Nog een tip van mijn kant die (volgens mij) nog niet is genoemd:
Ik vind het aanbod van vooral aflevering 1, maar ook wel van aflevering 9, zeer karig. In seizoen 16, aflevering 1 bijvoorbeeld, zagen wij de mol-briefing. Hoewel dat voor een leuke molsfeer zorgde, voelde ik niet dat er meerwaarde was. In plaats van dat zouden de makers er beter voor kunnen kiezen om zoals in seizoen 12 en eerder, 3 opdrachten te kunnen doen (waarvan een misschien iets korter is, zoals de vispuzzel in S12 of de mandjes in S11). Dan heb je meer materiaal om toch nog naar de mol te kunnen speuren, want voor nu vind ik aflevering 1 qua opdrachten en eventuele acties zeer karig. Ook aflevering 9 zou nog een opdracht bij kunnen, net zoals in S9. Het lijkt er voor mij in ieder geval wel op dat, in plaats van het ellenlange terugblikken, dat we daar nu wel een opdracht van kunnen maken. Dit hadden ze bijvoorbeeld bij S16 kunnen bedenken: Wie moest vijf verschillende mensen zoeken in de metro? -> dat weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar stel het was Tim, dan moesten de finalisten alle ballonnen waar Tim op stond lekprikken. De ballonnen van de kandidaat die je overhield, hadden dan kaartjes binnenin. Als je die dan bij elkaar nam had je een woord (of hint naar de mol, om het nog wat moeilijker voor de mol te maken). Dat zou een relatief korte / gemakkelijke opdracht zijn waarbij dat terugblikken over het seizoen gelijk in een keer kan gebeuren. Ik weet nog in S9 dat het toen zo was dat Viv, Anniek en Jon de kaarsen uit moesten blazen, met de antwoorden op de vragen.