Wat een lekkere aflevring! Heb genoten, en wat veel zaken om molacties of hints in te zien...
Met het oog op Fred in de kuil; was de AVRO-bode tip niet GRONDIG? Ik twijfel over de hint met de kaart; alle locaties en de overlap met de landkaart van Arg zijn duidelijk; zij beelden het spel uit. Maar waarom Dam cursfief? Omdat dit de centrale lokatie was, de plek van waaruit het spel geleid werd en waar de kandi's terug moesten komen? Of omdat de mol op die lokatie zat?
Heeft iemand al gechekct of alle lokaties op het kaartje van A'dam ook in het spel voorkwamen? Heb er nog geen tijd voor gehad.
Ik begin wel steeds meer te vermoeden dat er met de tango-opdracht meer aan de hand is dan we denken. Er valt wel degelijk iets te verdienen. Maar waar ik over struikel - om die reden geloof ik nml niet dat de mol de tango danst - is het volgende;
Stel dat de mol tangoles krijgt, dan is het heel moeilijk je danspartner om de tuin te leiden. Óf je krijgt die tango tijdens de lessen al niet onder de knie en verprutst ook de uitvoering. Dit is wel aannemelijk maar het lijkt mij dat iedereen wel wat kan dansen. Als je goed oefent maar slecht uitvoert, heeft je partner dit direct door. In beide gevallen verraad de mol zich dan aan zijn/ haar danspartner. Dat zal niet de bedoeling zijn.
Tot slot haal ik 'm maar weer eens uit het sto'; de 2-mollen-theorie. Zouden Liz én Roderick beide mol zijn, nu nog ff lekker genieten en straks dubbel gaan mollen? Zou een wrede grap zijn. Maar dat geloof ik niet.
Tot slot het telefoontje; Roderick zou Chris bellen met een boodschap. Waarom belt Roderick en hoor je hem er zelf niet over? Hoe komt Roderick aan deze info? Fluisterde iemand hem dit in tijdens het tangodansen en dacht hij; kom, ik bel de andere kandidaten in die-en-die-hut terwijl ik niet eens weet dat ze daar zitten? Ik geloof er geen r**t van
Het was een belletje van de mol en ik denk dat Chris de boel een beetje wilde versjtieren! Hij dacht; als ik geen idee heb, zaai ik verwarring.
Hopelijk komt hij er in het interview met Schippers nog even op terug.