot zondag dan maar...

P.S: Roderick is helemaal niet echt groot, niet groter dan Richard

Offline jem

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 18-03-2006, 11:52:49 »
Even een vraagje.
Denken jullie dat ze opdrachten van tevoren oefenen?
Iemand maakte namelijk een opmerking over een rode vlag,
waarop Frédérique antwoorde "Ze zijn toch allemaal rood"
Hoe wist zij dit vanuit haar kuil?

Offline Rocky

• Forumlid
  • Isn't it ironic, don't you think?
« Reactie #69 Gepost op: 18-03-2006, 12:04:46 »
Waarom belt er iemand naar de kandidaten met eeen mededeling die achteraf geen mollenactie blijkt te zijn? De enige van de kandidaten die het geweest kan zijn zijn Milouska, Liz of Roderick, aangezien de rest van de kandidaten bij het aannemen van het telefoontje aanwezig was, tenzij het vantevoren opgenomen is. Maar waarom zou de mol bellen en de groep helpen? Van de andere kant zou een kandidaat die niet de mol is natuurlijk niet dit soort premature aanwijzingen kunnen geven. Is het dan iemand van de productie? En zo ja....waarom???
Ik vind dit telefoontje heel eigenaardig!
Nee, dit kwam echt wel van de 'mol' :), dus misschien wel Roderick. Zwaarste = (te) veel bagage, waardoor een minder stabiel vlot zou kunnen zinken, met bagage en met takken en stronken. Indien dat zou gebeuren: geen bagage meer en geen geld in de pot. Gelukkig was het vlot wel heel stabiel, zodat bagage en takken en stronken de overtocht overleefd hadden.
Even een andere vraag, zou Richard echt 117 kg wegen..?
Thank U

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 18-03-2006, 12:06:38 »
Nee, dit kwam echt wel van de 'mol' :), dus misschien wel Roderick. Zwaarste = (te) veel bagage, waardoor een minder stabiel vlot zou kunnen zinken, met bagage en met takken en stronken. Indien dat zou gebeuren: geen bagage meer en geen geld in de pot. Gelukkig was het vlot wel heel stabiel, zodat bagage en takken en stronken de overtocht overleefd hadden.
Even een andere vraag, zou Richard echt 117 kg wegen..?

ja blijkbaar?
met kleding aan dus...die bodywarmer zag er lekker zwaar uit

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 18-03-2006, 12:08:51 »
Ik vind het ook jammer dat er dit jaar niemand is die de pot beheert... :(
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 18-03-2006, 12:11:29 »
Even een vraagje.
Denken jullie dat ze opdrachten van tevoren oefenen?
Iemand maakte namelijk een opmerking over een rode vlag,
waarop Frédérique antwoorde "Ze zijn toch allemaal rood"
Hoe wist zij dit vanuit haar kuil?
Volgens mij sprak ze daarvoor met team rood dat het ook over een rode vlag had  :-\\

Offline suuz87

• Forumlid
  • Everybody lies!!
« Reactie #73 Gepost op: 18-03-2006, 12:19:08 »
Oke. Hoewel Frédérique niet mijn mol is, vind ik het volgende toch wel een beetje verdacht:

afl.1: Fred maakt de opmerking: "en dat met mijn ogen.."
afl.2: ze is de enigste die continue met een zwarte zonnebril op door het beeld loopt.
afl.2: ze zit als een echte mol in een hol 'onder' de grond.....

???? Of denk ik nu te ver.....
en ik vind dat er geen duidelijkere hint kan zijn dan dat, het was mij ook al opgevallen.. fre zit in een KUIL!!!!!! jammer dat ze dit doen.. nu weet iedereen dat fre de mol is ;) :o

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 18-03-2006, 12:20:48 »
en ik vind dat er geen duidelijkere hint kan zijn dan dat, het was mij ook al opgevallen.. fre zit in een KUIL!!!!!! jammer dat ze dit doen.. nu weet iedereen dat fre de mol is ;) :o
Tja, maar voor hetzelfde geld zat er iemand anders dichterbij. Mary-Lou had maar wat hoger hoeven zeggen en zij zat in de kuil  ;D

Offline Roonans

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 18-03-2006, 12:30:25 »
Is er iemand die een foto kan plaatsen van dat schoolbord?
daar stond zoveel op geschreven. Zou dat graag nog eens van dichtbij willen zien.

gr. Roan.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 18-03-2006, 12:32:20 »
volgens mij was het niet boeiend wat erop stond

Offline Tanic

• Forumlid
  • 'Ik was een vuile, vieze, geniepige mol!' (George)
« Reactie #77 Gepost op: 18-03-2006, 12:58:33 »
Wow, een bijzondere aflevering met ontzettend veel hints en dubbelzinnigheden. Ik heb genoten!! Ik stond op Richard en dat blijf ik ook nog even. Dat geklooi met die walkie talkie!!
Chris eruit, ook nooit verwacht. Maargoed, ik ga vanavond nog eens kijken en de afl. opnemen, zodat ik hem nog 40 keer na kan kijken en even alle hints in mijn molboekje kan schrijven.
We blijven schrijven!!! ::joehoe::
Grand me the courage to accept the things I cannot change, change the things I can and the wisdom to know the difference

Offline WH

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 18-03-2006, 13:29:57 »
Weer een leuke aflevering, alleen jammer dat de leuke kandidaten eruit gaan, zou trouwens lachen zijn als blijkt dat Fred de mol is en dat Toine en Mary-Lou haar geholpen hebben met de jokers...

Trouwens over de vlot opdracht, de mol heeft er toch baat bij dat deze opdracht lukt, immers het is ook zijn/haar bagage op het vlot

Ik denk trouwens niet dat Fred de mol is, de tweede opdracht is namelijk ook gelukt en die had zij makkelijk kunnen laten mislukken (hangt wel een beetje af van hoezeer haar afwijzingen belangrijk waren, ik heb namelijk het idee dat de 3 groepjes het meer zelf uitgezocht hebben)

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 18-03-2006, 13:38:25 »
Een vraagje..

Nadat het vlot is gebouwd ontstaat en er een persoon moet worden gekozen ontstaat de discussie zwaarste-lichtste. Moeten ze -na dat mysterieuze telefoontje- nu de zwaarste persoon kiezen of juist niet. Uiteindelijk werpt Richard zich op. Toch is er protest van mensen die NIET willen dat de zwaarste wordt gekozen.
Wie wilt dat wel/niet?