Auteur Topic: [Aflevering 5] - Tot drie tellen  (gelezen 24506 keer)

Offline cinner

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Reactie #120 Gepost op: 31-01-2021, 05:38:40 »
Wat ik ook jammer vond was dat die hele derde opdracht hing op de postzak. Het deed er niet toe dat het team zonder voorkennis het eigenlijk prima gedaan heeft. Het was voor beide teams wachten op de postzakken. Joshua lukte het niet die binnen te hengelen, Marije wel (met een bak geluk dat ze hem vast kan grijpen, denk ik) en dat was dat. Het overgebleven geld verdienen was daarmee bovendien complete onzin.

Verder eens met velen hier. Joshua, Splinter Renée hadden dubbel nadeel omdat ze niet wisten dat de test eerst kwam, teveel nadeel vind ik. Zo makkelijk geld uit de pot halen door biedingen vind ik nooit erg geslaagd omdat het de informatie van de opdrachten ervoor wel erg onzeker maakt. Waarom afstappen van het idee dat als de slechtste test een vrijstelling heeft, iedereen door gaat?

Denk dat van te voren het idee is geweest dat vier abseilers zouden kiezen voor vrijstellingen waardoor met deze veiling de hele pot geboden zou worden om ze terug te pakken en een de veiling zou winnen en dan twee anderen zou kiezen. Dat maakt eigenlijk alle tussenliggende opdrachten nogal waardeloos wat betreft informatie, er wordt gestuurd op een lege pot en opnieuw gaan vullen.  Nu pakt het bovendien heel treurig uit. De abseilers besloten niet voor de vrijstellingen te gaan. Dat ging bijna mis waardoor alleen Rocky zich genaaid voelde (of die indruk had ik in elk geval). Dat de drie dames hoog geboden hebben voor vrijstellingen komt daardoor extra hard aan. Bieden ze ook nog hetzelfde waardoor het element van een team kiezen weg is.

De eerste opdracht was ondoenlijk, vooral omdat er ook afvallers bij zaten (er kon niet teruggegrepen worden op de foto opdracht bijvoorbeeld). Leuk om een beetje mee te lachen maar in speuren naar de mol niets waard.

Nou ja, het is niet anders. Ik neem het de vrouwen niet kwalijk dat ze voor vrijstellingen zijn gegaan, dat is het spel. En ik zal het seizoen er niet voor afkappen ofzo. Vind het gewoon erg jammer omdat het zo'n goed seizoen was tot nog toe en ik dit wel een misser vind.

Offline 88

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 31-01-2021, 07:46:52 »
Zal ik ook nog maar mijn twee cent toevoegen.
Hoewel ik ook liever een storyline had waar hebberigheid werd gestraft in een epische twist, vind ik die oneerlijkheid wel redelijk een deel van het programma (niet echt het beste deel).

Wat ik deze aflevering vooral jammer vond is dat het nu wel heel erg voelt alsof er niet gemold hoeft te worden. Tot nu toe was er een (bijna) ongekend hoog bedrag opgehaald, en werd er dus weinig gemold, maar dit zal waarschijnlijk op de voorkennis van de veiling worden afgeschreven.

Nu in deze aflevering:
-Opdracht een lijkt onmogelijk, denk zelfs wanneer je een fotorealistisch schilderij had gemaakt van Erik de zwart die acteert in een achtbaan het antwoord: "Erik treedt op in het pretpark" was geweest. Iets makkelijkere acties en locaties hadden hier veel uitgemaakt: "Erik zwemt in de kerk" was al beter te doen. Hoop heel erg dat de mol hier kaasmarkt oid volledig verzonnen heeft maar, totaal onmogelijke opdrachten leken van beide kanten te komen
-Ook bij de veiling leek het anders dan wel eens eerder gedaan dat de mol geen enkele invloed had. Tenzij de mol al een week lang mensen stiekem aan het beïnvloeden is dat 5000 wel een prachtig getal is voelt het een beetje te simpel
-Opdracht 3 wordt door opdracht 2 een beetje voorspelbaar, maar vooral jammer dat de eerste 950 euro al automatisch weg "gemold" was. De mol leek hier invloed te hebben op max ~300 euro omdat ie vooral afhankelijk is van de snelste van het eigen team of het andere team.

Tldr:weinig te speuren deze week en mogelijk met terug werkende kracht ook in de vorige weken

Maar enfin, ben benieuwd naar volgende week

Offline Stargaze

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 31-01-2021, 08:35:29 »
Grappig die geheime afspraak buiten met je bondje....maar deelden ze niet samen gewoon een hotelkamer?

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #123 Gepost op: 31-01-2021, 09:14:54 »
Voor mij was het gewoon een leuke aflevering! Zeker niet de beste van dit seizoen (misschien de minste), maar het was gewoon een leuke aflevering. Met een paar opmerkinkjes:
Opdracht 1: in idee een mooie opdracht, alleen hadden ze er gewoon veel meer tijd voor moeten hebben, en eventueel ook geld voor een deel van de zin indien die goed was.
Opdracht 2: veilingen zijn niet de leukste dingen in een serie, maar op deze manier en op slechts 1 item kon het er zeker mee door. Zeker omdat het item niet automatisch betekende dat je in de volgende ronde zat. (ja, de 'winnaars' wisten de opdrachten al van tevoren, maar ze moesten toch zelf ook op zoek gaan naar de juiste kaartjes en kloktijden) Overigens vond ik de biedingen relatief laag...
Opdracht 3: gewoon een mooie opdracht die (ondanks het voordeel voor de dames) zeker ook anders had kunnen aflopen. Enig echte nadeel: de postzak... Eigenlijk had er nog een alternatief voor moeten zijn...
Executie: gewoon een echte mol-executie. Al was hij leuker geweest indien er niemand zou zijn afgevallen als de slechtste test bij de vrijstellingen zat. En wat Joshua aangaat: jammer, maar ik heb geen medelijden met hem. Hij had toch zelf ook hoger kunnen bieden?

En ja, jammer van sommige van de negatieve reacties hier. Als ik ze zo lees, lijkt het er alleen maar op dat het komt doordat Joshua afgevallen is. Ik durf wel aan dat als het andersom was geweest, en een van de dames was afgevallen, dat sommige hier het wel mooi hadden gevonden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline molE13

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 31-01-2021, 09:25:59 »
Deze aflevering vind ik een enorme domper op een toch al zeer teleurstellend seizoen.

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #125 Gepost op: 31-01-2021, 09:31:38 »
Wat ik ook jammer vond was dat die hele derde opdracht hing op de postzak. Het deed er niet toe dat het team zonder voorkennis het eigenlijk prima gedaan heeft. Het was voor beide teams wachten op de postzakken.
Misschien ben ik te jaded of blasé, maar ik geloof er echt he-le-maal niks van dat het groepje zonder voorkennis binnen de tijd (een half uurtje toch maar?) klaar was met de rest vd opdracht

Dat groepje mocht denk ik ook nog eventjes postzakken prikken voor de show  ::rofl::

Offline Kimi

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 31-01-2021, 09:48:27 »
Ik denk dat ik er vrede mee kan hebben als Renee niet de Mol is. Maar doordat ik er nogal diep in zit vind ik het vooral sneu dat iemand die op Renee stemt (en al heel lang) eruit is.

Dus bij deze hoop ik uit mijn Renee tunnel te worden gesleurd.
 ::hypocriet::
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #127 Gepost op: 31-01-2021, 09:49:36 »
Renée is de mol. Joshua en Splinter wisten het allebei, terwijl Marije het (denk ik) nog niet weet. Charlotte zou spreiden over Renée, maar ik heb toch het gevoel dat ofwel Marije ofwel Charlotte er eigenlijk uit had gemoeten. Voelt wel extra crue voor Joshua.

Ipv 3 vrijstellingen hadden het inderdaad 3 schermen-niet-te-zien moeten zijn. Dit lijkt een beetje een wanhoopsdaad van de productie om de vele verdenking van Renée weg te halen.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 31-01-2021, 09:52:29 »
Ik vind dat de makers deze aflevering wel een paar dingen anders hadden kunnen doen (opdracht 1 was te moeilijk, de veiling had iets intelligenter moeten worden opgezet en in opdracht 3 was het belang van die postzakken te groot). Maar al met al was er niet iets fundamenteels mis met deze aflevering.

Wie is de mol is entertainment. Als het spel heel fair en orderlijk zonder plottwists naar de finishlijn gaat, is het minder spannend. Ik begrijp best dat de makers af en toe een twist toevoegen om het gevoel te geven dat deze aflevering er veel op het spel staat en het extra spannend is. Ik vond mede daarom deze aflevering leuker dan bijv aflevering 4 (die gewoon bestond uit 3 goed in elkaar zittende opdrachten).

Soms krijgen in dit spel sommige mensen een voordeel en dat kan op iets toevalligs: in de rode auto stappen, bij de groepsverdeling kiezen voor abseilen. Hier had het voordeel zijn basis in de wil om geld uit de pot te pakken. Dat is in vergelijking nog een behoorlijke faire factor want het is iets dat jezelf in de hand hebt. Dat het in dit spel soms loont om je eigen kansen boven de pot te zetten is niets nieuws (en als je dat moreel verwerpelijk vindt, kijk je toch echt naar het verkeerde programma).

Joshua had ook daarna nog het lot in eigen hand. Hij had de test beter moeten maken. Zelfs als Renee de mol is, heeft hij het slechter gedaan dan Splinter. Als hij het spel wide winnen zal er toch een moment moeten komen dat hij 1 op 1 tegen een andere kandidaat in de test strijdt. Dit moment is naar voren gehaald. Ik vind het dus nog niet eens zo oneerlijk.

Daarnaast: als Renee de mol is, vermoed ik dat van Rocky/Charlotte/Marije nog 1-2 op Renee zaten (waarvan de verdenking iets meer is weggepoetst), dus Joshua had misschien ook kunnen afvallen als alleen Marije een vrijstelling had. Lang goed zitten is geen garantie voor doorgaan, zeker als meer mensen jouw mol verdenken.

Verder heb ik de schijnbaar onpopulaire mening dat ik Joshua eigenlijk de minst leuke kandidaat vond. Hij deed echt alsof het hele spel om hem draaide en de rest slechts figuranten waren. Ik kijk uit naar de afleveringen waar hij niet meer bij is, zodat de rest wat meer kan schijnen.

Offline Sjeel

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 31-01-2021, 10:26:10 »
Joshua was een echte gangmaker. Heerlijk om naar te kijken, maar idd hij trok daarmee ook de aandacht naar zich toe. De vooruitblik naar volgende week, laat een andere kant van een aantal kandidaten zien. Wellicht bedoelde Marije Charlotte als de gene die over lijken gaat en snappen we na volgende week het lachje van Rik. ::oink::

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #130 Gepost op: 31-01-2021, 10:26:36 »
Dat groepje mocht denk ik ook nog eventjes postzakken prikken voor de show  ::rofl::
Ze wisten toch al dat ze een postzak moesten prikken? Dus is het ook logisch dat ze dat gingen doen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 31-01-2021, 10:56:18 »
Ze wisten toch al dat ze een postzak moesten prikken? Dus is het ook logisch dat ze dat gingen doen.
Ze hadden toch maar 30 minuutjes? Joshua strooide die kaartjes meteen door heel de coupé, make it rain-stijl. ik vond het maar ongeloofwaardig dat ze dat zonder voorkennis zo snel afrondden. Maar goed, misschien waren ze echt zo goed, dat kan ook.

Offline Marmolleke

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 31-01-2021, 11:12:09 »
De veiling pakte vreemd uit, maar maakte in wezen geen verschil. Een van de zes zou het voordeel hebben gekregen voorkennis te krijgen en een team samen te stellen. Vast stond ook dat er een kans was op drie vrijstellingen door als team opdracht drie te winnen.
Blijft over het voordeel over voorkennis van de test. Dat vind ik zelf te veel beloning vooraf, nu het hele team die voorkennis had. Er was immers ook een mogelijkheid dat de postzakken niet gepakt konden worden en dat alle testresultaten zouden tellen. Dan is dat een tweede beloning voor drie mensen na het niet kunnen benutten van de kans op vrijstellingen.
Bij 1 winnaar van de veiling had ik het overigens wél een leuke extra beloning gevonden. Immers, de winnaar kan dat deel van de kennis voor zichzelf houden en zo een betere positie voor zichzelf creëren als de postzakken niet worden gehaald. Zo zit er nog een twist binnen het team met voordeel.

Offline Marmolleke

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 31-01-2021, 11:16:52 »
Ze hadden toch maar 30 minuutjes? (...)  ik vond het maar ongeloofwaardig dat ze dat zonder voorkennis zo snel afrondden. Maar goed, misschien waren ze echt zo goed
Ik denk dat je best heel snel met drie mensen een grote hoeveelheid kaartjes kunt sorteren. Vooral als je ze niet sorteert zoals team voorkennis (alle kaartjes sorteren), maar alleen kaartjes eruit vist die beginnen met de vier stations die je nodig hebt.
Los daarvan: volgens mij konden ze vanuit alle coupé’s de postzakken proberen binnen te halen. Opdracht en stokken lagen al in coupe 1.

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #134 Gepost op: 31-01-2021, 11:43:07 »
Het meest idiote aan de aflevering vond ik eerlijk gezegd de 'coronaproof' elleboogtik die Rik en Joshua elkaar op het eind gaven, na minutenlang op 20 centimeter afstand in elkaars gezicht te hebben gelispeld.
Woosie down?

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #135 Gepost op: 31-01-2021, 11:46:40 »
In het maatschappelijk debat gaat het vaak over twee verschillende soorten gelijkheid: gelijkheid van kansen en gelijkheid van uitkomst. Als iedereen bij geboorte dezelfde kans heeft om óf extreem rijk óf extreem arm te worden, dan is dat nog steeds niet de samenleving waarin ik wil leven.

Het maakt me weinig uit dat nu iedereen dezelfde kansen had om bij de groep van 3 te zitten (dwz, iedereen die bereid is de pot te plunderen); feit is dat de uitkomst hoe dan ook is dat er drie kandidaten flink benadeeld worden - of 2 zelfs nog erger, als de Mol daar tussen zit. Ja, het had gekund dat geen van beide teams de middelste wagons bereikte, maar dat was zeker gezien de tijd die over was en de voorkennis in het spel niet waarschijnlijk.

Verder was het best een vermakelijke aflevering, hoor. Hoewel het schilderen kansloos was, heb ik er zeer van genoten ::jaja:: Laten we hopen dat de Mol gewoon lekker de pot geplunderd heeft, dan zou ik het nog wel kunnen waarderen ook.
...óf niet!

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #136 Gepost op: 31-01-2021, 12:00:28 »
Ik denk dat het schilderen echt wel goed te doen was. Charlotte kan gewoon écht erg slecht tekenen. Eigenlijk vielen me iedereens schilderkunsten erg tegen.

Maar 'op de kaasmarkt' vond ik dan wel weer iets te moeilijk, net als 'acteert'.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 31-01-2021, 12:17:29 »
Het meest idiote aan de aflevering vond ik eerlijk gezegd de 'coronaproof' elleboogtik die Rik en Joshua elkaar op het eind gaven, na minutenlang op 20 centimeter afstand in elkaars gezicht te hebben gelispeld.
Jaaaa ::rofl::

Laten we hopen dat de Mol gewoon lekker de pot geplunderd heeft, dan zou ik het nog wel kunnen waarderen ook.
Ja, als de mol dat had gedaan, maar dat is helaas uit te sluiten. De -5000 kwam van ten minste 2 kandidaten. Als mol sta je buitenspel als je er niet overheen gaat. Het was weer zo'n show opdracht.

Ik denk dat je best heel snel met drie mensen een grote hoeveelheid kaartjes kunt sorteren. Vooral als je ze niet sorteert zoals team voorkennis (alle kaartjes sorteren), maar alleen kaartjes eruit vist die beginnen met de vier stations die je nodig hebt.
Ah, oké. Misschien heb ik het gister gemist, maar ik had graag gezien hoe lang dat team ermee bezig was.

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 31-01-2021, 12:19:13 »
Ik ben niet echt actief dit seizoen maar log even in vanwege alle kritiek. Ik vond het eigenlijk een hele goede aflevering  :-X

Eerste opdracht vermakelijk en sommige zinnen hadden best kunnen slagen  ::jaja::

Bieden en trein lekker gelaagd en goed voor de groepsdynamiek, daarnaast vind ik dit soort twists helemaal niet erg. Ze hadden ook allemaal niks kunnen bieden en dan hadden ze misschien wel geweten wie de mol was (er vanuit gaande dat de mol wel had geboden - ik denk van wel maar het zou ook kunnen van niet). Ze hadden het zelf in de hand, productie heeft hier niks mee te maken.

Jammer van Joshua maar ik vind deze 6 de leukste kandidaten van dit seizoen dus het is kill your darlings, iedereen was jammer geweest.

::joehoe::
Frankje Lapi

Offline Yobi

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 31-01-2021, 12:51:05 »
(..)Ze hadden ook allemaal niks kunnen bieden en dan hadden ze misschien wel geweten wie de mol was (er vanuit gaande dat de mol wel had geboden - ik denk van wel maar het zou ook kunnen van niet). Ze hadden het zelf in de hand, productie heeft hier niks mee te maken. (..)
Team pipo moest de test maken voordat ze wisten hoeveel er was geboden en door wie. Dat hoorden ze pas bij de schermen na afloop. En dan was hier toevallig nog alle 3 hetzelfde geboden - ik moet nog maar zien of het bekend was gemaakt als 1 persoon het meeste had geboden wie dat dan zou zijn geweest.

Gedachte-experiment. Alle 6 kandidaten hadden vooraf afgesproken nooit boven de 1000 euro te bieden in een veiling-achtig spel. De mol weet dat natuurlijk en kan gaan kiezen: of zijn/haar lot accepteren en 1000 euro bieden om zo onontdekt te blijven of de kans grijpen en 10k bieden; iedereen weet dan wie de mol is, maar de pot is leeg.

Laat het duidelijk zijn dat ik niet houd van pot-steel-opdrachten en al helemaal als er geen consequenties aan zitten voor de dieven.