Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250732 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #180 Gepost op: 16-01-2018, 22:06:12 »
Met het andere raam dat open staat, zie ik wel een 18. Mogelijk is deze vrouw dus de Mol. ::tandpastasmiley::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #181 Gepost op: 16-01-2018, 22:09:44 »
Ah, natuurlijk!

Maar wat als dat raam nou eens gespiegeld staat? Hebben we dan een dubbele (lucht-) spiegeling?  ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #182 Gepost op: 16-01-2018, 22:21:13 »
Dus toch de zus van Stine!  ::ok:: Case closed op naar s19!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #183 Gepost op: 17-01-2018, 10:27:16 »
Een kleine samenvatting waarom Simone (wellicht)de Mol is:

- EE n verhaal apart
- El Sky Bar...als enige een duo van 2 dames in een bar ipv een koffiezaak op een dakterras
- El Sky Bar heeft als logo 2 gespiegelde E's
- Simone vind de jokers en kluis, niet het geld
- Simone vind de code en wijst zichzelf aan M18
- Simone belt wellicht toch 2x met Art...de 2e keer was niet in beeld
- Simone vertelt dit in aflevering 2 bij het ontbijt aan de groep
- EE n verhaal apart? of een Wisseltruc?
- Simone is in control of de portofoon in alle opdrachten
- Simone doet goed mee in alle opdrachten maar vind niet bv een persoon op een foto
- Simone loopt tijd te rekken op de markt, wil iedere keer terug keren naar Art
- Simone is één van degene die op de markt direct begint met het neerleggen van de biljetten op de verkeerde manier
- Simone wil aan de ontbijttafel overkomen als een fanatieke kandidaat die iedereen aan het uithoren is over hoe en waarom?
- Simone draagt bij het Opscheppen een sweater met de kleur turquoise en witte strepen
- Art verteld opvallend een verhaal over de Lada die door de berg moet gaan maar dat uiteraard niet kan. (een Mol kan niet door kiezelstenen heen graven)
- Het kenteken van de Lada is CC-180-II oftewel 200-180-2= 18
- De kleur van de Lada is turquoise met witte strepen
- We zien in beide afleveringen regelmatig drone shots vanuit de lucht van rotondes
- Simone werkt voor het Journaal. Het logo is een ronde rode cirkel. Vorm van een rotonde
- Een schaakbord met daarachter een klok
- De Dame staat verkeerd.
- Klok geeft 8 uur aan, 8 uur Journaal en een donkere Dame?
- In het theater zit Simone verkeerd
- Ron kan terugkeren maar ze houdt zich afzijdig





Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #184 Gepost op: 17-01-2018, 10:59:50 »
- Ron kan terugkeren maar ze houdt zich afzijdig

Dat, en ze komt sowieso vrij weinig in beeld bij die opdracht. Is ook een van de weinigen die geen enkele emotie lijkt te tonen als Ron ineens terugkomt. Dat kan aan de montage liggen, want ook Jean-Marcs gezicht verraadt weinig terwijl hij naast haar zit, dus het kan een shot zijn op een moment dat Ron zijn SMS nog niet verstuurd heeft. Maar het is opvallend hoe passief ze hier is in vergelijking met de 1e en 3e opdracht. Zowel op de markt als bij het graven dient de mol actief de boel te saboteren, maar de theateropdracht is zo ingewikkeld dat je lekker achterover kunt hangen terwijl de rest loopt te prutsen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #185 Gepost op: 17-01-2018, 13:17:41 »
Was Simone nou de 1e die zei om de briefjes dubbel te beleggen? Werd zo gemonteerd dat Loes het was maar volgens mij toch Simone.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #186 Gepost op: 17-01-2018, 13:43:00 »
Dit sfeershot van een rotonde in Tbilisi lijkt veel op de leader van het NOS Journaal. Te zien vanaf 3:10 in de aflevering. Er komen sowieso regelmatig draaiende objecten voorbij, zoals een of ander rad en de roterende meters in de leader.





Leuk gevonden, dit heeft inderdaad veel weg van de leader van het NOS Journaal.
In aflevering 1 wordt een klok getoond die op 8 uur staat. Ook dat kan een hint zijn naar het NOS Journaal. :)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #187 Gepost op: 17-01-2018, 15:13:28 »
Een kleine samenvatting waarom Simone (wellicht)de Mol is:

- EE n verhaal apart
- El Sky Bar...als enige een duo van 2 dames in een bar ipv een koffiezaak op een dakterras
- El Sky Bar heeft als logo 2 gespiegelde E's
- Simone vind de jokers en kluis, niet het geld
- Simone vind de code en wijst zichzelf aan M18
- Simone belt wellicht toch 2x met Art...de 2e keer was niet in beeld
- Simone vertelt dit in aflevering 2 bij het ontbijt aan de groep
- EE n verhaal apart? of een Wisseltruc?
- Simone is in control of de portofoon in alle opdrachten
- Simone doet goed mee in alle opdrachten maar vind niet bv een persoon op een foto
- Simone loopt tijd te rekken op de markt, wil iedere keer terug keren naar Art
- Simone is één van degene die op de markt direct begint met het neerleggen van de biljetten op de verkeerde manier
- Simone wil aan de ontbijttafel overkomen als een fanatieke kandidaat die iedereen aan het uithoren is over hoe en waarom?
- Simone draagt bij het Opscheppen een sweater met de kleur turquoise en witte strepen
- Art verteld opvallend een verhaal over de Lada die door de berg moet gaan maar dat uiteraard niet kan. (een Mol kan niet door kiezelstenen heen graven)
- Het kenteken van de Lada is CC-180-II oftewel 200-180-2= 18
- De kleur van de Lada is turquoise met witte strepen
- We zien in beide afleveringen regelmatig drone shots vanuit de lucht van rotondes
- Simone werkt voor het Journaal. Het logo is een ronde rode cirkel. Vorm van een rotonde
- Een schaakbord met daarachter een klok
- De Dame staat verkeerd.
- Klok geeft 8 uur aan, 8 uur Journaal en een donkere Dame?
- In het theater zit Simone verkeerd
- Ron kan terugkeren maar ze houdt zich afzijdig






Mooie samenvatting en Simone wijst M18 aan, daarvoor staat: WID = weimans is de M18 💪🏻

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #188 Gepost op: 17-01-2018, 15:41:00 »
De mollicitatie van Simone.
En Simone zou jij de mol willen zijn? Ja dat zou best kunnen, maar ik ben nog een beetje onzeker. Alhoewel Rik van de Westerlaken mij al heeft bijgepraat. En als we je nou een beetje helpen die eerst aflevering? Dan maak je een goede start. Ja is goed, dat lijkt me wel te doen. We zetten je lekker dicht bij Georgië, dan wordt je niet zo moe van het reizen die eerste dag. En dan geven we jou een aanwijzing mee over fonteinen en die van je partner (Bella) is heel moeilijk te vinden. En bij jouw aanwijzing liggen de jokers. O ja, de locatie van de kluis staan overigens gewoon op de map (WID M18 (lijkt ook op EE N)), dus je kan lekker relaxed beginnen. Jokers pakken en dan de kluis. Dat moet lukken toch? Dan kan jezelf stiekem voor 500 euro bellen zodat die anderen allemaal voor 1000 euro moeten bellen. En we geven je ook een kandidaat mee, jong, dus erg gespannen in die eerste aflevering, dus je kan rustig je gang gaan. Beetje tijdrekken om die jokers te vinden, dan kan het niet meer mis. En let op je moet niet eerst stiekem naar M18 op de kaart kijken en daarna pas ontdekken dat het waarschijnlijk M18 is a.d.h.v. de map. Daarna in aflevering 2 dan kan je je eigen weg zoeken, niet al te veel opvallen.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #189 Gepost op: 17-01-2018, 17:39:06 »
Nog eens aflevering 2 bekeken en opgeschreven wat me opviel. Bij het intro schreef ik op:

"Beginshots erg blauw. Blauw en een boom"
De kleur blauw viel me erg op, al vanaf het intro van Art. Veel opvallend blauwe daken ook.
Wie draagt er in het theater en bij de afgraving blauw? Jawel: Simone. Inderdaad dezelfde kleur blauw als de auto.

Verder heb ik het shot waar ze het geld in de kraam van Art leggen nog eens goed bekeken. Ik kan er niets anders van maken dan dat Simone erg als eerste over begint dat ze twee briefjes op elke plek moeten leggen.

Oké, ik duik geloof ik de Simonetunnel in.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #190 Gepost op: 17-01-2018, 17:41:44 »
Ik vind Simone gewoon geen moltype. Hoewel ze wel in mijn top 5 in ieder geval staat, om haar kleine verdachte ""tweaks ", maar ze oogt gewoon te normaaltjes voor een mol. Ik weet niet wat ik aan haar zie, maar het is niet mols. Toch ,nog niet afgeschreven.

... wat zou het toch een lol zijn als ze zaterdag afvalt ::bravo::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #191 Gepost op: 17-01-2018, 18:48:05 »
Was Simone nou de 1e die zei om de briefjes dubbel te beleggen? Werd zo gemonteerd dat Loes het ws maar volgens mij toch Simone.

Het was Jan! Simone was net een fractie later, eigenlijk tegelijkertijd. Maar ik zou zeggen dat het Loes is (nav haar verklaring) die het heeft ingestoken. Er waren meerderen (Olcay expliciet niet) die dachten dat de -20 euro vakjes gecompenseerd moesten worden met 20 euro (dus twee keer 10 euro). Dus het idee om tientjes dubbel te leggen is dan ook niet zo vreemd meer.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2018, 18:49:48 door Avogadro »

anoniem 24971

  • Gast
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #192 Gepost op: 17-01-2018, 20:57:20 »
Ik verdenk Simone niet als Mol. Met name omwille van haar beroep heb ik haar eigenlijk al een beetje op een zijspoor gezet, maar het feit dat ze de namen van de kandidaten eigenlijk niet goed kent (ze zegt Jan-Marc in plaats van Jean-Marc, Uljay in plaats van Olcay) zegt voor mij ook al een hele hoop. Plus: ik heb haar eigenlijk nog niet op een echte molactie kunnen betrappen behalve wat klooien met de porto's, waarvan niet bewezen kan worden dat het haar schuld is.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #193 Gepost op: 17-01-2018, 21:38:58 »
Ik verdenk Simone niet als Mol. Met name omwille van haar beroep heb ik haar eigenlijk al een beetje op een zijspoor gezet
Milouska Meulens is ook de mol geweest, dus waarom zou Simone dat dan niet kunnen zijn?
Sky might be falling but remember you can fly

anoniem 24971

  • Gast
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #194 Gepost op: 17-01-2018, 21:45:55 »
Milouska Meulens is ook de mol geweest, dus waarom zou Simone dat dan niet kunnen zijn?

Ik vind het Jeugdjournaal wat anders dan het NOS Journaal en ik denk dat je als professioneel nieuwslezer deze rol eigenlijk niet moet willen voor je carrière. Daarnaast heb ik zo'n vermoeden dat de regels - zeker gezien de afkeer van enkele inwoners tegenover het NOS Journaal omwille van betrouwbaarheid van het nieuws - op dat gebied ook wat aangescherpt zijn. Zo heeft er sinds 2006 niemand van de NOS meer meegedaan, tot 2015. Er moesten zo'n 80 tot 90 kandidaten overheen gaan voordat er weer eens iemand van het grootste nieuwsbedrijf van Nederland te zien was. Maar dat zijn uiteraard vermoedens.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #195 Gepost op: 17-01-2018, 22:01:08 »
Ik vind het zo’n ongelooflijk gekke gedachtekronkel dat mensen Simone afstrepen alleen maar vanwege haar beroep. Alsof kijkers van het NOS Journaal en Wie is de Mol? niet weten dat als ze de Mol zou zijn, dat ze een rol gespeeld heeft in een spelprogramma en dat ze haar dus niet hoeven te wantrouwen wanneer ze het journaal presenteert. Alsof alle oud-Mollen hun geloofwaardigheid volledig te grabbel hebben gegooid en voor de rest van hun leven geen beroep meer zouden mogen uitoefenen waarin zij feiten moeten overbrengen aan het publiek. Ik snap het niet.
🜃

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #196 Gepost op: 17-01-2018, 22:02:26 »
Ik vind het Jeugdjournaal wat anders dan het NOS Journaal en ik denk dat je als professioneel nieuwslezer deze rol eigenlijk niet moet willen voor je carrière. Daarnaast heb ik zo'n vermoeden dat de regels - zeker gezien de afkeer van enkele inwoners tegenover het NOS Journaal omwille van betrouwbaarheid van het nieuws - op dat gebied ook wat aangescherpt zijn. Zo heeft er sinds 2006 niemand van de NOS meer meegedaan, tot 2015. Er moesten zo'n 80 tot 90 kandidaten overheen gaan voordat er weer eens iemand van het grootste nieuwsbedrijf van Nederland te zien was. Maar dat zijn uiteraard vermoedens.

Maar waarom zou je een persoon in zijn/haar vrije tijd niet los kunnen zien van die persoon in zijn/haar professionele omgeving?

Als Simone de Mol is, dan heeft ze momenteel al journaals gepresenteerd sinds het spel afgelopen is. Heeft ze in die periode dan zo'n fundamenteel onjuiste dingen gezegd?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #197 Gepost op: 17-01-2018, 22:10:04 »
Als Simone de Mol is, dan heeft ze momenteel al journaals gepresenteerd sinds het spel afgelopen is. Heeft ze in die periode dan zo'n fundamenteel onjuiste dingen gezegd?
Nu je het zegt, volgens mij is dit een molactie! ::oink::

🜃

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #198 Gepost op: 17-01-2018, 22:14:02 »
@anoniem_24971; Ik snap wel je mening, maar misschien denkt zij er zelf wel anders over. Milouska Meulens heeft trouwens ook het NOS Journaal nog een tijdje gepresenteerd als invaller in de zomer van 2012. Ik kan me niet herinneren dat iemand daar toen moeilijk over deed. En voor Rik van de Westelaken was zijn deelname aan WidM zelfs een boost voor zijn carrière.

@Fabiann: bedoel je de tekst "Afperser De Mol hoeft..." op 0:30?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #199 Gepost op: 17-01-2018, 22:20:56 »
Scherp gezien SpacyColours! ::bravo::

Ik denk dat we de priesterhint van het jaar hiermee gevonden hebben! ::ok::
🜃