Auteur Topic: [Kandidaat] Liesbeth is de verliezer  (gelezen 208239 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #320 Gepost op: 1-02-2012, 11:58:28 »
Interessante opmerking van Liesbeth in de terugblik op aflevering 4 (MolMail):

"In die eerste confrontatie met Hadewych was ik helemaal overtuigd van mijn strategie. Dus ik heb haar overruled en toen liep ik weg en toen dacht ik "natuurlijk, dit klopt helemaal niet wat ik zeg". Dus in mijn volgende confrontatie, met Frits, heb ik dat geprobeerd weer terug te draaien."

Dit klopt niet met wat we in de uitzending zagen. Het kwartje viel namelijk pas tijdens het gesprek met Frits.

Of dit nou verdacht is of juist niet, daar ben ik nog niet helemaal uit.

Ik vind dat hele stukje vaag sws.
Of ze zich dat verkeerd herinnert of niet..? Ze is meestal vrij bij de pinken.
Bovendien snap ik niet wat ze bedoelt met Hadewych overrulen?
Voor zover we konden zien was Hadewych onmiddellijk fel voor unaniem groen stemmen, en Liesbeth leek zich daar bij aan te sluiten. Dus ofwel ze hebben iets er drastisch uitgeknipt (daar lijkt het niet direct op in de aflevering?) of Liesbeths geheugen laat haar in de steek of ze heeft een niet kloppend zelfbeeld..

Geen van drie lijken me echt plausibel.  ::)
Maar Liesbeth als mol evenmin.  ::ohno::

Merkwaardig.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #321 Gepost op: 1-02-2012, 13:27:06 »
Daarbij had ze het t-shirt misschien wel op het vliegveld kunnen kopen, daar hebben ze zeker hun geld nog!

Ook weer zo ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #322 Gepost op: 1-02-2012, 16:10:58 »
Ik vind dat hele stukje vaag sws.
Of ze zich dat verkeerd herinnert of niet..? Ze is meestal vrij bij de pinken.
Bovendien snap ik niet wat ze bedoelt met Hadewych overrulen?
Voor zover we konden zien was Hadewych onmiddellijk fel voor unaniem groen stemmen, en Liesbeth leek zich daar bij aan te sluiten. Dus ofwel ze hebben iets er drastisch uitgeknipt (daar lijkt het niet direct op in de aflevering?) of Liesbeths geheugen laat haar in de steek of ze heeft een niet kloppend zelfbeeld..


Misschien bedoelt ze daarmee gewoon wat we ook denken gezien te hebben, nl : dat ze met Hadewych groen had afgesproken, maar dat ze later toch besloot rood te stemmen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #323 Gepost op: 1-02-2012, 16:43:03 »
Is volgens mij best wel verklaarbaar. In het gesprek met Hadewych stelde ze de strategie door om iedereen groen te laten stemmen. Na afloop besefte ze dat de mol dan waarschijnlijk rood zou gaan stemmen, dus dat unanimiteit niet zou lukken. Daar heeft ze het over in de molmail. In het gesprek met Frits besefte ze pas dat in dat geval ook nog eens de pot leeg zou raken. Dat is het kwartje dat dan valt.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #324 Gepost op: 1-02-2012, 21:28:54 »
Nu ik haar tweet: "Celebrate Palindrome Day 2/1/12 with I Palindrome I" lees, herinner ik mij dat Liesbeth quasi onzeker zegt dat haar naam een palindroom is. Alsof zij dat niet helemaal zeker wist.... ::pinokkio::
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #325 Gepost op: 1-02-2012, 21:44:34 »
Nu ik haar tweet: "Celebrate Palindrome Day 2/1/12 with I Palindrome I" lees, herinner ik mij dat Liesbeth quasi onzeker zegt dat haar naam een palindroom is. Alsof zij dat niet helemaal zeker wist.... ::pinokkio::

Daar dacht ik nou ook een tijdje geleden aan. Was het alleen vergeten te posten. Het lijkt me totaal onwaarschijnlijk dat Liesbeth niet zeker zou weten dat haar achternaam een palindroom is! "Volgens mij is Staats een palindroom" vind ik dan wat te bescheiden. Niet dat ze er meteen de Mol door is, maar een beetje verdacht is het wel. Ik merk dat ik steeds meer naar de LIDM-tunnel neig.

Offline nel

  • Forumlid
[Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #326 Gepost op: 1-02-2012, 21:52:41 »
Liesbeth is de winnaar! Ze is erg verdacht en ik ben overtuigd door het feit dat het mollogo niet op haar foto stond! Die kunnen ze later hebben weggefotoshopd...want ze is niet de mol dus ook geen mollogo maar winnaar!

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #327 Gepost op: 1-02-2012, 22:03:17 »
ik neig juist naar Liesbeth als verliezer in de finale. Ik zat laatst te denken van goh hoe gaan ze bekend maken wie r wint, wie r verliest en wie de mol is? Ik hou het dit jaar maar eens op dat eerst de winnaar bekend word en zodoende de verliezer en mol overblijven. Aangenzien Liesbeth en Tim erg verdacht doen/verdacht worden neergezet gok ik dat die 2 sowieso de finale halen. En ik zat altijd op Liesbeth als Mol maar denk er over na om te switchen naar Tim.
Dus de winnaar komt eerst en dan zien we Tim en Liesbeth en word de vraag der vragen gesteld: Wie is...de Mol?
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #328 Gepost op: 1-02-2012, 22:14:21 »
ik neig juist naar Liesbeth als verliezer in de finale. Ik zat laatst te denken van goh hoe gaan ze bekend maken wie r wint, wie r verliest en wie de mol is? Ik hou het dit jaar maar eens op dat eerst de winnaar bekend word en zodoende de verliezer en mol overblijven. Aangenzien Liesbeth en Tim erg verdacht doen/verdacht worden neergezet gok ik dat die 2 sowieso de finale halen. En ik zat altijd op Liesbeth als Mol maar denk er over na om te switchen naar Tim.
Dus de winnaar komt eerst en dan zien we Tim en Liesbeth en word de vraag der vragen gesteld: Wie is...de Mol?

'Maar eens op dat'
In seizoen 9 en 10 werd ook de winnaar eerst bekend gemaakt.

Stap niet over op Tim!
De eerste drie afvallers stemden op hem en hij bracht totaal onnodig 1000 euro binnenl

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #329 Gepost op: 1-02-2012, 22:29:56 »
Nu ik haar tweet: "Celebrate Palindrome Day 2/1/12 with I Palindrome I" lees, herinner ik mij dat Liesbeth quasi onzeker zegt dat haar naam een palindroom is. Alsof zij dat niet helemaal zeker wist.... ::pinokkio::

Haha die I Palindrome I tweet van haar was een retweet van mij! Hoera!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #330 Gepost op: 1-02-2012, 22:32:14 »
'Maar eens op dat'
In seizoen 9 en 10 werd ook de winnaar eerst bekend gemaakt.

Stap niet over op Tim!
De eerste drie afvallers stemden op hem en hij bracht totaal onnodig 1000 euro binnenl


MArion maakte, na eigen zeggen de test veeeeel te snel en te slecht.
Dio zat echt niet op Tim, die zat op de dames, zie gesprek tussen beide.
en Maarten stemde gewoon voor de grootste groep en bla bla.

En ook al bracht Tim 1000 binnen, die onderhandelingsopdracht kwam nog, dat weet je als mol! En om niet al te verdacht over te komen doe je als mol goed om geld te pakken en wat complimentjes te pakken.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #331 Gepost op: 1-02-2012, 22:32:40 »
Haha die I Palindrome I tweet van haar was een retweet van mij! Hoera!
  :D
Omnia vincit amor

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #332 Gepost op: 1-02-2012, 22:32:55 »
Stap niet over op Tim!
De eerste drie afvallers stemden op hem en hij bracht totaal onnodig 1000 euro binnenl

Bedoel je hier de 1000 euro ipv de joker?

Zo ja: Wat zou jij doen als er iemand tegen je zegt, pak jij jokers, pak ik geld. pak jij geld, pak ik jokers... Dan zou ik ook geld pakken en de verdenking zit op een ander en in de pot veranderd niets.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #333 Gepost op: 1-02-2012, 22:35:08 »
MArion maakte, na eigen zeggen de test veeeeel te snel en te slecht.
Dio zat echt niet op Tim, die zat op de dames, zie gesprek tussen beide.
en Maarten stemde gewoon voor de grootste groep en bla bla.

En ook al bracht Tim 1000 binnen, die onderhandelingsopdracht kwam nog, dat weet je als mol! En om niet al te verdacht over te komen doe je als mol goed om geld te pakken en wat complimentjes te pakken.

Nou dan had de mol ook niet de pot naar -500 hoeven brengen. Ik ga ervan uit dat de eerste drie afleveringen gewoon gemolt is indien het fout zou gaan bij de onerhandelingen.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #334 Gepost op: 1-02-2012, 22:43:41 »
Ja natuurlijk molt de mol de 1e 3 afleveringen, daar is de mol de mol voor. Maar de mol kon niet voorkomen dat er bv bij de Sein-opdracht geld werd verdient. En ag laat ze wat geld verdienen int begin, des te harder de klap aankomt :P
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #335 Gepost op: 1-02-2012, 22:47:35 »
Ja natuurlijk molt de mol de 1e 3 afleveringen, daar is de mol de mol voor. Maar de mol kon niet voorkomen dat er bv bij de Sein-opdracht geld werd verdient. En ag laat ze wat geld verdienen int begin, des te harder de klap aankomt :P

Zelfs ik kon voorspellen dat maarten zou gaan zeggen dat het ze niet ging lukken.
Wat doet de mol hier dus? Hij probeert de opdracht te laten slagen.
Wie zijn er in dat opzicht verdacht? Liesbeth, marit, hadewych en william.

Maar als er veel geld in de pot had gezeten en er was niks met de pot gebeurd dan had de mol een probleem gehad. Ik vertrouw erop dat de mol gewoon allertijde gemold heeft, gewoon om risico op een hoge pot die niet leeg zou gaan te vermijden.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2012, 22:50:17 door Jordyep »

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #336 Gepost op: 1-02-2012, 22:53:38 »
Zelfs ik kon voorspellen dat maarten zou gaan zeggen dat het ze niet ging lukken.
Wat doet de mol hier dus? Hij probeert de opdracht te laten slagen.
Wie zijn er in dat opzicht verdacht? Liesbeth, marit, hadewych en william.

Liesbeth & marit staan aan het begin....Iedereen weet dat het daar niet fout gaat, dat valt wel heeeeeel hard op, dus die 2 verdenk ik niet meer dan dat ik al doe op basis van hun begin positie. Dio was gewoon aant klooien met de vaten, hij snapte het niet, "en volgens mijn snapte hij het echt niet" aldus William  :P
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #337 Gepost op: 1-02-2012, 22:57:56 »
Liesbeth & marit staan aan het begin....Iedereen weet dat het daar niet fout gaat, dat valt wel heeeeeel hard op, dus die 2 verdenk ik niet meer dan dat ik al doe op basis van hun begin positie. Dio was gewoon aant klooien met de vaten, hij snapte het niet, "en volgens mijn snapte hij het echt niet" aldus William  :P

Luister nou, de mol wil juist toch dat deze opdracht slaagt.
Zelfs een kind van 3 kan voorspellen dat ze gaan falen als er -500 in de pot zit na 5 opdrachten.
Dus dit is een van de weinige opdrachten waar de mol probeerde het 'goede' te doen.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #338 Gepost op: 1-02-2012, 23:01:36 »
Luister nou, de mol wil juist toch dat deze opdracht slaagt.
Zelfs een kind van 3 kan voorspellen dat ze gaan falen als er -500 in de pot zit na 5 opdrachten.
Dus dit is een van de weinige opdrachten waar de mol probeerde het 'goede' te doen.

dit lijkt wel een beetje op een tunnelvisie Jordy.

T zelfde hebben de meeste mensen bij de onderhandelingsopdracht waar men of Tim of Liesbeth verdenkt van anders stemmen, groen i.p.v. rood.

maar onthou: Niet is wat het lijkt!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #339 Gepost op: 1-02-2012, 23:05:28 »
dit lijkt wel een beetje op een tunnelvisie Jordy.
Lings
T zelfde hebben de meeste mensen bij de onderhandelingsopdracht waar men of Tim of Liesbeth verdenkt van anders stemmen, groen i.p.v. rood.

maar onthou: Niet is wat het lijkt!

Tunnevisie ach, het is opzich logisch geredeneerd. Hetzelfde geldt voor de onderhandelingsopdract, verdacht is dat alleen liesbeth bij beide incidenten betrokken is. Maargoed als ze morgen weer geld gaan verdienen kan dat het inzicht weer helemaal veranderen.